تیم ملی جای سلایق شخصی نیست | بهترین مدافع لژیونر جایی در تیم ملی ایران ندارد!

تیم ملی جای سلایق شخصی نیست | بهترین مدافع لژیونر جایی در تیم ملی ایران ندارد!


1

1402/10/11

18:10


تیم ملی جای سلایق شخصی نیست | بهترین مدافع لژیونر جایی در تیم ملی ایران ندارد!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در گفت و گویی نسبت به تغییر ملیت دو برزیلی شاغل در ایران جهت بازی برای تیم ملی واکنش نشان داد. فرهاد مجیدی سکان دار تیم الاتحاد کلبا در آستانه هدایت تیم ملی امارات است. مهدی قایدی روز های خوبی را سپری نمی کند به همین علت به حذف شدن این بازیکن از تیم ملی و الاتحاد کلبا می پردازیم. دو برزیلی که در ایران بازی می کنند خواهان تغییر ملیت هستند و در پی آن مشتاق اند برای تیم ملی ایران بازی کنند. بهترین مدافع ایرانی جایی در تیم ملی ندارد و به همین دلیل در آستانه پیوستن به تیم ملی قطر است!!!

امیر قلعه‌نویی برای اعلام لیست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا منتظر پایان بازی‌های لیگ نماند و قبل از اینکه آخرین هفته از نیم‌فصل اول به پایان برسد لیست ۲۷ نفره خود را برای این رقابت‌ها رسانه‌ای کرد. سرمربی تیم ملی صبح دیروز (یکشنبه) و پیش از آنکه بازی‌های امروز دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار شود لیست نهایی خود را برای حضور در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در اختیار رسانه‌ها گذاشت. لیستی که تا قبل از ورود رسمی به رقابت‌ها تنها یک تغییر خواهد داشت. از این ۲۷ نفر یک بازیکن خط می‌خورد و قلعه‌نویی منتظر تعیین تکلیف سردار آزمون با باشگاه رم ایتالیا است تا تکلیف این یک بازیکن را مشخص کند.

سپاهان سقف ملی‌پوش را هم زد

در لیست ۲۷ نفره تیم ملی، سپاهانی‌ها با ۶ بازیکن صاحب بیشترین نماینده هستند. پیام نیازمند، رامین رضاییان، آریا یوسفی، محمدجواد حسین‌نژاد، رضا اسدی و شهریار مغانلو سپاهانی‌های حاضر در اردوی تیم ملی خواهند بود. پرسپولیس و استقلال به ترتیب ۳ و ۲ بازیکن در این لیست دارند. علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی پرسپولیسی‌های لیست هستند و از استقلال هم روزبه چشمی و سیدحسین حسینی دعوت شده‌اند. به این ترتیب ۱۱ بازیکن از ۳ تیم مدعی قهرمانی در لیگ برتر می‌آیند و سوای آنها شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، سامان فلاح (گل‌گهر) دو بازیکن دیگری هستند که از لیگ برتر ایران راهی اردو شده‌اند. بنابراین لیست ۲۷ نفره تیم ملی با ۱۳ بازیکن از لیگ ایران و ۱۴ بازیکن از تیم‌های خارجی بسته شده است.

تیم ملی

پراکندگی لژیونرها در آسیا و اروپا

در بین باشگاه‌های خارجی، آ. ا.ک آتن تنها باشگاهی است که دو نماینده در تیم ملی ایران دارد. احسان حاج‌صفی کاپیتان اول تیم و میلاد محمدی بازیکنان این باشگاه هستند که اتفاقا هر دو در دفاع چپ بازی می‌کنند. البته حاج‌صفی به جز دفاع چپ توانایی بازی در خط میانی را هم دارد. لیگ‌های ترکیه، دانمارک، کرواسی، پرتغال، ایتالیا، قبرس، انگلیس، هلند، لهستان، روسیه، قطر و امارات هم هر کدام یک نماینده در تیم ملی ایران دارند. گستردگی این لیگ‌ها و حضور یک بازیکن از هر لیگ اتفاق جالب توجهی است.

مرتضی، همراه همیشگی

در اتفاقی جالب، امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفته مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع مصدوم تیم ملی را هم همراه اردونشینان به قطر ببرد. پورعلی‌گنجی در ترکیب تیم قلعه‌نویی و در تورنمنت اردن آسیب دید و این روزها دوره درمان خودش را در تهران سپری می‌کند. او که سابقه حضور در تیم السد قطر را هم دارد، مراحل درمانی‌اش را در قطر ادامه خواهد داد و در عین حال همراه ملی‌پوشان هم خواهد بود. دیگر بازیکنی که این تورنمنت را به‌دلیل مصدومیت از دست داده وحید امیری است که البته پیش از مصدومیت هم قلعه‌نویی زیاد از او استفاده نکرده و در دوره این مربی فقط ۷۶ دقیقه در تیم ملی بازی کرد.

خط‌خورده‌های آخرین لیست

قبل از این لیست ۲۷ نفره که برای تورنمنت جام ملت‌ها دعوت شده‌اند، آخرین لیست تیم ملی فهرست ۲۵ نفره‌ای بود که برای بازی با هنگ‌کنگ و ازبکستان در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ دعوت شده بودند. از آن لیست محمد دانشگر (سپاهان)، محمدامین حزباوی (السد قطر)، علی کریمی (کایسری اسپور ترکیه)، احمد نوراللهی (الوحده امارات) و مهرداد محمدی (استقلال) در لیست فعلی دیده نمی‌شوند. مهرداد محمدی بعد از درخشش اولیه‌اش در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر دچار افت شد و با وجود گلزنی در بازی با اردن از لیست بیرون ماند. دلایل عدم دعوت از احمد نوراللهی هم که برای همگان روشن است. او که در دوره‌ مربیان قبلی از بازیکنان اصلی تیم ملی بود در اعتراض به نیمکت‌نشینی و حتی سکونشینی‌های مداوم در دوره امیر قلعه‌نویی اردوی تیم ملی را ترک کرد و حاضر به عذرخواهی هم نشد. جای او را در تیم، امید ابراهیمی گرفته که با ۳۶ سال سن مسن‌ترین بازیکن تیم ملی در حال حاضر است.

تیم ملی

حزباوی، معمای خط دفاعی

بر خلاف مهرداد محمدی و نوراللهی که دلایل غیبت‌شان مشخص است، دلیل نبودن علی کریمی، حزباوی و دانشگر بر کسی روشن نیست. علی کریمی و دانشگر تقریبا حضوری همیشگی در اردوهای تیم ملی تحت هدایت قلعه‌نویی داشتند اما در نهایت از لیست نهایی بیرون ماندند. قلعه‌نویی در خط دفاعی سامان فلاح را به دانشگر ترجیح داد و در خط میانی هم علی کریمی را خط زد تا دو سه بازیکن جوان مثل حسین‌نژاد و آریا یوسفی را همراه تیم به قطر ببرد. این نگاه مثبت به نیروهای جوان البته شامل حال حزباوی‌پور نشد و این مدافع جوان در کمال تعجب از لیست تیم ملی بیرون ماند. حزباوی‌پور در باشگاه السد قطر بازی می‌کند و بعد از بیرون ماندنش از تیم ملی ایران در برخی از کانال‌های غیررسمی شایعه شد تابعیت قطر را برای حضور در تیم ملی این کشور خواهد پذیرفت.

آریا و سامان، صفر کیلومترها

اما لیست کامل بازیکنانی که در دوره امیر قلعه‌نویی در تیم ملی تست شدند اما در نهایت به جام ملت‌ها نرسیدند: مرتضی پورعلی‌گنجی، امید نورافکن، علی کریمی، محمد کریمی، احمد نوراللهی، آرمین سهرابیان، محمد دانشگر، وحید امیری، میلاد سرلک، مهرداد محمدی، سعید مهری، صالح حردانی، علیرضا علیزاده، شهاب زاهدی، محمدحسین مرادمند، حسین پورحمیدی و میلاد زکی‌پور. در میان این بازیکنان طبعا پورعلی‌گنجی بیشترین دقایق حضور در تیم ملی را داشته که با مصدومیت از لیست بیرون مانده و بعد از او هم امید نورافکن بالاترین دقایق حضور را داشته است.

تیم ملی

در نقطه مقابل، آریا یوسفی و سامان فلاح بدون اینکه حتی یک دقیقه زیر نظر قلعه‌نویی بازی کنند در لیست نهایی قرار گرفته‌اند. محمدجواد حسین‌نژاد و کریم انصاری‌فر هم به ترتیب ۵ و ۶ دقیقه در دوره قلعه‌نویی بازی کرده‌اند./همشهری آنلاین

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو