بهترین بازی فکری بزرگسالان برای تقویت حافظه

بهترین بازی فکری بزرگسالان برای تقویت حافظه


منبع: پلازا

1

1402/12/8

12:25


بهترین بازی فکری بزرگسالان برای تقویت حافظه

تقویت ذهن در سنین بالا بازهم مفید بوده است که اگر تصمیم دارید از طریق بازی به دنبال تقویت ذهن خود باشید، جهت آشنایی با فهرستی از بهترین بازی های فکری (Brain Games) بزرگسالان در ادامه با ما همراه باشید که به نمونه‌های خوبی اشاره نموده‌ایم.

در دنیای کنونی مشغله‌کاری بسیار، برای همگی مشکل‌ساز شده است که اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید بازی‌هایی وجود داشته که به شما کمک می‌کند تا بتوانید ذهن خود را تقویت کنید. در این زمینه تعدادی از بهترین بازی فکری بزرگسالان را برایتان تدارک دیده‌ایم که این موارد در زمینه‌های مختلفی با سبک‌های گوناگون توانسته‌اند امتیازات بالایی را از سوی کاربران کسب کنند و همین موضوع سبب محبوبیت آنها در کشورهای مختلف شده است.

فهرست مطالب

بهترین بازی فکری بزرگسالان برای موبایل

برای به چالش کشیدن مغز نیازی به خواندن کتاب‌های ریاضی به روش‌های قدیمی نیست. امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه ساخت بازی‌های فکری فعالیت دارند که همین مورد سبب شده تا شاهد نمونه‌های قدرتمند بسیاری باشیم که برخی از آنها جزو الزامات روزمره برای برخی اشخاص شده است. در ادامه این مقاله شما را با تعدادی از بهترین بازی فکری بزرگسالان آشنا خواهیم نمود که با بررسی هر یک، قادر به دانلود بازی‌ها از طریق گوگل پلی خواهید بود. پس با پلازا همراه باشید و ادامه مقاله را از دست ندهید.

1. بازی Sudoku.com

بهترین بازی فکری بزرگسالان

اولین بازی لیست، Sudoku.com نام داشته که باید بدانید سودوکو یک بازی فکری برای اشخاصی بوده که از حافظه کوتاه مدت برخوردار هستند. برای تکمیل پازل‌های سودوکو باید تمرکز و حواستان کاملاً به صفحه نمایش باشد زیرا کادرهای ۶ و ۸ تایی بازی در مدت زمان مشخصی نیاز به انجام تغییرات از سوی شما داشته‌اند. امکان اجرای بازی به صورت آنلاین وجود داشته که با یادگیری آن می‌توانید این بازی را در قالب یک محصول دوستانه روی کاغذ پیاده سازی کنید و با اشخاصی که مد نظر دارید وارد رقابت شوید.

امروزه سودوکوهای معمولی در روزنامه‌ها نیز وجود داشته است که با خرید آنها می‌توانید برای کارهای روزمره خود بدون نیاز به گوشی به سودوکو دسترسی داشته باشید. پازل‌های سودوکو در درجه‌های مختلفی قرار دارند که آنها را می‌توان در درجه‌های ساده تا دشوار قرار داد که بسته به مهارت‌های خود قادر به حضور در بازی‌ها خواهید بود.

2. Lumosity

بهترین بازی فکری بزرگسالان

بازی Lumosity دومین محصول معرفی شده در این لیست بوده که یکی از شناخته شده‌ترین برنامه‌های موجود برای تمرین مغز و آمادگی ذهنی بوده است. برای دستیابی به بازی به یک حساب رایگان نیاز خواهید داشت که از طریق ایمیل خود می‌توانید به بازی ورود کنید. ماهیت اصلی این بازی شامل تست‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده بسیاری برای تمرین مغز بوده است که با نصب آن روی گوشی اندروید یا آیفونی خود می‌توانید به ده‌ها مرحله و چالش متنوع که در درجه‌های مختلف قرار دارند دسترسی داشته باشید.

موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره داشت افزایش سطح دشواری مراحل با پشت سر گذاشتن مراحل ابتدایی بازی بوده است که در این زمینه می‌توانید با سپری نمودن زمان شاهد تقویت ذهن خود باشید. Lumosity در لیست‌های آموزشی بسیاری قرار داشته که بدنیست بدانید یک نمونه مورد تایید از سوی معلمان برای تقویت ذهن بوده که با رابط کاربری ساده و زیبایی همراه بوده است.

3. بازی فکری Crossword Puzzle

بهترین بازی فکری بزرگسالان

جدول کلمات متقاطع سومین بازی این لیست بوده که می‌تواند به عنوان یک مربی کلاسیک مغز شما را به چالش بکشد. اگر زبان انگلیسی شما ضعیف بوده این بازی برای شما کارایی خاصی نخواهد داشت زیرا کلمات موجود در بازی Crosswords انگلیسی بوده‌اند و همین موضوع سبب شده تا اشخاصی که از این زبان اطلاعاتی در اختیار دارند به سراغ تجربه آن بروند.

بازی در دو حالت آنلاین و آفلاین قابل اجرا بوده که در طول روز شاهد روزنامه‌های مختلفی خواهید بود که نیاز به تکمیل نمودن کلمات دارند. با سطح مهارت خود می‌توانید به صورت متقاطع کلمات و جدول را حل نمایید که در این زمینه چالش‌های بسیاری برای شما در نظر گرفته شده است که با پشت سر گذاشتن آنها می‌توانید به دنبال سرگرمی و تقویت ذهن خود باشید. امروزه استفاده از این بازی در کشورهای بسیاری انجام می‌گیرد که بد نیست بدانید این بازی کاملاً رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای دسترسی به آن نخواهید داشت.

4. Elevate

بهترین بازی فکری بزرگسالان

بازی Elevate مجموعه‌ای از ۴۰ بازی مختلف آموزشی بوده است که با پشت سر گذاشتن هر یک از مراحل آنها می‌توانید شاهد تقویت مغز خود باشید. این بازی در زمینه‌های مختلفی نظیر خواندن و نوشتن و صحبت کردن و حتی تمرینات ریاضی قرار داشته که این موضوع می‌تواند شما را به طور منظم با سبک‌ها و حوزه‌های مختلفی آشنا کند و ذهن شما را از جهت‌های مختلف به چالش بکشد. امروز از این بازی نه تنها برای تقویت ذهن و سرگرمی بلکه برای افزایش مهارت‌های شخصی نیز به کارگیری می‌شود که با یک بار تجربه آن قطعاً نظر شما نیز به بازی جلب خواهد شد. از دیگر مزایای Elevate می‌توان به وجود نمودارهای رشد اشاره داشت که با بررسی آن شاهد افزایش عملکرد خود در این بازی خواهید بود.

5. Peak

بهترین بازی فکری بزرگسالان

پنجمین بازی لیست Peak نام داشته است که باید بدانید استودیو سازنده این بازی محصول خود را فقط برای اندروید و آیفون منتشر نموده که امکان دستیابی به آن در پلتفرم‌های دیگر وجود نداشته است. این بازی به شما کمک می‌کند تا در یک دوره زمانی مشخص با تمرکز بالا به دنبال تقویت حافظه و حل مسائل در کنار چابکی ذهنی باشید که با پایان دادن به آنها شاهد عملکردهای درخشانی از ذهن خود خواهید بود.

مزایای بسیاری در بازی وجود داشته است که تقریباً اکثر آنها برای شما رایگان بوده اما برای دستیابی کامل به بازی باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که اگر نیازی به آن ندارید و فقط برای تقویت ذهن خود قصد دارید از بازی استفاده کنید باید بدانید که محدودیتی در این زمینه برای شما اعمال نشده است. رابط کاربری ساده در کنار وجود چالش‌های متنوع، بی‌تردید این بازی را به یکی از بهترین بازی‌های تقویت ذهنی برای بزرگسالان تبدیل نمود است که پیشنهاد می‌شود آن را از دست ندهید.

6. بازی فکری NeuroNation 

بهترین بازی فکری بزرگسالان

بازی NeuroNation ششمین محصول معرفی شده در این لیست بوده که ماهیت آن در زمینه‌های مختلفی تقسیم بندی شده است. امکان شخصی‌سازی بازی بر اساس نیازهای شما وجود داشته که در این زمینه می‌توانید روی بخش‌های مختلفی نظیر زبان، نحوه آموزش و مراحل بازی، این محصول را سفارشی سازی نمایید. طراحی بصری بازی سبب به وجود آمدن زیبایی‌های بسیاری در آن شده که متاسفانه باید بدانید جهت دستیابی به تمام بخش‌های بازی باید هزینه‌ای را به صورت ماهانه پرداخت کنید اما برخی از چالش‌های بازی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است که نیازی به پرداخت هزینه ندارد. نظر شما نسبت به این لیست چیست با ما همراه باشید و در ادامه نظر خود را برای تکمیل شدن فهرست برایمان به اشتراک بگذارید.

بهترین بازی فکری و فیزیکی بزرگسالان

امروزه بازی‌های بسیاری برای تقویت حافظه بزرگسالان وجود داشته است که ارتباطی به گوشی‌های هوشمند ندارند. همین موضوع سبب شده تا اکثر اشخاصی که روش بازی کردن با گوشی‌های هوشمند را نمی‌دانند به سراغ موارد این چنینی بیایند. لازم است بدانید در ادامه 3 بازی برتر برای بزرگسالان را معرفی نموده‌ایم که پیشنهاد می‌شود آنها را از دست ندهید و باما در ادامه همراه باشید.

1. شطرنج

بهترین بازی فکری و فیزیکی بزرگسالان 

اولین و مهم‌ترین بازی برای تقویت ذهن بزرگسالان شطرنج بوده است. در کشورها، فرهنگ‌ها و حتی امپراتوری‌های گذشته شاهد حضور شطرنج به عنوان یک سرگرمی و حتی رقابت در نسل‌های پیشین بوده‌ایم. امروزه شطرنج بازی کردن با محدودیت سنی خاصی مواجه نیست زیرا هر کسی که قوانین و روش آن را بلد باشد قادر به حضور در بازی خواهد بود. به طور کلی شطرنج را می‌توان یک بازی فکری دانست که بر اساس تحقیقات به عمل آمده این بازی سرگرم کننده روی تقویت ذهن نقش بسیار موثری داشته است که بسیاری از روانپزشکان برای اشخاصی که در سنین بالا به دنبال تقویت ذهن هستند، شطرنج را پیشنهاد می‌کنند.

این بازی تخته‌ای از تاکتیک‌ها و روش‌های بسیاری بهره‌مند بوده است که تقریباً می‌توان گفت به اندازه هر کسی که در این زمینه فعالیت دارد یک روش برای برنده شدن وجود داشته است که شما با استفاده از این موضوع می‌توانید به سراغ یادگیری تاکتیک‌هایی بروید که امکان استفاده از آنها در رقابت‌های مختلف را خواهید داشت. بازی‌های شطرنج در حالت‌ها و سبک‌های مختلفی اجرا می‌شود که یک نمونه بارز آن شطرنج سرعتی بوده است که هر شخص فقط ۳ الی ۵ ثانیه فرصت دارد تا حرکت خود را انجام دهد در غیر این صورت شخص مقابل می‌تواند یک حرکت دیگر را انجام دهد. شطرنج سرعتی روی تقویت دیداری و حافظه نقش بسیار مهمی داشته است که اغلب این سبک از بازی در مدت زمان کوتاهی به پایان می‌رسد زیرا هر یک از شخصیت‌ها زمان کافی برای فراری دادن مهره‌های خود را نخواهند داشت و همین موضوع سبب شده تا در مدت زمان کوتاهی تصمیم گیری‌های مهمی را اتخاذ نمایند.

2. روبیک

بهترین بازی فکری و فیزیکی بزرگسالان 

روبیک یکی دیگر از بازی‌های فکری برای بزرگسالان و حتی کودکان بوده است که اگر بتوانید قوانین و نکات آن را یاد بگیرید قطعاً شاهد تقویت ذهن خود در زوایای مختلف خواهید. بازی روبیک در سایز و اندازه‌های مختلفی قرار داشته که بسته به مهارت و نیاز خود می‌توانید به ابعاد متنوعی دسترسی داشته باشید.

موضوع مهمی که در خصوص بازی روبیک باید به آن اشاره داشته باشیم ارتباط مستقیم این بازی با فرمول‌های ریاضی بوده است که اگر احساس می‌کنید در زمینه ریاضی مهارت یادگیری خوبی را در اختیار دارید این سرگرمی می‌تواند برای شما گزینه خوبی باشد. برای تکمیل نمودن تمامی رنگ‌ها در کنار یکدیگر ملزم به یادگیری فرمول‌های متنوعی خواهید بود که اگر در این زمینه اطلاعاتی در اختیار ندارید کافی یک سرچ ساده در گوگل یا یوتیوب داشته باشید تا با آموزش‌های روبیک مواجه شوید. امروزه شاهد رقابت‌های هیجان انگیزی از بازی روبیک در کشورها و تورنومنت‌های متنوعی هستیم که بسیاری از اشخاص زیر چند ثانیه قادر به حل نمودن سخت‌ترین روبیک‌ها بوده‌اند.

3. پازل

بهترین بازی فکری و فیزیکی بزرگسالان 

سومین بازی این بخش پازل بوده است که باید بدانید استفاده از این سرگرمی برای اشخاصی که از بیماری آلزایمر برخوردار هستند بسیار مفید بوده است. پازل‌ها در سبک و اندازه‌های مختلفی قرار دارند که هرمقدار سخت‌تر باشند باید زمان بیشتری را برای حل آن درنظر گرفت. اغلب اشخاصی که از طریق این سرگرمی به دنبال تقویت حافظه هستند در مدت زمان کوتاهی خسته می‌شود زیرا پیدا نمودن اشکال مرتبط به یکدیگر کار دشواری بوده است که هرکسی از پس آن بر نمی‌آید. در این زمینه پیشنهاد می‌شود برای شروع به سراغ پازل‌های ساده بروید و سپس آنها را سخت‌تر نمایید تا ذهن بتواند به شکل بهتری با این سبک آشنا شود. نظر شما نسبت به این بازی چیست؟ با ما همراه باشید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید درطول فهرست بهترین بازی فکری بزرگسالان به گزینه‌های خوبی اشاره شد. نظر شما نسبت به این موارد چیست؟ ایا بازی‌های نامبرده قادر به تقویت ذهن هستند یا فقط برای سرگرمی کارایی دارند؟ شما عزیزان در ادامه می‌توانید نظر خود را نسبت به فهرست بهترین بازی فکری بزرگسالان بیان کنید و اگر نمونه بهتری را مدنظر دارید که در لیست به آن اشاره نشده، باما همراه باشید و نمونه‌های مدنظر خود را برایمان به اشتراک بگذارید. با انجام چنین کاری به تقویت این فهرست کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو