بررسی تفاوت هتل های مشهد و تهران

منبع: دلبرانه

1

1402/10/28

05:03


بررسی تفاوت هتل های مشهد و تهران

تهران و مشهد هر دو جزو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شوند و بی‌شک یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران نیز هستند. شهر مشهد به‌لطف حضور بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع)، پایتخت زیارتی ایران است و در عین حال جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خودش جای داده است. در سمتی دیگر ادارجات مهم دولتی کشور و مجتمع‌های تجاری بزرگی در شهر تهران دایر شده‌اند. از این رو، برای بسیاری از افراد مهم است که هتل های مشهد چه تفاوتی با هتل های تهران دارند و کیفیت کدام یک بیشتر است؟ ما اینجاییم تا به شما توضیحاتی را درباره هتل‌های دو کلان‌شهر بزرگ کشور ارائه کنیم.

بررسی تفاوت هتل های مشهد و تهران

تاریخچه اولین هتل های مشهد و تهران

«گراند هتل»، اولین و قدیمی‌ترین هتلی بود که در زمان قاجار در تهران ساخته شد و برای سال‌های متوالی سران مهم جهان برای اقامت در هتل تهران از این هتل استفاده می‌کردند. یک معمار قفقازی به‌نام باقرخان این هتل را در فضایی به‌مساحت ۱،۳۰۰ متر مربع در خیابان لاله‌زار جنوبی و جنب کوچه ملی (کوچه باربد فعلی) بنا کرد. یکی از عواملی که اقامت در این هتل را برای مقامات کشورهای خارجی دلنشین می‌کرد، نحوه پذیرایی در گراند هتل بود که از هتل‌های اروپایی الهام گرفته شده بود.

«هتل پارس» نیز جزو قدیمی‌ترین و اولین هتل های مشهد است که در خیابان ارگ (خیابان امام خمینی فعلی) و روبروی باغ ملی بنا شده است. یک معمار روس در دوره پهلوی، مسئول طراحی و بنا کردن این هتل به‌سبک و سیاق معماری روسی شد. از قضا برای مدتی، این هتل به مقر فرماندهی سربازان روسی نیز تبدیل شد. اکنون این هتل تاریخی بازسازی و مرمت شده و همچنان یکی از جذاب‌ترین اماکن اقامتی شهر مشهد محسوب می‌شود.

لینک مرتبط: https://bia2safa.net/goto/web/url/1977562

چه تعداد هتل در مشهد و تهران وجود دارد؟

مشهد و تهران به‌عنوان دو قطب بزرگ کشور، سالانه میزبان هزاران مسافر از سراسر کشور هستند؛ بنابراین، جای تعجبی ندارد که هتل‌های زیادی در این دو منطقه دایر شده و هر روزه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. به‌همین خاطر هم هست که نمی‌توانیم تعداد دقیق هتل های مشهد و تهران را بشماریم. با بررسی سایت‌هایی که خدمات رزرو هتل مشهد و تهران را ارائه می‌کنند، خودتان متوجه هتل‌های نوسازی می‌شوید که به‌تازگی به مسافران خدمات می‌دهند. به‌طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، بیش از ۲۰۰ هتل با امکانات و قیمت مختلف در این دو شهر مسافرپذیر کشور وجود دارد و از این حیث، جزو پررونق‌ترین شهرهای کشور نیز هستند.

مقایسه امکانات هتل های مشهد و تهران

وجود هتل‌های یک تا پنج ستاره بین این دو شهر مشترک است؛ اما از نظر امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. در هتل های تهران شما می‌توانید امکاناتی مثل آرایشگاه زنانه و مردانه، سالن کنفرانس، اتاق میهمانی و جلسات کاری را در اختیار داشته باشید. برخی از آن‌ها دارای نمای کوه‌های زیبای تهران و برخی دیگر شهر را مثل سنگ‌فرشی زیر پای شما به‌نمایش می‌گذارند. در برخی از هتل‌های لوکس پنج ستاره تهران امکاناتی مثل حمام ترکی، خدمات پزشکی، باشگاه بدنسازی و رستوران‌هایی با سرو انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی وجود دارد.

بررسی تفاوت هتل های مشهد و تهران

در سمتی دیگر، اکثر هتل های مشهد در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) قرار گرفته‌اند که می‌تواند رفت و آمد به حرم را برای مسافران آسان کند. به‌همین خاطر، اکثر امکانات شهری و خدماتی مشهد مقدس نیز در محله‌های منتهی به حرم قرار گرفته‌اند. در مشهد هم مثل تهران هتل‌های یک تا پنج ستاره وجود دارد که پیش از رزرو هتل مشهد می‌توانید امکانات و خدمات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و تا سفری لذت‌بخش را برای خود و خانواده‌تان بسازید.

در هتل‌های لوکس مشهد می‌توانید امکاناتی مثل رستوران‌های بین‌المللی، اتاق‌های کنفرانس و جلسات کاری و تم پارک‌های مدرن و پیشرفته مخصوص کودکان را داشته باشید. از آنجا که مشهد یک شهر مذهبی است، هتل‌های آن از امکانات مذهبی خوبی مثل مساجد داخل هتل و انواع برنامه‌های زیارتی و سیاحتی برخوردارند که تجربه سفر بسیار خوبی را برای علاقه‌مندان رقم می‌زنند.

مقایسه قیمت هتل‌های مشهد و تهران

عوامل مختلفی می‌تواند روی قیمت رزرو یک اتاق در هتل تأثیرگذار باشد. به‌طور مثال از آنجا که مشهد یک شهر زیارتی است، برای مسافران نزدیکی محل اقامت به حرم امام رضا (ع) اهمیت زیادی دارد؛ به‌همین خاطر هم بهترین هتل های مشهد در نزدیکی حرم قرار گرفته‌اند و مسافران برای رزرو هتل مشهد باید مبالغ بیشتری را بپردازند. سطح امکانات رفاهی مثل استخر و سونا، سالن‌های ورزشی، تجهیزات پزشکی و مراقبتی و همینطور کیفیت رستوران و کافی‌شاپ‌ها نیز می‌تواند عامل مهمی روی قیمت یک هتل در شهر مشهد باشد.

اما هتل های تهران به‌خاطر استراتژی شهری متفاوت، عمدتا در نزدیکی مراکز گردشگری و تجاری قرار گرفته‌اند. از آنجا که عمده همایش‌ها و کنفرانس‌‌های بین‌المللی در شهر تهران برگزار می‌شود، این موضوع باعث شده قیمت هتل‌های آن نسبت به مشهد بالاتر باشد. به‌طور مثال وقتی یک هتل پنج ستاره در شهر تهران را با یک هتل پنج ستاره در مشهد که از نظر امکانات مشابه یکدیگر هستند مقایسه کنید، متوجه قیمت بالاتر این هتل در تهران می‌شوید.

رزرو و مشاهده قیمت هتل‌های مشهد و تهران در اسنپ تریپ

به‌لطف پلتفرم جامع رزرو هتل اسنپ تریپ، دیگر نیازی نیست برای مقایسه و بررسی تفاوت‌های هتل های مشهد و تهران ساعت‌ها وقت بگذارید و در اینترنت جستجو کنید. با سامانه اسنپ تریپ شما می‌توانید تمامی هتل‌های شهر تهران و مشهد را در کنار یکدیگر ببینید، آن‌ها را از نظر قیمت و امکانات مقایسه کنید، از نظرات سازنده و مفید مسافرانی که در هتل مورد نظر اقامت داشته‌اند استفاده کنید و بهترین محل اقامت را متناسب با بودجه خود برای سفری دلچسب انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو