انتخاب باعث موفقیت؛ خرید انواع نهال گردو با تضمین محصولی پربار و کیفیت برتر

2

1402/11/15

01:44


باغات گردو از محبوب ترین باغات موجود در ایران هستند، نهال های گردو به خوبی با شرایط آب و هوایی ایران سازگارند و شما می توانید ارقام مختلفی از این نهال ها را در مناطق مختلف کشور بکارید. البته که موفقیت و آینده باغ شما در صورتی تضمن می شود که شما بتوانید نهال هایی پربار و با کیفیت خریداری نمایید.

با این اوصاف اگر می خواهید شما هم یک باغدار موفق شوید و آینده نهال های خود را تضمین نمایید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید؛ چرا که تصمیم گرفته ایم در این مطلب اطلاعاتی کامل در مورد نحوه انتخاب بهترین نهال های گردو در اختیار شما قرار دهیم.

باغات گردوی خود را با نهال های زیر رونق دوباره ای ببخشید

برای آنکه بتوانیم راهنمای خوبی برای انتخاب و خرید نهال برای شما باشیم تمامی منابع معتبر فارسی زبان مانند نهالستان نهالوند، ویکی هو، ویکی پدیا و ویکی کشاورز را بررسی کرده ایم و متوجه شده ایم که برخی از نهال های گردو مانند نمونه هایی که در ادامه معرفی می کنیم محصول دهی فوق العاده ای دارند.

نهال گردو ژنوتیپ ۲۱

نهال گردو کانادایی ژنو از محبوب ترین نهال های موجود در بازار ایران هستند. خانواده کانادایی نهال های ژنو شامل یک نهال بسیار پربار به نام نهال‌های ژنوتیپ ۲۱‌ اند که این نهال ها سالانه چیزی حدود ۴۵ کیلوگرم گردو تولید می کنند.

نهال گردو ژنوتیپ ۲۱ باید در ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۸۰۰ متری بالاتر از سطح دریا کاشته شوند، در این صورت به خوبی رشد و نمود پیدا می کنند. نهال های ژنوتیپ ۲۱ در دسته نهال های پیوندی قرار می گیرند؛ بنابراین می توان اطمینان داشت که در مقابل سرما از خود مقاومت قابل توجهی نشان می دهند.

نهال گردوی ژنوتیپ ۱۲

در خانواده نهال های کانادایی ژنو، نهال هایی به نام ژنوتیپ ۱۲ هم وجود دارند. این نهال ها به اندازه نهال های هم خانواده خود محصول تولید نمی‌ کنند؛ اما باز هم با وجود تولید سالانه ۳۵ کیلوگرم گردو یکی از محبوب ترین و پربارترین نهال های موجود در بازار نهال ایران به شمار می روند.

نهال های ژنوتیپ ۱۲ قابل کاشت در ارتفاع ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا هستند و شما می توانید آن ها را در مناطقی که آب و هوای سردی هم دارند، بکارید. برای آنکه ریشه این نهال ها به خوبی در خاک رشد کنند، باید هر نهال با نهال دیگر فاصله ای به ابعاد ۶×۶‌ داشته باشد.آبیاری این نهال ها هم باید هر ۱۵ روز یکبار انجام گیرد؛ در غیر این صورت شما نمی توانید میزان قابل توجهی از این نهال ها گردو برداشت کنید.

نهال گردوی چندلر

نهال گردو آمریکایی چندلر به اندازه نهال های کانادایی ژنو محصول تولید نمی کنند؛ اما با این حال به دلیل آنکه قابلیت کاشت در اکثر مناطق ایران را دارند از محبوبیت قابل توجهی برخوردار باشند..

این نهال ها در سال ۲۵ کیلوگرم گردوی خوش طعم و صادراتی تولید می کنند و بسیاری از باغداران به دلیل صادرات گردوی چندلر به کاشت این نهال ها روی می آورند. البته که برای کاشت این نهال ها شرایط خاصی نیاز است، برای مثال نهال های چندلر باید هر ۱۵ روز یکبار آبیاری شوند و بین هر نهال با نهال دیگر حدودا ۷ متر فاصله باشد؛ در این صورت ریشه نهال ها نور و مواد آلی کافی را دریافت می کنند.

نهال های گردو سودآوری کلانی برای شما به دنبال دارند

شاید فکر کنید که در این باره غلو می کنیم؛ اما اینگونه نیست و به همین دلیل هم ما تصمیم داریم از دو نظر سودآوری نهال های گردو را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

از نظر علمی درختان گردو در زمینه های وسیعی کارایی دارند، میوه گردو به عنوان آجیل و مواد اولیه برای طبخ بسیاری از غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. از آن گذشته روغن گردو هم استفاده های بسیار زیادی در طب سنتی دارد و در نهایت زمانی که عمر اقتصادی درختان گردو به پایان برسد، می توان از تنه درخت در صنعت ساخت مبلمان استفاده کرد.

اما از نظر بررسی های تجربی، می توان به جرات گفت که احداث یک باغ گردو نسبت به سرمایه گذاری های کلان دیگر هزینه کمتری می طلبد؛ این در حالی است که یک باغ گردو به شکلی مداوم سود قابل توجهی در اختیار شما می گذارد و این مسئله خود یکی از مهم تری مزایای احداث باغ گردو است.

بررسی شرایط اقلیمی و تاثیراتی که روی رشد نهال های گردو می گذارند

همانطور که گفته شد، نهال های گردو با شرایط آب و هوایی ایران سازگاری قابل توجهی دارند. نهال های گردو از ارقام دیرگل و زودگل برخوردار هستند و هر کدام از این ارقام برای منطقه خاصی مناسب است.

استفاده از نهال های دیرگل در مناطق کوهستانی

در مناطق کوهستانی به دلیل آنکه بارش برف و باران زیاد است و از طرف دیگر این مناطق از سطح آب های آزاد مرتفع تر هستند، باید نهال هایی که مقاومت قابل توجهی در برابر سرما دارند، کاشت.

معمولا نهال های پیوندی و دیرگل مناسب ترین نهال ها برای کاشت در این مناطق هستند، نهال های دیرگل تقریبا بعد از سرمای بهار به گل دهی می رسند و این مسئله موجب می شود که شکوفه نهال ها به خوبی رشد کند و تحت خطر قرار نگیرد.

استفاده از نهال های زود گل در مناطق گرمسیری

در مناطق گرمسیری بهتر است که نهال های زود گل کاشته شود. این نهال ها برای مناطقی که آب و هوای گرمی دارند و بارش چندانی در آن ها به چشم نمی خورد، مناسب تر هستند. معمولا نهال های زود گل قبل از آنکه گرمای سوزان تابستان شروع شود، به گل دهی می رسند؛ از همین رو گرما تاثیر مخربی روی شکوفه آن ها نمی گذارد و به خوبی رشد می کنند.

استفاده از نهال های گردوی دیرگل در مناطق معتدل و مرطوب

مناطق معتدل و مرطوب بهشت باغداران اند، در این مناطق شما می توانید ارقام مختلفی از نهال های زودگل و دیرگل را بکارید و مطمئن باشید که به خوبی رشد می کنند. در کل محدودیت خاصی برای کاشت نهال در این مناطق وجود ندارد؛ مگر آنکه نهال ها با میزان رطوبت موجود در خاک سازگاری نداشته باشند.

نهالوند همپای شما در باغداری نوین

به جرات می توان گفت که نهالستان نهالوند در امر باغداری بی رقیب است. این نهالستان نگین سبز خاورمیانه به شمار می رود و علاوه بر ایران مشتریان زیادی هم در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. شما برای خرید نهال گردو از نهالوند نیاز نیست به صورت حضوری مراجعه نمایید و تنها کافی است که نشانی اینترنتی nahalvand.com را در مرورگر خود تایپ کنید.

موارد زیر چیزهایی هستند با مراجعه به وب سایت نهالوند نصیب شما خواهند شد:

  • نهال های شناسنامه دار و پیوندی
  • نهال هایی با کارت قرنطینه و کارت سلامت
  • نهال هایی با ضمانت دو ساله بازگشت کالا
  • نهال هایی با قیمت استثنایی و مقرون به صرفه
  • ارسال نهال ها به سراسر ایران
  • دریافت مشاوره رایگان

آنچه را که در جستجوی آنی از نهالوند طلب کن

شما می توانید علاوه بر نمونه نهال های معرفی شده، نهال های گردوی دیگری را هم در وب سایت این نهالستان مشاهده کنید. یکی از بزرگترین مزیت های نهالستان نهالوند نسبت به دیگر نهالستان های کشور تنوع بالا در تولید ارقام مختلف نهال است. متنوع ترین ارقام نهال گردو را شما می توانید با مشخصات کامل و قیمت در وب سایت نهالوند ببینید.

تماس مستقیم با کارشناسنان نهالوند : ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰ – ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

آدرس دفتر نهالستان : آذربایجان غربی، میاندوآب کیلومتر ۲ جاده مهاباد ۲۰۰ متر بالاتر از سیمین بال نهالستان نهالوند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو