زندان تاریخی ریدینگ انگلستان به مبلغ 7 میلیون پوند فروخته شد

منبع: همگردی

2

1402/10/23

15:08


ایرنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، زندان تاریخی ریدینگ انگلستان به مبلغ 7 میلیون پوند فروخته شد.

وزارت دادگستری انگلیس در اواخر سال 2019 زندان تاریخی «ریدینگ» را به مزایده گذاشت.

شورای شهر ریدینگ اوایل سال 2020 پرداخت 2 میلیون و 600 هزار پوند را برای خرید این زندان پیشنهاد دادند اما این درخواست رد شد و پیشنهادات بالاتر مورد بررسی قرار گرفتند.

بالاخره دادگاه دستور داد تا زندان ریدینگ، خانه زندان اسکار وایلد به مبلغ 7 میلیون پوند به یک بنیاد آموزشی غیر انتفاعی فروخته شود.

خریدار بنیاد آموزش زیران است. بنیانگذار و مدیر این سازمان، چانینگ بی یک تاجر چینی الاصل و مقیم ایرلند است.

پیشنهادهای اولیه برای محوطه تاریخی شامل طرح هایی برای مرکز آموزشی، موزه و فضای نمایشگاهی است.

زندان تاریخی ریدینگ انگلستان به مبلغ 7 میلیون پوند فروخته شد

این مکان که میزبان پادشاهان قرون وسطایی بوده، اسکار وایلد زندانی را در خود جای داده است و توسط بنکسی تزئین شده است. اما برای یک دهه محل زندان سابق ریدینگ که بر روی رد صومعه قرون وسطایی شهر ساخته شده بود، بسته و خالی بود.

زندان اسکار وایلد به یک مرکز آموزشی ارائه دهنده خدمات به جامعه محلی از جمله موزه ای است که تاریخچه زندان و یک فضای نمایشگاهی قابل دسترسی برای عموم تبدیل خواهد شد.

در سال 2021، بنکسی نقاش مشهر گرافیتی حمایت خود را از استفاده خلاقانه از ساختمان نشان داد، یک زندانی در حال فرار را روی دیوار بیرونی نقاشی کرد و پیشنهاد داد شابلون خود را که تصور میشد 10 میلیون پوند ارزش دارد، بفروشد تا برای یک مناقصه مبتنی بر هنر جمع آوری کند.

این مکان زندان ویکتوریایی بوده و حاوی خرابه های مدفون بخشی از صومعه قرون وسطایی ریدینگ و یکی از مهمترین صومعه های اروپا و محل دفن پادشاه هنری اول است.

اسکار وایلد شاعر، داستان نویس و نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی در سال 1895 با شکایت جان داگلاس دوک نهم کویینزبری و پدر لرد آلفرد داگلاس طی در دادگاهی به جرمی اخلاقی متهم و به تحمل دو سال زندان محکوم شد که در بدنامی و طرد شدن از جامعه و مرگ زودرس وی دخیل بود.

این بنای تاریخی در شعر «از زندان ریدینگ» سروده اسکار وایلد جاودانه شد. این اثر در سال 1898 با نام مستعار C.3.3 که شماره سلول وی در زندان بود، منتشر شد.

زندان تاریخی ریدینگ انگلستان به مبلغ 7 میلیون پوند فروخته شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو