کشف سکه های قرن دوازدهمی با استفاده از دستگاه فلزیاب

منبع: همگردی

1

1402/8/30

18:09


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای بدست رسیده، کشف سکه های قرن دوازدهمی با استفاده از دستگاه فلزیاب صورت پذیرفت.

اخیراً یک فرد ناشناس که در نزدیکی روستایی واقع در شهرستان «نورفک» در شرق انگلستان مشغول کاوش بود، مجموعه ای بسیار کمیاب از سکه های نقره متعلق به قرن دوازدهم میلادی را کشف کرد. این مجموعه سکه ارزشمند شامل هفت سکه ضرب شده در دوران حکومت «شاه استیون» جد ویلیام فاتح و دو قطعه دیگر مربوط به دوران سلطنت جانشینان «استیون » یعنی «هنری دوم» و «هنری سوم» است. کشف سکه های متعلق به دوران «شاه استیون» از این نظر حائز اهمیت است که این سکه های نقره از جمله کمیاب ترین سکه های قرون وسطایی محسوب می شوند.

همه سکه هایی که این فرد با استفاده از دستگاه فلزیاب کشف کرده کامل نیستند. سکه هایی متعلق به دوران شاه «استیون» دو سکه کامل، سه سکه نیمه شده و یک چهارم از دو سکه دیگر را شامل می شوند.

کشف این مجموعه قابل توجه از سکه های فوق کمیاب توسط یک سکه شناس از بخش محیط زیست تاریخی «نورفک» اعلام شد. به گفته این سکه شناس، سکه های ضرب شده در زمان شاه «استیون» با هم داخل یک کیف سکه نگهداری می شدند، در حالی که دو سکه نقره دیگر به طور جداگانه توسط فرد دیگری گم شده است.

با کمبود ارز در قرن های یازدهم و دوازدهم میلادی، سکه های نقره خالص به قطعاتی با اندازه های مختلف خرد می شدند تا گردش و عرضه پول بیشتر شود. از آنجایی که در زمان سلطنت شاه «استیون» در قرن دوازدهم میلادی، سکه های جدید هنوز به مقدار قابل توجهی ضرب نشده بودند، سکه های تازه کشف شده یک کشف غیر عادی و در نتیجه ارزشمند هستند.

کشف سکه های قرن دوازدهمی با استفاده از دستگاه فلزیاب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو