همه چیز درباره قرص ونوویتال و موارد مصرف این دارو

منبع: آرگا

4

1402/7/14

03:59


قرص ونوویتال یک دارو موثر برای کمک به درمان و کنترل علائم واریس، هموروئید و واریکوسل می باشد. مصرف این داروی گیاهی می تواند به بهبود نارسایی مزمن وریدی کمک کند، در صورت درمان نشدن این نارسایی می تواند باعث بواسیر و واریس شود.

یکی از ارکان اصلی تشکیل دهنده قرص ونوویتال، عصاره دانه شاه بلوط هندی می باشد. زادگاه اصلی شاه بلوط منطقه بالکان و جنوب شرقی اروپا و آسیا می باشد، کشت این گیاه اکنون در سراسر جهان مرسوم است، علت این امر خواص دارویی بسیار شاه بلوط می باشد. از ونوویتال برای برای درمان و پیشگیری سایر بیماری ها از جمله بهبود واریس و هموروئید استفاده می شود.

از دانه شاه بلوط برای درمان بسیاری از درد ها استفاده می شود و به همین علت شهرت زیادی دارد، این گیاه دارای چندین تری ترپن گلیکوزید می باشد که بیشتر در دانه آن یافت می شود. استفاده از این گیاه به عنوان یک درمان سنتی برای آرتریت و روماتیسم بسیار شناخته شده می باشد و از این رو استفاده از آن در بسیاری از دارو ها رواج یافته است.

اطلاعات دارویی قرص ونوویتال

از این قرص برای مقاصد درمانی و پیشگیری از بواسیر و درمان واریس استفاده می شود. این قرص با ترکیبات خود می تواند در پیشگیری از ابتلا به واریس مفید واقع شود و از بروز این بیماری جلوگیری کند. ترکیبات گیاهی به کار گرفته شده در ساخت این قرص برای سلامت قلب نیز مفید می باشد و به بهبود فرایند قلب کمک خواهد کرد و یک داروی موثر برای سلامت قلب و عروق به شمار می آید.

فواید مصرف ونوویتال برای درمان واریس

معرفی ونوویتال

از خواص دارویی دیگر این قرص می توان به پیشگیری از بواسیر اشاره کرد، اگر روش های درمان خانگی بواسیر شما را راضی نگه نمی دارد، مصرف این قرص با تجویز پزشک می تواند شما را از ابتلا به بواسیر در امان و راضی نگه دارد. به بسیاری از افرادی که به دنبال یک راه مطمئن برای گرفتار نشدن به بیماری بواسیر هستند، مصرف این دارو با دز مشخص و توسط پزشک تجویز می شود تا دچار ناراحتی ناشی از بیماری بواسیر نشوند.

ونوویتال می تواند یک گزینه مناسب برای پیشگیری از واریس باشد، چرا که با بهبود نارسایی شبکه سیاهرگی باعث از بین رفتن عوارضی همچون خارش، درد و احساس سنگینی در پا می شود.

یک مزیت دیگر استفاده از این قرص کمک به سلامت قلب و عروق می باشد، مصرف روزانه این دارو می تواند با ترکیباتی که دارد به تقویت دیواره عروق کمک کند و مانع از تضعیف آن شود، با کمک این دارو احتمال دچار شدن به بیماری های قلبی و عروقی بسیار کاهش پیدا می کند. در هنگام استفاده از این قرص باید به رعایت برخی نکات به خوبی دقت کنید، یکی از این نکات مصرف این دارو با معده پر می باشد، بنابراین بهتر است این قرص همراه با غذا میل شود تا منجر به تهوع و استفراغ نگردد.

علت مفید بودن قرص ونوویتال برای سلامت قلب، استفاده از عصاره دانه شاه بلوط است. دارا بودن این عصاره برای قرص ونوویتال شرایطی را فراهم می کند تا به بهبود جریان خون سیاهرگی کمک کند و به مهار فعالیت های آنزیمی بپردازد، این عملکرد موجب سلامت قلب و پیشگیری از واریس می شود.

مصرف این قرص با دارا بودن عصاره شاه بلوط به تقویت عروق و رگ های خونی کمک شایانی خواهد کرد، از جمله فواید دیگر مصرف این قرص پیشگیری از هموروئید است و باعث تقویت رگ های ضعیف شده و با تقویت هر چه بیشتر رگ ها موجب فراهم شدن استحکام بالا در آن ها می شود.

ویژگی های ونوویتال

همانطور که پیش از این گفته شد، از ویژگی های دارویی قرص ونوویتال باید به درمان بواسیر، پیشگیری از واریس، کمک به بهبود سلامت قلب و عروق، کمک به استحکام دیواره رگ ها، بهبود نارسایی مزمن شبکه سیاهرگی و رفع عوارضی مانند اِدم، خارش، درد و احساس سنگینی در پاها و گرفتگی عضله ساق پا اشاره کرد. استفاده از ونوویتال یکی از روش های درمان بواسیر می باشد که به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

خواص شاه بلوط

به دلیل استفاده از شاه بلوط در ونوویتال، بهتر است با خواص دارویی این گیاه ارزشمند به خوبی آشنا باشیم تا فواید به کارگیری این گیاه در دارو ها را بهتر بشناسیم.

شاه بلوط دارای خواص ضد التهابی می باشد و باعث تقویت دیواره ورید و افزایش نفوذپذیری مویرگ می شود. شاه بلوط از احتباس مایعات جلوگیری کرده و جذب مایع اضافی را در سیستم گردش خون میسر می کند. از فواید دارویی دیگر این گیاه درمان ورید های واریسی که در دریا هستند می باشد، مصرف این دانه گیاهی می تواند یک گزینه مناسب و طبیعی برای رگ های دارای مشکل باشد و به بهبود سلامت رگ ها کمک کند.

خواص شاه بلوط

شاه بلوط مانند یک منقبض کننده عمل می کند و درد هموروئید را تسکین بخشیده یا از شدت این درد می کاهد، شاه بلوط می تواند باعث افزایش قدرت باروری شود و در پیشگیری از سرطان کمک کند. مصرف آن در درمان سرطان نیز مفید خواهد بود، چرا که دارای اثرات ضد التهابی است و باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود. باید بدانید با مصرف این دانه گیاهی به بهبود گردش خون نیز کمک می کنید.

شاه بلوط حاوی ماده ای به نام آئسین میباشد که خواص اکسیدانی دارد و از کلاژن و الاستین محافظت می کند، این امر منجر به تقویت رگ ها می شود.

درمان درد قفسه سینه، یکی از فواید شناخته شده مصرف شاه بلوط می باشد، مصرف آن مانند یک ماده ضد احتقان و اکسپکتورانت عمل میکند. آئسین موجود در آن موجب استحکام دیواره رگ ها شده و گردش خون بهبود می باید، دارا بودن این مزایا باعث درمان درد های قفسه سینه می شود. مزایای دیگر آن درمان آرتروز و روماتیسم، درمان سنگ کلیه، درمان مالاریا و اسهال خونی، کاهش درد مفاصل، کمک به کاهش وزن، درمان کبودی پوست، درمان زخم پا، کاهش چین و چروک و سلولیت و به شمار رفتن نوعی داروی ضد پیری می باشد.

عوارض مصرف ونوویتال

تا کنون عوارض خاصی از مصرف این دارو توسط مصرف کنندگان گزارش نشده است و می توان گفت یک داروی سازگار می باشد اما برای رعایت جوانب احتیاط بهتر است قرص ونوویتال را با فاصله زمانی دو ساعت نسبت به سایر دارو ها مصرف کنید.

این فرآورده به خوبی تحمل می شود و با رعایت دز مصرفی ارائه شده عارضه جانبی خاصی مشاهده نمی شود، به ندرت شاهد عوارضی چون حالت تهوع، سردرد، گیجی و خارش بوده اند. مصرف این دارو برای افرادی با بیماری های کلیوی، نارسایی کبدی، بیماری های التهابی، عفونت گوارشی و کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی شود.

به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات کافی از مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید. به دلیل احتمال کاهش قند خون و عوارض هیپو گلایسمیک، کنترل قند خون صورت گیرد. از قرار دادن دارو در دسترس کودکان خودداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو