کشف یک قزن طلای تاریخی در انگلستان با استفاده از دستگاه فلزیاب

منبع: همگردی

2

1402/11/29

18:09


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، کشف یک قزن طلای تاریخی در انگلستان با استفاده از دستگاه فلزیاب صورت پذیرفت.

یک جوینده آماتور که با استفاده از دستگاه فلزیاب در انگلستان مشغول کاوش بود، یک قزن طلا با قدمت حدودا 3000 سال را که در اواخر «عصر برنز» (1000 تا 800 پیش از میلاد) برای متصل کردن بخشهای مختلف لباسها مورد استفاده قرار میگرفت، پیدا کرد.

«لایوساینس» نوشت «جاناتان نیدهام» این اثر تاریخی را درحالی کشف کرد که با کمک دستگاه فلزیاب در «استافوردشر» شهرستانی واقع در انگلستان مشغول جست و جو بود.

کشف یک قزن طلای تاریخی در انگلستان با استفاده از دستگاه فلزیاب

او مطابق با «قانون گنج 1996 در انگلستان» که از شهروندان می خواهد یافته های باستان شناسی مهم را گزارش کنند، بلافاصله این اکتشاف را به موزه «داربی» گزارش کرد.

محققان موزه به این نتیجه رسیدند که این شیء که بسیار سالم باقی مانده ، احتمالا در ایرلند ساخته شده است و یک ارتباط فرهنگی بین دو سرزمین کنونی ایرلند و بریتانیا در «عصر برنز» ایجاد می کند.

این قزن طلا از یک پایه کمانی شکل که دو مخروط را به هم متصل می کند، تشکیل شده است و احتمالا پیراهن، دامن یا شنل یک فرد مهم را به هم متصل میکرده است. روی این قزن خراش هایی وجود دارد که احتمالا بر اثر استفاده مداوم بوجود آمده است.

این قزن یکی از هفت نمونه مشابهی است که تاکنون در انگلستان و ولز کشف شد اما به گفته محققان مورد اخیر سالم ترین نمونه ای است که تاکنون در بریتانیا یافته شد.

کشف یک قزن طلای تاریخی در انگلستان با استفاده از دستگاه فلزیاب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو