بیوگرافی حمید گودرزی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق پنهان او

بیوگرافی حمید گودرزی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق پنهان او


منبع: پلازا

1

1402/11/4

11:23


بیوگرافی حمید گودرزی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق پنهان او

حمید گودرزی یکی از بازیگران مشهور ایرانی است که کار خود را از تلویزیون شروع کرد و در دهه هشتاد نقش‌آفرینی‌های زیادی در سینما داشت. در این مطلب با بیوگرافی حمید گودرزی همراه شما هستیم.

حمید‌ گودرزی بازیگر و مجری اهل ایران در سال 1356 متولد شد. او بازیگری را از سال 1378 با یک تئاتر به نام کشتی اسپرانزا شروع کرد و پس از آن با فیلم سهراب وارد سینما شد و در همان سال با سریال دانی و من حضور در تلویزیون را شروع کرد. این بازیگر با مجموعه‌های تلویزیونی مسافری از هند و تب سرد به شهرت رسید و در دهه هشتاد بازیگر نقش اول مرد بسیاری از آثار عاشقانه سینمایی بود. حمید گودرزی همچنین با برنامه‌هایی همچون پنج ستاره، 13 شمالی و کودک شو مجری‌گری را نیز تجربه کرده است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با زندگی نامه حمید گودرزی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی حمید گودرزی

  • نام و نام خانوادگی: حمید گودرزی
  • تاریخ تولد: 2 آذر 1356
  • محل تولد: تهران
  • تحصیلات: فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران
  • سن حمید گودرزی: 46 سال
  • قد حمید گودرزی: 175 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با ماندانا دانشور از 1383 تا 1395) (ازدواج دوم نیز صورت گرفته است و در 1398 علنی شد)
  • صفحه اینستاگرام حمید گودرزی: hamidgoodarzi@

زندگی خصوصی حمید گودرزی

در این بخش از بیوگرافی حمید گودرزی با زندگی شخصی او همراه شما هستیم.

از کودکی تا جوانی

آقای گودرزی در دومین روز آذر ماه سال 1356 به دنیا آمد‌. او اصالتا لر است و ریشه خانواده او به شهر بروجرد برمی‌گردد. خانواده این بازیگر 4 نفره هستند و او تنها یک خواهر دارد. مادر حمید گودرزی با او چهارده سال اختلاف سن دارد و پدر او تاجر بود‌. آقای گودرزی علاقه زیادی به مادر خود دارد و همیشه عکس‌های او را در صفحه شخصی خود به اشتراک می‌گذارد. این بازیگر در رشته تجربی تحصیل کرد و تا قبل از دیدن مراسم جشنواره فجر و سیمرغ گرفتن آقای مهدی هاشمی به فکر بازیگری افتاد. بنابراین رویای پزشک شدن را کنار گذاشت و در دانشگاه وارد رشته بازیگری شد.

حمید گودرزی و تاهل

همسر حمید گودرزی

آقای گودرزی در سال 1383 تصمیم به ازدواج گرفت. او با همسر اولش ماندانا دانشور زمانی که در میدان آرژانتین همسایه یکدیگر بودند، آشنا شد و این آشنایی به ازدواج ختم شد. زندگی آنها سراسر عشق بود یعنی به مخاطبان اینگونه نشان داده می‌شد‌. خانم دانشور متولد 1367 بود و در زمان ازدواج 16 سال داشت. این زندگی عاشقانه رفته رفته به سوی سردی رفت و سرانجام در سال 1395 خبر طلاق این زوج علنی شد. حمیدی گودرزی علت این طلاق را تمایل خانم دانشور به زندگی کردن در خارج از کشور اعلام کرد.

این هنرپیشه پس از طلاق خود اعلام کرد که دیگر چندان تمایلی برای ازدواج ندارد اما در تیر ماه سال 1398 و سه سال پس از ماجرای طلاق، در مراسم جشنواره فجر از همسر حمید گودرزی که جز چهره‌های شناخته شده یا هنری نیست، رونمایی شد.

زندگی شغلی حمید گودرزی

در این بخش بیوگرافی حمید گودرزی به سراغ زندگی حرفه‌ای حمید گودرزی می‌رویم و سیر بازیگری او را توضیح خواهیم داد.

شروع بازیگری

حمید گودرزی وقتی تنها 22 سال سن داشت به واسطه رشته تحصیلی دانشگاه خود، در تئاتری به نام کشتی اسپرانزا حضور پیدا کرد که این تنها عنوان در لیست تئاترهای حمید گودرزی است. او سپس در همان سال 1378 فیلم کوتاه به کارگردانی سعید سعیلی که سهراب نام داشت را بازی کرد. در نهایت این مجموعه تلویزیونی دانی و من بود که ورود رسمی این بازیگر به دنیای بازیگری محسوب می‌شد. قدم بعدی آقای گودرزی سریال دیوار شیشه ای بود و بعد از آن این بازیگر شروع به معروف شدن کرد.

شهرت با مسافری از هند

زندگی نامه حمید گودرزی

در سال 1381 حمید گودرزی در سریال مسافری از هند حضور داشت. اگرچه سروش گودرزی و شیلا خداداد بازیگران اصلی این مجموعه بودند اما نقش مکمل فرزاد که عشق جان‌سوزی نیز به پروانه داشت، باعش شد مخاطبان با صورت گسترده این بازیگر را بشناسند. این شهرت راه را برای سریال‌ پربیننده بعدی او یعنی تب سرد و فیلم‌های سینمایی پسران مهتاب، بازنده، قتل آنلاین، چپ دست، گناه من و بی وفا باز کرد. از آن پس حمید گودرزی در سینما و تلویزیون نماد پسر عاشق پیشه و خوشتیپ بود.

آقای گودرزی و ادامه موفقیت‌ های دهه 80

همانطور که پیش از این گفتیم، حمید گودرزی دیگر نماد در سینما و تلویزیون بود و با دیدن چهره او به یاد اثری رمانتیک، کمدی و گاها درام می‌افتادیم. او  تا پایان دهه 80 چندین فیلم دیگر در سینما بازی کرد در سبک آثار قبلی او بودند‌. در این بین در سال 1388 یک مجموعه پرطرفدار تلویزیونی دیگر که مضمونی فانتزی داشت به نام پنجمین خورشید، از او دیدیم. در سال 1389 نیز با حضور در فصل اول سریال قلب یخی به شبکه نمایش خانگی پا گذاشت.

حمید گودرزی و تحولات دهه 90

دهه 90 مانند دهه پیشین خود با حمید گودرزی مهربان نبود اما دستاوردهای قابل قبولی برای این بازیگر داشت‌. در این دهه حمید گودرزی نماد کمیت و کیفیت بود! در سال 1391 او را با سریال پرطرفدار زمانه دیدیم. حمید گودرزی در این مجموعه  باز هم یک‌ جوان خوشتیپ بود اما با این تفاوت که نقش او دیگر معصومیت سابق را نداشت و خاکستری شده بود. سال بعد او بازهم نقشی خاکستری در مجموعه تلویزیونی بچه‌های نسبتاً بد داشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت. طی این سال‌ها دیگر این بازیگر فعالیت پررنگی در سینما نداشت اما سال 1398 نقشی سیاه و منفی، که اتفاقا آن را به نحو احسن اجرا کرد، در سریال پربیننده دلدادگان بازی کرد.

در اواخر دهه 90 این هنرپیشه به سمت اجرا نیز رفت و ابتدا با برنامه پنج ستاره، سپس 13 شمالی و در نهایت کودک شو دیده شد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، بازیگری او در سطح بالاتری از اجراهایش قرار دارند.

فعالیت های اخیر آقای گودرزی

زندگی شغلی حمید گودرزی

در این قسمت بیوگرافی حمید گودرزی با فعالیت‌های اخیر او آشنا می‌شویم. این بازیگر در سال 1401 در سریال طلاق و سال 1402 در سریال نیوکمپ حضور داشت. جدیدترین اثر او نیز فیلم بهشت تبهکاران است که در جشنواره فیلم فجر 1402 شرکت می‌کند و قرار بود که ابتدا سریال باشد اما تصمیم به فیلم شدن آن گرفته شد‌.

فیلم های حمید گودرزی

نام فیلمسالکارگردان
سهراب1378سعید سهیلی
پسران مهتاب1381مهدی ودادی
بازنده‌1383قاسم جعفری
قتل آنلاین1384مسعود آب‌پرور
چپ دست1384آرش معیریان
گناه من1385مهرشاد کارخانی
بی وفا‌1385اصغر نعیمی
مجنون لیلی1386قاسم جعفری
قرنطینه1386منوچهر هادی
تلافی1386سعید اسدی
انعکاس1387رضا کریمی
کیش و مات1387جمشید حیدری
خیابان بیست و چهار1388سعید اسدی
داماد خجالتی1388آرش معیریان
زن‌ها شگفت انگیزند1389مهرداد فرید
دزدان خیابان جردن1389وحید اسلامی
روباه1393بهروز افخمی
ایران برگر1393مسعود جعفری جوزانی
نیوکاسل1395محسن قصابیان
پریسا1396محمدرضا رحمانی
سلام علیکم حاج آقا1397حسین تبریزی

فیلم های حمید گودرزی

سریال های حمید گودرزی در تلویزیون

نام سریالسالکارگردان
دانی و من1378علی عبدالعلی‌زاده
دیوار شیشه ای1380مهدی صباغ‌زاده
مسافری از هند1381قاسم جعفری
تب سرد1383علیرضا افخمی
کمکم کن1383قاسم جعفری
پنجمین خورشید1388علیرضا افخمی
زمانه1391حسن فتحی
بچه‌های نسبتاً بد1392سیروس مقدم
گشت ویژه1395مهدی رحمانی
هاتف1396داریوش یاری
دلدادگان1397منوچهر هادی
خط تماس1397جواد شمقدری
بر سر دو راهی1398بهرنگ توفیقی
روزهای ابدی1399جواد شمقدری
طلاق1401ابوالقاسم طالبی

مجموعه های شبکه نمایش خانگی حمید گودرزی

نام سریالسالکارگردان
قلب یخی (فصل اول)1389محمدحسین لطیفی
ارثیه پدری1399-1401میلاد بنایی و مهدی نقویان
نیوکمپ1402منوچهر هادی
تی‌ان‌تی1402 حامد آهنگی

سریال های حمید گودرزی

اجراهای آقای گودرزی

نام برنامهسال
پنج ستاره1397-1398
13 شمالی1397
بهارجان (ویژه تحویل سال)1397
کودک شو1399

حواشی حمید گودرزی

در این قسمت بیوگرافی حمید گودرزی با حاشیه‌های پیرامون او همراه شما هستیم.

حاشیه طلاق

وقتی آقای گودرزی و همسر اولش در سال 1395 از یکدیگر جدا شدند، همه نگاه‌ها به این بود که خود این بازیگر از علت طلاقش چه خواهد گفت. پس اینکه او اعلام کرد طلاق آنها به علت علاقه خانم به زندگی در خارج از کشور انجام گرفته، همسر سابقش اعلام کرد که سال‌ها صورت خود را با سیلی سرخ نگه میداشته و ازدواج آنها مدت‌ها بود که دیگر به سردی گراییده بود و این زوج طلاق عاطفی گرفته بودند.

حمید گودرزی و توهین به قوم لر

این بازیگر در یکی از مصاحبه‌هایش وقتی از او پرسیده شد که اهل کجاست؟ پاسخ داد که متاسفانه لر است و این سخن با واکنش شدید هموطنان لر زبان روبه‌رو شد. او سپس اعلام کرد که این حرف یک شوخی بوده و لر بودن او از نام خانوادگی‌اش مشخص است و به آن افتخار می‌کند‌.

ماجرای توهین به نوید محمدزاده

در یکی از مصاحبه‌هایی که آقای گودرزی در آن حضور داشت، صحبت بر سر کم کار شدن او در دهه 90 و پس از آن در سینما بود. آقای گودرزی در پاسخ به این سوال اظهار داشتند که امروزه دیگر قهرمان‌های داستان مانند دهه 80 جوان‌های عاشق خوشتیپ نیستند و سینما به سوی انتخاب قهرمان‌های دفرمه با زیر پیراهن، چهره‌ای کثیف، فریاد زدن و باد کردن رگ گردن رفته است. او سینمای ایران را بی قهرمان خواند.

حواشی حمید گودرزی

مخاطبان از این صحبت‌های او نتیجه گرفتند که منظور نوید محمدزاده (با توجه به نقش‌های ایفا شده توسط او) است. البته آقای گودرزی نامی از کسی نبرد و منظور کلی او تفاوت سینما و انتخاب‌های آن در دو دهه است. بنابراین این حاشیه چندان صحت ندارد.

ماجرای مسابقه پنج ستاره

اگر به رفتارهای این بازیگر دقیق شوید، می‌بینید که او انسان بسیار رکی است و همین ویژگی در مسابقه پنج ستاره کار دستش داد. او در حین اجرا شوخی‌هایی با شرکت‌کنندگان می‌کرد که از نظر بیننده خوشایند نبودند و این باعث شد تا اجرای او ضعیف خوانده شود. از سوی دیگر او در پستی اینستاگرامی به مسابقه برنده باش تکه‌هایی انداخت که باعث شد هواداران مجری برنامه به او حمله کنند.

حقایق پنهان حمید گودرزی

در این بخش بیوگرافی حمید گودرزی با چند حقیقت جالب درباره او همراه شما خواهیم شد.

  • حمید گودرزی ابتدا قصد داشت پزشک شود اما با دیدن فیلمی از مهدی هاشمی تصمیم گرفت بازیگری را انتخاب کند.
  • پدر او یک تاجر بود و خود این بازیگر تجارت فرش و شکلات است.
  • آقای گودرزی به به ورزش علاقه دارد و در کل کوچیک، پینگ پنگ، بدنسازی، تیراندازی و شنا مهارت دارد.
  • حمید گودرزی از سال 1381 فعالیت مدلینگ انجام می‌دهد.
  • این هنرپیشه چندان به شهرت و سوپراستار شدن علاقه ندارد.
  • او درباره انتخاب نقش‌هایش گفت که کارگردان‌ها معتقد بودند نقش منفی به این بازیگر نمی‌آید.
  • آقای گودرزی به دلیل رک و صریح بودنش دشمنان زیادی دارد.
  • او عاشق فرانسه و شهر پاریس است.
  • مدت‌ها اشتباه می‌شد که حمید گودرزی و فاطمه گودرزی فامیل هستند.

آلبوم عکس های حمید گودرزی

در این بخش مقاله چند عکس از این هنرپیشه تماشا کنید.

سخن پایانی

با بیوگرافی حمید گودرزی همراه شما بودیم و مروری بر زندگی شخصی و هنری او داشتیم‌. این بازیگر در دهه 80 با نقش‌های رمانتیک-کمدی و درام خود مشهور بود و اکنون نیز در قلب مخاطبان جایگاه ویژه‌ای دارد. متاسفانه لیست جوایز و افتخارات حمید گودرزی علیرغم ایفای نقش‌های خوب او خالیست و امید داریم در آینده او را در جایگاه‌های هنری والایی ببینیم. نظر شما درباره این بازیگر چیست و بهترین ایفای نقش او را در کدام اثر می‌دانید‌. لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو