چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟

چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟


منبع: پلازا

1

1402/11/24

20:25


چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟

پیدا کردن کار در لینکدین قابلیتی است که به شما کمک می‌کند از بهترین امکاناتی که این شبکه اجتماعی حرفه ای و تخصصی کسب و کار در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده نمایید. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم با هم صفر تا صد پیدا کردن کار در لینکدین را بررسی کنیم.

پیدا کردن کار یکی از معضلات پر استرسی است که می‌توان گفت خیلی از افراد با آن طرف هستند. به خصوص وقتی که شما دارای تخصصی بالا در زمینه‌های خاص باشید و مایل به انتخاب هر شغلی نباشید. در این حالت اینطرف و آنطرف رفتن و مصاحبه‌های کاری مختلف با افرادی که حتی در خیلی از مواقع ممکن است سطح پایین تری نسبت به شما هم داشته باشند، عذاب آور خواهد بود. در اینجا سرویس دهنده‌های کسب و کار اینترنتی می‌توانند به شما کمک کنند تا مشاغلی که مناسب شما هستند را پیدا کنید. پیدا کردن کار در لینکدین یکی از همین روش هاست که در اینجا می‌خواهیم به سراغ آن برویم.

قبل از اینکه بخواهیم به آموزش پیدا کردن کار در Linkedin بپردازیم، لازم است کمی در مورد این شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار و امکاناتی که می‌تواند در اختیار شما قرار دهد صحبت کنیم و ببینیم اصلا این پلتفرم آنقدر که تعریفش را می‌کنند می‌تواند به درد ما بخورد یا خیر.

فهرست مطالب

پیدا کردن کار در لینکدین چطور انجام می‌شود؟

در بین تمامی پلتفرم‌هایی که می‌توانند به شما یک شغل پیشنهاد بدهند، باید گفت که لینکدین بهترین و مهمترین گزینه می‌باشد. این شبکه اجتماعی برای اولین بار، بیست سال پیش و در سال 2003 کار خود را در کالیفرنیا شروع کرد و سایتی را برای برای کارجویان و کارشناسان ارائه داد تا از طریق آن بتوانند نیروی کاری مورد نیاز خود را استخدام کنند. بعد از گذشت مدتی قابلیت‌های مختلف دیگری مانند انتشار پست‌ها و شبکه سازی نیز به آن اضافه شد که توانست لینکدین را به یک شبکه اجتماعی بزرگ تبدیل کند.

پیدا کردن کار در لینکدین چطور انجام می‌شود!؟

برعکس مفهومی که خیلی از ما در مورد شبکه‌های اجتماعی می‌شناسیم، لینکدین جایی برای سرگرمی نیست و اگر سری به آن بزنید خواهید دید که محتوای ارائه شده در آن با سایر موارد مانند اینستاگرام از زمین تا آسمان فرق دارد. عمده محتوایی که در این شبکه اجتماعی ارائه می‌شود حول محور مهارت‌های تخصصی، تکنولوژی‌های بروز برای کسب و کار، برگزاری رویداد‌های مهم و همینطور یادگیری مهارت‌های نرم می‌باشد.

در نظر داشته باشید لینکدین شبکه ای با کاربری بسیار وسیع است و صرفا برای کارجویان طراحی شده است. هر کسی در هر سطحی می‌تواند کسب و کار خود را با این شبکه اجتماعی ارتقا دهد. در واقع پیدا کردن کار در لینکدین می‌تواند در این حوزه‌ها انجام شود:

  • پیدا کردن کار در لینکدین برای کسانی که بیکار و جویای کارند؛
  • پیدا کردن کار در هر نقطه از دنیا برای کسانی که قصد مهاجرت کاری دارند؛
  • بازاریابی و پیدا کردن مشتری برای خدماتی که ارائه می‌دهید؛
  • پروژه گرفتن از شرکت‌های بزرگ برای فریلنسر ها؛

در کل باید گفت سخت می‌توان کسی را پیدا کرد که یک پروفایل لینکدین و وقت گذاشتن برای آن به کارش نیاید. در صورتی که سری به مقاله لینکدین چیست بزنید می‌توانید اطلاعات تکمیلی و خوبی را در مورد این پلتفرم بدست آورید.

پیدا کردن کار لینکدین

اما باید گفت استفاده از این شبکه اجتماعی با توجه به قابلیت‌های زیادی که دارند ممکن است کمی مشکل باشد و از آنجایی که اکثرا شرکت‌های سطح بالا در آن فعالیت دارند در صورتی که شما نتوانید خود را آنگونه که باید در این پلتفرم به آنها نشان دهید ممکن است بازخورد خوبی دریافت نکنید. پس در این مقاله به سراغ این موضوع رفتیم که ببینیم پیدا کردن کار در لینکدین چطور باید انجام شود. در ادامه آموزشی جامع را برای این منظور ارائه خواهیم کرد.

آموزش پیدا کردن کار در لینکدین

همانطور که در بخش قبل هم توضیح  دادیم لینکدین آنقدر بزرگ است که مطمئنا شما فرصت‌های شغلی مناسبی را از دل آن بیرون خواهید کشید. البته باید گفت اگر بخواهیم این فرصت‌ها را محدود به مناطق جغرافیایی کنيم، کمی کار مشکل خواهد شد اما در ایران هم شرکت‌های معتبر زیادی در این شبکه اجتماعی فعال هستند که می‌توان روی آنها حساب کرد.

مراحلی که باید برای پیدا کردن کار در لینکدین بگذرانید از این قرارند:

مرحله اول – ساخت پروفایل و ثبت نام در لینکدین

در صورتی که با سایت‌های کاریابی آشنایی داشته باشید، متوجه هستید که خیلی از آنها نیاز به ثبت نام ندارند و صرفا مانند صفحات نیازمندی‌ها اطلاعات کارها را در اختیار کاربران می‌گذارند. اما باید گفت که پیدا کردن کار در لینکدین به این صورت عمل نمی‌کند و شما نیاز دارید قبل از اینکه به سراغ جستجوی کار بروید در سایت ثبت نام کرده و یک پروفایل برای خودتان داشته باشید.

برای این منظور وارد سایت لینکدین شده و از منوی بالا و سمت راست گزینه Join Now را انتخاب کنید.

ساخت پروفایل برای پیدا کردن کار در لینکدین

در صورتی هم که قبلا در این سایت ثبت نام کرده اید، تنها کاری که باید انجام دهید ورود به سایت خواهد بود. بعد از این کار فرم زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید ایمیل خود را وارد کرده و رمز عبوری هم برای اکانت خود در نظر بگیرید:

ورود اطلاعات برای ساخت پروفایل

بعد از این مرحله فرم‌هایی برای انتخاب نام، انتخاب کشور و شهر، انتخاب شغلی که در آن فعالیت دارید و آخرین شرکتی که برای آن کار کرده اید هم در اختیار شما قرار گذاشته می‌شود و در انتها با تحویل کد تاییدی که به ایمیل شما ارسال شده است، وضعیت ثبت نام تکمیل شده و لینکدین از شما خواهد پرسید که هدف اصلی شما از این ثبت نام چیست:

هدف از ورود به لینکدین

برای پیدا کردن کار در لینکدین بهتر است گزینه اول را انتخاب نمایید. در این صورت لازم است که شما اطلاعات مربوط به شغل مورد نظرتان را وارد کنید:

وارد کردن مشخصات شغل برای پیدا کردن کار در لینکدین

برای هر کدام از این ردیف‌ها شما می‌توانید چند گزینه را معرفی کنید. دقت داشته باشید در صورتی که عنوان شغلی شما عنوان‌های مشابهی هم داشت و به روش‌های گوناگونی بیان شده بود، لازم است برای عملکرد بهتر در پیدا کردن کار در لینکدین، همه آنها را انتخاب نمایید.

بعد از آن از شما پرسیده می‌شود که آیا تمایل به نمایش رزومه خود به کارفرمایان هستید یا خیر. در صورتی که این موضوع را تایید کنید لینکدین رزومه شما را به صورت خودکار به سایر شرکت‌ها و افرادی که به دنبال استخدامی شخصی با مهارت‌های شما باشند نشان خواهد داد:

فعال کردن نمایش رزومه به کارفرما برای پیدا کردن کار در لینکدین

از اینجا به بعد مراحلی برای نصب اپلیکیشن موبایل و پیدا کردن افرادی که می‌شناسید را باید دنبال کنید که خیلی در پیدا کردن کار در لینکدین موثر نیست. شما می‌توانید این مراحل را به انتخاب خود دنبال کرده و کار ورود به لینکدین را انجام دهید. اگر در هر کدام از این مراحل با مشکلی مواجه شدید مقاله ساخت اکانت LinkedIn می‌تواند در این مورد به شما کمک کند.

مرحله دوم – تکمیل پروفایل کاربری

دومین کار و تقریبا مهمترین کار در لینکدین این است که بتوانید خود را به خوبی معرفی کرده و یک حرفه ای باشید. در واقع هر چه پروفایل بهتری در لینکدین درست کنید، شانس بالاتری برای کار پیدا کردن خواهید داشت. برای این منظور لازم است از منوی بالای صفحه تایم لاین لینکدین خود روی گزینه Me کلیک کرده و از منویی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، View Profile را انتخاب نمایید.

 

رفتن به پروفایل کاربری

بعد از این کار به صفحه پروفایل خالی و تازه خود منتقل می‌شوید که باید خیلی از موارد را در اینجا وارد کرده و اطلاعات کاری خود را به صورت کامل درج کنید. دقت کنید لازم است تا جایی که می‌توانید اطلاعات را در اینجا وارد کنید اما بعضی از فیلد‌ها و بخش‌ها نیز ممکن است خالی بمانند.

در اینجا شما لیستی طولانی از کار‌ها را دارید که مهمترین اطلاعاتی که باید تکمیل شوند از این قرارند:

  • از گزینه‌هایی که در زیر نام شما نمایش داده می‌شود گزینه Open to را انتخاب کرده و یکی از گزینه‌های Hiring برای پیدا کردن کار در لینکدین به صورت استخدامی و یا گزینه Providing Services را برای گرفتن پروژه‌های فریلنسری انتخاب نمایید:

انتخاب نوع استخدامی برای پیدا کردن کار در لینکدین

  • گزینه Add Profile Section را انتخاب نمایید و در کادری که به شما نمایش داده می‌شود، تمامی بخش‌های خواسته شده را تکمیل کنید:

فرم تکمیل پروفایل کاربری لینکدین

این بخش‌ها به ترتیب از این قرارند:

  1. Add Profile Photo: اضافه کردن عکس پروفایل، می‌توانید از یک عکس پرسنلی عادی استفاده کنید؛
  2. Add About: در این بخش باید اطلاعاتی را درباره خودتان وارد کنید. به یاد داشته باشید این بخش را خالی نگذارید؛
  3. Add Education: اطلاعات تحصیلی خود در مورد رشته و دانشگاه را در اینجا وارد کنید. آخرین مقطع تحصیلی برای این بخش کفایت می‌کند؛
  4. Add Position: در حالی که در حال حاضر مشغول به کار هستید، اطلاعات مربوط به عنوان و جایگاه شغلی خود را در این بخش وارد کنید؛
  5. Add Career Break: کارهایی که قبلا داشته و از آنها بیرون آمده اید، به همراه دلایل ترک این کارها در این بخش وارد می‌شوند؛
  6. Add Skills: در این بخش مهارت‌های خود را معرفی می‌کنید. در واقع هر چیزی که در آن خوب هستید و نه صرفا کاری را می‌توانید در این بخش وارد کنید؛
  • روی گزینه More کلیک کرده و Build a Resume را انتخاب نمایید:

ساخت رزومه برای پیدا کردن کار در لینکدین

 

با این کار شما به رزومه ساز منتقل می‌شود. در اینجا می‌توانید از روی اطلاعاتی که وارد کرده بودید کار ساخت رزومه را انجام داده و اصلاحاتی در آن ایجاد کنید. در صورتی که سری به مقاله آموزش ساخت رزومه لینکدین بزنید می‌توانید به آموزش جامعی در این مورد دسترسی داشته باشید.

مرحله سوم – جستجوی کار در لینکدین

اکنون شما پروفایل خود را تکمیل کرده و به عنوان یک کارجو در لینکدین فعال شده اید، اما کارها کجا هستند!؟ یکی از اصلی‌ترین اقدامات برای پیدا کردن کار در لینکدین این است که به سراغ فهرست کارهایی که وجود دارد رفته و ببینید مورد مناسبی پیدا می‌کنید یا خیر. برای این منظور از منوی اصلی لینکدین گزینه Jobs را انتخاب کنید:

جستجوی کار در لینکدین

با این کار به صفحه نمایش کارها خواهید رفت. در صورتی که پروفایل خود را به خوبی تکمیل کرده باشید و مدتی از تکمیل آن گذشته باشد پیشنهاد‌های کاری مختلفی ممکن است در این بخش به شما ارائه شود. اما اگر چیزی نبود هم نگران نباشید. در این صفحه بخشی به نام Recommended for you وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده نمایید:

جستجو برای پیدا کردن کار در لینکدین

با کلیک روی دکمه Search Job به صفحه سرچ منتقل خواهید شد و پیشنهادات کاری مختلفی را می‌توانید مشاهده کنید. دقت داشته باشید در صورتی که پروفایل خود را تکمیل نکرده باشید، مشاغل مختلف به شما نمایش داده نمی‌شود و مهارت‌های شما در نمایش نتایج تاثیر گذار خواهد بود.

مرحله چهارم – ثبت درخواست و اپلای کردن کارها

آخرین مرحله ای که باید برای پیدا کردن کار در لینکدین انجام گیرد اپلای کردن کار و اعلام آمادگی برای گرفتن آن است. برای این منظور بعد از پیدا کردن کار مورد نظر خود و کلیک روی آن فهرستی مربوط به ویژگی‌های کار در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در انتهای این فهرست می‌توانید گزینه‌های مختلفی را مشاهده کنید:

ثبت درخواست و اپلای کردن کارها

برای اپلای کردن یک کار در لینکدین شما دو روش در اختیار دارید:

قابلیت Easy Apply: این روش به عنوان اپلای ساده شناخته می‌شود و همه کار در خود لینکدین انجام می‌شود و لازم نیست کار خاص دیگری را انجام دهید.

قابلیت Apply با انتقال به سایت کارفرما: اگر به جای Easy Apply با گزینه اپلای مواجه شوید، به این معنی است که برای ادامه مراحل به سایت خود کارفرما هدایت خواهید شد و باید اطلاعات خود را در آنجا هم وارد کرده و فرم‌ها و سایر موارد را در آنجا تکمیل نمایید.

نتیجه گیری

پیدا کردن کار در لینکدین یکی از روش‌های کاریابی است که می‌تواند برای متخصصان بسیار مفید و خوب باشد. در این مقاله با هم این موضوع را بررسی کرده و دیدیم که چه ویژگی‌هایی در این خصوص در اختیار ما قرار دارد. شما برای اینکه بتوانید از این پلتفرم برای کاریابی استفاده نمایید، لازم است یک پروفایل برای خود ایجاد کرده، آن را تکمیل کنید، دنبال کار مورد نظر خود بگردید و برای آن درخواست Apply نمایید. دقت داشته باشید هر چه پروفایل شما بهتر باشد فرصت‌های کاری بیشتری در این خصوص خواهید داشت. اگر سری به مقاله ارتقای پروفایل لینکدین بزنید می‌توانید روش‌های خوبی را برای بهبود شرایط پروفایل خود و در پی آن پیدا کردن کارهای بهتر در اختیار داشته باشید. در صورتی که سوال و یا نظری در خصوص پیدا کردن کار در لینکدین داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو