یک جوینده گنج در انگلستان شی تاریخی مرموزی را کشف کرد

منبع: همگردی

4

1402/10/19

13:38


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، یک جوینده گنج در انگلستان شی تاریخی مرموزی را کشف کرد.

یک جوینده گنج اخیرا یک شی کوچک ساخته شده از نقره طلاکاری شده را در حالی در روستای «لانگهام» واقع در انگلستان با استفاده از یک دستگاه فلزیاب کشف کرده است که هیچ کس کاملاً مطمئن نیست این شی دقیقا چیست.

با این حال به دلیل ترکیبی از فلزهای گرانبها که در آن بکار رفته است، طبق «قانون گنجینه» بریتانیا که در سال 1996 به تصویب رسید، این شی به عنوان یک «گنج بالقوه» در نظر گرفته می شود.

«آرت نت» در گزارشی درباره این اکتشاف نوشت این اثر تاریخی که قدمت آن به قرن هشتم میلادی باز می گردد یک استوانه توخالی به قطر حدود 1.778 سانتیمتر و ارتفاع 0.7 سانتیمتر است که به همراه ترک کوچکی به سمت داخل خم شده و روی بخشی از آن طلاکاری و سیاه کاری انجام شده است.

یک جوینده گنج در انگلستان شی تاریخی مرموزی را کشف کرد

روی این شی تصویری از یک حیوان بچشم میخورد که پاها و دم آن با اشکالی شبیه به گیاه متصل شده است. به گفته باستان شناسان، این نوع تصویر حیوانات به سبک مرسیایی ها خلق شده است.

کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه اشیاء کمی با شباهت به این اثر تاریخی وجود دارد، تشخیص عملکرد این شی کار دشواری است.

به گفته باستان شناسان، یک شی دیگر با سطح صاف اما بسیار بلندتر که از آلیاژ مس ساخته شده نیز قبلاً کشف شده بود. دو شی نقره ای مخروطی و گنبدی شکل دیگر که به همان دوره از تاریخ تعلق دارند و روی آنها تصاویری از حیوانات و سیاه کاری ایجاد شده است نیز پیش تر کشف شده بود.

«هلن گیک» که یک تاریخدان است، این اثر تاریخی را در مقایسه با سایر اشیاء مرموز مشابه یک شی «کاملا بی نظیر» توصیف کرد.

به گفته این کارشناس، الگوی مارپیچی که روی این اثر تاریخی مرموز آنگلوساکسون ایجاد شده است در «کتاب کیلز» و دو دست نوشته مصور «سلتی» نیز بچشم میخورد. «گیک» معتقد است حیوانی که در این شی به تصویر کشیده شده احتمالا یک اسب است.

یک جوینده گنج در انگلستان شی تاریخی مرموزی را کشف کرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو