چشمه آب گرم هفت آباد و دیدنی های آن

چشمه آب گرم هفت آباد و دیدنی های آن


منبع: آرگا

2

1402/11/10

21:05


اگر می خواهید بیماری های پوستی و مفصلی خود را درمان کنید حتما در آب های چشمه آب گرم هفت آباد تنی به آب بزنید و گرمای دلنشین آن را تجربه کنید.

چشمه آب گرم هفت آباد که در روستای بکر با همین نام قرار دارد، دارای زیبایی های فوق العاده ای بوده که از نزدیک آن را مشاهده می کنید. این نواحی دارای چشم اندازهای فوق العاده دیدنی و تماشایی می باشند.

چشمه آب گرم هفت آباد

معرفی چشمه آب گرم هفت آباد:

در دامنه کوهستان های سرسبز و فوق العاده تماشایی ارومیه شما با جاذبه های فوق العاده ای رو به رو خواهید بود.‌ این چشمه طبیعی از چشم اندازهای فوق العاده ای برخوردار هستند. خواص درمانی فوق العاده اینگونه چشمه آب گرم موجب شده تا هر ساله مسافران زیادی از زیبایی های این‌ نواحی دیدن‌ کنند. این چشمه آب گرم ویژگی های مهم دیگری داشته که به آن اشاره خواهد شد.

فواید آب گرم هفت آباد

آب های درمانی با خواص فوق العاده ای که می تواند به درمان بیماری های زیادی کمک کند. آب معدنی که از دل زمین در این نواحی می جوشد، موجب سرسبزی مراتع اطراف خود می شود.

درباره چشمه:

برای بازدید از زیبایی های این‌ چشمه باید به روستایی با همین نام سفر کنید. این روستا سه چشمه آب گرم دارد. چشمه هایی به شکل استوانه ای و با قطر ۳۰ سانتی متر که انواعی از گازهای co2 در آن موجود است.

آب گرم هفت آباد

چشمه های کوچکی در نقاط مختلفی از رودخانه به چشم می خورد که دارای رسوبات هستند. این رسوبات از نوع تراورتنی هستند و اطراف چشمه ها نیز دارای حباب هایی می باشد.

موقعیت چشمه:

این آب گرم در فاصله ۴۵ کیلومتری از ارومیه واقع شده و از توابع سیلوانا و محال مرگور به شمار می آید. این چشمه های آب گرم را نباید با هفت آبه اشتباه بگیرید.

علت گرم بودن چشمه:

چیزی که توجه شما را جلب کرده و شما را به این نواحی از ارومیه می کشاند، خواص درمانی این چشمه و گرمای دلنشین آن است. دمای این آب بین ۳۲ تا ۳۴ درجه سانتی گراد می باشد. علت گرمای آب این چشمه مجاورت آن با آتشفشان ها است.

دیدنی های آب گرم هفت آباد

یک قله آتشفشانی غیر فعال در کنار این چشمه قرار گرفته که موجب گرم شدن این آب ها می شود. همچنین املاح معدنی زیادی از این‌ طریق وارد آب خواهد شد. چشمه آب گرم هفت آباد یک چشمه با خواص درمانی فوق العاده است.

فواید استفاده از چشمه:

این چشمه چه خواصی دارد و مهم ترین مزیت های آن چیست؟ آب این چشمه خواص درمانی زیادی دارد. درمان رماتیسم، بیماری های استخوانی، آرتروز، تورم موضعی، بیماری های پوستی، تسکین اعصاب، دردهای مفصلی و … از مهم ترین فواید این چشمه بوده که برای درمان بیماری ها کاربرد زیادی دارد‌.

آب گرم هفت آباد برای تفریح

در طب سنتی نیز استفاده از آب های گرم به شدت توصیه می شود. این کار موجب بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن خواهد شد. دمای آب این چشمه از هر نظر می تواند برای شما مناسب باشد.

دیدنی های اطراف:

در اطراف این چشمه یکی جاذبه های زیادی در انتطار شما عزیزان هستند. مهم ترین مسیر برای شما مسیر روستا بوده که جذابیت های فوق العاده ای داشته و شما را به سوی خود می کشاند.

این چشمه دیدنی از دیدنی های ارومیه بوده و علاقه مندان زیادی دارد. بازدید از زیبایی های این نواحی خالی از لطف نیست و شما را بی شک به سوی خود می کشاند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو