کمپانی مایکروسافت 3 تریلیون دلاری شد؛ ولی بازهم پایین‌تر از اپل قرار دارد.

منبع: پلازا

2

1402/11/5

15:08


کمپانی مایکروسافت 3 تریلیون دلاری شد؛ ولی بازهم پایین‌تر از اپل قرار دارد.

شرکت فناوری مایکروسافت (Microsoft Corporation) هم اکنون به دومین شرکتبزرگ جهان با ارزش بازاری معادل 3 تریلیون دلار مبدل شده است، ولی بازهم اپل همچنان ارزشی بازار بیشتری را به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید که کمپانی بزرگ مایکروسافت ساعاتی پیش به تاریخ ما مورخ 5 بهمن 1402 توانست به دومین شرکت بزرگ جهان با ارزش بازار 3 تریلیون دلاری مبدل شود. در واقع این دستاورد به واسطه رشد 1٫1 درصدی سهام مایکروسافت و همچنین ثبت قیمت 402٫28 دلار به‌دست آمده است.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، ارزش سهام کمپانی مایکروسافت طی یک سال اخیر رشدی صعودی را تجربه کرد و با رشد 66٫45 درصدی از شاخص S&P 500 بهتر عملکرد داشته است. در وافع ارزش شاخص مذکور در یک سال افزایش 21٫80 درصدی را تجربه نمود. از دلایل بارز رشد مایکروسافت، باید سرمایه‌گذاری موفق در حوزه‌ هوش مصنوعی اشاره کرد. شرکت مایکروسافت سرویس‌های متنوعی هم در حوزه‌ رایانش ابری، بازی و نرم‌افزارهای سازمانی دارد که از تمامی آن‌ها درآمدی بسیار چشمیگری را از آن خود می‌نماید.

البته با توجه به عبور ارزش بازار مایکروسافت از مرز 3 تریلیون دلار، غول ردموندی در حال حاضر دومین شرکت بزرگ جهان از منظر ارزش بازار شناخته می‌شود که با فاصله‌ی کم درست  پشت‌ سر کمپانی اپل قرار گرفته است. اما تحلیلگران نگاهی مثبت به آینده‌ی مایکروسافت دارند و بنابراین هدف‌گذاری 425 دلاری جهت ارزش هر سهم این شرکت را انجام داده‌اند. هم اکنون 37 تحلیلگر ارشد بازارهای مالی برای مردم ادعا کرده‌اند که سهام مایکروسافت را حتماً خریداری نمایند.

با توجه به موارد ذکر شده، ارزش بازار 3 تریلیون دلاری در حالی برای مایکروسافت به ثبت می‌رسد که این شرکت کمتر از دو سال پیش توانست، ارزش بازار 2 تریلیون دلاری را هم تجربه نماید. در آن مقطع زمانی نیز اپل بازهم بالاتر از مایکروسافت قرار داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو