آرایش چشم به صورت حرفه ای در منزل با کمترین هزینه و بهترین کیفیت فقط با 8 گام

آرایش چشم به صورت حرفه ای در منزل با کمترین هزینه و بهترین کیفیت فقط با 8 گام


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/2

13:53


اگر به یک مراسم خاص دعوت شده باشید که بخواهید زیبایی چشمان خود رابیشتر کنید؛ در اینگونه موارد بانوان به سالن های زیبایی مراجعه می‌کنند اما برخی دیگر تمایل دارند تا باصرفه‌جویی در هزینه‌ها خودشان یک آرایش چشم حرفه‌ای در خانه را انجام دهند. به همین علت در این مطلب به آرایش چشم حرفه‌ای در منزل به صورت گام به گام پرداخته‌ایم. با ساعدنیوز همراه باشید.

لوازم مورد نیاز برای آرایش چشم مجلسی


برای آرایش چشم در خانه لازم است تا در ابتدا این لوازم را فراهم نمایید:

  1. کانسیلر مایع

  2. پرایمر

  3. پد آرایشی تخم مرغی

  4. براش آرایشی مخصوص سایه

  5. فر مژه

  6. ریمیل

  7. مژه مصنوعی (در صورت تمایل)

  8. پالت سایه چشم

لوازم مورد نیاز  برای آرایش چشم مجلسی

آموزش آرایش چشم حرفه‌ای به صورت قدم به قدم


گام های قدم به قدم برای آرایش حرفه ای چشم به صورت زیر است:

گام اول


در اولین مرتبه پس از آرایش چشم لازم است تا یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده مخصوص به پوست خود (چرب، خشک و مختلط) را بر پشت پلکتان بزنید، اگر از آبرسان مخصوص دور چشم استفاده کنید بهتر است. پس از گذشت دو دقیقه به اندازه یک عدس از پرایمر را بر روی هر پلک خود بزنید و به خوبی در دور چشم ماساژ دهید؛ پرایمر به یکدست شدن پوست کمک فراوانی می‌کند تا زیرساز آرایش را به خوبی فراهم نماید. دقت کنید که پرایمر اصلا نباید به داخل چشم شما وارد و آن را با فاصله 1 الی 2 میلی‌متر از چشم بر روی دور چشم بزنید. پس از مالیدن پرایمر به دور چشمان سه دقیقه صبر کنید و سپس به سراغ گام دوم بروید.

آموزش آرایش چشم حرفه‌ای به صورت قدم به قدم

گام دوم


برای آرایش چشم حرفه‌ای در خانه کانسیلر رنگ پوست و کرمپودر خود را به اندازه یک بند انگشت بر روی پلکتان بزنید و با بلندر یا پد تخم مرغی به خوبی پخش نمایید. کانسیلر به خوبی سایه را بر روی پوست می‌نشاند.

گام سوم


در این مرحله نیاز است تا به سراغ خط چشم بروید از گوشه چشمان خود تا انتها مدل خط چشم دلخواهتان بکشید و سپس به سراغ مرحله بعدی آرایش چشم مجلسی و حرفه‌ای در خانه بروید.

گام چهارم


در این مرحله از آموزش میکاپ چشم حرفه‌ای به سراغ پالت سایه می‌رویم. این شما هستید که باید انتخاب کنید که چه رنگ سایه و چه مدل آرایش چشمی اعم از آرایش چشم اسموکی، کشیده، عربی و … را می‌خواهید. ما در زیر چند مدل سایه زدن را به شما آموزش خواهیم داد و شما هر کدام را که خواستید به انتخاب خود انجام دهید.

  • سایه چشم ساده: از یک رنگ ملایم مثلا گلبهی استفاده نمایید و آن را بر روی تمام قسمت پلک خود بزنید و سپس گوشه چشمان را از یک سایه شاین که از گلبهی روشن تر است استفاده نمایید.

  • سایه چشم اسموکی: با استفاده از یک مداد مشکی یا قهوه‌ای روی خط مژه‌های بالایی چشم خود خط کشیده و آن را با یک براش سایه برای یکدست کردن رنگ یا به اصطلاح فید کردن سایه به آرامی پخش کنید. سپس با استفاده از براش، سایه و رنگ سیاه یا قهوه‌ای تیره مداد را به آرامی در قسمت بالای چشم خود پخش کنید. از حاشیه چشم به سمت داخل حرکت کنید تا رنگ به طور طبیعی تر بنظر برسد. سپس با استفاده از یک رنگ سایه با رنگ براق، مثل طلایی یا نقره‌ای، در قسمت وسط چشم خود را برجسته کنید. این کار به چشمان شما جذابیت و درخشانی می‌بخشد. با استفاده از براش، رنگ سفید یا رنگ براق دیگر را انتخاب نمایید و آن را در قسمت داخلی چشم پخش کنید تا چشمان شما بیشتر درخشان به نظر برسد.

  • سایه شاین: فقط از یک مدل سایه شاین استفاده نمایید و آن را بر روی تمام قسمت‌های پلک خود به صورت یکدست بزنید.

در زیر می‌توانید چند مدل سایه چشم را مشاهده نمایید و هر کدام را که خواستید انتخاب نمایید.

آرایش چشم لایت

آرایش چشم شاین

آرایش چشم صورتی

آرایش چشم اسموکی

مدل آرایش چشم اسموکی

گام پنجم


در این مرحله از میکاپ چشم حرفه‌ای در منزل لازم است تا با استفاده از فر مژه به مژه‌های خود حالت دهید، استفاده از فر مژه را برای مژه‌های هر چشم یک بار استفاده نمایید و در آخر ریمل را بر روی مژه‌های بزنید.

گام ششم


در این مرحله در صورت تمایل می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده نمایید. برای آموزش نصب مژه مصنوعی لازم است تا ابتدا کمی چسب را به مژه بزنید و آن را با موچین نزدیک به خط چشم و از بن مژه بچسبانید.

گام هفتم


در صورت تمایل برای زیباتر شدن چشمان خود از یک مداد چشم سیاه استفاده نمایید و آن را درون پلک پایینی خود بکشید. اگر قصد دارید تا چشمان خود را درشت‌تر نشان دهید از یک مداد چشم به رنگ سفید استفاده نمایید.

گام هشتم


با استفاده از کانسیلر گوشه‌هایی که سایه به صورت اضافی پخش شده است را تمیز نمایید. برای این کار کمی از کانسیلر را به صورت یک نقطه کوچک در همان محل بزنید و آن قسمت از پلک را تمیز نمایید.

اکنون آرایش چشم مجلسی شما در خانه تمام شده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو