جامی به عنوان گنجینه ای از سلسله چینگ به ارزش هزاران پوند شناسایی شد

منبع: همگردی

1

1402/9/4

16:37


ایسنا/ براساس گزارشات بدست آمده، جامی به عنوان گنجینه ای از سلسله چینگ به ارزش هزاران پوند شناسایی شد.

زمانی که گروهی از کارشناسان عتیقه برای بازدید از اشیای زوجی که در «کاتزولدز» در انگلیس زندگی می کردند دعوت شدند، هیچ کس انتظار نداشت که با جامی متعلق به دودمان «چینگ» چین که از جنس عاج کرگدن ساخته شده است در گاراژ این خانواده مواجه شود.

«چارلز هانسون» مالک مجموعه حراجی های «هانسون» در بریتانیا از این خانه بازدید کرد و در حالی که ناامید بود قصد داشت خانه را ترک کند که این زوج جامی را به او نشان دادند که از پدربزرگ یکی از آنها به ارث رسیده بود.

این جام پنقش و نگار که از جنس شاخ کرگدن ساخته شده است، حکاکی هایی دارد که تزئینات دوره امپراتور «کانگ شی» (1662-1723) و سلسله چینگ چین است. این جام بیشتر به عنوان یک شی تزئینی کاربرد داشت و گاهی نیز برای نوشیدنی مهم تشریفاتی استفاده میشد.

در چین باستان گمان می رفت رنگ جام هایی که از جنس عاج کرگدن ساخته می شود، در تماس با زهر تغییر می کند.

امروزه با توجه به اینکه کرگدن ها جزء حیوانات در معرض خطر انقراض محسوب می شوند، عاج کرگدن از جمله موارد تحت نظارت است و صادرات آن به بسیاری از کشورها غیر قانونی است، اما اشیای خاصی که از این جنس ساخته شده باشد و پیش از سال 1947 در قالب یک اثر هنری، یک شی کاربردی یا ساز موسیقی خریداری شده باشد شامل مقررات کنترل و نظارتی نمی شود.

این جام در نهایت در 30 نوامبر در حراجی «هانسون» با قیمت تخمینی سه هزار تا پنج هزار پوند به مزایده گذاشته خواهد شد.

جامی به عنوان گنجینه ای از سلسله چینگ به ارزش هزاران پوند شناسایی شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو