طرز تهیه شیرینی باقلوا نارگیلی مدل رز شیک و لاکچری برای نوروز

منبع: جدول یاب

2

1402/12/9

12:48


باقلوا نارگیلی یکی از شیرینی های بسیار شیک و خوشمزه برای نوروز و دورهمی شما می باشد که از هر دو مرحله تشکیل می شود ابتدا شما شربت و بعد باقلوا را تهیه کنید و برای ماسوره زدن مواد از ماسوره رز استفاده کنید و این شیرینی شیک را به راحتی در منزل تهیه کنید. …

طرز تهیه شیرینی باقلوا نارگیلی مدل رز شیک و لاکچری برای نوروز

طرز تهیه باقلوا نارگیلی

باقلوا نارگیلی یکی از شیرینی های بسیار شیک و خوشمزه برای نوروز و دورهمی شما می باشد که از هر دو مرحله تشکیل می شود ابتدا شما شربت و بعد باقلوا را تهیه کنید و برای ماسوره زدن مواد از ماسوره رز استفاده کنید و این شیرینی شیک را به راحتی در منزل تهیه کنید. ما در آموزش های قبلی به شما طرز تهیه شیرینی دانمارکی و شیرینی قیطونی را آموزش دادیم و امروز در جدول یاب طرز تهیه باقلوا نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر نارگیل چرب و مرغوب و تازه ۱۲۵ گرم
سفیده تخم مرغ ۳ عدد متوسط (بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم)
شکر ۲۵۰ گرم
روغن مایع ۷۵ گرم
آرد برنج ۱/۳ پیمانه
آبلیمو ۱/۲ ق چای خوری
وانیل ۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر ۱ پیمانه
آب ۳/۴ پیمانه
چوب دارچین ۱ تکه
زعفران دم کرده غلیظ و گلاب مقداری
آبلیمو ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه باقلوا نارگیلی

مرحله اول: تهیه شربت

شکر و آب و چوب دارچین را در قابلمه ریخته و بدون هم زدن روی شعله ملایم قرار دهید تا شکر حل شود و شربت غلیظ شود. در آخر گلاب و زعفران و آبلیمو را اضافه کرده و بعد از چند جوش خاموش کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تمامی مواد به جز آرد برنج را داخل ظرفی ریخته و با قاشق مخلوط کنید، سپس با میکسر یا گوشتکوب برقی میکس کنید یا این که دو بار از چرخ گوشت رد کنید.

مرحله سوم: داغ زدن

سپس در قابلمه ریخته و روی شعله ملایم برای ۸ تا ۱۰ دقیقه مدام هم بزنید تا مواد گرم شود و شکر حل شود ولی مواد نباید قل بخورد و بجوشد. به این مرحله اصطلاحا داغ زدن می گویند. سپس اجازده دهید یکساعتی مواد در محیط خنک شود.

مرحله چهارم: پخت باقلوا نارگیلی

آرد برنجی که از حریر رد کرده اید کم کم اضافه کنید تا مواد نسبتا سفت شوند و به غلظت برسند. شاید مقداری اضافه باشد. فر را با دمای ۲۰۰ درجه برای ۱۵ دقیقه گرم کنید. داخل سینی فر ۴ ورق کاغذ روغنی قرار دهید، این شیرینی حساس است و زیر آن زودتر میسوزد برای همین از چند لایه کاغذ استفاده کنید. مواد را داخل قیف با ماسوره شکوفه ریخته و شکوفه های کوچک بزنید. برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۶۰ بپزید. بعد از پخت به راحتی از کاغذ جدا کنید و برای حدود ۵ دقیقه شیرینی های داغ را داخل شهد قرار دهید. سپس روی آن ها مغز دلخواه بپاشید و سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت باقلوا نارگیلی

  1. از پودر نارگیل چرب و مرغوب که از لوازم قنادی میخرید استفاده کنید.
  2. علت پهن شدن شیرینی در فر : شل بودن مواد یا پر شیرین بودن ، کمی آرد برنج به مواد اضافه کنید تا برطرف شود.
  3. علت گود شدن زیر شیرینی بعد از پخت : داغ زدن بیش از حد یا زیاد بودن شکر که با افزودن پودر نارگیل و سفید برطرف می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو