طرز تهیه کیک موز شکلاتی پف دار و عالی در فر و قابلمه

منبع: جدول یاب

2

1402/11/7

12:56


کیک موز شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است می باشد که شما می توانید در قالب های مختلف این کیک فوق العاده را در خانه تهیه کنید. این کیک عالی را می توانید برای عصرانه یا دورهمی خود تهیه کنید. کیک موز و شکلاتی را می توانید در فر و قابلمه …

طرز تهیه کیک موز شکلاتی

کیک موز شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است می باشد که شما می توانید در قالب های مختلف این کیک فوق العاده را در خانه تهیه کنید. این کیک عالی را می توانید برای عصرانه یا دورهمی خود تهیه کنید. کیک موز و شکلاتی را می توانید در فر و قابلمه به راحتی تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک موز شکلاتی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد ۲.۵ پیمانه
شکر ۱ و ۱/۳ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۵ عدد
بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
موز ۱ عدد
پودر کاکائو ۲ ق چای خوری
شکلات چیپسی ۱ ق سوپ خوری

طرز تهیه کیک موز شکلاتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید در قابلمه این کیک را تهیه کنید باید شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه گرم شود.

مرحله دوم: همزدن تخم مرغ

تخم مرغ ها،وانیل و شکر را داخل کاسه ی همزن ریخته و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا پوک و سبک شده و تغییر رنگ دهد حتما در طول هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. روغن مایع را افزوده و ۱۰ ثانیه هم بزنید. شیر را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد

آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب و الک کرده و به مواد در دو مرحله افزوده و همزده تا موادمان با هم یکدست شود و ۴ قاشق از موادمان را کنار گذاشته و مابقی موادمان را داخل قالب ۲۳ سانتی چرب شده بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک موز شکلاتی

در ادامه موز را با چنگال له کرده و به همراه پودر کاکائو و شکلات چیپسی به ۴ قاشق مواد کیک افزوده و همزده و به شکل دایره روی مایه ی وانیلی کیک ریخته و قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که کیک پخته و طلایی شود،قرار دهید و برای پخت فر نیز باید مواد را داخل قابلمه بریزید و برای ۱ ساعت روی شعله پخش کن قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک موز شکلاتی

  1. می توانید برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. اگر فر شما کانوکشن ندارد می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود.
  3. می توانید به دلخواه یک موز را با کمی آبلیمو رومال کنید روی کیک قرار دهید.
  4. پخت کیک در فر های مختلف متفاوت است و با کمک خلال دندان چک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو