طرز تهیه شیرینی رویال وانیلی

شیرینی رویال وانیلی , طرز تهیه شیرینی رویال وانیلی

دوستداران شیرینیهای خوشمزه، امروز برایتان دستور پخت یکی از شیرینی های بسیار خوش طعم را آورده ایم. احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که هوس شیرینی کرده اید و فکر کردن به اینکه قرار است کاری بسیار سخت و زمان بر انجام دهید شما را از تهیه آن منصرف نموده است. خبر خوش اینکه دستور پخت شیرینی رویال وانیلی بسیار ساده و آسان میباشد و قطعا شمارا شگفت زده خواهد نمود، پس وقت را از دست ندهید و با ما همراه باشید. پیشنهاد میکنیم این شیرینی خوش طعم و عطر را به عنوان میان وعده عصرگاهی همراه یک فنجان چای یا قهوه داغ میل نمایید، طعم آن رنگ و بویی دیگر به روزتان خواهد بخشید. همچنین این شیرینی خانگی انتخابی ویژه برای مهمانیها و دورهمیهایتان میتواند باشد و میتوانید در بدو ورود، مهمانانتان را به صرف این شیرینی و چای دعوت نمایید.

مواد لازم شیرینی رویال وانیلی
آرد قنادی۱۷۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۵۵ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۱۰ گرم

طرز تهیه شیرینی رویال وانیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی رویال وانیلی ابتدا کره و وانیل را به همراه پودر قند به مدت ۲ دقیقه به کمک یک همزن، هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس زرده تخم مرغ را به آن اضافه نموده و مجددا به مدت یک دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم

پس از هم زدن و یک دست شدن مواد، آرد را الک کرده، سپس به همراه نشاسته به مواد اضافه کنید تا خمیر لطیفی به دست آید، و به دست تمیز نچسبد. توجه داشته باشید آرد را به تدریج بایستی به مواد اضافه نمایید.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه ای کوچک را روی گاز قراردهید و آب و شکر را با یکدیگر بجوشانید، توجه نمایید که شکر بایستی کاملا در آب حل شود و شربت به غلظت مناسبی برسد. سپس زیر گاز را خاموش نمایید و آن را در محلی مناسب قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

خمیر را به ضخامت یک میلیمتر روی کاغذ باز کنید، سپس با کاتر و قالب دلخواهتان آن را به اندازهای که مدنظرتان هست، برش بزنید. در این مرحله، شربت خنک شده را توسط برس روی شیرینی ها زده و با پودر بادام آن را بپوشانید.

مرحله پنجم

سپس شیرینی ها را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد قراردهید. دقت داشته باشید برای رویه شیرینی و چسبندگی آن از زرده یا سفیده تخم مرغ می توانید نیز استفاده نمایید اما اگر به هر دلیلی از بوی تخم مرغ در شیرینی ها خوشتان نمیآید،

مرحله ششم

می توانید از همان شربت غلیظ با که از ترکیب آب و شکر تهیه می شود استفاده نمایید. در نهایت پس از اینکه رنگ شیرینی ها تغییر یافت آنان را از فر در بیاورید و اجازه دهید کاملا خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظر بچینید.

نکات تهیه شیرینی رویال وانیلی

در مرحله آخر، شهد خنک شده برای چسبندگی بایستی غلظت بالا و ضخامت کمی داشته باشد، ضخامت بالا باعث سفت شدن رویه شیرینی خواهد شد.

تعداد شیرینیها به ضخامت و سایز کاترتان بستگی دارد.

اگر از فر برقی استفاده مینمایید دمای آن بایستی ۱۵۵ درجه سانتیگراد باشد.

اگر به بافت بیسکویتی علاقمند هستید، ضخامت خمیر را ۱ میل و اگر میخواهید که بافت شیرینی را به دست بیاورید ضخامت را حدود ۲ تا ۳ میلیمتر در نظر بگیرید.