آشنایی با بهترین رستوران‌های تهران که حتما باید آن ها را امتحان کنید + فیلم

آشنایی با بهترین رستوران‌های تهران که حتما باید آن ها را امتحان کنید + فیلم


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/26

02:12


رستوران های تهران با فضاهای متفاوت، مکان‌های مناسبی برای صرف غذا، گذران وقت و برگزاری مراسم دورهمی و جشن تولد است.در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا با بهترین رستوران های پایتخت آشنا شوید.

در این مقاله به معرفی بهترین رستوران‌های تهران برای تهرانی‌های عزیز و مسافرانی که قصد سفر به پایتخت را دارند، آماده کرده‌ایم تا بتوانیم در انتخاب مکان مناسب برای غذا خوردن راهنمای خوبی برایشان باشیم پس در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.


رستوران عالی قاپو


رستوران سنتی عالی قاپو دقیقا همان چیزی است که از یک رستوران با سبک سنتی و قدیمی انتظار می‌رود. دیزاین قجری در کنار غذاهای باکیفیت عالی قاپو باعث شده تا به یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران تبدیل شود. این رستوران از سال 1358 به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است. در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران از میز و تخت‌های چوبی و اشیا عتیقه استفاده شده تا حال‌وهوای سنتی مجموعه حفظ شود. وارد رستوران عالی قاپو که می‌شوید با طاق‌های قوسی شکل، آینه‌کاری و حوض زیبایی مواجه خواهید شد که همگی از اجزای اصلی طراحی سنتی ایرانیست.

البته خوبی‌های رستوران عالی قاپو تنها در طراحی سنتی خلاصه نمی‌شود. این رستوران با منوی متنوع خود که از انواع کباب‌ها مانند کباب بختیاری و شیشلیک، دسرهای سنتی، زرشک پلو، باقلاپلو با ماهیچه و آبگوشت از مشتریان خود پذیرایی می‌کند وبه یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران برای مسافران و مهمانان خارجی تبدیل شده است. یادتان باشد موقع سفارش، از چلو خورشت فسنجان، شیرین‌پلو با مرغ و یا ماهی قزل‌آلا رستوران عالی قاپو غافل نشوید.

همچنین در این رستوران از ساعت 19 تا آخرشب گروه موسیقی اجرای زنده خواهند داشت. از آن‌جایی که رستوران عالی قاپو به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران طرفداران زیادی دارد، پس در روزهای تعطیل ممکن است با جمعیت زیادی از مشتریان روبه‌رو شوید، پس حتما از قبل میز رزرو کنید تا به مشکل برنخورید. نکته دیگری که خوب است بدانید این است که رستوران عالی قاپو برای بسته‌بندی غذاهای خود از کارتن‌های دوست‌دار طبیعت استفاده می‌کند.

ساعت کاری و آدرس رستوران عالی قاپو


  • رستوران عالی قاپو هر روزه از ساعت 12 ظهر تا 15:30 و از 8 شب تا 12 باز خواهد بود.

  • آدرس: تهران، میدان ونک، ابتدای خیابان گاندی، پلاک 55

عالی قاپو


رستوران گردان برج میلاد


بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان، در رأس بلندترین برج ایران یعنی برج میلاد قرار دارد. رستوران گردان برج میلاد دکوراسیون داخلی بی‌نظیر و چشمگیری دارد و بی‌شک در لیست بهترین رستوران‌های تهران جای دارد. مهم‌ترین مشخصه رستوران گردان برج میلاد، چرخش 360 درجه آن است که در ارتفاع 276 متری منظره و چشم انداز منحصر به فردی از شهر تهران را به مشتریان ارائه می‌دهد. رستوران گردان برج میلاد در سه وعده غذای اصلی صبحانه، ناهار و شام آماده سرویس دهی است و انواع پیش غذاها، انواع پیتزا، انواع پلوها، غذاهای خوراک، سالادها، دسرها و رولت مرغ در آن سرو می‌شوند.
توجه داشته باشید برای صرف شام در رستوران گردان برج میلاد بایستی از قبل میز رزرو کنید.

ساعت کاری و آدرس رستوران گردان برج میلاد


  • رستوران گردان برج میلاد هر روزه از ساعت 8 صبح تا 19 و از 19:30 تا 23:55 باز خواهد بود.

  • آدرس: بزرگره همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله نوری، ورودی برج میلاد، برج میلاد، طبقه ششم

برج میلاد


رستوران مسلم


رستوران مسلم، از جمله بهترین رستوران‌های تهران است و در منطقه بازار تهران قرار دارد. در هر زمان که به رستوران مسلم مراجعه کنید، محال است آن را خلوت بیابید. در اکثر مواقع مشتریان در صف‌های طولانی منتظر خالی شدن میز می‌مانند. در رستوران مسلم حجم غذاهای سرو شده زیاد است و معمولا با یک پرس دو نفر می‌توانند سیر شوند. پیشنهاد می‌کنیم در مراجعه به رستوران مسلم از ته چین‌هایش نوش جان کنید که بسیار خوشمزه هستند. رستوران مسلم در وعده‌های ناهار، برانچ، شام و افطار (ماه رمضان) فعالیت کرده و سرویس دهی می‌کند.

ساعت کاری و آدرس رستوران مسلم


  • ساعات کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 11:00 تا 18:30 و جمعه‌ها از ساعت 11:00 تا 15:30

  • آدرس: بازار تهران، سبزه میدان، کوچه حج رحیم خان، پلاک 4

رستوران مسلم


رستوران سرای وکیل التجار


«رستوران سنتی وکیل التجار» یکی از بهترین رستوران‌های جنوب تهران است که به‌محض ورود، میهمانان خود را به دل تاریخ می‌برد. این رستوران، در گذشته‌های دور با نام سرای وکیل‌التجار یا سرای میزانی به‌عنوان سرایی برای تجارت خشکبار تاسیس شد و در دوره‌ای بدون کاربری ماند. این سرا در سال 1380 خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، در سال 1390 مرمت آن آغاز شد و پس از 6 سال در سال 1396، با هدف حفظ بناهای تاریخی و توسعه صنعت گردشگری با کاربری رستوران و شربت‌خانه فعالیت خود را آغاز کرد.

از زیبایی‌های خیره‌کننده رستوران وکیل التجار می‌توان از سقف بلند، پنجره‌های نورگیر، دیوارهای آجری، حوضچه فیروزه‌ای و گلدان‌های زیبای اطراف آن، درب‌ و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی زیبا، شمعدان‌های بلند و تابلوهای زیبا نام برد. نشانه‌های قدیمی را می‎‌توان در تزیینات داخلی، طراحی لباس کارکنان و طراحی منو نیز مشاهده کرد. این رستوران دارای سالن پذیرایی بزرگی است که در اطراف آن حجره‌هایی به چشم می‌خورد. این حجره‌ها که در پایین و بالای سالن اصلی قرار دارد، فضایی مناسب برای برگزاری جشن تولد و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است.

در رستوران سنتی وکیل التجار می‌توانید انواع کباب (شیشلیک، لقمه بازاری، جوجه با استخوان و بدون استخوان، برگ افشاری و جوجه ترش)، باقالی پلو با ماهیچه شاندیزی و گردن گوسفندی، لوبیا پلو با گوشت بره، مرصع پلو با گوشت بره، آلبالو پلو، کلم‌پلو تهرانی، ماهی قزل‌آلا و چلو خورشت (خلال کرمانشاهی، مسما بادمجان و فسنجان) سفارش دهید. منوی پیش‌غذا و سالاد شامل میرزا قاسمی، آش رشته، آش گوجه، بورانی بادمجان، سالاد خاصه وکیل‌التجار، سالاد شیرازی، ماست و خیار، ترشی فصل و زیتون پررده است.

در شربت‌خانه انواع دمنوش (نعنا فلفلی، گل چای، سیب دارچین و بهار نارنج)، قهوه‌های‌ سرد و گرم، انواع شربت (خیار سکنجبین، اکسیر جوانی، به لیمو، سرکه شیره، عناب، لیمو نعنا)، آب‌میوه‌های طبیعی، بستنی، شیک، کیک، باقلوا و انواع چای را سفارش دهید.

ساعت کاری و آدرس رستوران وکیل التجار


  • ساعت فعالیت: 12 تا 22

  • آدرس: خیابان مولوی، ضلع شمال غربی میدان محمدیه، پلاک 29

رستوران سرای وکیل التجار


رستوران نایب


رستوران نایب، عنوان قدیمی‌ترین چلوکبابی‌ ایران را با خود یدک می‌کشد. از میان شعبه‌های مختلف نایب می‌توان رستوران نایب ساعی را جزو بهترین‌ کبابی‌ های تهران دانست که در محیطی لوکس و چهار سالن مجزا، پذیرای مشتریان است.

ایرج نایب حدود 50 سال قبل، رستوران نایب ساعی را تاسیس کرد و تمام تلاش خود را برای عرضه کباب‌های لذیذ به کار بست. در منوی این رستوران، غذاهای ایرانی نظیر باقالی‌پلو با گردن یا ماهیچه، چلوکباب شیشلیک، چلوکباب سلطانی، چلوکباب برگ، چلو جوجه‌کباب، کباب فیله با برنج، زرشک‌پلو با مرغ، ته‌ چین مرغ و... وجود دارد.

در صورتی که به غذاهای فرنگی علاقه‌مند هستید، میگوی سوخاری، فیله استیک، وایت گریل، فیله ژاپنی، کباب یونانی و بشقاب سبزیجات را در رستوران نایب ساعی از دست ندهید. خوراک‌ها (خوراک کباب سلطانی، خوراک کباب شیشلیک، خوراک فسنجان)، پیش‌غذاها (سوپ جو، ماست موسیر) و نوشیدنی نیز در منوی رستوران گنجانده شده است.

موسیقی زنده، آسانسور، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی تمیز و برخورد حرفه‌ای کارکنان را می‌توان از مزایای نایب ساعی به شمار آورد. به اعتقاد برخی مشتریان، با توجه به قیمت‌ بالای غذاها باید کیفیت و حجم آن‌ها افزایش پیدا کند. جای پارک در نزدیکی رستوران وجود ندارد و باید خودروی خود را در کوچه‌های اطراف پارک کنید.

ساعت کاری و آدرس رستوران نایب


  • آدرس: خیابان ولیعصر (شمال به جنوب)، بعد از پارک ساعی، پلاک 2220

  • ساعت فعالیت: 11:30 تا 23:30

رستوران نایب


کلام آخر

در این مطلب از سایت ساعد نیوز، همراه با یکدیگر به تهران زیبا سفر کردیم تا بهترین رستوران های تهران برای صرفه وعده‌ای غذای لذیذ آشنا شویم. آیا از این مطلب لذت بردید؟ آیا تا‌کنون تجربه رستوران‌گردی در پایتخت را داشته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، از شما می‌خواهیم که بهترین رستوران‌هایی که در این شهر می‌شناسید را در بخش نظرات معرفی کنید تا ما و مخاطبانمان نیز از اطلاعات و تجربیات ارزشمند شما بهره‌مند شویم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو