یک روز به دور از هیاهو، شهرهای دیدنی اطراف استانبول برای سفرهای یک روزه

یک روز به دور از هیاهو، شهرهای دیدنی اطراف استانبول برای سفرهای یک روزه


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/2

02:15


شهرهای اطراف استانبول هم به اندازه این شهر زیبا و شگفت انگیز هستند، اما بدون شک استانبول مشهورترین شهر کشور ترکیه در بین مردم جهان است. این شهر سالانه از میلیون‌ها گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان پذیرایی می‌کند. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

شاید بسیاری از شما تجربه‌ی استانبول‌گردی را داشته باشید. گشت و گذار در استانبول، این کلان‌شهر توریستی جذاب می‌تواند خاطره‌ساز یک تجربه‌ی شیرین برای گردشگران آن باشد. اما بهتر است بدانید که در سفر استانبول، بازدید از جاهای دیدنی اطراف استانبول خالی از لطف نیست.

اگر تصمیم گرفتید که به استانبول سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم که سفری یک روزه به جاهای دیدنی اطراف استانبول داشته باشید. جزایر زیبا و شهرهای تاریخی شگفت‌انگیز با بناهای زیبا، طبیعت بکر و خارق‌العاده انتخاب خوبی برای تفریح است. در این مقاله قصد داریم تا جاهای دیدنی اطراف استانبول را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.


جزیره‌ی پرنس (Kizil Adalar)


یکی از جاهای دیدنی اطراف استانبول جزیره‌ی پرنس است. اگر به استانبول ترکیه سفر کردید به شما پیشنهاد می‌کنیم که دیدن این مکان شگفت‌انگیز را از دست ندهید و به دیدن بهشت زیبای استانبول بروید.

این جزیره، فاصله‌ی زیادی تا استانبول ندارد و مکانی توریستی و به نسبت ارزان است. یکی از ویژگی‌هایی که این جزیره را منحصر به فرد کرده است و احتمالا برای شما هم جالب باشد این است که برای حفظ آرامش در جزیره، ورود ماشین را ممنوع کرده‌اند.

ماشین‌ها فقط برای استفاده‌ی پلیس و امدادرسانی‌اند. توریست‌هایی که برای گردش و تفریح به این جزیره می‌آیند، یا باید پیاده‌روی کنند یا دوچرخه و درشکه‌های اسب کرایه کنند.

البته این جزیره، راه ارتباطی زمینی ندارد و جالب است بدانید که فرودگاه هم ندارد پس دور سفر هوایی به این جزیره را خط بکشید. تنها راهی که شما می‌توانید به این جزیره‌ی شگفت‌انگیز برسید، قایق است. پس اگر اهل قایق و سفر دریایی هستید، جزیره‌ی پرنس، انتخاب خوبی برای شما است.

در این جزیره تا چشم کار می‌کند درختان سرسبز است که فضایی دلنشین را به وجود می‌آورد. این جزیره، مجموعه‌ای از 9 جزیره است که به آن «آدا لار» هم می‌گویند. از میان این 9 جزیره، تنها چهار جزیره‌ی بیوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا و کینالی آدا قابلیت دسترسی دارند.

برای بعضی از افراد سوال پیش می‌آید که چرا نام این جزیره پرنس است؟ در دوران امپراطوری بیزانس، این جزیره، تبعیدگاه شاهزادگان بود و به همین خاطر به جزیره‌ی پرنس معروف شد. اما از قرن نوزدهم، افراد ثروتمند استانبول به این جزیره علاقه‌مند می‌شوند، به آن‌جا می‌روند و کم‌کم به یک مکان توریستی تبدیل می‌شود.

سکوت و آرامشی که در این جزیره وجود دارد این مکان بهشتی را به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی اطراف استانبول تبدیل کرده است.

جزیره‌ی پرنس

جزیره‌ی پرنس

جزیره‌ی پرنس


بورسا (Bursa)


بورسا شهری تاریخی و جذاب در شمال غربی ترکیه و در فاصله حدود 100 کیلومتری از شهر استانبول قرار دارد و تنوع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر بزرگ بسیار زیاد است و گردشگران می‌توانند با 90 دقیقه رانندگی خود را از استانبول به بورسا (Bursa) برسانند و از جاذبه‌های گردشگری متنوع این شهر بازدید کنند. بورسا با معماری عثمانی زیبا، چشمه‌های آب معدنی، بازارهای محلی پر رونق و طبیعت بکر یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش در کشور ترکیه محسوب می‌شود. بورسا یکی بزرگترین های اطراف استانبول است که با سفر به آن می‌توانید یک روز خاطره انگیز را در کشور ترکیه سپری کنید و یا با اقامت در یکی از هتل‌‌های مشهور بورسا چند روزی را در این شهر به گردش و تفریح بپردازید.

طبیعت بکر شهر بورسا بهترین مکان برای پیاده روی و کمپینگ در ترکیه محسوب می‌شود و بسیاری از گردشگران با هدف استراحت در طبیعت بکر این شهر از استانبول راهی بورسا در شمال غربی ترکیه می‌شوند، بهترین زمان برای سفر به بورسا از استانبول اوایل فصل بهار و اواخر تابستان است.

بورسا

بورسا

بورسا


ادیرنه (Edirne)


اگر فرصت کافی برای گردش در اطراف شهر استانبول دارید، با چهار ساعت رانندگی می‌توانید خود را به شهر ادیرنه (Edirne) برسانید و از این شهر تاریخی دیدن کنید. ادیرنه حدود 213 کیلومتر با استانبول فاصله دارد و یکی از مشهورترین شهر های اطراف استانبول محسوب می‌شود. ادیرنه یکی از مشهورترین شهرهای کشور ترکیه است که تا قبل از تصرف استانبول، پایتخت حکومت عثمانی بوده و بسیاری از پادشاهان به این شهر بزرگ رفت و آمد داشته‌اند.

تنوع جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در این شهر بسیار زیاد است و در اغلب بناهای تاریخی این شهر می‌توانید آثار و نشانه‌های معماری عثمانی را که تلفیقی جذاب از معماری غربی و اسلامی است را از نزدیک مشاهده کنید. دسترسی به ادیرنه با اتوبوس و قطار امکان پذیر است و گردشگرانی هم که فرصت کافی برای رانندگی دارند، با خودرو شخصی می‌توانند خود را به شهر تاریخی ادیرنه در منطقه تراکیا (Thrace) برسانند و از جاذبه‌های تاریخی این شهر بازدید کنند، بهترین زمان سفر به ادیرنه از استانبول، اواخر فصل تابستان تا اویل پاییز است.

ادیرنه

ادیرنه

ادیرنه


تکیرداغ (Tekirdağ)


تکیرداغ (Tekirdağ) در ساحل شمالی دریای مرمره واقع شده و یکی از مناطق خوش آب و هوای نزدیک به شهر استانبول است. تکیرداغ حدود 135 کیلومتر با شهر استانبول فاصله دارد و یکی از مناطق ییلاقی اطراف این شهر بزرگ محسوب می‌شود. اگر برای شنا و استراحت در ساحل به دنبال فضایی دنج در نزدیکی شهر استانبول هستید، سواحل شهر تکیرداغ بهترین گزینه برای گذراندن یک روز خاطره انگیز در سواحل دریای مرمره است. این شهر مملو از ویلاهای کوچک و بزرگی است که مردم شهر استانبول برای استراحت خود در روزهای تعطیل ساخته‌اند تا آخر هفته‌ها بتوانند از شلوغی استانبول با یک ساعت رانندگی خود را به شهر زیبا و دنج تکیرداغ با منظره‌ای چشم نواز برسانند.

دسترسی به تکیرداغ که یکی از شهر های اطراف استانبول است، با اتوبوس و خودرو شخصی بسیار راحت است. تنوع امکانات تفریحی در شهر تکیرداغ زیاد است و گردشگرانی که به ورزش‌های آبی همچون جت اسکی، پاراگلایدر و غواصی علاقه دارند برای تفریح می‌توانند از استانبول خود را به این شهر ساحلی برسانند. تعداد بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی هم در شهر تکیرداغ (Tekirdağ) کم نیست و بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل تابستان و اوایل پاییز است.

تکیرداغ

تکیرداغ

تکیرداغ


چاناک کاله (Çanakkale)


چاناک کاله (Çanakkale) یکی از مشهورترین شهر های اطراف استانبول که حدود 300 کیلومتر با این شهر فاصله دارد و گردشگران با 4 ساعت رانندگی می‌توانند از این شهر تاریخی بازدید کنند. به گفته بسیاری از باستان شناسان قدمت شهر چاناک کاله به حدود 3500 سال پیش یعنی دوران برنزی باز می‌گردد، آثار باستانی بی شماری را در زمان سفر به این شهر می‌توانید از نزدیک ببینید. این شهر در غرب کشور ترکیه واقع شده و در طول تاریخ شاهد وقایع بسیاری همچون جنگ جهانی اول بوده است. شهر باستانی هیراپولیس در این منطقه واقع شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی محسوب می‌شود، این شهر باستانی قدمتی چند هزار‌ساله دارد. از علل اصلی ایجاد شهر و روستا در این منطقه می‌توان به آب ‌و‌هوای معتدل آن و وجود چشمه‌های آب گرم با خواص درمانی اشاره کرد که باعث جذب گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا شده است.

چاناک کاله

چاناک کاله


اسکی شهیر (Eskişehir)


اسکی شهیر هم یکی از شهر های اطراف استانبول محسوب می‌شود و گردشگران برای بازدید از این شهر باید حدود 3 ساعت و نیم رانندگی کنند. اسکی‌شهیر را می‌توان به عنوان قطب علمی کشور ترکیه هم معرفی کرد، چند دانشگاه معروف کشور ترکیه در این شهر بزرگ قرار دارد و بسیاری از جوانان استانبول برای ادامه تحصیل دانشگاه‌های این شهر را انتخاب می‌کنند. وقتی در این شهر قدیمی قدم می‌گذارید، محله‌های پرجنب ‌و جوشی اسکی شهیر قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. بازارهای محلی این شهر قدیمی بهترین مکان برای خرید صنایع دستی و سوغاتی‌های مشهور ترکیه است.

اسکی شهیر

اسکی شهیر

اسکی شهیر


کلام آخر


اگر به شهر شگفت‌انگیز استانبول سفر می‌کنید خوب است به جاهای دیدنی اطراف استانبول هم سری بزنید. شهر استانبول علاوه بر این که پر از زیبایی و شگفتی است، مکان‌های دیدنی جذابی نیز در اطراف خود دارد. بیشتر توریست‌هایی که به استانبول می‌آیند، از جاهای دیدنی اطراف استانبول هم دیدن می‌کنند.

در این مقاله مکان‌های دیدنی، تفریحی و تاریخی اطراف استانبول را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید بر اساس علاقه‌مندی‌های خود به این مکان‌های جذاب بروید. کافی است تنها یک یا چند روز وقت بگذارید تا علاوه بر استانبول، به جاهای دیدنی اطراف استانبول هم بروید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو