روش آسان پوست کندن تخمه کدو تنبل

روش آسان پوست کندن تخمه کدو تنبل


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/17

08:30


پوست کندن سریع دانه کدو تنبل برای بسیاری از افراد کار غیر ممکن به نظر می رسد. مردم اغلب نمی خواهند آن ها را بخورند یا به عنوان مکمل از آن ها استفاده کنند زیرا فرآیند پرزحمت حذف پوسته ضخیم از هسته ها انجام می شود. اما ما در این مقاله از ساعد نیوز روش آسان پوست کندن تخمه کدو را برای شما آموش دادیم.

تخمه کدو یک آجیل متفاوت می باشد که گاهی در زبان انگلیسی به آن پپیتاس می گویند. این تخمه ها در داخل کدو تنبل و سایر اعضای خانواده کدو حلوایی یافت می شوند. بیشتر انواع مغز تخمه کدو ها در یک محفظه سفید یا زرد به نام پوسته نگه داشته می‌شوند.

خود مغز سبز و صاف است. دانه های کدو تنبل را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کرد، زیرا منبع خوبی از منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، مس، پروتئین و روی است. پوسته ی تخمه کدو حتی خوراکی هم است، اما اغلب مردم آن را از مغز سبز رنگ جدا کرده و دور می ریزند. می توانیم، پوسته های کدو تنبل را با ترک خوردن و سپس جوشاندن دانه ها جدا کنید. همچنین می توانیم پوسته ها را یکی یکی با دست جدا کنیم.

چگونه تخمه کدو را پوست بگیریم


خود مغز سبز و صاف است. دانه های کدو تنبل را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کرد، زیرا منبع خوبی از منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، مس، پروتئین و روی است.پوسته ی تخمه کدو حتی خوراکی هم است، اما اغلب مردم آن را از مغز سبز رنگ جدا کرده و دور می ریزند. می توانیم، پوسته های کدو تنبل را با ترک خوردن و سپس جوشاندن دانه ها جدا کنید. همچنین می توانیم پوسته ها را یکی یکی با دست جدا کنیم

1. تخمه ها را از کدو تنبل جدا کنید


اگر تخمه تازه می‌خواهید، می‌توانید تخمه ها را مستقیماً از کدو تنبلی که از یک فروشگاه مواد غذایی خریداری کرده‌اید، بگیرید. برای شروع، با دقت از یک چاقو برای برش دایره ای دور بالای کدو تنبل نزدیک ساقه استفاده کنید. سپس قسمتی را که برش داده اید بردارید.

از دستان خود یا در صورت تمایل از یک قاشق برای بیرون آوردن تخمه کدو از داخل کدو تنبل استفاده کنید. علاوه بر برداشتن دانه ها، مقداری تفاله کدو تنبل نیز همراه خواهید داشت. بعداً باید این دانه ها را شسته و پالپ را از آن بگیرید

تخم کدو

2. تخمه های برداشته شده را پاک کنید


وقتی داخل کدو تنبل را به طور کامل تمیز کردید، باید دانه ها را تمیز کنید تا زمانی که عاری از هر گونه خمیر و آب شود. می توانیم با قرار دادن دانه ها و تفاله آن در یک صافی آنها را تمیز کنیم. سپس، صافی را زیر آب خنک در سینک آشپزخانه خود قرار داده تا زمانی که بیشتر پالپ آن جدا شود. اشکالی ندارد که مقداری تفاله روی دانه ها باقی بماند، زیرا ممکن است مقداری از آن سفت و سخت چسبیده باشد و برای جدا شدن سرسخت باشد. و همین جداکردن ممکن است باعث آسیب رساندن به مغز تخمه کدو باشد. به خصوص اگر قصد دارید کدوها را بعدا برشته کنید. پالپ و ریشه اضافی احتمالا در فر می سوزد.

3. وردنه را روی تخمه ها بغلتانید


سپس می توانید روند برداشتن پوسته های بیرونی سخت از تخمه کدو تنبل را آغاز کنیم. این پوسته ها غیر سمی هستند، بنابراین گذاشتن آنها بی خطر است، اما اغلب مردم دانه های نرم تر را ترجیح می دهند. برای شروع، دانه ها را روی یک سطح سخت، مانند صفحه پیشخوان یا تخته برش، پخش کنید. سعی کنید دانه ها را به طور یکنواخت پخش کنید. وردنه را به آرامی روی دانه ها بغلتانید و از نیروی کافی برای ایجاد ترک های سبک در پوسته استفاده کنید. از زور زیاد استفاده نکنید زیرا نمی خواهیم به مغزهای داخل پوسته آسیب برسانیم. فقط کافی است آنقدر وردنه بکشیم که سطح پوسته ها به آرامی شکسته شود.

وردنه

4. تخمه ها را حدود 5 دقیقه در آب بجوشانید


یک قابلمه آب را به اندازه ای پر کنید که تمام تخمه های شما را در خود جای دهد. سپس تخمه ها را در آب بریزید. فرآیند جوشیدن باید باعث شود که پوسته ها به تدریج زدوده شود. حواستان به جوشیدن دانه ها باشد و زمانی که بیشتر پوسته ها جدا شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید، این فرآیند معمولاً حدود 5 دقیقه طول می‌کشد، اما بسته به تعداد دانه‌هایی که می‌جوشانید، ممکن است کمی بیشتر یا کمتر طول بکشد. تعداد کمی از تخمه ها در چند دقیقه آماده می شوند، در حالی که دانه های بیشتر ممکن است نزدیک به 10 دقیقه طول بکشد تا پوسته ها جدا شوند.

جوشاندن

5. دانه ها را جدا کنید و بگذارید خنک شوند


وقتی پوسته ها گرفته شد، تخمه ها را از روی حرارت بردارید. آنها را با استفاده از صافی یا صافی روی سینک صاف کرده و سپس اجازه دهید تا خشک شوند. همچنین می توانیم تخمه ها را روی سینی یا میز قرار داده و با حوله کاغذی آب آن ها را جذب کرد. اگر تکه‌های کوچکی از پوسته روی دانه‌ها باقی مانده است، می‌توانیم این تکه‌ها را با استفاده از انگشتان خود پس از خشک شدن دانه‌ها جدا کنیم اما ابتدا دست های خود را بشویید.

تخمه کدو

کلام آخر


ما دراین مطلب روش آسان پوست کندن تخمه کدو را برای شما به اشتراک گذاشتیم. شماهم اگر نظری در باره ی این مطلب دارید در دیدگاه نظر به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو