داستان کوتاه عید مبعث برای کودکان، داستان کوتاه در مورد مبعث پیامبر

منبع: مینویسم

1

1402/11/21

18:57


برای آشنا شدن کودکان با عید مبعث می توانید این عید را به صورت داستان برای آنها تعریف کنید تا هم برایشان جالب باشد و هم بهتر متوجه شوند. برای خواندن داستان کودکانه عید مبعث ادامه مطلب را بخوانید.

داستان کوتاه عید مبعث برای کودکان، داستان کوتاه در مورد مبعث پیامبر

عید مبعث یکی از عیدهای فرخنده و مبارک برای مسلمانان است. در این بخش می خواهیم چند داستان کوتاه درباره عید مبعث برای کودکان را بخوانیم تا آنها بهتر بتوانند متوجه شوند که عید مبعث چیست و چه روزی است.

داستان کوتاه عید مبعث برای کودکان

حضرت محمد از زمانی که به دنیا با خودش معجزه های فراوان و اتفاقات خوبی را به همراه داشت. همه می دانستند که محمد بزرگ شود فرد مهمی خواهد شد. تا روزی که او به چهل سالگی رسید و در غار حرا در تنهایی خود مشغول شکرگزاری و پرستش خداوند بود.

از طرف خداوند فرشته ای آمد و به او گفت از امروز تو پیامبر هستی و وظیفه داری تا مردم را به خداپرستی و دین اسلام دعوت کنی. این روز را عید مبعث می نامند. یعنی روز پیامبر شدن حضرت محمد (ص)

داستان کوتاه در مورد مبعث پیامبر

مبعث پیامبر روزی است که فرشته بزرگ «جبرئیل» به دیدار حضرت محمد در غار حرا رفت، شب آغاز یک مأموریت بزرگ و مهم بود. فرشته آمده بود تا به حضرت محمد صلی الله علیه و آله خبر پیامبر شدنش را از سوی خداوند بدهد. او از پیامبر (ص) خواست تا اولین کلمه‌ های دین اسلام را بخواند. آن کلمه‌ ها، آیه‌ های اولین سوره قرآن بودند: «بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید…»

وقتی پیامبر (ص) اولین آیه‌های قرآن را خواند، فرشته مهربان نگاهی به پیامبر (ص) کرد و گفت: «ای محمد! تو فرستاده خدایی و من جبرئیل هستم» او با این جمله، آغاز یک مأموریت مهم را به پیامبر اعلام کرد. پیامبر (ص) مأمور شده بود تا مردم را از گمراهی و بدبختی نجات دهد و به سوی سرزمین خوبی ها و خوشبختی راهنمایی و هدایت کند.

داستان عید مبعث برای کودکان

داستان حضرت محمد در غار حرا برای کودکان

در شهر مکه کوهی قرار دارد که نامش جبل النور است. در این کوه غار کوچکی قرار داشت که حضرت محمد هر زمان می خواست با خداوند حرف بزند و تنها باشد به آنجا می رفت. غار حرا معروف شد به عبادت گاه حضرت محمد. یک روز که برای راز و نیاز با خداوند به غار حرا رفته بود فرشته ای از طرف خداوند نازل شد و به او گفت خداوند دستور داده که تو پیامبر شوی و راه درست زندگی را به مردم نشان بدهی. غار حرا هنوز هم در مکه قرار دارد و مردم زیادی از سراسر دنیا برای دیدن و زیارت غار حرا به مکه می روند.

عید مبعث چه روزی است برای کودکان

روز عید مبعث روزی است که حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر و فرستاده خدا، پیامبر شد و خداوند به ایشان گفتند که باید از امروز مردم را به خدا پرستی دعوت کند. زیرا در آن زمان مردم بت و چیزهای دیگر می پرستیدند و خدا را نمی شناختند. 27 رجب روزی است که حضرت محمد پیامبر شد و این روز را عید مبعث نامیدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو