لیست جدید تیم ملی فوتبال ارائه شد | حضور چند ستاره غایب در لیست تیم ملی فوتبال

2

1402/7/17

09:17


لیست جدید تیم ملی فوتبال ارائه شد | حضور چند ستاره غایب در لیست تیم ملی فوتبال

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در ادامه برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیای 2023 قطر، امیر قلعه‌نویی تیمش را به تورنمنت چهارجانبه اردن خواهد برد که سه تیم قطر، اردن و عراق هم در آن حضور دارند.

بنا به تصمیم سرمربی تیم ملی فوتبال ٢٣ بازیکن زیر جهت حضور در اردوی تیم ملی و حضور در این تورنمنت به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند:

دروازه‌بان‌ها: 

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان)، حسین حسینی (استقلال)

مدافعین میانی: 

شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)، محمد دانشگر(سپاهان)، امین حزباوی (السد قطر)

مدافعین چپ و راست: 

احسان حاج‌صفی ( آ ا ک آتن)، میلاد محمدی ( آ ا ک آتن)، صادق محرمی (دینامو زاگرب)، رامین رضاییان (سپاهان).

هافبک‌ها: 

روزبه چشمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (وایله نروژ)، احمد نوراللهی (الوحده امارات)، محمد محبی (روستوف روسیه)، محمدجواد حسین‌نژاد (سپاهان)

مهاجمین: 

مهدی طارمی (پورتو)، سامان قدوس (برنتفورد)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، مهرداد محمدی (استقلال)، کریم انصاری‌فرد (اومانیا قبرس) و سردار آزمون (رم ایتالیا).

نکات لیست جدید تیم ملی که توسط بخش رسانه‌ای فدراسیون اعلام شده است:

*بنابر اعلام بخش رسانه‌ای فدراسیون فوتبال علی قلی‌زاده، مجید حسینی، علی کریمی، مهدی ترابی با وجود برگشت به شرایط تمرینی به‌دلیل خطر مصدومیت مجدد به این اردو دعوت نشده‌اند تا در اختیار کادر فنی و پزشکی باشگاه خود جهت تکمیل فرایند درمانی و آمادگی جسمانی قرار گیرند.

* بخش رسانه‌ای تیم ملی همچنین تاکید کرده که وحید امیری، میلاد سرلک، یاسین سلمانی و امید نورافکن نیز به‌دلیل مصدومیت در این فهرست حضور ندارند تا فرایند درمان خود را تکمیل کنند.

*بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی باید ساعت ١٢ خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند. 

* به منظور تداوم نظم رسانه‌ای، حضور خبرنگاران همزمان با معرفی ملی‌پوشان به کادر فنی مجاز نیست.

نکات لیست تیم ملی: 

*در این اردو هم مانند اردوهای قبلی تیم فوتبال سپاهان بیشترین سهم را دارد و 4 بازیکن از این تیم به اردو فراخوانده شده‌اند. از تیم استقلال و پرسپولیس هر تیم 3 نماینده در تیم ملی دارد که البته اگر مصدومیت‌ها نبود، این تعداد برای هر سه تیم فراتر می‌رفت.

*محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از جریمه انضباطی امیر قلعه‌نویی و غیبت در فیفادی شهریورماه بار دیگر به اردوی تیم ملی بازگشته. با بازگشت این بازیکن حسین مرادمند مطابق انتظار از لیست خط خورده است.

*بازگشت حسین حسینی به اردوی تیم ملی یکی از نکات قابل توجه است که جانشین اخباری شده است. سنگربان استقلال اردوی قبلی تیم ملی را هم به دلیل حضور در اردوی تیم امید از دست داده بود.

*امین حزباوی هم پس از مدت‌ها به اردوی تیم ملی بازگشته است. او درگیر مسابقات تیم امید بود و قلعه‌نویی او را در اختیار رضا عنایتی قرار داده بود، اما حالا بار دیگر حزباوی شانس حضور در تیم ملی را پیدا کرده است.

* بار دیگر مهرداد محمدی به اردوی تیم ملی فراخوانده شده، تا پس از دوران مارک ویلموتس باز هم شاهد حضور برادران محمدی در تیم ملی باشیم.

*دعوت از کریم انصاری‌فرد، مهاجم اومانیای قبرس، نکته قابل توجه دیگر لیست است. او طی هفته‌های اخیر درخشش قابل توجهی با تیم باشگاهی خود داشته، تا شماره 10 سال‌های اخیر تیم ملی بار دیگر در 33 سالگی در کمپ تیم ملی آفتابی شود.

*دعوت از محمدجواد حسین‌نژاد که یکی از پدیده‌های فصل جاری فوتبال ایران در ترکیب سپاهان بوده، نکته ویژه لیست تیم ملی برای فیفادی مهرماه به شمار می‌رود.

*غیبت علی علیزاده، هافبک دفاعی گل‌گهر، که در دو اردوی پیشین تیم ملی حاضر بود، نکته قابل توجه دیگر فهرست امیر قلعه‌نویی است.

*نام شهریار مغانلو در لیست بازیکنانی که بخش رسانه‌ای تیم ملی دلیل غیبت آنها را مصدومیت عنوان کرده، دیده نمی‌شود. شهریار اما در مصاف سپاهان برابر الاتحاد به دلیل مصدومیت غایب بود و این یعنی مهاجم بلندقامت طلایی پوشان اصفهانی مانند تورنمنت کافا در این تورنمنت هم مدنظر کادر فنی تیم ملی نبوده است.

*غیبت رضا اسدی که در اردوی قبلی به شکلی عجیب تیم ملی را برای کمک به سپاهان در روسیه ترک کرد، یکی از نکات عجیب جدیدترین لیست امیر قلعه‌نویی به شمار می‌رود. اسدی در 5 بازی ابتدایی لیگ برتر موفق به ثبت 5 گل شده و یکی از بازیکنان آماده این روزهای فوتبال ایران به شمار می‌رود./ورزش سه

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو