تیم ملی ایران، با اتوبوس سوریه رو به رو شده است | وضعیت تیم ملی ایران در مقابل دفاع سوریه

تیم ملی ایران، با اتوبوس سوریه رو به رو شده است | وضعیت تیم ملی ایران در مقابل دفاع سوریه


1

1402/11/11

13:05


تیم ملی ایران، با اتوبوس سوریه رو به رو شده است | وضعیت تیم ملی ایران در مقابل دفاع سوریه

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در گفت و گویی نسبت به تغییر ملیت دو برزیلی شاغل در ایران جهت بازی برای تیم ملی واکنش نشان داد. فرهاد مجیدی سکان دار تیم الاتحاد کلبا در آستانه هدایت تیم ملی امارات است. مهدی قایدی روز های خوبی را سپری نمی کند به همین علت به حذف شدن این بازیکن از تیم ملی و الاتحاد کلبا می پردازیم. دو برزیلی که در ایران بازی می کنند خواهان تغییر ملیت هستند و در پی آن مشتاق اند برای تیم ملی ایران بازی کنند. بهترین مدافع ایرانی جایی در تیم ملی ندارد و به همین دلیل در آستانه پیوستن به تیم ملی قطر است!!!

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از ساعت۱۹:۳۰ امشب به مصاف تیم ملی سوریه خواهد رفت. از جمع ۸تیم برتر آسیا ۶تیم طی ۳روز گذشته انتخاب شده‌اند و ۲تیم باقیمانده هم امروز در ۲بازی حساس مشخص خواهند شد. جایی که ژاپن و ایران در مصاف با تیم‌های عربی به دنبال صعود هستند و در صورت صعود باید در مرحله بعدی مقابل یکدیگر قرار بگیرند. ژاپن که به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرده امروز از ساعت۱۵ مقابل بحرین قرار می‌گیرد که در گروه E و در حضور اردن و کره‌جنوبی صدرنشین شده بود. ژاپنی‌ها شانس اول قهرمانی در این جام به شمار می‌روند و خیلی‌ها باخت آنها مقابل عراق در مرحله گروهی را صرفا یک اتفاق می‌دانند. جالب اینکه تمام همگروهی‌های ژاپن در مرحله یک‌هشتم حذف شدند و این اتفاق دقیقا در مورد تیم ملی ایران هم رخ داده است. یعنی از گروه C فقط ایران و از گروه D فقط ژاپن شانس حضور در جمع ۸تیم برتر را دارند و ۴تیم دیگری که از این دو گروه صعود کرده بودند همگی حذف شده‌اند. جدال ایران و سوریه که از ساعت۱۹:۳۰ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه برگزار می‌شود، آخرین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی و پایان‌بخش این مرحله از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

تیم ملی

ایرانی‌ها در کوچک‌ترین ورزشگاه

ورزشگاه عبدالله بن خلیفه در خیابان الدحیل شهر دوحه قرار دارد و متعلق به تیم الدحیل است. این ورزشگاه ۱۰هزار نفری کوچک‌ترین ورزشگاه میزبان جام ملت‌های آسیا است و برگزارکنندگان رقابت‌ها در تصمیمی عجیب مسابقه‌ای را که می‌تواند چندبرابر گنجایش این ورزشگاه تماشاگر داشته باشد در این ورزشگاه کوچک برگزار می‌کنند. ورزشگاه خانگی الدحیل در مرحله گروهی این رقابت‌ها میزبان ۶مسابقه بوده و در مرحله حذفی هم فقط بازی ایران و سوریه در این محل برگزار می‌شود و بعد از این بازی، کار جام ملت‌ها با این استادیوم به پایان می‌رسد. این همان ورزشگاهی است که چند هفته قبل تیم پرسپولیس در آنجا با الدحیل بازی کرد و با تک‌گل امید عالیشاه به پیروزی رسید.

۵۰سال است به ما می‌بازند

تیم‌های ملی ایران و سوریه سابقه‌ای طولانی و پربار از تقابل با یکدیگر دارند و تعداد بازی‌های آنها در مقابل هم به ۳۰بازی رسیده است. در این ۳۰بازی سوریه فقط یک بار توانسته ایران را ببرد و ۱۷برد و ۱۲مساوی هم سهم ایرانی‌ها بوده است. این دو تیم از سال۱۹۷۳ میلادی یعنی دقیقا از ۵۰سال قبل با یکدیگر بازی می‌کنند که تنها برد سوریه هم در همان سال اول رقم خورده است. سال۱۹۷۳ در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی بود که اولین تقابل‌های دو تیم اتفاق افتاد. در آن رقابت‌ها هر دو بازی رفت و برگشت این دو تیم در تهران و در ورزشگاه امجدیه برگزار شد که بازی رفت را ایران با یک گل برد و در بازی برگشت سوریه با همین نتیجه پیروز شد. گل ایران را در بازی رفت اکبر کارگرجم زد و گل بازی برگشت را هم عبدالغنی تاتیش وارد دروازه ناصر حجازی کرد. محمود بیاتی، سرمربی ایران در آن بازی برای جلوگیری از شکست علی پروین را از نیمه دوم به جای عباس نوین‌روزگار به زمین فرستاد اما این تعویض هم افاقه‌ای نکرد. آخرین تقابل ایران و سوریه نیز در مسابقات مقدماتی همین جام‌جهانی اخیر اتفاق افتاد که ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ در دو بازی رفت و برگشت مجموعا ۴گل زد و پیروز شد.

تیم ملی

تیم چندملیتی هکتور کوپر

تیم ملی سوریه که حالا توسط هکتور کوپر سرمربی سرشناس آرژانتینی هدایت می‌شود چندین بازیکن دو تابعیتی در لیست خودش دارد. از بین ۲۶بازیکن سوریه، فقط ۸بازیکن در باشگاه‌های سوری عضویت دارند و الباقی لژیونر هستند. در این تیم شاهد حضور بازیکنانی از کشورهای آرژانتین، پرو، اسلواکی، سوئد، روسیه، جمهوری چک، یونان، کویت، اردن، بحرین، امارات، لبنان، مالزی و عراق هستیم. نام‌هایی چون پابلو صباغ، ماکسیم صراف، ازکیل هام، ایهم اوسو، اِلمار آبراهام، آنتونیو یعقوب و... نشان می‌دهند با بازیکنانی طرف هستیم که صد درصد سوریه‌ای نیستند. با این وجود هنوز ۲نام مشهور در لیست عقاب‌ها حضور دارند که فوتبال‌دوستان ایرانی با آنها آشنا هستند. اولی عمر خربین، مهاجم کنونی الوحده امارات (تیم احمد نوراللهی) و اسبق الهلال عربستان است که مقابل نمایندگان ایرانی نمایش خوبی داشته و بارها موفق به گلزنی شده است. ابراهیم عالمه، گلر اسبق سپاهان هم در لیست سوریه هست که فعلا جایی در ترکیب اصلی تیمش ندارد. سوریه در مرحله گروهی تیم سرسخت در دفاع نشان داد که طی ۳بازی فقط یک بار دروازه‌اش باز شد. البته گل‌های زده این تیم هم مثل گل‌های خورده‌اش کم‌تعداد بوده‌اند که نشان از کم‌توانی سوری‌ها در خط حمله دارد. آنها امشب با یک دفاع اتوبوسی در مقابل ایران صف‌آرایی می‌کنند و چشم به تک‌موقعیت‌های احتمالی در ضدحملات خواهند داشت.

 تیم ملی فوتبال کشورمان با 9 امتیاز صعودی مقتدارانه به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا داشت و  فردا ملی پوشان بعد از 8 روز استراحت به مصاف سوریه می روند یکی از تیم های سومی که  به این مرحله رسیده است. سوریه مقابل ازبکستان مساوی کرد و تیم هند را یک بر صفر برد تا حریف ما شود. روی کاغذ بدبین ترین کارشناس ایرانی هم رای به حذف تیم ملی در این مرحله نمی دهد اما همه می دانند که بازی با سوریه دشوار است آن هم سوریه ای که هکتور کوپر سرمربی اسبق اینترمیلان و والنسیا هدایتش را برعهده دارد و سبک اصلی این مربی آرژانتینی دفاعی فشرده و به اصطلاح اتوبوسی است. 

تیم ملی

سوریه در مرحله گروهی فقط یک گل زد که نشان از ضعف آنها در خط حمله دارد ولی ساختار دفاعی اش بسیار استوار است و در سه بازی دور اول  فقط یک گل خورد.  در این سوی میدان تیم ملی کشورمان در فاز هجومی یکی از قدرتمندترین خطوط حمله را در اختیار دارد جایی که سردار آزمون و مهدی طارمی حضور دارند. مهار این بازیکنان برای برخی از برترین مدافعان فوتبال جهان هم دشوار است چه برسد به بازیکنان سوری. 

کادرفنی تیم ملی به خوبی می داند که فردا عبور از دفاع چند لایه سوریه دشوار و سخت خواهد بود و به قول مجید جلالی از کارشناسان فوتبال،  «فردا یک بازی فیزیکی را شاهدیم! » البته اندیشه های دو سرمربی می تواند راهگشا و پیروزی ساز باشد. امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران به فوتبالی هجومی اعتقاد دارد درست برعکس هکتور کوپر آرژانتینی! 

تیم ملی فردا محمد حسین کنعانی زادگان را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیار ندارد و مجید حسینی مصدوم هم به این بازی نمی رسد بنابراین بزرگترین دغدغه قلعه نویی انتخاب زوج دفاع مرکزی تیم ملی است جایی که شاید برای نخستین مرتبه شجاع خلیل زاده در کنار روزبه چشمی قرار بگیرد. صادق محرمی دفاع راست تیم ملی هم به دلیل پارگی رباط صلیبی جام را از دست داده و رامین رضائیان در این مسابقه مثل بازی با هنگ کنگ در ترکیب اصلی قرار می گیرد. اگر تیم ملی مثل بازی با فلسطین  زود به گل برسد دلهره هواداران فوتبال زود تمام می شود و همه دنبال زدن گل های بعدی تیم ملی هستند،  البته برخی می گویند عبور از دفاع اتوبوسی هکتور کوپر دشوار خواهد بود. 

در تاریخچه دیدار دو تیم ایران و سوریه تیم ملی کشورمان همیشه پیروز بود و تنها برد سوریه مقابل ما مربوط به قرن پیش است! 50 سال پیش در سال 1352 یکبار سوریه توانسته با یک گل پیروز شود. 

تیم ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت پیروزی مقابل سوریه در روز 14 بهمن باید به مصاف برنده دیدار بحرین و ژاپن برود مسابقه ای که احتمال زیاد با ژاپن برگزار می شود و یک فینال زودرس و تمام عیار خواهد بود./همشهری آنلاین

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو