طرز تهیه کیک تابه ای ساده و خوشمزه برای عصرانه + ویدیو

منبع: زیت نت

1

1402/11/21

19:09


کیک های ساده با طعمی عالی و خوشمزه برای میان وعده یا به عنوان دسر همیشه مورد استقبال همه قرار…

طرز تهیه کیک تابه ای ساده و خوشمزه برای عصرانه + ویدیو

کیک های ساده با طعمی عالی و خوشمزه برای میان وعده یا به عنوان دسر همیشه مورد استقبال همه قرار می گیرند. اگر به دنبال طرز تهیه کیک تابه ای و بدون فر هستید که دستور پخت آن ساده و مواد لازم آن در خانه موجود باشد، صفحه درستی را باز کرده اید. با این دستورپخت می توانید در کمترین زمان ممکن و با موادی که احتمالا در دسترس شما هستند، کیک خوشمزه ای برای عصرانه یا میان وعده خود یا مهمانانتان تدارک ببینید.

مواد لازم :
۲ لیوان آرد قنادی یا نانوایی
نصف لیوان روغن مایع
نصف لیوان آب جوش
۲ عدد تخم مرغ
۱ قاشق چایخوری پودر کاکائو
یک و نیم قاشق مرباخوری بکینگ پودر
نصف قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه :

قبل از اینکه دستور پخت را دنبال کنید، برای ایجاد پف بیشتر کیک به این نکته ها توجه داشته باشید ؛ عدم رعایت این نکات باعث می شود کیک شما به اندازه کافی پف نکند.

  • مدتی حدود نیم ساعت قبل از آماده سازی مواد کیک، تخم مرغ ها را در بیرون از یخچال نگه دارید. اگر به جای آب از شیر استفاده می کنید، شیر را هم نیم ساعت قبل بیرون از یخچال نگه دارید.
  • حتماد آرد را سه بار الک کنید و طی چند مرحله به مواد کیک اضافه کنید.
  • مواد کیک را در یک جهت هم بزنید.
  • تاریخ مصرف بکینگ پودر را چک کنید.

مرحله ۱. تخم مرغ ها را در یک ظرف مناسب بریزید. وانیل و شکر را به آنها اضافه کنید و با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا کرم رنگ و کش‌دار شود.

مرحله ۲ . روغن مایع و آب جوش را اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله ۳. مخلوط آرد و بکینگ پودر که سه بار الک کردید، توی سه مرحله به مواد اضافه می کنید.

مرحله ۴. دو یا سه قاشق از مواد کیک را برداشته و با پودر کاکائو مخلوط کنید و کنار بگذارید. شعله پخش کن را روی گاز بگذارید تا کاملا داغ شود.

مرحله ۵. کف تابه معمولی یا رژیمی کاغذ روغنی انداخته و سپس مواد کیک را توی تابه بریزید. تابه را چند ضربه آرام بزنید تا مواد صاف شود. برای تزئین مواد کاکائو را که در مرحله ۴ درست کردید، درون قیف یا نایلون بریزید و مانند ویدیوی بالا روی مواد را با کاکائو تزئین کنید. تابه را روی شعله پخش کن بگذارید و در آن را ببندید. سی دقیقه با حرارت ملایم زمان بدهید.

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه یک سیخ چوبی را درون کیک فرو ببرید اگر مواد با سیخ نچسبید، کیک شما آماده است. اگر مواد روی سیخ باقی ماند در تابه را ببندید و یک ربع دیگر صبر کنید.

« نوش جان »

حتما این کیک خوشمزه را امتحان کنید و تجربه های خود را در این زمینه در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو