سوغات ارومیه از خوردنی های جذاب تا هنرهای ماندگار

سوغات ارومیه از خوردنی های جذاب تا هنرهای ماندگار


منبع: آرگا

4

1402/7/19

10:19


اگر از علاقه مندان به خرید سوغات ارومیه هستید، می توانید در این بخش با مهم ترین سوغاتی های این شهر آشنا شوید. این سوغاتی ها خوراکی و صنایع دستی می باشند.

اگر از علاقه مندان سفر به ارومیه هستید، می توانید در این بخش با تجربه خرید سوغات ارومیه نیز آشنا شوید. این شهر دارای سوغاتی های زیادی بوده که خوراکی و صنایع دستی هستند و بسیار صنایع دستی ارزشمندی دارد.

معرفی سوغات ارومیه:

سفر به ارومیه با تجربه های زیادی همراه است. شهری که آشنایی با تمدن و فرهنگ آن توجه خیلی ها را جلب می کند. بخشی از تجربه های هر فرد در سفر نیز خرید کردن از بازارهای محلی و گشت و گزار در بازارهای محلی بوده که حتما با یک خرید ویژه همراه است.

سوغاتی های ارومیه

شما در بازارهای مختلفی می توانید، قدم بزنید و با جاذبه های این بازارها رو به رو شوید. مراکز خرید زیادی نیز وجود داشته که شما باید سری به آن بزنید. خرید سوغاتی از صنایع دستی نیز ارزش زیادی داشته و به رشد فرهنگ و تمدن یک ناحیه از کشور می تواندف کمک زیادی کند.

سوغاتی های خوردنی:

خوراکی های این شهر نیز محبوبیت زیادی دارند. شیرینی ها و دسرهای محلی که خوشمزه و عالی هستند و شما می توانید به عنوان یک گزینه برای سوغاتی های خود تهیه کنید. نقل ارومیه نیز یکی از نمونه خوراکی های سوغاتی است. از مهم ترین خوراکی های سوغاتی می توان به حلوای هویج، حلوای گردو، نان سنتی، تنور شیرینی سی و … اشاره کرد.

نقل ارومیه:

این شیرینی را در عروسی ها نیز سرو می کنند. در این شیرینی ترکیبی از زعفران، بیدمشک، گل محمدی در این نقل ها طعم و عطر ویژه داشته و به عنوان یک آبنبات نیز می توانید در کنار چای سرو کنید. نقل های ارومیه ای دارای عطر و طعم های متنوعی هستند.

محصولات ارومیه ای

عرقیجات ارومیه:

عرقیجات نیز گزینه دیگری بوده که توصیه می کنیم تا از مکان ناب ان خریداری کنید. عرق خاشکیر، عرق نعنا، عرق شاتره، کرفس و دیگر عرقیجاتی که به شیوه ای عالی تهیه می شود و عطر و طعمی غلیظ دارد.این عرقیجات را می توانید به عنوان یک سوغاتی نیز تهیه کنید و سلامت را برای عزیزان خود به ارمغان ببرید.

لوزانک:

یک شیرینی ویژه ارومیه ای که به عنوان محبوب ترین سوغاتی نیز از ان تهیه می شود. یک شیرینی ویژه با ترکیب های فوق العاده که می توانید در این بخش با دستور تهیه ان آشنا شوید. این شیرینی ترکیبی از نشاسته، هل، گلاب، زعفران، شیره انگور و … بوده که می توانید با یکدیگر ترکیب کرده و طعم آن را بچشید.

شیرینی ارومیه

فرش:

یکی از سوغاتی های ارزشمند و گران قیمتی که می توانید به عنوان سوغاتی ها تهیه کنید. برخی از این فرش ها تهیه شده از ابریشم بوده و فوق العاده گران قیمت می باشند. شما می توانید زا قالیچه ها و تابلوهای فرش نیز برای سوغاتی های خود استفاده کنید.

فرش نفیس ارومیه

پیکرتراشی:

نمونه ای دیگر از سوغات ارومیه که بازدیدکنندگان زیادی دارد. چوب تراشی یک هنر دست نفیس بوده که به شکل های هنری و متنوع کنده کاری شده است. قدمت این هنر نیز فوق العاده بالا می باشد.

سوغات ارومیه

شما علاقه مندان می توانید با دیدنی های ارومیه نیز در لینک آشنا شوید. مکان های دیدنی ارومیه نیز تنوع زیادی داشته که در لینک به شما معرفی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو