طرز تهیه شیرینی قهوه جدید و لاکچری با زرده تخم مرغ مرحله به مرحله

منبع: جدول یاب

1

1402/12/22

14:49


شیرینی قهوه یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه است مخصوص کسانی که طعم و مزه قهوه را دوست دارند و شما می توانید این شیرینی را برای عید نوروز به همراه یک لیوان چای یا قهوه سرو کنید. ما در آموزش های قبلی طرز تهیه شیرینی برنجی، شیرینی نخودچی را به شما آموزش داده ایم …

طزر تهیه شیرینی قهوه

شیرینی قهوه یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه است مخصوص کسانی که طعم و مزه قهوه را دوست دارند و شما می توانید این شیرینی را برای عید نوروز به همراه یک لیوان چای یا قهوه سرو کنید. ما در آموزش های قبلی طرز تهیه شیرینی برنجی، شیرینی نخودچی را به شما آموزش داده ایم و امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی قهوه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱ ق چای خوری
پودر قند ۱۲۵ گرم
روغن جامد یا کره ۱۲۵ گرم
پودر قهوه ۱ تا ۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
آرد ۲۷۰ گرم
نمک ۱ پنس

طرز تهیه شیرینی قهوه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و به کمک ترازو مواد را اندازه گیری کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

زرده تخم مرغ را با وانیل حدود ۱ تا ۲ دقیقه بزنید تا از لختگی خارج شود و کمی بوی آن گرفته شود. سپس پودرقند را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر مواد را بزنید. روغن را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه مواد را بزنید تا کاملا روشن و پوک شوند.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در آخر آرد، پودر قهوه و کاکائو و نمک سه بار الک شده را کم کم اضافه و مخلوط کنید تا خمیر نرم و مطلوبی حاصل شود. می توانید حدود ۳۰ گرم از آرد را کم کنید و به جای آن از نشاسته ذرت استفاده کنید که بافت لطیف تری به شیرینی می دهد. از ورز دادن خمیر خودداری کنید زیرا باعث به روغن افتادن و خشک شدن بافت شیرینی می شود. می توانید خمیر را در نایلون برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید و سپس شروع به کاتر زدن کنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی قهوه

خمیر را به ضخامت حدود نیم سانت بین کاغذ روغنی باز کنید. کاتر دلخواه را در آرد بزنید و خمیر را برش دهید. شیرینی ها را با کمی فاصله در سینی فر بچینید و سینی را برای حدود ۲۰ دقیقه در فری که از قبل یک ربع با دمای ۱۷۰ درجه گرم کرده اید قرار دهید تا شیرینی ها بپزند. شیرینی نباید تغییر رنگ محسوسی داشته باشد. بعد از پخت، یکساعت در محیط قرار دهید تا کاملا خنک شوند سپس به دلخواه تزیین کنید.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی قهوه

  1. در اینجا مرکز شیرینی با شکلات زرد پر شده است و با شکلات تلخ به شکل گل دیزاین شده است.
  2. در صورت تمایل می توانید روی یک شیرینی مربا یا مارمالاد بریزید و شیرینی دیگر را روی آن قرار دهید تا شیرینی مربایی داشته باشید.
  3. بجای پودر قهوه می توانید از پودر نسکافه استفاده کنید.
  4. با این میزان مواد حدود نیم کیلو شیرینی خواهید داشت که تعداد آن با توجه به سایز کاتر متفاوت خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو