دیدنی های اهر تبریز و جاذبه های تاریخی این شهر

دیدنی های اهر تبریز و جاذبه های تاریخی این شهر


منبع: آرگا

112

1400/5/15

21:11


آشنایی با دیدنی های اهر می تواند شما را با جاذبه های مهمی از تبریز آشنا کند این شهرستان یکی از شهرستان های تاریخی است که جذابیت های فوق العاده را به خود اختصاص داده است. از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به قلعه بابک، آقداش، مسجد جامع و … اشاره کرد که متعلق به دوره های تاریخی هزار ساله هستند.

اهر یکی از شهرهای تاریخی پر جاذبه در ایران است این شهرستان قدمتی هزار ساله دارد و در فاصله ۹۰ کیلومتری از شمال شرقی تبریز واقع شده است این شهر برای توریستان و گردشگران زیادی دارای اهمیت است جالب است بدانید این شهر به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرهای تاریخی شناخته می شود. این شهر از فضای سبز ارزشمندی برخوردار است و برخی از گردشگران آن را به عنوان میمند نیز به خاطر دارند این شهر دارای آب و هوای بسیار معتدل و مساعد است امروزه این شهر گردشگران و توریستان زیادی را جذب می کند و وجود دیدنی های تاریخی در شهر اهر موجب شده است به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو از آن یاد شود. این شهر در فصل های مختلفی از سال جذابیت دارد برای بازدید از جاذبه های این شهر می توانید فصل های مختلفی از سال را انتخاب کنید و از جذابیت های آن دیدن نمایید. بقعه شیخ شهاب الدین یکی از اماکن تاریخی در این شهرستان است که از جذابیت های بی نظیری برخوردار است بازار سرپوشیده این شهر یکی دیگر از بخش های جذاب و دیدنی آن است که باید از آن بازدید نمایید.

دیدنی های اهر را بشناسید:

شهرستان اهر یکی از شهرهای تاریخی پر جاذبه است با سفر به این شهر می توانید قلعه های تاریخی و بناهای تاریخی دیگری را مشاهده کنید که از جذابیت های ویژه ای برخوردار هستند هر یک از این بناهای تاریخی از سوی گردشگران زیادی مورد توجه هستند و قدمت تاریخی بسیار بالایی دارند. قلعه بابک از جمله بناهای تاریخی است که در این شهر واقع شده است این قلعه یک دژ نظامی و دفاعی است این قلعه دروازه های گوناگونی دارد و از معماری بسیار ویژه ای برخوردار است.

مسجد جامع:

یکی از جاذبه های مهم که می توانید در سفر خود به استان آذربایجان شرقی از آن بازدید نمایید مسجد جامع اهر می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر اینکه این مکان مذهبی می باشد از لحاظ تاریخی نیز دارای قدمت زیادی است. این مسجد در دوران سلجوقیان ساخته شده است و دارای معماری خاص و منحصر به فردی می باشد. این ساختمان مهم دارای ۲۱ گنبد است و زیربنای بسیار زیادی را شامل می شود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و می خواهید از دیدنی های اهر بازدید کنید مسجد جامع این شهر می تواند گزینه مناسبی برای تماشا باشد.

مسجد اهر

سد ستارخان:

اگر می خواهید یک روز تفریحی عالی را در این شهر سپری کنید سد ستارخان می تواند شما را شگفت زده نماید. این سد در حدود ۱۵ کیلومتری جاده اهر- ورزقان واقع شده است و در تابستان دارای شرایط آب و هوایی مطلوبی می باشد. در فصول گرم این سد گردشگران زیادی را در خود جای می دهد و چندین سال است که به یک مکان تفریحی عالی برای مردم این شهر تبدیل شده است و به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. گردشگران در سفر خود به این سد می توانند به تماشای زیستگاه پرندگان مهاجر بنشینند و از تماشای لک‌لک ها، مرغابی ها، پرندگان آبزی و … لذت ببرند. این دریاچه تفرجگاه مناسبی برای خانواده ها و جوانان می باشد که می تواند یک روز عالی را برای هر شخصی بسازد.

سد اهر

حمام کردشت:

یکی دیگر از دیدنی های اهر حمام روستای کردشت می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مربوط به دوران صفویان می باشد که یک مکان تاریخی مهم برای مردم این شهر و استان آذربایجان شرقی شناخته می شود. از این حمام مهم سالانه هزاران نفر از سراسر کشور بازدید می کنند و سالیان زیادی ست که به عنوان یک اثر مهم در فهرست آثار ملی قرار دارد. حمام کردشت در دوره های مختلف مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این حمام می تواند هر گردشگری را مجذوب معماری خود نماید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این جاذبه گردشگری بازدید نمایید.

بنای تاریخی اهر

روستای اشتبین:

این روستا از مهم ترین مناطق تفریحی و دیدنی در نزدیکی این شهرستان است که بعید از مسافری به اهر سفر کند و از این روستای زیبا و حیرت انگیز بازدید نکند. این روستا دارای چشم انداز فوق العاده ای می باشد که می تواند هر مسافری را جذب خود نماید. در این روستا چندین کتیبه از قرون گذشته وجود دارد که اهمیت این روستا را در جهان چندین برابر کرده است و این کتیبه ها برای اهالی این روستا بسیار مهم می باشد. روستای اشتبین سالیان زیادی ست که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و سنگ نوشته های موجود در این روستا که به عنوان کتیبه شناخته می شوند مربوط به دوران اشکانیان می باشند و برای مردم آذربایجان شرقی به عنوان مهمترین نماد در این استان شناخته می شوند. اگر قصد سفر به شهرستان اهر را دارید این روستا گزینه مناسبی برای تفریح و بازدید می باشد.

روستاهای اهر

آقداش:

آقداش مرتعی بسیار جذاب و دیدنی است این منطقه از توابع اهر محسوب می شود این منطقه در زمان جنگ نیز اهمیت زیادی داشته است و توپخانه های عباس میرزا نیز در این منطقه قرار داشته است که در زمان جنگ های روسیه و ایران از این منطقه برای جدال استفاده می شده است. آقداش در میان کوه های این منطقه واقع شده است این مکان تاریخی با جاذبه های طبیعی و زیبای خود از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است همچنین در فصل های مختلفی از سال می توانید از جذابیت های این منطقه دیدن کنید این منطقه تابستان هایی گرم با آب و هوایی مناسب و معتدل دارد در گذشته اردوگاه هایی وجود دارند که به دلیل خوش آب و هوا بودن جذابیت دارند.

دیدنی های اهر

این شهر یکی از مکان های دیدنی تبریز به شمار می آید که جذابیت های منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است شما با بازدید از این منطقه می توانید از جذابیت های بسیار زیادی دیدن کنید و اطلاعات گردشگری زیادی را به دست می آورید شما علاقه مندان در لینک با این جاذبه های بیشتر آشنا خواهید شد.از دیگر جاذبه های این شهر می توان به قلعه پشتاب و قلعه بابک اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو