زندگینامه بیرجه آکالای بازیگر زن جذاب؛ درباره شروع بازیگر، ازدواج و زندگی شخصی او

منبع: روزانه

2

1402/10/24

12:42


بیرجه آکالای بازیگر خوش چهره و بسیار جذاب ترکی است که محبوبیت و معروفیت او نه تنها در ترکیه بلکه در ایران ما نیز درحال افزایش است. ما نیز امروز …

بیرجه آکالای بازیگر خوش چهره و بسیار جذاب ترکی است که محبوبیت و معروفیت او نه تنها در ترکیه بلکه در ایران ما نیز درحال افزایش است. ما نیز امروز در سایت ادبی و هنری روزانه قصد داریم تا زندگی این سلبریتی ترکی را به صورت کامل زیر ذره‌بین ببریم؛ در ادامه متن همراه ما باشید.

زندگینامه بیرجه آکالای بازیگر زن جذاب؛ درباره شروع بازیگر، ازدواج و زندگی شخصی او

تولد و اوایل زندگی

بیرجه آکالای در سال 1984 در شهر استانبول ترکیه به دنیا آمد. او در خانواده‌ای معمولی اما هنردوست بزرگ شد یعنی جایی که بیرجه آکالای را از سن چهارسالگی به کلاس‌های رقص و باله فرستادند. او تا سن سیزده سالگی به این رشته ادامه داد اما متاسفانه در سن 14 سالگی و در یک اجرای مهم، زانوی او آسیب بسیار شدیدی دید و از همین رو بیرجه آکالای مجبور به ترک این رشته شد. بیرجه گفته است: در 16 سالگی مجروح شدم باله را رها کنم.

وقتی در دبیرستان شروع به تحصیل تئاتر کردم، هنوز دلم برای باله تنگ شده بود. من نمی‌خواستم بازیگر شوم. سپس مدتی در تلویزیون کار کردم. دلم برای تئاتر، بازی، زمین بازی‌ام تنگ شده است. من واقعاً دوستش داشتم. سپس دوباره در امتحانات دانشگاه شرکت کردم و در هنرستان قبول شدم.

تحصیلات و کار در تلویزیون

تحصیلات و کار در تلویزیون

همان‌طور که نوشتیم بیرجه آکالای کار خود را از ورزش شروع کرد و چه در دبیرستان و چه در دانشگاه تربیت بدنی خواند. سپس در دانشگاه تغییر رشته داده و تحلیل تائتر خواند. از همین مرحله به بعد نیز بود که بیرجه آکالای تصمیم گرفت بازیگر شود.

او وقتی در تست‌های بازیگری شرکت کرد؛ داوران به او پیشنهاد دادند که با توجه به چهره زیبا در مسابقات بانوی شایسته شرکت کند؛ او نیز چنین کرده و به مسابقات مهمی در اروپا رفت. بیرجه آکالای درباره این دوره گفته است: وقتی بچه بودم، آنها همیشه در محله ما حضور داشتند  و من عاشق زیبایی‌ها بودم.

مادرم و پدرم همیشه یک جواب می‌دادند، ابتدا مدرسه درس بخوان و بعدش از تو حمایت می‌کنیم. البته ما هر از گاهی در نوجوانی تبدیل به جوجه اردک زشت می‌شدیم.  سپس آن شرط کنار رفت. سال 2004 بود، من در بخش نقد و نمایش دانشگاه استانبول بودم، به دلیل عصبانیت از سلسله مراتب مدرسه، مدرسه را در ترم دوم رها کردم. تبلیغات مسابقه در همه جای شهر دیدم در آن زمان، ما همه چیز را معنا می‌کنیم.

یکی از دوستانم گفت: “بیا ،” من گفتم نه و او گفت: “اشکالی ندارد.” سپس به مادرم گفتم، سپس نتیجه این شد “که فقط برای سرگرمی حضور پیدا کنم”. اما پدرم واکنش نشان داد زیرا ما ابتدا از او درخواست نکردیم، اما بعداً او از من حمایت زیادی کرد و سوم شدم خب، این فقط یک تصادف است.

کار تلویزیون

بعد از مدتی نیز بیرجه در تلویزیون ملی ترکیه و در بخش خبرهای ورزشی برای خود کاری دست و پا کرد و به مدت دو سال مجری تلویزیون شد. او گفته است: بعد از مدتی نیز در تلویزیون ملی ترکیه و در بخش خبرهای ورزشی برای خود کاری دست و پا کرد و به مدت دو سال مجری تلویزیون شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی باریش آردوچ و همسرش بازیگر ترک + عکس ها و اطلاعات زندگی شخصی هنری

آغاز بازیگری

آغاز بازیگری

بیرجه آکالای علاقه بسیار شدیدی به بازیگری داشت و به مدت زیادی نتوانست مجری‌گری را تحمل کند. از همین رو او از شغل خود استعفا داده و شروع به شرکت در تست‌های بازیگری کرد. او درنهایت و در سال 2007 موفق شد با سریال عاصی جلوی دوربین برود.

عاصی (asi) داستان عشق بین دمیر و عاصی است. دمیر تاجر جوان و ثروتمندی است که پس از سال‌ها زندگی در استانبول به همراه دوست صمیمی خود کریم برای تجارت و خرید زمین به شهر زادگاه خود، انطاکیه مراجعه می‌کنند. عاصی در یک خانواده شش نفری در یک روستا زندگی می‌کند و چندین نسل است که روی زمین‌های روستا کار می‌کنند. زمانی که دمیر کودک خردسالی بوده‌است مادرش بنا به دلایلی خودکشی می‌کند. دمیر قصد دارد که با سفر به انطاکیه هم به تجارت بپردازد و هم دلیل اصلی خودکشی مادرش را پیدا کند.

پس از پیگیری و جستجوی فراوان متوجه می‌شود، که خانواده عاصی در خودکشی مادرش نقش داشته‌اند. او می‌خواهد از این خانواده انتقام بگیرد ولی در اولین برخورد با عاصی عاشق او می‌شود و از این مرحله به بعد داستان فیلم حول عشق بین عاصی و دمیر شکل می‌گیرد. دمیر و عاصی هر دو بسیار لجباز و مغرور هستند. علی، یک تاجر پرآوازه و مشهور برای انجام امور تجاری وارد شهر می‌شود و بعد از چند بار برخورد با عاصی عاشق او می‌شود. با این که عاصی عاشق دمیر است ولی به خاطر لجبازی با دمیر به علی نزدیک می‌شود و حتی به دمیر می‌گوید که پیشنهاد ازدواج علی را پذیرفته‌است…

آغاز شهرت

آغاز شهرت

بعد از حضور در فیلم و سریال‌های متعدد؛ از این بازیگر دعوت شد تا در سریال Yer Gök Aşk به ایفای نقش بپردازد. سریالی که درنهایت وی را به معروفیت رساند. “یر گوک آشک”، سریال تلویزیونی ترکی در ژانر درام با امضای شرکت فیلم آوشار، در سال‌های 2010 تا 2013 در شبکه فاکس پخش شده است.

این سریال با بازی بوراک حقی، ملیسا اصلی پاموک و تووانا تورکای به عنوان بازیگران اصلی، در تاریخ 9 اوت 2010 به روی آنتن رفته است. رابطه عاشقانه بیرجه آقالای و مراد اونالمیش، بازیگران اصلی قبلی سریال، در محل فیلمبرداری سریال آغاز شده و با ازدواج پایان یافته است.

این زوج بعداً تصمیم جدایی گرفتند، اما بعداً دوباره با هم آشتی کردند. سلن سویدر، بازیگر اصلی دیگری که در سریال “لاله دوری” بازی می‌کرد، در نزدیکی فصل دوم سریال “یر گوک آشک” با بازی در نقش همان شخصیت به عنوان یک بازیگر جدید به این سریال پیوست. بازیگر اصلی مراد اونالمیش، در فصل سوم سریال از سریال جدا شده و در سریال دیگری به نام “بابایان و فرزندانشان” بازیگر اصلی شده است.

داستان فصل اول سریال در خانه‌ای به نام “خانه‌ی هانجی‌اوغلو” در اورگوپ اتفاق می‌افتد و به رابطه عاشقانه دو خواهر به نام‌های هوا و توپراک با یوسف هانجی‌اوغلو، ثروتمندترین شخص منطقه و داماد خانواده، و همچنین به دغدغه‌های هوا برای به دست آوردن یوسف، اختصاص دارد…

مطلب مشابه: بیوگرافی جان یامان؛ عکس های جان یامان بازیگر ترکی نقش فرید در قرص ماه

زندگی شخصی و ازدواج

زندگی شخصی و ازدواج

به دلیل چهره زیبا و جذاب؛ رسانه‌ها بسیار دقیق زندگی شخصی بیرجه آکالای را زیر نظر دارند. چیزی که تا به کنون مشخص شده است؛ این است که بیرجه آکالای در سال 2011 یعنی زمانی که 27 ساله بود با مراد اونالمیش وارد رابطه شد. این رابطه شد خیلی زود رنگ و بوی جدی بودن را گرفت و درنهایت این دو در همان سال با یکدیگر ازدواج کردند. اما این ازدواج برخلاف زرق و برق اول؛ یک سال نشده به طلاق انجامید.

ازدواج دوم

ازدواج دوم

در سال 2014 بیرجه آکالای با بازیگر معروف ترکی یعنی سارپ لونداوغلو وارد رابطه عاشقانه شد. بعد از مدتی این دو در شهر استانبول با یکدیگر ازدواج کردند. این ازدواج نسبت به ازدواج قبلی دوام بسیار خوبی داشت و این دو به مدت سه سال با یکدیگر بودند اما درنهایت این ازدواج نیز به طلاق انجامید. او هم‌اکنون سینگل است.

بیرجه درباره ازدواج‌هایش گفته است: ازدواج اولم را در 26 سالگی و ازدواج دومم را دو سال پس از پایان ازدواج اول انجام دادم. سپس زندگی جدیدی را برای خودم ساختم. همه آنها در جوانی برای من تجربیات جسورانه‌ای بودند. من حدس می‌زنم که از تنهایی خوبی بیرون آمدم، این از بیرون به نظر می‌رسد. اما تو بیا و از من بپرس!

همه ما اثر انگشت‌های متفاوتی داریم، ممکن است چیزهای متفاوتی در زندگی بخواهیم. این که بتوانید در حالی که چیزهای مختلف می‌خواهید با هم بمانید یک ترفند است.

عاشق جواهرات هستم

عاشق جواهرات هستم

من عاشق کار طراحی جواهرات هستم. من هنر را روی گردن و روی مچ دست خود حمل می‌کنم  این احساس را دارم، این برای من یک بیان درونی دارد و من طرفدار جواهرات قدیمی هستم. من همچنین زحمت و ظرافت صنعتگران را تحسین می‌کنم. بنابراین من جواهرات خود را با عشق و احساس خریداری می‌کنم.

خاطرات کودکی بیرجه آکالای

حافظه بلند مدت من بسیار قوی است. آخرین بار را با چنین تصاویر واضح به یاد ندارم. زیرا حافظه ما بسیار کثیف است. اما با نمونه‌ای از حال و هوای کنونی ما، می‌توانم تصویری را توصیف کنم. در طول جنگ خلیج فارس، آژیر جنگ به طور تصادفی از پادگان سلیمیه در حیدرپاشا به صدا درآمد. من در مدرسه بودم، آن زمان تمرینات جنگی برگزار می‌شد، اما ما هرگز در مورد آژیرهای واقعی نشنیده بودیم.

فقط برای بزرگداشت آتای عزیزم در 10 نوامبر. در آن زمان تنها چیزی که به خاطر دارم دوربین‌های دید در شب در تلویزیون، آژانس عصر و هواپیماهای جنگی مانند آتش بازی از چراغ سبز استفاده می‌کردند. ما در کلاس بودیم، آژیر شروع به صدا کرد، واقعی بود، نه یک تمرین. دهانمان را با دستمال‌های پارچه‌ای مان در جیب سینه پیش بند خود بستیم و در دو ردیف شروع به  دویدن، اما سریع، به زیرزمین مدرسه آمدیم.

همه ما بسیار ترسیده بودیم. من هرگز بیان چهره معلم‌مان را فراموش نمی‌کنم. تنها ترس من این بود که آن چراغ‌های سبز اکنون به خانه‌های ما برخورد کنند. اونوقت چیکار کنیم؟ کجا می‌رفتیم؟ من با ذهن بچه‌ام خیلی چیزها فکر کردم! خوشبختانه بعد از مدتی متوجه شدیم که آژیر به اشتباه به صدا در آمده است و بعدا خاموش شده است. هنوز می‌توانم مادرم را ببینم که مرا از باغ مدرسه برمی‌دارد و بی نفس به نظر می‌رسد.

مطلب مشابه: بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر زن ترک و بازیگر فیلم جن زیبا و زندگی شخصی اش

خانواده ما

خانواده ما

مادرم تا زمانی که به خاطر داشتم خانه‌دار بود، اما شخصیت او کمی متفاوت است. مدت زیادی بود که او به طور فعال در سیاست شرکت می‌کرد، در موسیقی کلاسیک ترکیه و سنگ مرمر شرکت می‌کرد و همچنین در انجمن‌های مختلف حضور داشت.

او زندگی خود را وقف من کرد. او در حال حاضر متخصص ارزیابی املاک است و تمام اینها را در سن 50 سالگی آموخته است، باور می‌کنید؟ پدرم یکبار یکی از اولین خدمات فنی را در استانبول در زمینه کالاهای بهداشتی، سیستم‌های تهویه مطبوع و تهویه ایجاد کرد. او هنوز همان کار را انجام می‌دهد، او همچنین یکی از اعضای فعال یکی از انجمن‌های حفاظت از حیات وحش است، او طبیعت را بسیار دوست دارد.

ما همیشه یک خانواده کاملاً دموکراتیک بوده‌ایم. ما یک هسته بزرگ بودیم چون سه نفر بودیم. من کودکی بودم که نظرش در سنین بسیار پایین مورد سوال و ارزیابی قرار می‌گرفت. تصمیمات من همیشه محترم بود، اگر اشتباه است، می‌گفتند که اشتباه است، اما هرگز دیکته نشد. هیچ قانونی وجود نداشت، البته وجود داشت، بنابراین من نظم و انضباط را به دست آوردم. آنها همیشه سعی کرده‌اند استعدادهای من را ببینند و از این نظر  حمایت کردند. اگر امروز بپرسید، مطمئنم به شما می‌گویند که آنها شخصاً مرا بزرگ کرده‌اند. زیرا آنها همیشه سعی می‌کردند این کار را انجام دهند.

نظر بیرجه آکالای درباره بچه‌ها

نظر بیرجه آکالای درباره بچه‌ها

من آن را گرانبهاترین جواهر جهان می‌نامم. من چنین جواهری ندارم، اما فکر می‌کنم اگر چنین باشد چقد می‌تواند زیبا باشد. البته با این شرایط کاری فعلا کمی سخت است. احساس می‌کنم باید زمان کاملاً پرباری را به او اختصاص دهم، اما این زندگی است، البته ما نمی‌دانیم چه زمانی یا چه چیزی به ارمغان خواهد آورد به منظور ایجاد یک زندگی راحت از نظر روحی و جسمی. مادر و پدر بودن به معنای رشد و تکامل دوباره در زندگی است. تربیتی باورنکردنی برای انسان. امیدوارم روزی خوش شانس باشم و یک آزمون خوب دیگر برای من باشد.

امید یعنی…

البته  من در 30 سالگی متوجه شدم که در زندگی ثروت را نمی‌خواهم. اگر بپرسید من چقدر می‌توانم از زندگی لذت ببرم، این یک راز است. اما من آرام شدم، بعد از 30 سالگی آرام شدم. هیجان من یکسان است، اما پس اندازهای من به شیوه زندگی من  منطقی‌تر شده است. حداقل می‌توانم بگویم تلاش می‌کنم. شما نمی‌توانید مانند 25  سالگی به دریا بپرید. اما خدا را شکر. من چنین فرصتی دارم.

امید برای من مانند طلوع خورشید است، مانند نفسی که می‌کشیم. همانطور که گفتم، برای من ضروری است. من فکر می‌کنم در درک اجتماعی نیز باید چنین باشد. اگر در گوشه‌ای امید را فراموش کنیم، چشم‌های ما کور خواهد شد و اگر چشم‌های ما بسته شود، در تاریکی فرو می‌رویم. ما قرن‌ها در این سرزمین رنگارنگ زندگی کرده‌ایم. بدون از دست دادن معنای زندگی، بدون فراموش کردن، بدون از دست دادن امید … با چنگ زدن به یکدیگر، باور داشتن. ما زندگی می‌کنیم، زندگی می‌کنیم، زندگی خواهیم کرد. برای کسانی که نمی‌توانند زندگی کنند، این قطعاً یک انتخاب است. اما امیدوارم نظر شخصی من برای آن روزها مفید باشد. بدون تسلیم شدن.

بازی در سریال این چنین پایان نیابد

بازی در سریال اینچنین پایان نیابد

این چنین پایان نیابد، یک سریال درام، پلیسی و اجتماعی تلویزیونی ترکیه‌ای است که توسط شرکت AT Yapım تولید شده و از 21 سپتامبر 2012 تا 6 ژوئن 2014 در TRT 1 پخش شده است. این سریال که از دو فصل تشکیل شده، با قسمت 69 به پایان رسید. سریال به طور کامل به مسائل خانوادگی و افزایش طلاق‌ها در ترکیه پرداخته است و به همین دلیل میز خانواده تلاش می‌کند تا در این زمینه کارآمد باشد.

سه شخصیت اصلی سریال نیسا، یوسف و نازلی هستند. نیسا که رهبر و شادابی تیم است، با روش‌های خارج از عادت به عنوان یک مشاور ازدواج به جای حرکت درون زندگی، داستان‌هایی از زندگی را بیان می‌کند که به ماجرایی تبدیل می‌شود. اما در عین حال، نازلی به عنوان یک مشاور ازدواج و یوسف به عنوان یک مشاور حقوقی، اطلاعات علمی را با بیننده به اشتراک می‌گذارند و آنها را در عمق پروژه قانع می‌کنند.

در سریال، داستان‌های شخصیت‌ها نیز به تصویر کشیده شده است. خانواده نیسا و به ویژه طلاق نازلی و یوسف پس از ازدواج و رابطه عاشقانه- دشمنانه آنها، همچنان در داستان جای دارد.

سریال تلخ و شیرین

سریال تلخ و شیرین

بیرجه آکالای با سریال تلخ و شیرین نیز به معروفیت خوبی دست یافت. این سریال خانوادگی در سال 2016 از شبکه Star Tv ترکیه شروع به پخش شد و از همان ابتدای پخش توانست نظر بینندگان بسیاری را به خود جلب کند و نه تنها در ترکیه بلکه در سطح بین المللی نیز توانست رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص دهد؛ قسمت‌های این سریال در سایت معتبر IMDB رتبه‌های عالی‌ای دارد.

حیات، معلم ادبیات در یکی از بهترین مدارس خصوصی شهر است. او انسان ایده‌ال گرایی است و همیشه از حق و حقوق خودش دفاع می‌کند. حیات به همراه خواهر کوچکترش به نام گوزده زندگی می‌کند و گوزده نیز در همان مدرسه‌ای که حیات به تدریس مشغول است درس می‌خواند. بعد از فوت پدر و مادرشان، حیات همیشه سعی کرده که به خوبی جای پدر و مادر را  برای گوزده پر کند و در هر شرایطی از او مراقبت کرده است.

برخلاف سایر دانش آموزان آن مدرسه که همگی از ثروتمندان شهر هستند، حیات و خواهرش زندگی بسیار ساده‌ای دارند و به همین دلیل گاهی تحمل این اختلاف طبقاتی که گوزده هر روز با آن مواجه است، سخت می‌شود.

روزی طی یک تماس تلفنی حیات متوجه می‌شود، زندگی گوزده که در یک مهمانی در خطر است. حیات خود را به سرعت به محل مهمانی می‌رساند و خواهر نیمه بی‌هوشیارش را از خطر تجاوزی که بیخ گوشش بود نجات می‌دهد. شخص متجاوز کسی نیست جز دوست پسر گوزده به نام کورای که در همان مدرسه تحصیل می‌کند و جزء یکی از خانواده‌‌های مافیایی استانبول است.

حیات برای اینکه خواهرش را از کورای دور کند، شغل خودش را از آن مدرسه به مدرسه دیگری منتقل می‌کند و خواهرش را نیز با خود به همان مدرسه دولتی می‌برد. اکنون زندگی این دو نفر با این جا به جایی کاملا تغییر می‌کند و با چالش‌های جدیدی رو به رو می‌شوند.

سریال بابل

سریال بابل

سریال ترکی انتخاب با نام ترکی بابل یا بابیل در تاریخ 27 تیر 1396 از شبکه Star Tv آغاز به پخش کرد. سریال ترکی بابیل با حضور بازیگران مطرحی همچون : خالد ارگنچ , نور فتاح‌اوغلو و بیرجه آکالای توانست تنها در 20 قسمت سریعا به یکی از محبوب ترین سریال های ترکی تبدیل شود.

داستان این سریال درباره عرفان (خالد ارگنچ) یک استاد اقتصاد بسیار موفق است که با ادا (نور فتاح‌اوغلو) ازدواج کرده است. او مردی قابل اعتماد است که تمام تلاش خود را می‌کند تا شوهر خوب، پدر مهربان، معلم موفق و شهروند قانون مدار باشد. با این حال، زندگی متواضعانه او ناگهان زیر و رو می‌شود.

در حالی که عرفان در آستانه ارتقای مقام ریاست دانشگاه است، مورد تهمت همکارش قرار می‌گیرد و از دانشکده اخراج می‌شود. پس از 20 سال کار آکادمیک، خود را بیکار می‌بیند. با وجود اینکه عرفان به دادگاه مراجعه می‌کند، نمی‌تواند بی‌گناهی خود را فوراً ثابت کند. بدین ترتیب تمامی حساب‌های بانکی وی در طول تحقیقات مسدود شده تا زمانی که در دادگاه بی‌گناه اعلام شود.

این در حالی است که پسر 7 ساله عرفان به تومور مغزی مبتلا شده و باید بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گیرد. حالا عرفان و همسرش با مانع دیگری روبرو هستند. آنها باید در مدت زمان کوتاهی پول جمع کنند تا پسرشان عمل موفقیت آمیز داشته باشد…

سریال Kuş Uçuşu

سریال Kuş Uçuşu

“Kuş Uçuşu”، یک سریال درام ترکیه‌ای است که توسط شرکت Ay Yapım برای نتفلیکس تولید شده است. این سریال در 3 ژوئن 2022 به نمایش درآمده و کارگردانی آن را دنیز یورولمازر و کرای کریموغلو برعهده داشته‌اند. سناریو این سریال را مریچ آجمی نوشته و بازیگرانی همچون بیرجه آکالای، میرای دانر و ابراهیم چلیکول در آن حضور دارند.

دیدگاه‌ها، رویکردها و روش‌های پیشرفت در جامعه نسل ایکس، به شدت تغییر کرده است. اسلی، یک زن جوان، به جای اعتماد به کار سخت برای پیشرفت حرفه‌ای خود، سعی می‌کند به روش “پرواز پرنده” به بالاترین مرحله شغلی برسد. آیا او با استفاده از روش‌های جدید به هدف خود خواهد رسید؟

کلام آخر

بسیار خرسندیم که تا پایان همراه ما بودید. ما امروز و در این مقاله سعی کردیم به زندگی شخصی و هنری بیرجه آکالای پرداخته و همچنین ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله و همچنین دیدن فیلم‌های معرفی شده نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو