معرفی ییلاق سیلوانا و بهترین زمان برای سفر به این منطقه زیبا

معرفی ییلاق سیلوانا و بهترین زمان برای سفر به این منطقه زیبا


منبع: آرگا

1

1402/11/12

11:20


مهم ترین جاذبه ها را می توانید در ارتفاعات زیبا و ییلاق سیلوانا مشاهده کنید. ییلاق های تفریحی با جذابیت های فوق العاده که علاقه مندان زیادی دارد.

ییلاق سیلوانا یکی از مهم ترین ییلاق های ارومیه محسوب می شود. منطقه ای با آب و هوای معتدل و مناسب و سراسر زیبایی که شما از وجود این زیبایی ها لذت می برید. در ادامه دیدنی های این‌ ییلاق را می شناسید.

راهنمای سفر به سیلونا

معرفی ییلاق سیلوانا:

چشمه های جوشان، دریاچه های زلال، طبیعت سرسبز و … از مهم ترین ویژگی های گردشگری این نواحی برای گردشگران به شمار می آید. این نواحی مرزی و نسبتا دور افتاده هستند. اگر می خواهید، مکان های دیدنی ارومیه را از دست ندهید با زیبایی های آن آشنا شوید.

منطقه تفریحی سیلونا

این ییلاقات کجاست؟

برای تماشای زیبایی های این‌ منطقه ییلاقی باید به استان آذربایجان غربی سری بزنید. سرسبزی تماشایی این نواحی از یک سو و از سوی دیگر آب و هوای معتدل و مناسب دارای زیبایی زیادی است. در فاصله ۳۰ کیلومتری از ارومیه ییلاق هایی با ارتفاعات مختلف مشاهده می کنید. این نواحی مرزی به اشنویه و ترکیه متصل می شود.

جاذبه های سیلونا

جاذبه های گردشگری ارومیه:

این نواحی ییلاقی را مادر طبیعت می دانند. زیرا رودخانه های این‌ نواحی موجب سیراب این طبیعت می شود. خاک این نواحی دارای انواعی از چشمه های جوشان است. دشت های سرسبز و مزارع دیلمی می تواند توجه شما را جلب می کند.

مزارع ییلاق:

این ییلاق دارای مزارع مختلفی است. مزارع گیلاس، سیب، گلابی، آلوچه، زردالو، گردو و …. از مهم‌ ترین درختانی بوده که در این باغ ها دیده می شود و چشم اندازهای آن را تماشایی می کند. انواعی از درختان های بلوط و زالزالک نیز در این نواحی یافت می شوند. ییلاق سیلوانا شامل مراتع و دشت های فوق العاده ای است.

چشم انداز سیلونا

کوهپیمایی در این ارتفاعات نیز تجربه ای دیگر برای شما علاقه مندان است. اگر می خواهید هوای پاک را به ریه های خود برسانید این دشت ها را کمی قدم بزنید. این سرزمین دارای دریاچه هایی کوچک است.

دریاچه هایی با آب های زلال که از رشته کوه های این‌ منطقه سرازیر می شود نیز می تواند برای شما دلنشین باشد. بخش دیگری از زیبایی های این‌ نواحی نیز شامل آبشارهای مرتفعی بوده که از وجود آن لذت می برید. این‌ آبشارها از مرتفع ترین زیبایی های آذربایجان غربی محسوب می شوند.

ییلاق سیلونا

بهترین زمان برای سفر:

زمان مناسب برای سفر به این نواحی نیز فصل های بهار و تابستان بوده که شامل زیبایی های زیادی است‌. همچنین شرایط آب و هوایی در این فصل ها مناسب تر بوده و می توانید چشم اندازهای فوق العاده ای را مشاهده کنید.

سوغات سیلوانا:

سوغات و صنایع دستی این نواحی نیز اهمیت زیادی دارند. کندوهای عسل موجود در این نواحی دارای مرعوب ترین انواع عسل ها بوده و می توانید از این محصولات نفیس نهایت استفاده را داشته باشید.

صنایع دستی این منطقه نیز شامل هنر گلیم، جاجیم و لباس های محلی هستند. شما می توانید با خرید این نوع محصولات فوق العاده نیز هدیه ای نفیس و ارزشمند را به عزیزان خود هدیه دهید. این ارتفاعات از دیدنی های ارومیه برای علاقه مندان بوده و جذابیت های فوق العاده ای دارد. هر ساله بازدیدکنندگان زیادی از این نواحی دیدن می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو