درمان بواسیر بدون درد و خونریزی

درمان بواسیر بدون درد و خونریزی


منبع: زیبامون

135

1399/7/20

16:01


در این مطلب سعی نمودیم که به طور کل به علائم و دلایل به وجود آمدن بواسیر بپردازیم و به روش‌ های درمان این بیماری و همچنین پیشگیری آن را نیز به شما آموزش دهیم.

درمان بواسیر بدون درد و خونریزی

ممکن است شما تاکنون نام بیماری بواسیر یا هموروئید را شنیده باشید. درمان بواسیر یا هموروئید موضوعی است که ما می‌خواهیم امروز به آن بپردازیم. این بیماری اغلب در افراد سالمند دیده می‌شد اما امروزه با توجه مشکلات گوناگون و رژیم‌ های غذایی ناسالم در بسیاری از جوانان نیز دیده می‌شود و بسیاری از افراد کم‌ سن نیز امروز دچار این بیماری هستند.

بسیاری از افراد به دلایل گوناگونی مانند ترسیدن و یا خجالت کشیدن از معاینه پزشک برای درمان بواسیر اقدام نمی‌کنند و آن قدر درمان بیماری خود را پشت گوش می‌اندازند که نیاز به جراحی پیدا می کند. توجه نمایید که شما می توانید با درمان ‌های خانگی از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمایید و در مراحل اولیه ابتلا به این بیماری بهبود پیدا کنید. اما اگر درمان این بیماری را پشت گوش بیندازید و به پزشک مراجعه ننمایید یا درمان بواسیر را جدی نگیرید دچار مشکلات جدی می شوید.

توجه نمایید که این بیماری لزوماً به جراحی نیازی ندارد و در مراحل اولیه می توانید با دارو های گوناگون و درمان ‌های خانگی این بیماری را درمان نمایید. ما در این مطلب سعی نمودیم که به طور کل به علائم و دلایل به وجود آمدن این بیماری بپردازیم و به روش‌ های درمان این بیماری و همچنین پیشگیری آن را نیز به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید در شرایطی که به این بیماری دچار شده در مراحل اولیه آن را کنترل و درمان نمایید.

 

احساس درد

 

راه ‌های گوناگون درمان بواسیر

بواسیر های کوچک معمولاً با درمان‌ های خانگی و همچنین تغییراتی در رژیم های غذایی بهبود پیدا می‌کند اما اگر مشکلات این بیماری افزایش پیدا کرد، یا شما در حالت نشستن مشکل پیدا کردید و دچار خون‌ ریزی شدید باید حتماً به درمان بواسیر به صورت جدی بپردازید. پزشکان معمولاً با توجه به شدت بیماری شما راه و روش‌ های گوناگونی را پیشنهاد می‌کنند. اگر شما در مراحل اولیه بیماری باشید پزشک شما ممکن است با استفاده از روش های سرپایی بواسیر شما را درمان نمایند اما روش‌هایی که سرپایی هستند و می‌توانند در مراحل اولیه بیماری مناسب باشند عبارت‌اند از: بستن بواسیر با یک باند پلاستیکی.

در این روش پزشک جراح شما یک باند پلاستیکی را دور بواسیر می‌بندد و با قطع جریان خون در ناحیه بسته شده این بیماری از بین می‌رود همچنین استفاده از گرمای شدید و یا سرمای شدید می تواند در کوچک کردن بواسیر و درمان بواسیر موثر باشد. همچنین پزشک شما می‌تواند یک ماده شیمیایی درون بواسیر تزریق نماید که باعث از بین رفتن آن شود.

و راه آخر درمان بواسیر استفاده از جراحی به روش‌ های گوناگون و لیزر می باشد. اما موادی که می‌توانند در درمان خانگی بواسیر و کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از فندق، آلوئه ورا، استفاده از وان آب گرم با نمک اپسوم، پماد های گوناگون، دستمال مرطوب،  کمپرس سرد و گرم، نرم‌کننده‌ ها، لباس ‌های پنبه‌ای و گشاد و انواع مختلف راه و روش ها و گیاهان دارویی.

 

مواد غذایی سالم

 

استفاده از روش لیزر درمانی برای درمان بواسیر

در گذشته که استفاده از لیزر برای درمان بواسیر مرسوم نبود برای برداشتن آن از جراحی استفاده می‌شد، که در این حالت بیمار باید یک روز قبل از جراحی و تا دو روز بعد از جراحی در بیمارستان می‌ماند تا دوره نقاهت او به‌ طور کامل پشت سر گذاشته می‌شد. اما امروزه با استفاده از روش لیزر درمانی این بیماری بدون هیچ‌ گونه درد و عارضه ای به صورت کاملاً سرپایی درمان می‌شود و شما می‌توانید تنها پس از چند ساعت به زندگی عادی خودتان برگردید. برای درمان بواسیر دو روش وجود دارد که با توجه به شدت بیماری شما، پزشکی راه ‌حل مناسبی را برای درمان بواسیر شما استفاده می کند.

راه‌حل اول استفاده از اشعه درمانی آی آر سی می باشد که برای درمان بواسیر درجه یک و دو استفاده می شود و بواسیر شما بدون هیچ‌گونه درد و خون‌ریزی درمان می‌شود.

اما روش دوم درمان با لیزر سی او دو می باشد که این روش برای درمان بواسیر های درجه سه و درجه چهار مناسب می‌باشد. در هنگام درمان بواسیر با لیزر هیچ‌گونه عفونتی در بیمار ایجاد نمی‌شود و درمان بدون هیچ‌گونه خون‌ریزی و عارضه‌ای کامل می‌شود و همچنین پس از انجام عمل نیز بیمار نیاز به پانسمان نخواهد داشت و تمامی این ویژگی‌ ها باعث می‌شوند که بیمار به سادگی از شر این بیماری راحت شود.

همچنین مزایای استفاده از لیزر نیز فراوان می باشند. استفاده از لیزر برای درمان بواسیر کاملاً سرپایی می باشد و  شما در مطب پزشک می‌توانید این عمل را انجام دهید، این عمل نیاز به بیهوشی ندارد و پس از انجام این عمل شما نیاز به بستری شدن ندارید. پانسمان ‌های بعد از این عمل کاملاً سبک می باشند و در شرایطی شما حتی به آن‌ ها نیاز نخواهی داشت همچنین در نیم ساعت بیماری شما درمان خواهد شد. 

 

درمان بواسیر

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو