طرز تهیه شیرینی دادلی خانگی بدون فر و با فر به روش ساده

منبع: مینویسم

277

1399/11/28

22:10


طرز تهیه شیرینی دادلی خانگی بدون فر و با فر به روش ساده

شیرینی دادلی یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که برای مناسبت های مختلف بخصوص ایام نوروز بسیار مناسب می باشد می توانید این شیرینی خانگی را به دو روش بدون فر و با فر تهیه کنید و از طعم خوش آن در مهمانی و دورهمی های خود لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی دادلی خانگی بدون فر و با فر به روش ساده را در اختیار شما دوستان کدبانو قرار می دهیم.

اگر جز علاقه مندان به هنر آشپزی بخصوص شیرینی پزی هستید پیشنهاد می شود از مطالبی که در مورد طرز تهیه شیرینی دانمارکی و طرز تهیه شیرینی نخودچی با پیمانه و بدون فر بازدید نمایید.

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی خانگی

طرز تهیه شیرینی دادلی خانگی بدون فر به روش ساده

طرز تهیه این شیرینی خونگی بسیار ساده بوده و مواد لازم آن به راحتی در هر خانه ای یافت می شود و از آنجایی که به دو روش بدون فر و با فر قابل تهیه می باشد، بهتر است که همین حالا دست بکار شوید و مواد لازم که در قسمت پایین در اختیار شما قرار داده ایم را اماده کنیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی دادلی

  • آرد شیرینی =۱۳۰ گرم ، یک پیمانه
  • پودر قند = ۵۰ گرم یا یک سوم پیمانه
  • وانیل = نوک قاشق چای خوری
  • زرده تخم مرغ =۱ عدد
  • آرد نخودچی = ۳۰ گرم یک سوم پیمانه و کمی بیشتر
  • کره = ۵۰ گرم (به دمای محیط رسیده باشد)
  • روغن جامد = ۴۰ گرم یا نصف یک چهارم پیمانه

بریلو، مربا یا شکلات برای تزیین یا هر چیز دیگر که خودتان دوست دارید.

دستور پخت شیرینی دادلی خانگی بدون فر به روش ساده

دستور پخت شیرینی دادلی خانگی بدون فر

دستور پخت شیرینی دادلی خانگی بدون فر

برای تهیه شیرینی دادلی خانگی ایتدا باید روغن جامد را به همراه کره و پودر قند داخل ظرفی ریخته و با هم خوب مخلوط کنید و تا اندازه ای که رنگ مخلوط تغییر کند و حالت پوفکی پیدا کند آن را هم زدن را ادامه دهید.

سپس وانیل را با زرده تخم مرغ در ظرفی جدا مخلوط کرده و به مدت 2 دقیقه در حد مخلوط شدن خوب هم می زنیم بعد نوبت به اضافه کردن آرد نخود می رسد، آرد نخود را کم کم اضافه کنید و در حین اضافه کردن مخلوط را هم بزنید سپس آرد شیرینی را نیز خیلی آرام و آهسته اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زمانیکه به یک خمیر یکدست برسید.

حالا از خمیر تهیه شده به اندازه یک گردو کوچک بردارید و با کف دست آن را گرد کنید و با استفاده از ابزار های شیرینی پزی وسط خمیر یک حفره کوچک ایجاده نمایید. (اگر ابزار ندارید با انگشت این کار را انجام دهید).

از آنجایی که در این روش پخت شیرینی دادلی از فر استفاده نمی شود باید یک شعله پخش کن را روی شعله گاز قرار دهید سپس یک ماهیتابه متوسط نچسب را روی شعله پخش کن بگذارید و سپس شیرینی ها را داخل آن بچینید و اجاز دهید تا به مدت 20 الی 15 دقیقه داخل آن بماند و زمانیکه رنگ آن تغییر کرد از روی شعله بردارید و بعد از اینکه خنک شد با احتیاط از داخل ماهیتابه ظرف دیگر بگذارید و با مربا، شکلات و پودر ترافل مغز آجیل و … مطابق با شکل فوق حفره وسط آنها را تزیین کنید.

طرز تهیه شیرینی ساده برای عید (مرنگ) بدون فر

طرز تهیه شیرینی دادلی با استفاده از فر :

پس از اینکه شیرینی ها را با کف دست گرد کردید و سپس وسط آن حفره ایجاد کردید باید یک کف سینی را خیلی کم چرب کنید سپس شیرینی ها را منظم کف آن بچینید و بعد سینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر با دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید.

 

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو