15 نفر از تیم ملی استعفا دادند! | اسامی جدید لیست تیم ملی ایران چیست؟

1

1402/12/23

16:39


15 نفر از تیم ملی استعفا دادند! | اسامی جدید لیست تیم ملی ایران چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شهرداری تهران مدتی است برای کنجکاوسازی شهروندان، بیلبوردهایی در سطح شهر به نمایش درمی‌آورد که توضیحات زیادی ندارند و باعث ایجاد سؤالاتی در ذهن آنها می‌شود. این بار هم چند بیلبورد چنین متنی دارند: «15 بازیکن تیم ملی فوتبال استعفا دادند!»

البته از آنجایی که چنین اتفاقی در تیم ملی تحت هدایت امیر قلعه نویی رخ نداده، به نظر می‌رسد این بیلبورد تبلیغی برای فیلم تحسین‌شده «پرویز خان» باشد؛ فیلمی که به مرور زندگی پرویز دهداری سرمربی فقید تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است. احتمالا این بیلبورد هم یادآور ماجرای استعفای دسته‌جمعی و جنجالی 15 بازیکن وقت تیم ملی فوتبال باشد.

منبع: رکنا

تیم ملی

پنج تغییر قطعی تیم ملی ایران برای نوروز ۱۴۰۳

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران در حالی مشغول بررسی عملکرد بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران است که امیر قلعه نویی و آنتونیو مانیکونه دستیار ایتالیایی‌اش نگاه ویژه به لژیونرها نیز دارد.

ناکامی تیم ملی ایران از صعود به فینال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با شعار جوان‌گرایی امیر قلعه نویی همراه شد تا فدراسیون فوتبال نیز از این موضوع حمایت کرده و کادر فعلی به کار خود ادامه دهد.

حالا قرار است نخستین بخش از ورود بازیکنان جوان با میانگین سنی زیر ۲۳ سال از اردوی نوروز ۱۴۰۳ برای دو دیدار با ترکمنستان در مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شکل بگیرد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان از حضور قطعی پنج بازیکن جوانی دارد که امیر قلعه نویی نگاه مثبتی نسبت به حضور آنها در دور جدید اردوهای تیم ملی ایران دارد تا در کنار سایر بازیکنان باتجربه در مسیر جام جهانی ۲۰۲۶ قطر حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که با خداحافظی رسمی امید ابراهیمی پس از پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا روبرو شد حالا تصمیم دارد پا به سن گذاشته‌ها را نیز کنار بزند تا در تمام پست‌های زمین غیر از دروازه بانی جوان گرایی صورت بگیرد.

او که با عدم دعوت از محمدامین حزباوی به لیست نهایی بازیکنان تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفته بود تصمیم خود را برای دعوت دوباره از او گرفته است. یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی ایران در دو هفته اخیر دو بار با حزباوی تماس تلفنی داشته و با او درباره آخرین شرایط جسمانی و روحی‌اش صحبت کرده است.

حزباوی آمادگی خود برای حضور دوباره در اردوی تیم ملی را اعلام کرده است تا بار دیگر در جمع ملی‌پوشان برای بازی‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار بگیرد.

دستیاران امیر قلعه نویی با الهیار صیادمنش مهاجم این روزهای وسترلو بلژیک نیز صحبت کرده و آخرین وضعیت او را از زبان خودش جویا شدند. اتفاقی مشابه با آنچه برای محمد قربانی رخ داده است. او که به تازگی از سپاهان اصفهان به فوتبال باشگاهی روسیه رفته است دیگر گزینه مد نظر کادر فنی برای حضور در اردوی بزرگسالان است.

کادر فنی تیم ملی ایران با وجود بررسی عملکرد چند بازیکن جوان شاغل در لیگ برتر ایران نیز توانسته‌اند نظر قلعه نویی را برای ورود نفراتی همچون محمدجواد حسین نژاد، سعید سحرخیزان، حسین گودرزی و… به اردوی تیم ملی ایران در نوروز ۱۴۰۳ جلب کنند.

قلعه نویی به هیچ وجه قصدی برای تغییرات کلی در بدنه تیم ملی بزرگسالان با توجه به نداشتن مهره‌های دارای تجربه در سنین پایین ندارد. از این رو پروسه انتخاب بازیکنان جوان قرار است با حضور قطعی پنج بازیکن نامبرده از بین نفرات فوق شکل بگیرد. ضمن اینکه آریا یوسفی نیز به دلیل مصدومیت در این اردو حضور نخواهد داشت و با بهبود شرایط خود و حضور مجدد در ترکیب تیم باشگاهی مجدد مورد ارزیابی برای حضور در جمع ملی پوشان قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است اردوی تیم ملی ایران از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برای برگزاری دو بازی رسمی مقابل ترکمنستان در مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در تهران آغاز می‌شود که تا هفتم فروردین ماه ادامه خواهد داشت. بازی نخست شاگردان امیر قلعه نویی دوم فروردین ماه در تهران و هفتم فروردین ۱۴۰۳ در ترکمنستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

تیم ملی

لیست جدید تیم ملی فوتبال با بازیکنان جوان

امیر قلعه‌نویی به بهانه جوانگرایی در تیم ملی اسامی بازیکنان جوان را لیست کرده تا آنها را به اولین اردوی تیم ملی دعوت کند. شاید این جوانان در یک مینی کمپ به اردوی تیم ملی دعوت شوند. سرمربی تیم ملی پیش از این و برای شرکت در جام ملت  ها هم یک مینی کمپ برگزار کرده بود و شایسته های لیگ برتر را در یک اردو دید و بهترین های آنها را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.

البته انتظار از امیر قلعه‌نویی اینکه یکباره تیم ملی را جوان کند، غیر منطقی است و جوانانی که مد نظر سرمربی تیم ملی هستند به مرور زمان به ترکیب تیم ملی اضافه می‌شوند اما حضور بیشتر آنها در اولین اردوی تیم ملی قطعی است تا امیر قلعه‌نویی در ادامه مسیر بهترین ها را انتخاب کند. این کاری است که کارلوس کیروش هم پیش از حضور تیم ملی در جام جهانی دوحه انجام داده بود. او ۱۳ بازیکن جوان را به اردوی تیم ملی فرا خوانده بود و از آنها خواست پیش از جام جهانی در کنار دیگر بازیکنان تیم ملی تمرین کنند. کارلوس کیروش اگر قراردادش از سوی فدراسیون فوتبال تمدید می‌شد، قصد داشت این ۱۳ بازیکن را به مرور زمان به اردوی تیم ملی اضافه کند.

بازیکنان جوانی که قرار است به اردوی تیم ملی دعوت شوند از این جمع انتخاب خواهند شد:

علیرضا جعفرپور (شمس آذر)

سامان فلاح (گل گهر)

 امین حزباوی (السد)

حسین گودرزی (شمس آذر)

آریا یوسفی (سپاهان)

محمد قربانی (اورنبرگ روسیه)

عارف حاجی‌عیدی (آلومینیوم اراک)

محمدمهدی لطفی (آلومینیوم اراک)

محمدحسین اسلامی (ذوب آهن)

محمد عمری (ملوان)

مهدی لیموچی (آلومینیوم اراک)

محمد عسگری (فولاد)

سعید سحرخیزان (گل گهر)

جواد آقایی‌پور (استقلال خوزستان)

سعید کریم آذر (تراکتور)

مهدی هاشمی‌نژاد (تراکتور)

و...

منبع: آرمان ملی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو