تولید محتوا در اینستاگرام با ۶ روش خلاقانه و کاربردی

منبع: پلازا

1

1402/12/3

22:36


تولید محتوا در اینستاگرام با ۶ روش خلاقانه و کاربردی

این روزها تولید محتوا در اینستاگرام یکی از بهترین و کارسازترین روش‌ها برای تبلیغات محصول و معرفی خدمات یک برند است! حتی کسب‌و‌کارهای کوچک و نوپای بسیاری با بهره‌گیری از برخی ترفندهای تولید محتوا در اینستاگرام توانسته‌اند به میزان قابل توجهی پروسه برندینگ و برندسازی خود را تقویت کرده و در نهایت چرخه فروش را راه‌اندازی کنند.

اما آیا تولید محتوا در اینستاگرام صرفا به اشتراک گذاری ویدئوها یا متن‌های نسبتا جالب در قالب پست یا استوری است؟ قطعا خیر، تولید محتوا در این پلتفرم محبوب و پرطرفدار در اصل یک فرایند بسیار حساس و مهم است. به همین دلیل بایستی در آن برخی اصول و قواعد اولیه رعایت شده و هم‌زمان از برخی ترفندهای خلاقانه و هوشمندانه نیز استفاده شود! بهره‌گیری از تکنیک‌های خاص و کارآمد در تولید محتوا می‌تواند شانس شما در دیده شدن در Instagram را افزایش دهد. پس اگر قصد دارید با برخی از این ترفندهای موثر و کارآمد آشنا شوید، این مطلب پلازا را تا انتها مطالعه کنید.

فهرست مطالب 

تولید محتوا در اینستاگرام چرا و چگونه؟منظور از تولید محتوا در این پلتفرم جهانی، صرفا به اشتراک‌گذاری متون و ویدئوهای مختلف نیست. بلکه حقیقت ماجرا این است که هر پیج در این شبکه اجتماعی باید با اهداف از پیش تعیین شده و یک استراتژی هدفمند و هوشمندانه در زمینه تولید محتوا به صورت مستمر فعالیت کند.

تولید محتوا در اینستاگرام

زمانی شما می‌توانید با تولید محتوا در اینستاگرام به یکی از برندهای قدرتمند تبدیل شوید که در ابتدا مخاطبان بازار هدف خود را نیازسنجی کنید. بعد از نیازسنجی حال نوبت آن است که در راستای برطرف کردن نیاز آن‌ها راهکارها یا خدماتی را معرفی کنید!

اصول اولیه تولید محتوا در اینستاگرام

اگر به تازگی پیچ اینستاگرامی خود را در هر حوزه‌ای راه‌اندازی کرده‌اید و قصد تولید محتوا دارید باید این اصول اولیه را مد نظر داشته باشید:

  • مشخص کردن اهداف
  • انتخاب موضوع‌های مختلف
  • شناسایی مخاطبان بازار هدف
  • داشتن برنامه‌ریزی دقیق برای تولید محتوا
  • استفاده از ابزارهای کاربردی تولید محتوا

برای مثال، قبل از انتخاب موضوع برای محتوا ابتدا بهتر است اهداف خودتان را از انجام این کار مشخص کنید. دومین عامل مهم پس از تعیین اهداف، شناسایی کردن مخاطبان است. البته شناسایی مخاطبین بازار هدف و همچنین نیازها و علایق آن‌ها از دیگر موارد بسیار مهم در تولید محتوا اثربخش در اینستاگرام است و باید بیشتر از هر چیزی مورد توجه قرار بگیرد.

تکنیک‌های خلاقانه تولید محتوا در اینستاگرام

برای موفقیت در عرصه تولید محتوا در هر زمینه‌ای تنها رعایت اصول اولیه کافی نیست. بلکه استفاده از برخی ترفندهای و تکنیک‌های آمیخته با خلاقیت می‌تواند تا حد بسیار زیادی میزان اثربخشی محتوا را افزایش دهد. در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین تکنیک‌های تولید محتوا در اینستاگرام را معرفی کنیم.

۱. ایجاد باکس پرسش و پاسخ در استوری

شاید تصور شما از تولید محتوا در اینستاگرام تنها به اشتراک گذاشتن متون و ویدئوها باشد، اما در اصل استفاده از برخی ترفندها همچون باکس‌های پرسش و پاسخ (FAQ) می‌تواند میزان تعامل شما با مخاطبین را افزایش دهد.

خصوصا اگر در زمینه خدمات آموزشی و تدریس فعالیت دارید، حتما باید روزانه باکس‌های پرسش و پاسخ متعددی در رابطه با موضوعات مرتبط و مختلف در استوری‌های خود درج کنید.

۲. نظرات کاربران خود را به اشتراک بگذارید

شاید شنیدن این جمله کمی شما را متعجب کند اما با استفاده از نظرات مثبت کاربران خود می‌توانید توجه سایر مخاطبان را جلب کنید! با توجه به تحقیقات صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد مخاطبان در فضاهای مجازی بیشتر از نوع محتوای منتشر شده توسط یک حساب کاربری به نظرات کاربران در مورد همان محتوا و همچنین کسب‌و‌کار توجه می‌کنند! به همین دلیل شما باید تلاش کنید تا با فعالیت مثبت و مستمر نظرات مثبت زیادی را جلب کرده و سپس این نظرات را با دیگر مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

۳. محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارید!

محتواهای بصری همیشه بهترین انتخاب برای ایجاد ذهنیت کامل در اذهان مخاطبان هستند. هر چقدر هم که محتوا متنی تاثیرگذار نوشته شده باشد، باز هم محتواهای بصری بازخورد بیشتری داشته و بهتر در ذهن مخاطبین ثبت می‌شوند! اگر پیج اینستاگرامی شما در زمینه فروش محصولات مختلف فعالیت دارد، پس لازم است تا به صورت مرتب تصاویر مختلفی از محصولات خود در قالب استوری یا پست به اشتراک بگذارید. در واقع یکی از ترفندهای تولید محتوا در اینستاگرام به نمایش گذاشتن تصاویر محصول یا حتی ویدئوهای حرفه‌ای از آن‌ها است.

تکنیک های تولید محتوا در اینستاگرام

۴. ریلزهای سرگرم کننده و فان!

هر چقدر هم که روند تولید محتوا شما در اینستاگرام کاملا علمی و جدی باشد، باید هر از گاهی ریلزهای سرگرم کننده نیز به اشتراک بگذارید. همان طور که می‌دانید ریلزها در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. حتی شما می‌توانید با استفاده از ریلزهای سرگرم کننده با موضوعات ترند در مدت زمان بسیار کمی به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید!

۵. داستان سرایی را فراموش نکنید

داستان سرایی نقطه قوت بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی به خصوص پیچ‌های فروشگاهی است. ترکیب تصاویر و متون در قالب داستان می‌تواند شور و اشتیاق مخاطبین برای همراه شدن با محتوای شما تا انتها را تقویت کند، بنابراین سعی کنید اغلب محتواهای خود را به شکل داستانی منتشر کنید. یک داستان جذاب صدها برابر از شعارهای تبلیغاتی تاثیرگذارتر بوده و بازدهی بیشتری دارد.

۶. استفاده هوشمندانه از هشتگ‌ها

یکی از نکات بسیار مهم در پروسه تولید محتوا در اینستاگرام که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، هشتگ‌گذاری اصولی است. شما باید در رابطه با هر یک از پست‌های خود در اینستاگرام هشتگ‌های مرتبط و مناسبی را درج کنید. با انجام این کار الگوریتم اینستاگرام پست شما را در اکسپلور افرادی قرار می‌دهد که قبلا با استفاده از این هشتگ‌ها سایر پست‌ها را مشاهده کرده‌اند. برای نمونه اگر موضوع و کلیدواژه محتوای شما در مورد خودروهای لوکس است پس باید هشتگ‌هایی همچون خودروهای شیک، خودروهای مدرن، ماشین لوکس و مواردی از این قبیل را درج کنید.

تولید محتوا در اینستاگرام

سوالات متداول

ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد در این مسیر با برخی سوالات مبهم و رایج مواجه شوید. با توجه به این شرایط در این بخش به برخی از رایج ترین این سوالات پاسخ خواهیم داد.

برای تولید محتوا در اینستاگرام چه کارهایی باید انجام داد؟

برای تولید محتوا به صورت خودجوش در اینستاگرام باید موارد گرفته شده در مطالب فوق را رعایت کنید.

برای تولید محتوا به صورت خودجوش در اینستاگرام باید موارد گرفته شده در مطالب فوق را رعایت کنید.

شناسایی نیاز مخاطبین و به دنبال آن تولید یک محتوا در راستای برطرف کردن نیاز آن‌ها!

سخن پایانی

در این مطلب از پلازا، چند مورد از بهترین تکنیک‌های تولید محتوا در اینستاگرام را معرفی کردیم. با استفاده از این ترفندها در کنار رعایت اصول اولیه و خطوط مشی اینستاگرام شما می‌توانید در بازه زمانی بسیار کمی مخاطبین خود را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو