بیوگرافی هادی چوپان قهرمان مسترالمپیا؛ ناگفته ها و درباره خانواده و همسرش

بیوگرافی هادی چوپان قهرمان مسترالمپیا؛ ناگفته ها و درباره خانواده و همسرش


منبع: تاپ ناز

2

1402/12/2

02:04


بدون‌شک هادی چوپان یکی از برترین ورزشکاران مشغول در حرفه‌ بدنسازی است که در چند وقت اخیر افتخارات زیادی برای کشورمان ایران به دست آورده است که از جمله افتخارات …

بدون‌شک هادی چوپان یکی از برترین ورزشکاران مشغول در حرفه‌ بدنسازی است که در چند وقت اخیر افتخارات زیادی برای کشورمان ایران به دست آورده است که از جمله افتخارات می‌توان به کسب مقام قهرمانی در مسترالمپیا اشاره کرد. البته این سلبریتی جزو کسانی است که با تبلیغ کوروش کمپانی باعث اعتماد بیشتر مردم به این کمپانی شد. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز به زندگی شخصی و حرفه‌ای هادی چوپان خواهیم پرداخت، پس تا آخر همراه تاپ‌ناز بمانید.

تولد و خانواده

هادی چوپان مقلب به گرگ پارسی در سال 1366 در استان فارس، روستای ابنو در شهرستان سپیدان دیده به جهان گشود.

خانواده

هادی چوپان در یک خانواده پرجمعیت 7 نفره زندگی و بزرگ شده است. به گفته خود وی خانواده‌اش به شدت فقیر بودند و وی در سنین نوجوانی بخاطر وضعیت مالی نه چندان خوب مجبور به ترک تحصیل شده بود.

وی با برادر بزرگ خود حسن از سنین نوجوانی به گچکاری میپرداخت.

آغاز پرورش‌اندام

آغاز پرورش‌اندام

هادی در سال 1379 زمانی که 13 ساله بود با تشویق های برادر بزرگش حسن شروع به تمرین بدنسازی کردند. هادی در 15 سالگی به صورت حرفه‌ای وارد باشگاه پارس شد و به تمرینات حرفه‌ای‌تر پرداخت.

هادی چوپان از بچگی گوش هایش ضعيف بود، ولی این ضعف هرگز نتوانست مانع رسيدن وی به اهداف بزرگش در زندگی شود.

اولین مقام های گرگ پارسی

اولین مقام های گرگ پارسی

هادی در سن 19 سالگی هم کار گچ‌کاری میکرد و هم به تمرینات بدنسازی میپرداخت. وی برای اولین بار در سال 1385 برای اولین بار به مقام قهرمانی بزرگسالان استان فارس دست یافت.

او همچنین توانست به طلای کشوری هم دست پیدا کند. وی از سال از سال 1381 تا 1386 به مدت 5 سال زیر نظر استاد “جمشید اوجی” کار و تمرین کرد. همچنین هانی رامبد مربی افسانه‌ای پرورش اندام هم از 1396 تا قهرمانی مستر المپیا مربی هادی چوپان بود.

اما طبق گفته خود هادی چوپان، علی نعمتی که از 1392 تا 1396 مربی‌گری او را برعهده داشت، در موفقیت‌های او بسیار تاثیرگذار بوده است.

تیم‌ملی

هادی چوپان در سال 1390 و در 24 سالگی وارد تیم ملی بدنسازی ایران شد و تا سال 1395 عضو‌ثابت تیم ملی بوده و توانست در اولین سال حضورش مدال نقره جهان را بگیرد  و یکسال بعد نفر اول آسیا شد.

گرگ پارسی، آماده مسابقات جهانی

گرگ پارسی، آماده مسابقات جهانی

هادی چوپان با 112 کیلوگرم وزن و 167 سانتیمتر قامت؛ زنگ خطر را براي حریفان نامدار خودش در این رشته به صدا در آورده است.

وی خودش را گرگ ایرانی نامیده؛ و اعتقاد دارد هیچوقت دربرابر زندگی و مشکلات آن رام نخواهد گردید. هادی چوپان در سال های گذشته امید اول ایران براي قهرماني در مسابقات مستر المپیای آمريکا است.

امیدی که جامعه بدنسازی تا قبل از آن به مرحوم بیت اله عباس پور داشت. هادی در مورد ابعاد بدنش جمله جالبی دارد که بارها آنرا تکرار نموده است .« من متر به تنم نمی زنم».

مسابقات مهم هادی چوپان

مسابقه سن مارینو

هادی چوپان در مسابقات سنگین‌وزن سن مارینو توانست مقام دوم را کسب کند. نکته جالب درباره قهرمان مسابقات سن مارینو به‌ عنوان رقیب هادی چوپان این بود که 37 کیلوگرم سنگین‌تر از هادی بوده است.

پس از این مسابقه، کای گرین از اسطوره‌های بدنسازی نزد هادی رفت و به او گفت: از ناداوری‌ها ناامید و دلسرد نشو؛ تا زمانی که بتوانی میان مردم محبوبیت کسب کنی و مشهور شوی این ناداوری‌ها وجود دارد.

او افزود: “شاید هنوز برای اینکه در جایگاه اول قرار بگیری جوانی اما من می‌دانم که قهرمانی حق تو بود! بنابراین مغرور نشو و ادامه بده تا به حق خود برسی.

مسابقات مسترالمپیا آماتوری

مسابقات مسترالمپیا آماتوری

در مسابقات مسترالمپیا آماتوری که به میزبانی روسیه برگزار شد هادی چوپان توانست به مقام قهرمانی برسد و درنتیجه حکم ورودش را به مسترالمپیای آمریکا تایید کند.

قهرمانی در این مسابقه هادی چوپان را به یکی از پر امتیازترین افراد مسابقات مسترالمپیای آمریکا بدل کرد.

مسابقات کره جنوبی

مسابقات کره جنوبی

هادی چوپان طبق قوانین و روابط ایران و آمریکا در مستر المپیای 2017 آمریکا امکان حضور را نداشت. یکی از اصلی‌ترین رقبای چوپان، فلکس لوئیز بود که در 6 دوره از مسابقات مستر المپیای آمریکا موفق به کسب جایگاه قهرمانی شد.

فلکس لوئیز در مسابقات کره جنوبی هم حضور داشت بنابراین هادی تمام تلاش خود را به کار برد تا او را ببرد. البته در این مسابقه جایگاه اول با ناداوری به فلکس لوئیز تعلق گرفت.

مسابقات مسترالمپیا

مسابقات مسترالمپیا

هادی چوپان در اولین فرصت خود در سال 2018 با داشتن بدنی آماده بخاطر نداشتن ویزا نتوانست در مسابقات شرکت کند.

حضور در مستر المپیا 2019 آغاز شهرت چوپان بود. هادی چوپان از سال 2019 تا 2022 برای 4 سال متوالی موفق شد در بزرگترین مسابقه بدنسازی دنیا یعنی مستر المپیا شرکت کند و به قهرمانی برسد که در تاریخ بدنسازی ایران چنین رخدادی بی سابقه بوده است.

مسابقات مسترالمپیا حرفه‌ای 2022 از 15 تا 18 دسامبر در حالی در سالن Zappos شهر لاس‌وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار شد که همچون سال‌های قبل هادی چوپان پرافتخارترین و مهم‌ترین قهرمان پرورش‌اندام ایرانی در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت.

هادی چوپان در مستر المپیا 2022 موفق شد عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کند. او قبل از این هم برای 3 سال متوالی در مسابقه مستر المپیا شرکت کرده بود و اولین بار توانست عنوان سومی مستر المپیا را در سال 2019 به دست بیاورد و برنده جایزه 100 هزار دلاری شود.

او به عنوان «گرگ ایرانی» در مسابقات مستر المپیا شناخته می شود. گرگ ایرانی در سال 2020 هم مقام چهارم را کسب کرد. او موفق به دریافت جایزه «قهرمان مردم» در سال 2021 و مدال برنز مستر المپیا 2021 هم شد.

مسترالمپیا 2023

مسترالمپیا 2023

هادی چوپان، قهرمان سال گذشته رقابت‌های مسترالمپیا، عنوان نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها را در سال 2023 در کالیفرنیای آمریکا از آن خود کرد.

گرگ پارسی که به اعتقاد کارشناسان حتی آمادگی بدنی بالاتری نسبت به سال گذشته داشت، بعد از رقابت نزدیک‌ در مرحله مقدماتی با سامسون داودا و درک لانسفورد، بامداد امروز هم در‌ مرحله فینال یک رقابت تماشایی را سپری کرد. 

هادی چوپان که از کنفرانس مطبوعاتی مسترالمپیای 2023 خود را صاحب دومین ساندو (جایزه برنده مسترالمپیا) می دانست، با روحیه ای فوق العاده فینال را پشت سر گذاشت و بار دیگر نشان داد او‌‌ در حال حاضر پادشاه‌ پرورش‌اندام در دنیاست، اما طرفداران او یک بامداد تلخ را پشت سر گذاشتند.

چوپان در حالی که خیلی از علاقه مندانش‌ در ایران پلک روی هم نگذاشتند و ساعات زیادی را از شنبه شب تا یکشنبه صبح بیدار‌ بودند، اما با وجود شایستگی تمام نتوانست برای دومین بار متوالی قهرمان دسته او‌پن مسترالمپیا لقب بگیرد و یک گام خودش را به بزرگانی همچون آرنولد و رونی کلمن نزدیک تر کند.

او بعد از درک لانسفورد به عنوان نایب قهرمانی‌ رسید، در‌ حالی که به اعتقاد خیلی از کارشناسان شایستگی‌ کاملی‌ برای قهرمانی‌ داشت.

هادی چوپان، این بدنساز شیرازی که حالا یکی از محبوبترین ورزشکاران ایران به حساب می آید، نتوانست همچون سال گذشته جایزه 400 هزار دلاری قهرمانی در دسته او‌پن را از آن خود کند، اما‌ این بار 250 هزار دلار با نایب قهرمانی‌ کار خود پایان داد.

عصبانیت و انتشار پستی درباره اتفاقات مسترالمپیا 2023

عصبانیت و انتشار پستی درباره اتفاقات مسترالمپیا 2023

او توانست با ماهیچه‌های قدرتمند و تمرینات دشواری که در طول این مدت انجام داده بود توجه داوران را به خود جلب کند و در جایگاه اول قرار بگیرد تا چوپان در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش که در سال 2022 به دست آورده بود ناکام بماند. این ورزشکار ایرانی به شدت از این اتفاق ناراحت عصبانی شد.

زمانی که باب چیک از این سه نفر خواست که برای مصاحبه و عکس دسته جمعی آماده شوند، او به سرعت و با خشم صحنه را ترک کرد و باعث تعجب بسیاری از افراد حاضر در این سالن شد.

وی در پستی به اتفاقات مسابقات اینگونه واکنش نشان داد: با سلام، من شرمنده و سرشكسته ى مردم ملت ميهنم هستم. با تمام دنيا جنگيدم. قدرتم به همه چيز رسيد جز آن خنجرى كه نفهميدم از كجا به پهلوهايم فرو رفت. حلالم كنيد اگر لياقت آن چيزى كه لياقت شما بود را نتوانستم به ارمغان بياورم. شرمنده تمام مردم و نام كشورم ايران هستم. به اميد سربلندى ايران و آيندگان و بعد از من بدرود هادى چوپان بدرود.

افتخارات هادی چوپان در یک نگاه

افتخارات هادی چوپان، گرگ پارسی

  • 15 طلای استانی شامل فارس و تهران
  • 6 مدال کشوری شامل 3 طلا، 2 نقره، 1 برنز
  • نقره جهان، 2012
  • طلای آسیا، 2013
  • اوورال آسیا، 2013
  • طلای جهان، 2013، 2014، 2015
  • طلای اورال مِستر المپیا، 2017
  • نقره مسابقات شروکلاسیک، 2017
  • نقره مسابقات گرَند پری، 2017
  • نقره مسابقات سان مارینو، ۲۰۱۷
  • نقره دبی اکسپو، 2018
  • طلای مسابقات مستر المپیا، پرتغال، 2018
  • طلای مسابقات گرَند پری کره جنوبی، 2018
  • طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا، 2019
  • برنز مِستر المپیا گروه آزاد، 2019
  • برنز مِستر المپیا گروه آزاد، 2021
  • طلای مِستر المپیا 2022
  • نقره مِستر المپیا 2023

زندگی شخصی و ازدواج

زندگی شخصی و ازدواج

هادی چوپان از ورزشکاران متاهل است و عشق و احترام بسیاری را برای همسرش قائل است. او همیشه به نقش پررنگ همسرش در زندگی اشاره کرده است و تنها دلیلی که مانع مهاجرت او به کشورهای دیگر می شود خانواده به ویژه همسرش هستند.

این قهرمان کشورمان بارها در مصاحبه‌هایش 2 نفر را به عنوان عوامل اصلی موفقیت‌هایش نام می‌برد؛ برادرش حسین که مشوق اصلی هادی برای ورود به بدنسازی بود و همسرش که همواره در کنار او بوده  و پشتیبانی اش می‌کند. هادی چوپان با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت: «اگر در بهترین زمان دنیا و در بهترین مکان خوشبختی در بهترین نقطه دنیا باشید اما اگر در کنار خانواده نباشید هیچ لذتی وجود ندارد.

دلتنگی خیلی سخته بانوی من بهترین همراه زندگی من است. دوستت دارم عزیزم. بابت تمام زحمات و همه چیز شما متشکرم. صبر و تلاش شما برای زندگی بهتر شما قهرمان زندگی من هستید بانو»  هادی چوپان 3 فرزند دارد؛ یک دختر به نام (نادیا) و یک پسر به نام (حافظ) و نام فرزند سوم وی که دختر است مشخص نیست.  

هرکسی میتواند رئیس‌جمهور شود!!!

هرکسی میتواند رئیس‌جمهور شود!!!

از زبان هادی چوپان: ما مثالی از یکی از بزرگان ورزش‌مان داریم که می‌گوید هر کسی می‌تواند درس بخواهد رئیس‌جمهور شود اما هر کسی نمی‌تواند قهرمان مسترالمپا شود» او ادامه داد: «چون مسترالمپا 58 سال است که برگزار می‌شود و فقط 17 قهرمان داشته است.

کسی که قهرمان مسترالمپیا می‌شود اوج تناسب انسانیت و زیبایی عضلات را به نمایش می‌گذارد.» چوپان همچنین گفت: «من توانستم به عنوان هفدهمین نفر در 58 سال گذشته که از برگزاری مسترالمپا می‌گذرد، مجسمه ساندو را به نام ایران کنم.

ساندو مردی آلمانی و اولین کسی بود که تناسب اندام را به مردم معرفی کرد. این مجسمه هر سال به قهرمان می‌رسد و اکنون به نام من است.»

هرگز مهاجرت نمیکنم

هرگز مهاجرت نمیکنم

چوپان با اشاره به اینکه درخواست‌های متعددی برای تابعیت در چندکشور داشته است، ادامه می‌دهد: با وجود این درخواست‌ها و وعده درآمدهای میلیاردی از این کار امتناع کردم.

چرا که خاک وطنم را دوست دارم و معتقدم کار من در برابر مجاهدت‌های سلحشورانه شهدا چیزی نبوده است وی در ادامه میگوید: نه کاکو من یک وجب از خاک کشورم و شیرازم را به آمریکا نمی‌‌دهم، شاید خیلی ‌ها خوششان بیاید ولی من هرگز اینکار رو نخواهم کرد.

روزی 3 کیلیو گوشت میخورم!!!

روزی 3 کیلیو گوشت میخورم!!!

هادی چوپان از وعده های غذایی 1 روزش گفت و همه را بهت زده کرد: ساعت 8 صبح 350 گرم «ماهی» با 250 گرم «کلم بروکلی» و یک «هویچ» سپس دوباره ساعت 10 صبح 4 عدد «فیله» با 30 قاشق «برنج» و 200 گرم «قارچ» می خورم.

برای ناهار 6 عدد فیله با برنج و کاهو و دوباره ساعت 4 ظهر 6 فیله به همراه برنج و کاهو  و دوباره برای شام هم 350 گرم استیک گوشت با برنج و کاهو مصرف می کنم

قبل از خواب هم باز دوباره فیلمه مرغ با هویچ می خورم و روی هم رفته روزانه بالای 4 میلیون تومان فقط هزینه غذا خوردنم است، بعضی اوقات روزی 3 کیلو گوشت میخورم.

20 درصد شنوایی‌ام از دست رفته است

هادی چوپان درباره ناشنوایی 20 درصدی‌اش گفته است که قبل از بدنسازی کشتی و بوکس تایلندی کار کرده است. وی افزود بخاطر ضربات سنگین به سرم 20 درصد شنوایی‌ام کمتر از بقیه است. و اکنون بیشتر اوقات سمعک به گوش دارم.

مراسم استقبال باشکوه از هادی چوپان

مراسم استقبال باشکوه از هادی چوپان

هادی چوپان پس از بازگشت از آمریکا، مردم شیراز با حضور گسترده خود از هادی چوپان استقبال کردند. مردم در مراسم استقبال شعار «باشرف باشرف» سر دادند.

وی از تمام مردم تشکر کرده و گفت که خاک پای تمام مردم ایران است. وی همچنین از عدم استقبال دولت گفت: هرگز در دام بی عدالتی نیفتاده‌ ام چون جوانی ام رو آلوده داروهای تقلبی نمی‌ کنم، حقی رو ناحق نمی‌ کنم ومنفعت‌ طلب نیستم.

پول برای من مثل چرک کف دست است و برایش تن نمی‌ فروشم، قانون حقیقت را بیشتر از قانون ناحق قبول دارم.

از علاقه به بروسلی تا آرنولد شوارتزنگر

از علاقه به بروسلی تا آرنولد شوارتزنگر

هادی چوپان در مصاحبه‌ای گفته است که : از بچگی عاشق فیلم های بروسلی و آرنولد بودم و می خواستم بدن ورزیده ای داشته باشم. عکسی از ۳ سالگی ام دارم که در آن فیگور سینه گرفتم، از کودکی به این ورزش علاقمند بودم و همیشه سعی کردم با تمام مشکلات زندگی بجنگم از فقر تا مشکلات جسمانی‌ای که داشتم ، اما حالا اگر به گذشته برگردم پایم را در باشگاه بدنسازی نمی گذارم در مملکت ما این ورزش احترام ورزش های دیگر را ندارد و فدراسیون هم دلسوز ورزشکاران نیست.

نظر بزرگان پرورش اندام درباره هادی چوپان، گرگ پارسی

تریک الگیندی داور مستر المپیا

تریک الگیندی داور مستر المپیا

 او یکی از سختکوش‌ترین افرادی است که تا به حال پا به درون یک باشگاه بدنسازی گذاشته‌اند. او بلافاصله پس از اتمام مسابقات مستر المپیا دوباره به باشگاه بازگشت.

او این دوره حتی با وضعیت بدنی بهتری نیز پا به مسابقات خواهد گذاشت. فیگورگیری چوپان نیز از تمام رقبایش بهتر است. او که قرار نیست چیز‌هایی که پیش از این بلد بوده را فراموش کند. بلکه برعکس، قرار است بهتر از قبل نیز باشد.

نظر فیل هیث، قهرمان 7 دوره مستر المپیا

فیل هیث، قهرمان 7 دوره مستر المپیا

فکر می‌کنم هادی یک قهرمان تکراری باشد. هادی چوپان هیچ وقت به معنای واقعی دست از کار نکشیده است. او همیشه هادی خواهد بود چراکه دیگر به بلوغ رسیده است.

ما نمی‌دانیم او در حال حاضر چه شکلی است. هادی در باشگاه عجیب و غریب به نظر می‌رسد. او به صحبت‌های دیگران اهمیتی نمی‌دهد و درباره آن‌ها چیزی نمی‌گوید. هادی چوپان در باشگاه بیش از هر بدنساز دیگری شور و اشتیاق دارد.

نظر ویلیام بوناک قهرمان بدنسازی

ویلیام بوناک قهرمان بدنسازی

صادقانه باید بگویم هادی چوپان در مسابقات قبلی و سال پیش از آن که قهرمان نشد، از همه بهتر به نظر می‌رسید. حتی در مستر المپیا 2022 هم در بهترین فرم خود قرار نداشت، اما بازهم توانست قهرمان شود و اطمینان دارم او می‌تواند به یک قهرمانی دیگر برسد. اگر او فرم سال قبل‌تر خود را داشته باشد، قطعا قهرمان می‌شود.

نظر کریس استو دیگر چهره سرشناس دنیای بدنسازی

ببینید هادی از روز اول در مستر المپیا چقدر موفق بوده است، البته امسال او پرتر از همیشه بود. نه پرتر بلکه بزرگتر! او شرایط فوق‌العاده‌ای را با وزن بیشتر بدست آورد و این همان چیزی بود که او را در اوج قرار داد.

ماجرای کوروش کمپانی

در سال 1401 یک کمپانی با نام کوروش اعلام موجودیت کرده و ادعا کرد که گوشی های آیفون را زیر قیمت جهانی به مشتریان عرضه خواهد کرد. نخست کسی به این کمپانی باور نداشت و بسیاری چنین تصور می کردند که این شرکت یک کلاه بردار است. اما حضور سلبریتی های مشهور و تبلیغ این کمپانی باعث شد تا بسیاری به کوروش کمپانی اعتماد کنند. هادی چوپان یکی از این سلبریتی ها بود که باعث اعتماد هرچه بیشتر مردم به کوروش کمپانی شد. درنهایت کوروش کمپانی با کلاه برداری 100 میلیون دلاری از ایران فرار کرد و اکنون مردم این سلبریتی ها را مجرم می دانند که باعث اعتماد مردم شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو