چه کسانی به لابیاپلاستی نیاز دارند؟

منبع: تاپ ناز

1

1402/11/11

22:43


زنانی که با لابیای بزرگ دست و پنجه نرم می‌ کنند، طیف وسیعی از محدودیت‌ های جسمی و اضطراب را تجربه می‌ کنند. در یک نظرسنجی اخیر از زنانی که …

زنانی که با لابیای بزرگ دست و پنجه نرم می‌ کنند، طیف وسیعی از محدودیت‌ های جسمی و اضطراب را تجربه می‌ کنند. در یک نظرسنجی اخیر از زنانی که به دنبال لابیاپلاستی بودند، بیش از نیمی از پنجاه بیمار در هنگام سوال در مورد علائم فیزیکی، کشیدگی حین مقاربت، ناراحتی با پوشیدن شلوارهای تنگ، پیچ خوردن لابیا و قابل مشاهده بودن لابیا در شلوارهای یوگا را تجربه کردند. ۴۸% از زنان در حین مقاربت درد داشتند. ۴۰% گفتند که لباس شنا ممکن است لابیای آنها را آشکار کند. بیش از نیمی از آنها احساس می‌ کردند که برای شریک زندگی‌ شان کمتر جذاب هستند، با محدودیت در انتخاب لباس مواجه‌ اند و تأثیر منفی بر عزت نفس و صمیمیت خود را تجربه کرده‌ اند. تمام ۵۰ بیمار حداقل یک علامت را تجربه کردند و ۹۲% آنها چهار علامت یا بیشتر را تجربه کردند.

در حالی که برخی از زنان به طور طبیعی لابیای بزرگتر از دیگران دارند، عواملی مانند زایمان و افزایش سن می‌ توانند باعث تغییراتی در لابیای مینور شوند و زنان را مجبور به سازگاری با ابعاد جدید و ناخواسته و حساس کنند. این علائم ناخوشایند هستند، اما می‌ توانند با یک لابیاپلاستی که توسط یک جراح دلسوز و ماهر انجام شود، برطرف شوند.

کاندیدای لابیاپلاستی

لابیاپلاستی چگونه عمل می کند؟

لابیاپلاستی یک عمل جراحی زیبایی یا درمانی است که برای تغییر شکل یا کوتاه کردن لابیا مینور (لب‌ های داخلی واژن) انجام می‌ شود. این عمل می‌ تواند به دلایل مختلفی از جمله ناراحتی فیزیکی، عدم اعتماد به نفس و مسائل زیبایی‌ انجام شود. روش انجام لابیاپلاستی به نوع و اندازه لابیای مینور و همچنین ترجیحات بیمار بستگی دارد. (هزینه عمل لابیاپلاستی)

در حالت کلی، این عمل به دو روش انجام می‌ شود:

  • روش حذف لبه: در این روش، لبه‌ های بیرون‌ زده لابیا مینور با یک چاقوی جراحی یا لیزر برداشته می‌ شوند.
  • روش حذف گوه‌ ای: در این روش، یک تکه پوست به شکل گوه از مرکز لابیا مینور را برداشته می‌ شود و پوست باقی‌ مانده با بخیه به هم متصل می‌شود.

چه کسانی به لابیاپلاستی نیاز دارند؟

اگر از ظاهر لابیای خود ناراضی هستید یا هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ، انجام برخی حرکات ورزشی یا برقراری ارتباط جنسی احساس ناراحتی می‌ کنید، لابیاپلاستی با لیزر ممکن است گزینه‌ مناسبی برای شما باشد. بطور کلی افرادی که نیاز به لابیاپلاستی دارند به چند دسته تقسیم می شوند:

  1. خانم هایی که لابیای آن ها نامتقارن است و ظاهر زیبایی ندارد

 برخی از خانم ها از ظاهر لابیای خود ناراضی هستند. دلایل این نارضایتی می تواند از نظر فیزیکی یا زیبایی باشد. از نظر زیبایی برخی از خانم ها از ظاهر لابیای خود ناراضی هستند زیرا احساس می کنند که نامتناسب یا غیر جذاب است. این نارضایتی می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و اختلال در کیفیت زندگی شود.

  1. خانم هایی که به خاطر داشتن لابیای بزرگ، فعالیت های روزانه خود را به سختی انجام می دهند

خانم هایی که به خاطر داشتن لابیای بزرگ، فعالیت های روزانه خود را به سختی انجام می دهند، ممکن است علائم زیر را تجربه کنند:

  • درد یا ناراحتی در هنگام راه رفتن، دویدن یا سایر فعالیت های بدنی
  • درد یا ناراحتی هنگام نشستن یا ایستادن برای مدت طولانی
  • درد یا ناراحتی هنگام رابطه جنسی
  • احساس ناراحتی یا خجالت در هنگام پوشیدن لباس های شنا یا لباس های زیر

کاندیدای لابیاپلاستی

  1. بانوانی که با پوشیدن شلوارهای تنگ احساس ناخوشایندی دارند

دلایل ناراحتی فیزیکی از پوشیدن شلوارهای تنگ

  • لابیای بزرگ: همانطور که در بالا توضیح داده شد، لابیای بزرگ می تواند باعث ناراحتی در هنگام پوشیدن لباس های تنگ شود. این ناراحتی می تواند شامل سایش یا درد باشد.
  • عفونت: عفونت های واژن یا لابیا می تواند باعث تورم و درد در این نواحی شود. پوشیدن شلوارهای تنگ می تواند باعث تحریک بیشتر این نواحی و تشدید درد شود.

چرا خانم ها تمایل بیشتری برای انجام جراحی لابیاپلاستی دارند؟

دلایلی برای انجام لابیاپلاستی وجود دارد که برخی پزشکی، برخی فیزیکی، برخی زیبایی‌ شناختی و برخی احساسی هستند:

دلایل پزشکی و فیزیکی

  • کاهش اندازه لابیای مینور برای جلوگیری از بیرون زدن آن‌ ها از لابیای ماژور: بافت اضافی لابیا می‌ تواند برآمدگی، پیچیدگی، سایش و کشیدگی داشته باشد و باعث ناراحتی فیزیکی و تحریک پوستی در حین ورزش، فعالیت‌ های بدنی (مانند دوچرخه‌ سواری یا دویدن) و رابطه جنسی شود.
  • بهبود بهداشت و سلامت: زیرا بافت اضافی می‌ تواند شستشوی ناحیه را دشوارتر کرده و بستری برای باکتری‌ های عامل عفونت مجاری ادراری فراهم کند.

کاندیدای لابیاپلاستی

دلایل زیبایی‌ شناختی و احساسی

  • کاهش عدم تقارن (شکل نامتقارن) لابیای مینور یا لابیای ماژور زمانی که یک طرف بلندتر یا شکل متفاوتی دارد.
  • راحتی، اعتماد به نفس و بهبود رابطه جنسی با داشتن احساس بهتر نسبت به ظاهر ناحیه تناسلی در حین سکس.

به خاطر داشته باشید که افراد دارای تنوعی از اندازه‌ ها و شکل‌ های لابیا هستند و هیچ ظاهر خاصی برای لابیا به‌ عنوان “نرمال” در نظر گرفته نمی‌ شود. (مشاوره با دکتر پوپک یحیوی)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو