محسن ولیئی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/15

21:03


معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور از پایان کار رتبه بندی سازمان ها و تشکل های مردم نهاد تا پایان تیرماه سال آینده خبر داد.

محسن ولیئی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

اتمام رتبه بندی سمن ها تا پایان تیر 1403/ شناسایی رویدادهای نوآور اجتماعی در کشور

به گزارش نم نمک ، محسن ولیئی در نخستین همایش ملی نمایندگان سازمان های مردم نهاد در شوراهای توسعه و حمایت از تشکل های سراسر کشور که با عنوان «رویداد ملی به توان مردم نهادها» برگزار شد ، گفت : خداوند توفیق داده تا در دهه فجر و آستانه انتخابات اسفندماه 1402 این همایش برگزار شود. امروز بخشی از نمایندگان تشکل های مردم نهاد در سراسر کشور گردهم آمده اند نمایندگانی که حدود 11 هزار تشکل مردم نهاد در سراسر کشور را تشکیل می دهند.

محسن ولیئی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

محسن ولیئی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی اضافه کرد : حوزه معاونت مشارکت های اجتماعی در سازمان امور اجتماعی کشور در افزایش مشارکت شهروندان در عرصه های مختلف فعالیت می کنند. قطعا سازمان های مردم نهاد نقش آفرینی گسترده ای برای حل مشکلات دارند. دستگاه های صادر کننده مجوز سازمان های مردم نهاد در حال حاضر 220 هزار پروانه و مجوز را صادر کرده اند که از این میان 110 هزار مجوز برای سازمان تبلیغات اسلامی یعنی هیئات و 52 هزار مجوز برای بسیج سازندگی و 10 هزار و 500 مجوز نیز توسط وزارت کشور صادر شده که مجموع آنها توانسته اند گرهی از مشکلات مردم باز کنند.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور به فرمانداری ها و استانداری ها اعتباری برای توان افزایی و ارتقاء سازمان های مردم نهاد اختصاص پیدا کرده است ، اضافه کرد : امسال رتبه بندی سازمان های مردم نهاد آغاز و تا تیرماه سال آینده به اتمام خواهد رسید. همچنین طرح نهضت و مشارکت اجتماعی با هدف شناسایی گروه های فعال در حوزه سلامت اجتماعی اجرایی شده است.

وی ادامه داد : در سازمان امور اجتماعی 13 کارگروه تخصصی فعال هستند که شناسایی گروه های اجتماعی در سراسر کشور را آغاز کرده اند و در همین راستا دبیرخانه هایی در سراسر کشور تشکیل شده تا در هر استان گروهی را به عنوان گروه منتخب شناسایی کنند.

شناسایی رویدادهای نوآور اجتماعی در کشور 

به گفته وی ، رویدادهای نوآور اجتماعی شامل ایده ها و فعالیت های خلاقانه گروه های اجتماعی و تشکل های مردم نهاد در سراسر کشور شناسایی خواهند شد و از این ایده ها که توسط خود مردم ارائه شده برای حل مشکلات آنها بهره گرفته خواهد شد.

ولیئی تاکید کرد : امیدواریم تا پایان خرداد سال آینده نزدیک به 5000 ایده خلاقانه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را از مردم دریافت کنیم و وزارت کشور طبق مفاد سند تحول دولت مردمی سیزدهم وظیفه دارد یکپارچه سازی فرآیند صدور مجوزها را با تمرکز در وزارت کشور اجرایی کند. در همین راستا امیدواریم با کمک حوزه فناوری اطلاعات وزارت کشور پنجره واحد صدور مجوزها در وزارت کشور تشکیل شود. قطعا بسیاری از مسائل تشکل های مردم نهاد در حوزه هایی همچون حوزه مالیاتی و شوراهای حل اختلاف مرتفع شده که می توان آن را از دستاوردهای ارزشمند سال جاری در حوزه تشکل های مردمی معرفی کرد.


بیوگرافی محسن ولیئی

محسن ولیئی متولد ایران معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو