خرید نهال گردو در بزرگترین مرجع تخصصی نهال گردو درایران

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/15

10:28


کافی است نهال گردو ژنوتیپ 9 را از ارغوان نهال بخرید و با پرورش آن مسیر رسیدن به اهداف خود را هموار و کوتاه کنید. نهال گردو ژنوتیپ 9 برتر، نمونه ای از گردوهای اصیل ایرانی است که باردهی فوق العاده ای دارد و می تواند سالانه چندین تن (حداقل 12 تن در هکتار) محصول برایتان به ارمغان اورد. 

اگر تا به امروز هر نوع گردویی را در باغ خود امتحان کرده اید و به نتیجه دلخواه نرسیده اید، فرصت را از دست ندهید. نهال گردو ژنوتیپ بسیار مقاوم در برابر سرما هست و می توانید برای هر منطقه ای در هر نقطه از کشور به آسانی آن را کشت کنید و یک باغ سرسبز و آباد داشته باشید که لبخند رضایت را بر لبان شما به ارمغان می آورد.

ژنوتیپ 7 یا 9؟ مساله این است!

در جنگ بین این دو رقم، ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 همیشه دو سر و گردن بالاتر است. این برتری بی علت نیست و از سری دلایلی که باعث می شود ژنوتیپ 9 را انتخاب کنید و نسبت به ژنوتیپ 7 مرغوب تر و بهتر باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با هر منطقه ای سازگاری دارد

نژاد تیپ 9 از اصلاح شده نهال گردو کانادایی ریشه می گیرد ولی تیپ7 نژادی نا معلوم هست

. باردهی ژنوتیپ 9 نسبت به ژنوتیپ 7 بیشتر و البته یکدست تر است

. یک گزینه اقتصادی است که ارزش سرمایه گذاری بالایی را دارد

. بعد از 3 سال به باردهی اقتصادی می رسد و می توانید با فروش آن به درآمد برسید

گردو ژنوتیپ تیپ 7 در مناطق گرم و مرطوب قابل کاشت نیست چرا گه نیاز زیادی به اکسیژن دارد و در مناطق گرم بالای 40 درجه می سوزد وخشک می شود . درحالی که تیپ 9 مقاومت بالایی به هوای مرطوب بالای 75 درصد دارد و در دمای بالای 50 درجه هم بخوبی محصولدهی می کند.

فوت و فن های کاشت گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9

اگر می خواهید نهال های شما بی عیب و نقص رشد کند و به باردهی دلخواهتان برسد، باید از همان زمان کاشت حواستان را جمع کنید و کلیه مراحل کاشت، آبیاری، هرس و... را به صورت اصولی انجام دهید. از سری فوت و فن های کوزه گری کاشت نهال گردو ژنوتیپ عبارتند از:

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید،چاله زنی برای کاشت است. نهال ها را باید با فاصله 7*6 متر بکارید. گودال های شما هم باید عمق 80 سانتی متری داشته باشند. اما این همه ماجرا نیست، باید خاک رویی را به کف گودال برگردانید و سپس روی آن را با کودهای حیوانی پوسیده و ماسه پر کنید. حال می توانید نهال را بکارید و با خاک زیری گودال را پر کنید. دقت کنید که نباید ریشه نهال به عمق 70 سانتی متری برسد، بلکه عمق کاشت ریشه در خاک باید حداکثر 30 سانتی متر باشد.

بعد از یک هفته می توانید نهال را سربرداری کنید و در نهایت با رسیدگی مداوم و هرس اصولی، از برداشت محصولات گردو ژنوتیپ لذت ببرید.

نحوه کاشت نهال گردو در سایت ارغوان نهال بصورت کامل توسط مهندس رسول بابایی گذاشته شده هست. میتوانید برای کاشت نهال گردو فیلم مورد نظر را تماشا بفرمایید. یا با ما در تماس باشید تا راهنمایی های لازم ارائه گردد.

مجوز توالید نهال

مغز چرب و پر گردو ژنوتیپ 9، همان چیزی است که مشتریان به دنبال آن هستند

هیچ خریداری نمی تواند از مغز درشت و سفید رنگ این گردو بگذرد. به همین خاطر است که می گوییم گردو ژنوتیپ 9 پر قدرت ترین رقم است که می تواند شما را به درآمد برساند. این یک ادعا نیست، می توانید آن را امتحان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت نهال گردو می توانید همین حالا با کارشناسان ارغوان نهال تماس بگیرید.

عمر اقتصادی این درخت چقدر است؟

وقتی صحبت از تضمین درآمد و رسیدن به سوددهی با ژنوتیپ به میان می آید، زمان تعیین نمی کنیم. چرا که این درخت عمر اقتصادی طولانی و نزدیک به 150 سال دارد و می تواند یک تضمین کننده مطمئن برای شما باشد. با سرمایه گذاری امروز خود می توانید در صد سال آینده به سود برسید. البته فراموش نکنید که شرایط نگهداری شما نیز بر روی ماندگاری و طول عمر درخت گردو اثر می گذارد.

وجه تمایز گردو ژنوتیپ با دیگر ارقام گردو

همانطور که می دانید نهال گردو رقم های مختلفی دارند اما یکی از بهترین این ارقام نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 می باشد که عملکرد خارق العاده ای داشته و با هر منطقه ای سازگاری دارد. ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 قدرت رقابت با رقم های خارجی را هم دارد و نبرد با آن ها بی شک سرافراز بیرون خواهد آمد. از سری عواملی که باعث ایجاد تمایز این رقم گردو با دیگر نمونه ها می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.باردهی از سال اول

با کاشت گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 دیگر نیاز نیست سال ها به انتظار باردهی آن بنشینید این گردو کاملا زودبازده است و از سال اول کاشت شروع به باردهی می کنند باردهی گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 در سال های اول به صورت نوبرانه می باشد و اقتصادی شدن آن از سال چهارم آغاز می شود.

2.پاکوتاه بودن درخت

گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 همچون ارقام محلی سر به فلک نمی کشد و قدرت رشد محدودی دارد ارتفاع نهایی این درخت گردو به 4 تا 5 متر می رسد به همین سبب برداشت محصول آن با سهولت انجام می شود .رشد درخت گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9به صورت گستر ده می باشد و تاج آن پهن می گردد به همین سبب فاصله کاشت استاندارد آن 7*6 می باشد.

3.بدون نیاز به گرده افشان

گل های نر و ماده این رقم از گردو به صورت همزمان باز می شود و به همین دلیل نیاز به گرده افشان ندارد و به عنوان یک گردو خود گرده افشان شناخته می شود. باز شدن همزمان نر و ماده باعث می شود تا تلقیح آن ها به خوبی انجام شود و دیگر شاهد ریزش میوه نخواهید بود.

4.مقاومت بالا در برابر سرما بهاره

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 مقاومت بالایی در برابر سرما دارد. شما در مناطق سردسیری، کوهستانی و معتدل می توانید به راحتی این نهال را کشت کنید بی آنکه نگران سرمای بهاره باشید. مقاوم بودن این رقم گردو در برابر سرما علاوه بر آنکه مانع افت کیفیت محصولات آن نمی شود بلکه بسیار پر بار است و باردهی خوشه ای هم دارد که باعث شده به یک انتخاب اقتصادی تبدیل شود.

5.کیفیت شگفت انگیز مغز گردو

گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 یک رقم اصلاح شده و پیوندی است همین امر سبب می شود تا میزان درصد پوکی ان به حداقل برسد. میزان چربی مغز گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 نسبت به دیگر رقم ها بیشتر است در نتیجه طعم بسیار دلپذیر و خوشمزه تری دارد. از این رو مخاطب آن در بازار هم بسیار زیاد است و می توانید به آسانی از فروش آن به سود بالا برسید.

6.عمر مفید 100 ساله

یکی دیگر از ویژگی های این نهال که سبب شده به برترین و بهترین رقم گردو تبدیل شود و آن را از دیگر نمونه ها متمایز کند، عمر مفید 100 ساله ان است. دیگر رقم های گردو عمر مفید حداکثری 70 الی 80 ساله دارد اما عمر مفید ژنوتیپ به جرات به 100 سال می رسد و اگر بتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید به بیشتر از این سن هم می رسد.

7.مقاوم در بر برابر آفات

گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 در برابر آفات و کرم ها بسیار مقاوم است. اگر زمین شما کرم خراط دارد یا نگران آفت زدگی نهال ها هستید، با انتخاب و خرید ژنوتیپ به این نگرانی پایان دهید. گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9 در برابر شانکرهای باکتریایی هم مقاوم است و اگر بتوانید با استفاده از کودهای مناسب آن را تقویت کنید و یک درخت تنومند داشته باشید دیگر هیچ چیز نمی تواند آن را از پای دربیاورد.

کود شیمیایی

سخن آخر

نهالستان ارغوان نهال نهالستان نمونه کشوری در تولید نهال گردو در چند سال اخیر بوده و فعالیت این نهالستان زیر نظر جهاد کشاورزی می باشد. همه نهال های تولید شده در این نهالستان با لیبل جهاد کشاورزی ارائه می شود و ضمانت سلامت و کیفیت را نیز به همراه دارند. این مجموعه بزرگ انواع گردو ها را برای استانهای مختلف ازجمله نهال گردو در شیراز ، مشهد ، کرج ، اصفهان ، ارومیه وغیره ارائه می دهد. برای مشاوره و خرید نهال گردو می توانید با شماره ثبت شده در زیر و همچنین مراجعه به سایت ارغوان نهال با دفتر فروش نهالستان در ارتباط باشید.

شماره تماس: 09141836535

nahalarghavan.com آدرس وبسایت:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو