بهترین و جذاب ترین گجت های سال ۲۰۲۳ را بشناسید

بهترین و جذاب ترین گجت های سال ۲۰۲۳ را بشناسید


منبع: پلازا

2

1402/11/12

08:23


بهترین و جذاب ترین گجت های سال ۲۰۲۳ را بشناسید

امروزه ارائه گجت‌هایی با تکنولوژی بالا و کارایی فوق العاده موجب سهولت در فعالیت و زندگی برای مردم در سنین مختلف شده است. بهترین گجت های 2023 نیز با بهره‌گیری از هوش مصنوعی از این قاعده مستتثنی نیستند.

گجت ها در واقع از نمونه وسایل الکتریکی بوده که با توجه به نیازها و مشکلات کاربران طراحی و ساخته می‌شود و هر کس برحسب نیاز خود می‌تواند به تهیه آن‌ها اقدام نماید. این لوازم معمولا برای هماهنگی با رایانه‌ها و گوشی‌های موبایل یا سایر دستگاه‌های الکتریکی، طراحی و تولید می‌شوند.

هر یک از گجت‌ها با به کارگیری فناوری و تکنولوژی هوش مصنوعی، در طرح و اشکال متنوع به صورت‌های مختلفی مانند ساعت، اکسسوری و حتی مواردی چون لباس و جواهر عرضه می‌شوند. از ویژگی‌های مهم استفاده از یک Gadget می‌توان به حفظ ایمنی، کمک به بهبود تناسب اندام، ردیابی و پیدا کردن موقعیت‌های مختلف، تجزیه و تحلیل حرکات بدن و … اشاره کرد. در این مقاله از پلازا، ما به معرفی بهترین گجت های 2023 پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب

آشنایی با ۱۰ تا از بهترین گجت های ۲۰۲۳

گجت‌ها معمولاً در انواع مختلف با ویژگی و کارایی‌های متنوع روانه بازار می‌شوند؛ که 10 تا از بهترین گجت ‌های 2023 به شرح زیر می‌باشد.

۱. عینک واقعیت افزوده TCL RayNeo X2

TCL RayNeo X2

عینک واقعیت افزوده TCL RayNeo X2 از گجت‌های تولید شده توسط کمپانی مشهور تی سی ال تولید کننده تلویزیون بوده است. این گجت دارای تراشه اسنپدراگون XR2 کوالکام با حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت می‌باشد. این عینک فوق العاده کاربردی با به کارگیری دو لنز با از نمایشگرهای Micro LED و تمام رنگی برخوردار است که میزان روشنایی این عینک 1000 نیت تعیین شده است.

عملکرد این عینک بسیار قابل قبول بوده و به همین خاطر به عنوان یکی از بهترین گجت‌ های 2023 شناخته می‌شود.

۲. گجت Acer Ekinekt BD3

گجت Acer Ekinekt BD3

این گجت خاص به منظور بهبود تناسب اندام و حفظ سلامتی بدن طراحی شده که همراه با فناوری‌های پیشرفته، ورزش را به صورت بازی تغییر داده است. با استفاده از این ابزار خلاقانه و نوآوری شده در زمان استفاده از دوچرخه ثابت از نوع ارگونومیک آن، می‌توان در جلسات مجازی در حین رکاب زدن شرکت کرده و یا به تایپ کردن برای پاسخ به ایمیل‌ها اقدام کرد.

از دیگر ویژگی‌های فوق العاده این وسیله می‌توان به تبدیل انرژی پدال زدن شما به انرژی تجدید پذیر و نیز انتقال آن به پاوربانک تعبیه شده در دستگاه اشاره کرد تا همزمان با انجام ورزش، گوشی یا تبلت شما شارژ شود. حین انجام تمرینات ورزشی در این گجت خاص می‌توان اطلاعات مفیدی مانند وضعیت سلامت بدن خود را با الگوریتم و حسگرهای پیشرفته دستگاه، میزان کالری سوزانده شده و همچنین مقدار مسافت طی شده را به طور کامل مشاهده نمود.

۳. گجت سمعک JLab

گجت سمعک JLab

این سمعک خاص توسط شرکت تولید کننده سمعک به عنوان اولین سمعک‌های بودن نسخه تولید و در بازار ارائه شده است. این سمعک به عنوان نمونه‌ای از بهترین گجت های 2023 شناخته شده که دارای طراحی خاصی شبیه به هدفون‌های بی‌سیم بوده و ساختار ویژه آن به نحوی است که به راحتی درون گوش جای می‌گیرد.

از دیگر ویژگی‌های این سمعک شامل توانایی اتصال به بلوتوث گوشی و نیز سایر سیستم‌های سازگار با آن، انتقال صدا با فیلتر کردن صدا و بدون نویز و تقویت آن به کاربر دارای اختلال شنوایی می‌شود. قیمت سمعک‌های طبی ارائه شده در بازار آمریکا چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار بوده اما این سمعک فوق العاده دارای قیمت بسیار مناسب ۹۹ دلاری برای افراد مبتلا به اختلال شنوایی ارائه می‌شود.

۴. گجت قلم نوا یا Nuwa Pen

Nuwa Pen از بهترین گجت های 2023

این گجت دارای هوش مصنوعی و نیز مجهز به دوربین می‌باشد. این ابزار دارای هسته‌ای برای انجام فعالیت‌هایی مانند نوشتن، نقاشی و … بوده که از ویژگی‌های منحصر به فرد آن در مقایسه با سایر قلم‌ها استفاده از دوربین آن به منظور دیجیتالی کردن حرکت و نیز انتقال آن به رایانه است.

هوش مصنوعی به کار رفته در این قلم هنگام انجام یادداشت‌های دیجیتالی با استفاده از چند دوربین تعبیه شده در آن تمام حرکات و ضربه‌های قلم را ثبت نموده و آن‌ها را به صورت قالب دیجیتال در می‌آورد. از دیگر مزایای این قلم دیجیتال می‌توان به داشتن سرویس اشتراک، قابلیت خواندن متن هنگام نوشتن آن، انجام یادداشت برداری به صورت سه بعدی، قابلیت اشتراک گذاری متن نوشته شده به صورت یک سند و … اشاره کرد.

۵. گجت مچ بند سلامت BHeart

BHeart

یکی دیگر از نمونه بهترین گجت های 2023 گجت مچ بند سلامت BHeart است. این گجت توسط کمپانی معتبر باراکودا به عنوان نوعی مچ بند بندی یا مستقل، برای استفاده با ساعت‌های کلاسیک ارائه شده است. از ویژگی فوق العاده این مچ بند نحوه شارژ شدن آن است؛ زیرا این گجت کلیه انرژی مورد نیاز خود را برای کار کردن از گرما و حرارت بدن و نیز نور موجود در محیط گرفته و دیگر نیازی به شارژ کردن نخواهد داشت.

کاربران در هنگام مشاهده آلارم کاهش شارژ می‌توانند با انجام فعالیت‌های ورزشی و یا دویدن را گرم کردن بدن، موجب شارژ مچ بند شوند. از دیگر مزایای این مچ بند شامل ارائه سطح فعالیت بدن، وضعیت سلامت کاربران، کیفیت خواب و اطلاعات میزان انرژی بدن است که به واسطه اپلیکیشن آن بر روی گوشی کاربر به نمایش گذاشته می‌شود.

۶. گجت هوشمند Apogee Wearable Exoskeleton

گجت Apogee Wearable Exoskeleton

این گجت نوعی گجت پوشیدنی بوده که عضلات کمر و مفاصل آن را از بروز هر گونه آسیب محافظت می‌کند و به نحوی انجام حرکاتی چون خم شدن، حرکت کردن و نیز بلند کردن وسایل سنگین وزن را به صورت صحیح به کاربر آموزش می‌دهد.

این گجت بی‌نظیر علاوه بر حفظ سلامت عضلات کمر، موجب افزایش سرعت انجام فعالیت‌ها در طول روز خواهد شد. با استفاده از این ابزار کاربری می‌توان به کاهش آسیب‌هایی چون پارگی رباط، فشار به عضلات کمر، فتق دیسک، رگ به رگ شدن و … کمک نمود.

از دیگر ویژگی‌های خاص این گجت عبارت‌اند از:

  • افزایش ظرفیت حمل بار تا محدوده تقریبی ۶۰ پوند برای هر نفر
  • کنترل داده‌های بهداشتی کاربر برای افزایش اطمینان از سلامت جسمی او
  • برخورداری از چند سایز مختلف جهت کاربران
  • داشتن حجم کم و سایز مناسب و جمع و جور و …

۷. گجت ساعت‌ های هوشمند Scan Watch Light & Scan Watch 2 Withings

Scan Watch Light &  Scan Watch 2  Withings

ساعت هوشمند Scan Watch 2 Withings یکی از بهترین گجت‌ های ۲۰۲۳ در بازار بوده؛ که دارای نمایشگر ۰.۶۲ اینچی، اندازه‌های ۳۸ و ۴۲ میلی متری، عقربه‌های فیزیکی جذاب بر روی صفحه و رنگ خاکستری می‌باشد. نمایشگر استفاده شده در این ساعت به دلیل به کار بردن کریستال یاقوت کبود، از کیفیت بالا به همراه محافظ بهره برده و تاج و قاب این ساعت از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد.

از دیگر فناوری‌های به کار برده در این ساعت هوشمند شامل سنسور دمای جدید، سنسور ۱۶ کاناله PPG، ارتفاع سنج و شتاب سنج ارتقا یافته می‌شود. ساعت هوشمند Scan Watch Light با قاب از جنس فولاد ضد زنگ و در اندازه ۳۷ میلی متری در مقایسه با ساعت اول از قیمت کمتری برخوردار بوده و با گوریلا گلس از نمایشگر آن محافظت می‌شود. از مزایای آن سنسور PPG و شتاب سنج بوده و هر دو این ساعت‌ها ضد آب و سازگار با سیستم عامل‌های اندروید و iOS می‌باشند.

۸. گجت ترمز ضد قفل بوش برای دوچرخه الکترونیکی

معمولاً از دوچرخه و اسکوترهای الکترونیکی به منظور رفت و آمد در شهر استفاده شده و اغلب دارای سرعت تقریباً ۲۵ مایل در ساعت هستند و این سرعت می‌تواند برای افراد خطر آفرین باشد. شرکت بوش با به کارگیری تکنولوژی سیستم ترمز ضد قفل در اتومبیل و موتور سیکلت، ترمز ضد قفل برای دوچرخه‌های الکترونیکی را ارائه نموده که از سر خوردن چرخ‌ها جلوگیری کرده و موجب حفظ ایمنی راننده خواهد شد.

در نبود این سیستم کاربردی در هنگام ترمز با قفل شدن چرخ‌ها و لغزیدن آن‌ها، امکان کنترل دوچرخه توسط راننده از بین رفته و هدایت آن بسیار سخت می‌شود؛ اما این فناوری جدید این مشکل را به طور کامل برطرف کرده است.

۹. گجت حلقه هوشمند Movano Evie

Movano Evie از بهترین گجت های 2023

این حلقه از بهترین گجت های ۲۰۲۳ محسوب شده که توسط سازمان غذا و دارو آمریکا به عنوان اولین حلقه هوشمند با ردیاب سلامت معرفی شده است. این حلقه هوشمند را می‌توان در سایزهای مختلفی مشاهده نمود و برای کنترل سلامت و اطلاع از وضعیت جسمانی بدن در بازار به تهیه آن اقدام کرد.

حلقه هوشمند Movano Evie دارای یک عدد پورت شارژ تعبیه شده در گجت بوده و می‌توان آن را به تعداد 10 مرتبه شارژ نمود و استفاده کرد.

۱۰. گجت کمربند هوشمند سامسونگ

گجت کمربند هوشمند سامسونگ

این گجت دارای ظاهری زیبا به همراه سگکی با قابلیت‌های فراوان و هوشمند بوده که در این سگک به صورت کاملاً حرفه‌ای، حسگرهایی برای بررسی فعالیت‌های بدنی کاربر تعبیه شده است. کافیست تا برنامه‌ی مخصوص آن کمربند را بر روی گوشی خود نصب نموده تا اطلاعات زیر را به صورت یکجا در طول روز بر روی آن مشاهده کنید:

  • مدت زمان نشستن کاربر
  • تعداد قدم‌های فرد در طول روز
  • مقدار مصرف خوراکی و نشان دادن پرخوری فرد
  • پیشنهاد روش کاهش وزن برای کاربر
  • شبیه سازی اندام‌های بدن به صورت سه بعدی
  • تغییر رنک در قسمت‌های نامناسب در فیزیک کلی بدن

باتری این دستگاه به وسیله پورت کوچکی که در کنار سگک کمربند قرار داشته، شارژ شده و باتری آن دارای طول عمر ۲۰ روزه می‌باشد.

سخن نهایی

با توجه به مزایا و کاربرد گسترده‌ی انواع گجت‌ها و استقبال مردم از گجت‌های مختلف، امروزه موارد زیادی طراحی و تولید می‌شوند و گجت‌های برتر جدید صرفا محدود به همین چند موردی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم، نمی‌شود. از انواع ساعت‌های هوشمند که بسیاری از افراد امروزه به استفاده از این لوازم عادت کرده‌اند، به عنوان پرطرفدارترین گجت‌های امروزی یاد می‌شود. اما ما طی این مقاله به معرفی بهترین گجت های 2023 که ناشناخته‌تر و نامتعارف‌تر هستند، پرداخته‌ایم. اگر شما نیز تجربه و شناختی از گجت خاصی دارید، خوشحال می‌شویم که نظر خود درباره‌ی آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو