روش های درمان گیاهی شقاق مقعدی و مواد غذایی مفید برای شقاق

روش های درمان گیاهی شقاق مقعدی و مواد غذایی مفید برای شقاق


منبع: آرگا

4

1402/10/19

09:07


در این مطلب قرار است شما را با روش های درمان گیاهی شقاق مقعدی آشنا کنیم و هر کدام از این روش ها می تواند برای شما بسیار خوب و مفید باشد از این رو این مطلب را از دست ندهید.

برای این که بتوانید قبل از هر عمل جراحی شقاق خود را درمان نمایید بهترین راه استفاده از روش های خانگی می باشد. در واقع این روش ها برای افرادی که در ابتدای بیماری هستند بسیار خوب می باشد و می تواند به شما در این زمینه کمک کننده باشد. اگر در ابتدای ایمن بیماری هستید بهترین روش برای شما درمان گیاهی شقاق مقعدی است و در ادامه این موارد را برایتان بررسی می کنیم.

درمان خانگی فیشر

آشنایی با درمان گیاهی شقاق مقعدی

در واقع این بیماری زمانی برای شما ایجاد می شود که یک زخم و یا خراشیدگی در نزدیکی سوراخ مقعد ایجاد می شود. در واقع این مورد دردناک بوده و می تواند مشکلات بی شماری را برایتان ایجاد نماید. بهترین راه درمانی از نظر متخصصان جراحی می باشد ولی روش های دیگر نیز می توانند برای افراد مناسب باشند و سریعا با درمان این مورد دیگر نیازی به جراحی پیدا نخواهند کرد.

در واقع این بیماری دردناک می باشد زیرا در این بخش از بدن حس گر های درد بسیار زیادی وجود دارد از این رو با کوچک ترین ضربه درد های شدیدی  را در این زمینه احساس خواهید کرد. این بیماری یکی از شایع ترین مواردی کمی باشد که سالانه افراد زیادی را به خودش درگیر می کند از این رو بهترین راه این است که اطلاعاتی خاص در این زمینه داشته باشید تا بتوانید سریعا و بدون نیاز به هزینه زیادی این مورد را درمان نمایید. قبل از این که با درکمان های این مورد آشنا شوید بهتر است با انواع این بیماری نیز رو به رو شوید تا سریعا بتوانید نوع بیماری را تشخیص داده و اگر نیاز به درمان های پزشکی داشتید در این زمینه اهمال کاری نداشته باشید.

این بیماری دارای دو نوع مزمن و حاد می باشد  و هر کدام از این مورد ها می تواند نیاز شما را به درمان های مختلف ایجاد نماید. در واقع این که نیاز به جراحی دارید یا خیر و می توانید این مورد را در خانه درمان نمایید را باید متخصص تعیین نماید. در واقع نوع حاد این بیماری زمانی ایجاد می شود که بیماری زیر ۱۲ هفته باشد و بیمار در حین دفع مدفوع درد شدیدی داشته باشد و از این رو برای معاینه های تخصصی و پزشکی نیاز به دارو های بی حسی می باشد.

این ها در صورتی می باشد که نوع مزمن این بیماری شدید تر بوده و می تواند زندگی فرد را به خود درگیر نماید. در واقع دلیل این بیماری این است که فرد این مورد را درمان نکرده و از روش های مختلفی برایش کمک گرفته است. در نظر داشته باشید که اگر به این مورد دچار شده اید باید از لیزر درمانی استفاده نمایید و در غیر این صورت درمانی برای این مدل از فیشر یا همان شقاق مقعدی وجود ندارد.

بهبود فیشر با روش های سنتی

دلایل ایجاد شقاق مقعدی

 این بیماری در بخش پشت و وسط مقعد ایجاد خواهد شد و امکان دارد حدودا ۱۰ درصد در بخش جلویی مقعد شکل بگیرد و این مورد بسیار کم می باشد. یکی از دلایلی که این مورد بیش تر در بخش های پشتی بدن رخ می دهد این است که رگ های خونی در این بخش بسیار کم تر از بخش جلویی هستند و این بیماری در بخش هایی گه دارای رگ های کم تری می باشد به راحتی ایجاد خواهد شد. ایجاد شدن این بیماری می تواند دلایل زیادی داشته باشد از این رو باید بدانید که هر فردی می تواند با دلایل بسیار متفاوتی به این مورد دچار شود و در ادامه همه علت های این مشکل را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بتوانید اطلاعاتی خوب در این مورد کسب کنید.

بواسیر

  • یکی از بیماری های بسیار بد که می تواند بر روی سلامتی شما تاثیراتی داشته باشد بواسیر می باشد.
  • در واقع این بیماری می تواند منجر به ایجاد مدفوع سفت شده و در نهایت ایجاد شدن شقاق را تسریع می کند.
  • اگر می خواهید شقاق خود را درمان کنید ابتدایی ترین کاری که می توانید در این زمینه آن را انجام دهید این است که بواسیر خودتان را رفع کنید.

داشتن جراحی مقعدی

  • اگر در گذشته ها جراحی های مقعدی داشته اید باید کمی بیش تر مراقب این مورد باشید زیرا امکان این که به این زخم ها دچار شوید دو برابر بیش تر از افراد عادی خواهد بود.
  • در واقع نواحی که تیغ جراحی خورده است آسیب پذیری بالایی دارند از این رو امکان بوجود آمدن این بیماری نیز تشدید خواهد شد.

درمان گیاهی شقاق مقعدی

استفاده از ملین ها

  • بسیاری از افراد هستند که دوست دارند برای درمان یبوست خود مقادیر بالایی از ملین ها را استفاده می کنند
  • این مواد می توانند به مرور زمان فیشر را در بدن شما ایجاد نمایند از ین رو برای درمان یبوست خود بهتر است روش های دیگر را امتحان کنید و سعی کنید با اصلاح کردن مواد غذایی خود و رژیم خاص غذایی این مورد را درمان کرده و از این دارو های آسیب زا دور بمانید.

داشتن رابطه جنسی

  • رابطه جنسی مقعدی یکی دیگر از علل ابتلا به این بیماری می باشد.
  • در واقع نه تنها این بیماری بلکه با این مدل از روابط امکان دارد به یک سری دیگر از بیماری های جنسی نیز دچار شوید از این رو باید سعی کنید از این موارد دوری نمایید.

بارداری

  • از دیگر مواردی که می تواند علل ابتلا به این بیماری باشد بارداری است.
  • در نظر داشته باشید که خانم های باردار باید مراقب باشند تا فشار زیادی در حین دفع نداشته باشند.
  • در واقع فشار بر روی این افراد بسیار بالا می باشد و کودک درون بدنشان نیز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد از این رو در این زمان ها سعی کنید کار های سنگین انجام ندهید  تا درگیر این بیماری مزمن نشوید.

درمان گیاهی شقاق مقعدی

درمان های فیشر

درمان گیاهی شقاق مقعدی به راحتی و در خانه امکان پذیر می باشد و شما می توانید با استفاده از یک سری از روش های خاص و مواد گیاهی این بیماری را در خودتان از بین بره و در نهایت سریعا ان ها را درمان نمایید. بسیاری از افراد هستند که دارای فیشر مزمن هستند یادتان باشد  که برای این بیماری درمان خانگی اصلا جواب گو نمی باشد و برای این  که بتوانید سریعا از دست این مورد رها شوید باید سعی کنید که لیزر درمانی را جدی بگیرید. معمولا افرادی که از لیزر استفاده می کنند جواب خوبی می گیرند و امکان بازگشت این بیماری در ان ها به صفر می رسد در حالی که استفاده کردن از روش های خانگی می تواند این مورد را تشدید نماید.

باید بدانید که روش های گیاهی دارای درمان صد در صد نمی باشد و اگر با استفاده از این موارد باز هم اذیت می شدید باید برای درمان سریع تر به متخصص در این زمینه مشورت نمایید و درمان های دارویی را جدی بگیرید. همچنین روند درمان گیاهی شقاق مقعدی باید  ۱۰ الی ۱۵ روز باشد و اگر در این مدت زمان بهبودی کامل نشد باید از روش های درمانی دیگر استفاده نمایید. همچنین در این میان یادتان باشد که قبل از درمان نباید بیماری های گوارشی دیگری نیز داشته باشید زیرا این بیماری ها می تواند تاثیرات مستقیمی بر روی بیماری فیشر داشته باشد  و در نهایت روند درمانی را تغییر خواهد داد.

استفاده از تخم کتان

  • این روش ساده ترین روشی است که شما می توانید از ان استفاده کرده و شقاق خود را درمان نمایید.
  • در واقع این ماده برای بسیاری از بیماری های گوارشی مفید می باشد و می تواند منجر به درمان یبوست و اسهال شود.
  • این گیاه می تواند با تنظیم کردن حرکت های روده به راحتی این بیماری را درمان کند.
  • برای استفاده از این روش کافی است تا هر روز یک قاشق از آن را در آب ولرم بریزید  و بعد از چند دقیقه ان را میل نمایید.
  • استفاده از این روش معمولا بعد از یک هفته  تاثیر خود را اعمال خواهد کرد.

بهبود شقاق مقعدی در خانه

عسل و زیتون

  • از دیگر روش های استفاده از روش های گیاهی برای درمان فیشر استفاده از عسل می باشد.
  • عسل یکی از درمان کننده های بسیار خوب می باشد و شما می توانید با استفاده از ان بیماری های بسیار متفاوتی را درمان نمایید.
  • برای درمان گیاهی شقاق مقعدی باید عسل و روغن زیتون را به همراه کمی موم عسل ترکیب کرده و تا زمانی که موم درون عسل و روغن حل شود این ترکیب را گرم نمایید. می توانید برای این مورد از روی بن ماری استفاده کنید.
  • زمان بدهید تا این ترکیب کمی سرد شود و بعد آن را به محل مورد نظر بمالید. باید بگذارید این ترکیب حدودا ۲۰ دقیقه بر روی زخم بماند و دو بار در روز این روند را تا بهبودی کامل انجام دهید.
  • در این میان باید حواستان باشد  که هر بار مواد را به اندازه تهیه کنید زیرا این ترکیب یک بار استفاده می باشد و بعد از استفاده باید دور ریخته شده و بار دیگر برای استفاده مجدد دوباره ساخته شود.

روغن نارگیل و درخت چای

  • استفاده از این دو روغن به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی بالایی که دارند می تواند منجر به تسکین بهتر درد ها شده و معمولا قدیمی تر ها از این مورد برای تسکین درد ها و زخم های جنگجویان از این ترکیب استفاده می کردند و این ترکیب دارای تاثیرات فوق العاده ای می باشد.
  • روغن درخت چای علاوه بر ضد التهابی بودن دارای خاصیت ضد میکروبی نیز می باشد و می تواند آلودگی های ناحیه فیشر را نیز از بین بده و برای درمان بسیار خوب خواهد بود.
  • برای استفاده از این روش کافی است تا این دو روغن را با یک دیگر ترکیب کرده و در نهایت به ناحیه زخم بمالید و بگذارید تا ۳۰ دقیقه بر روی زخم ها بماند تا اثرات خود را اعمال نماید.

درمان فیشر با طب سنتی

استفاده از آلوئه ورا

  • آلوئه ورا یکی از گیاهان فوق العاده برای درمان مشکلات خاص پوستی می باشد.
  • فیشر یکی از بیماری های پوستی می باشد و در صورتی که درمان نشود امکان دارد مشکلات بی شماری را برای شما ایجاد نماید.
  • آلوئه ورا یکی از موارد مفید برای درمان بیماری های مقعدی می باشد و دارای خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهابی بوده و می تواند از پیش روی سریع بیماری بکاهد.
  • این مورد همچنین می تواند درد های ناشی از فیشر را به سرعت تسکین داده و بهبودی سریع برای شما رخ خواهد داد.
  • برای استفاده از این روش کافی است تا ژل موجود در این گیاه را با استفاده از روش های بهداشتی خارج کرده و بر روی بخش زخم شده بدن خود بزنید و بگذارید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در این بخش بماند و بعد پست خود را با استفاده از آب سرد بشویید.

روش های درمانی دیگر

برای این  که بتوانید فیشر را درمان کنید نیاز است تا روش های دیگری که در این زمینه اهمیت دارد را نیز بشناسید.

  • پماد های گیاهی در این زمینه بسیار موثر می باشند و شما می توانید این پماد ها را از عطاری های معتبر تهی کرده و برای درمان سریع تر مداوم استفاده نمایید.
  • سعی کنید رژیم غذایی خود را به رژیم غذایی پر فیبر تغییر دهید.
  • در روز سعی کنید ۸ لیوان آب بنوشید و اگر این کار برایتان سخت می باشد بهتر است سعی کنید تا آب میوه های طبیعی در این میان استفاده نمایید.
  • روزانه ۱۵ دقیقه استراحت کردن در یک وان را جدی بگیرید. همراه آب باید مقداری بتادین نیز به آب بیفزایید تا زخم شما سریعا بهبود یابد.
  • سعی کنید تا درمان نشده اید هیچ وسایل سنگینی را تکان ندهید زیرا این کار شما همراه با ایستادن های طولانی مدت می تواند برایتان بسیار مضر باشد.
  • زمانی که  متوجه این مشکل می شوید سعی کنید ۴ الی ۵ روز غذای کمتری بخورید و روش های رمانی را منظم انجام دهید تا سریع تر بهبود یابید.

روغن زیتون برای درمان فیشر

مواد غذایی مفید برای شقاق

برای درمان شقاق مقعدی باید یک سری نکاتی را در رژیم غذایی تان رعایت کنید در غیر این صورت امکان دارد که نتوانید به راحتی از پس این بیماری بر بیایید و همچنین امکان دارد بیماری شما پیشرفت نماید.

  • سعی کنید در زمانی که درگیر این بیماری هستید بیش تر از غلات کامل استفاده نمایید و همچنین خوردن میوه ها و سبزیجات فیبر دار را از یاد نبرید.
  • خوردن آب گوجه فرنگی بسیار خوب خواهد بود و می تواند فیبر مورد نیاز بدن تان را تامین نماید.
  • آب آلو نیز بسیار خوب خواهد بود و علاوه بر رساندن فیبر بر بدن می تواند یبوست را نیز درمان نماید.
  • سعی کنید در رژیم غذایی تان سبوس گندم و جو را بگنجانید.
  • میوه ها و سبزیجاتی مانند گلابی، انجیر و هلو را بیش تر از سایرین استفاده نمایید.
  • حبوبات در این زمینه بسیار خوب هستند و سعی کنید بیش تر از نخود، لوبیا و عدس استفاده کنید و. در هفته حداقل دو روز به عنوان صبحانه عدس میل نمایید.
  • روغن آووکادو و روغن زیتون را بیش تر استفاده کنید زیرا در این حالت باعث خواهد شد تا دستگاه گوارش شما بهتر کار کره و مانع از بیماری های گوارشی دیگر خواهد شد.
  • سعی کنید شب ها قبل از خواب حتما از لیوان شیر گزرم بدون لاکتوز استفاده  نمایید تا روده شما بتواند حرکت بهتری داشته باشد.
  • از دانه هایی مانند فندق، بادام هندی، گردو و آجیل های دیگری که دارای فیبر بالا می باشند استفاده نمایید.
  • دانه کتان برای درمان گیاهی شقاق مقعدی پیشنهاد می شود زیرا دارای مقادیر بالایی از فیبر و امگا سه می باشد و برای درمان نیز بسیار موثر می باشد از این رو اگر می خواهید درمان شما سریع تر باشد بهتر است این مورد را جدی بگیرید و برای درمان اقدام نمایید.

درمان گیاهی شقاق مقعدی

درمان گیاهی شقاق مقعدی را به صورت کامل برایتان مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه شما می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد درمان های خانگی مانند درمان خانگی بواسیر و درمان خانگی آبسه مقعد نیز مشاهده کنید و برای این کار باید از لینک های داده شده استفاده کنید و وارد صفحات مربوطه شوید و مطالب نوشته شده در این زمینه ها را نیز مشاهده نمایید زیرا آگاهی بیش تر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برای درمان های بهتر اقدام نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو