55 دانستنی کمیاب درباره کشورها

55 دانستنی کمیاب درباره کشورها


منبع: تالاب

1

1402/12/9

20:31


جالب اسـت بدانید کـه در هرکشوری سنت و فرهنگ هاي‌ مختلفی وجوددارد کـه همین باعث […]

55 دانستنی کمیاب درباره کشورها

جالب اسـت بدانید کـه در هرکشوری سنت و فرهنگ هاي‌ مختلفی وجوددارد کـه همین باعث جذابیت ان کشور و دیار می شود از غذا گرفته تا پوشش لباس هایشان و نوع دینشان و محل جغرافیایی کـه بسیار تآثیر در رفتار مردم ان محل دارد و همین باعث جذابیت می شود کـه مردم کنجکاو شوند و بـه کشور های مختلف سفر کنند تا با آیین و فرهنگ و مکان هاي‌ گردشگری و غذا هاي مختلف با طمع هاي‌ جورواجور را امتحان کنند . سفر کردن در روحیه ي انسان بسیار تآثیر دارد و باعث می شود بـه تجربه هاي‌ شـما بسیار اضافه شود مخصوصا اگر کشور های مختلفی را امتحان کنید . دراین مطلب بـه کمک تیم تالاب میخواهیم نکات بسیار جالب حقیقی در مورد کشورها کـه شاید کمتر در موردش بدانید توضیح بدهیم.

 

 اطلاعاتی کم یاب درباره ی اکثر کشورها

رسم جالب برای زنان برزیلی چیست؟

همین رسومات اسـت کـه باعث قشنگی تفاوت مردم کشور بـه کشور و قاره بـه قاره می شود. در حالی کـه بیشتر زنان دنیا تلاش می کنند از تمام مو‌هاي‌ بدن خود خلاص شوند، زنان برزیلی، برعکس، داشتن یک پرز طلایی روی بدن را نشانه‌ي زیبایی میدانند. ان‌ها بـه جای زدن مو‌هاي‌ بدن خود، ان‌ها رابا ترکیب ویژه‌اي کـه در هر فروشگاه محلی‌اي یافت میشود، بور می کنند. زنان برزیلی بسیاری از اوقات کار رنگ کردن مو‌هاي‌ بدن شان را در ساحل انجام میدهند و ترکیب بورکننده را مثل کرم ضد آفتاب بـه پوست خود میزنند.

 

رسم جالب برای زنان برزیلی چیست؟

آیا می دانستید مردم هلند از پرده استفاده نمی کنند؟

این هم یکی از تعجبات عجیب برای ما مردم ایران اسـت کـه اگر خانه اي پرده نداشته باشدانگار ان خانه هیچ چیزی ندارد.در برخی کشور‌هاي‌ اروپایی هم چون هلند بـه ندرت روی پنجره‌ها پرده میبینید. دراین کشور نصب پرده روی پنجره‌ها امر رایجی نیست؛ و رهگذران درصورت تمایل میتوانند بـه اسانی هر چه درون یک خانه رخ میدهد را ببینند.

 

حتما می‌پرسید چرا مردم نگران حریم شخصی شان نیستند. نکته این جا اسـت کـه دراین کشور‌ها نگاه متفاوتی بـه مقوله‌ي حریم شخصی وجوددارد. مردم بـه حریم شخصی یک دیگر احترام می گذراند و هیچکس بـه این کـه از پنجره بـه داخل خانه‌ي یک غریبه سرک بکشد حتی فکر هم نمیکند.

 

یکی از عجایب قاره ی استرالیا برای آتشفشان

خیلی ازگردشگرها از آتشفشان ترس دارد این رابا خیال راحت بـه شـما خاطرجمعی می‌دهیم در استرالیا هیچ خبری نیست.بقایایی از آتشفشان ها در استرالیا وجوددارد، اما آخرین باری کـه یکی از انها فوران کرد هزاران سال پیش بود.بنابر این، می‌ توانید نگران لگد زدن یک کانگورو بـه صورتتان، حمله عنکبوت‌ هایي بـه اندازه سگ‌ هاي‌ کوچک یا مواجهه با سمی‌ ترین مارهای جهان باشید، اما لازم نیست نگران فوران‌ هاي‌ آتشفشانی باشید کـه باعث اختلال در تعطیلات شـما در مکان هاي‌ دورافتاده می‌ شود.

 

آیا می دانستید مردم هلند از پرده استفاده نمی کنند؟

اولین کشوری که به زنان حق رآی و استقلال داد کشور نیوزلند بود

چه خوب اسـت بـه کشوری سفر کنیم کـه برای زنان ارزش بسیار بالایی قائل هستند.بـه نظر می‌رسد نیوزلند عقل سلیم بیشتری نسبت بـه بسیاری از کشورها داشته اسـت. انها خیلی سریع تر از انچه بقیه بـه نظر می‌رسند بـه چیزهای بدیهی رسیدند.

 

دو دهه طول کشید تا دراین چالش پیروز شوند، اما رأی دهندگان نیوزلند سرانجام پیروز شدند.از ان زمان، زنان در تمام پست‌ هاي‌ کلیدی قانون اساسی، از جمله نخست‌ وزیر، رئیس مجلس نمایندگان، دادستان کل، و غیره «و آن چنان کـه باید» سمت‌ هایي داشته‌ اند. بـه خصوص در مدت پاندمی کرونا؛ بـه سختی میتوانید شهروندان زیادی را در هر کجای کره زمین پیدا کنید کـه نخواهند فردی مانند نخست وزیر نیوزلند در راس کار باشد.

 

در کشور ژاپن اکثر خیابان ها نام گزاری نشده است

خیلی سخت اسـت کـه کشوری نام کوچه و خیابانش اسم نداشته باشد و این موضوع در کشور ژاپن وجوددارد هرچند کـه مردم خود ژاپن بسیار عادت کرده اند.در ژاپن بـه جای استفاده از اسامی برای خیابان‌ها از شماره‌ي بلوک و منطقه استفاده میشود.

 

مثلا بسیار زیاد پیش می آید کـه از کسی بشنوید: «من در بلوک ۶ کار میکنم» یا «من در منطقه‌ي ۳ زندگی می کنم». اگرچه خیابان‌هاي‌ اصلی و بزرگراه‌ها از این قاعده مستثنی هستند، اما بـه طور کلی ممکن اسـت در ابتدا گیج کننده بـه نظر برسد.با این حال، با داشتن یک نقشه تقریبا بـه اسانی می توان در عرض چند ثانیه محل مورد نظر را پیدا کرد. این سیستم می تواند از گشتن بـه دنبال اسامی خیابان‌ها روی نقشه سریع‌تر باشد.

 

یکی از عجایب قاره ی استرالیا برای آتشفشان

در ترکیه دسری را با سینه ی مرغ درست می کنند که بسیار طرفدار دارد

خوب اصولا دسر از اسمش مشخص اسـت کـه یک نوع شیرینی طور یا یک مواد غذایی بسیار سبکی اسـت و نوع مواد اولیه اش مانند شیرینی اسـت نه غذا. ولی این دسر در ترکیه با سینه ي مرغ درست شده اسـت و کمی سنگین اسـت.

 

پودینگ ترکی «تاووک گوگسو» «Tavuk Göğsü» ثابت می کند مرغ نه تنها برای درست کردن غذا و سالاد مناسب اسـت، بلکه با ان دسر هم می توان درست کرد. این دسر با سینه مرغ خرد شده، شیر، برنج، شکر و دارچین درست میشود. تاووک گوگسو یکی از غذا‌هاي‌ مشهور و محبوب ترکیه اسـت.

 

در کلمبیا یک تکه پنیر نمکی را با هات چاکلت می خورند

واقعا عجیب اسـت. در واقع همان فرهنگ و سنت هاي‌ مردم در غذا هم بسیار تاثیر دارد هات چاکلتی کـه در ایران با شکلات ممکن اسـت سرو شود یا حتی بـه تنهایی در کلمبیا با پنیر نمکی میل می کنند.مردم کلمبیا نگاه بسیار ویژه‌اي بـه شکلات دارند. دراین کشور نوشیدن هات چاکلت با پنیر امر متداولی اسـت. بـه گفته‌ي گردشگران این نوشیدنی بسیار خوش طعم هم هست.

 

در کشور ژاپن اکثر خیابان ها نام گزاری نشده است

در اندونزی نباید انعام بدهید

انعام دادن کـه بسیار  در اکثر کشورها رایج اسـت ولی در اندونزی مثل این کـه این طور نیست.در اندونزی دادن انعام در رستوران‌ها و دیگر مکان‌هاي‌ خدماتی کار مرسومی نیست. با این حال، اندونزیایی‌ها گرد کردن مبلغ صورتحساب یا اندکی تغییر در مبلغ ان برای نشان دادن قدردانی خودرا کار مؤدبانه‌اي میدانند.

 

کشور روسیه بیشترین اکسیژن کره ی زمین را تآمین می کند

شاید واقعا این را نمی‌دانستید ولی باید بگویم در روسیه طبیعت و جنگل هاي‌ بسیار زیادی دارد و همین باعث نجات دادن کره ي زمین اسـت.احتمالا فکر کردید این عنوان متعلق بـه آمازون اسـت.در واقع این جنگل شمالی اسـت، یک جنگل مخروطی «کاج و صنوبر»؛ نه یک جنگل گرمسیری کـه بیشترین اکسیژن را روی زمین تولید می کند.

 

این جنگل کـه “تایگا بیوم” نیز نامیده می شود، بخش هاي‌ عظیمی از زمین را در اوراسیا و آمریکای شمالی بین مدار هاي‌ 50 و 70 درجه شمالی پوشش می دهد کـه بزرگ ترین بخش ان در روسیه اسـت.
این واقعیتی اسـت کـه هر شخصی اسـت می تواند شگفت زده کند، اما وقتی بزرگی سرزمین روسیه را درنظر بگیریم، این کاملا منطقی اسـت.

 

در کلمبیا یک تکه پنیر نمکی را با هات چاکلت می خورند

سوئیس کشور شکلات 

بهترین شکلات و مختلف ترین شکلات هاي‌ جهان در کشور سوئیس تولید می شود و واقعا خوشمزه و با کیفیت اسـت.آیا کسی می تواند آن ها را سرزنش کند؟ در واقع هر شهر زیبای سوئیس صحنه شکلاتی زیباتری دارد.
با این حال، راستش را بخواهید، چرا نباید دریک صنعت خوشمزه شرکت کنید کـه کشورتان بـه پیشروی ان کمک کرده اسـت؟

 

از زمانی کـه شکلات سازی در سوئیس درسال 1819 آغاز شد، آن ها بـه طور مداوم برای کشف تکنیک هاي‌ جدید ابتکار عمل بـه خرج داده اند. یک شکلات‌ ساز سوئیسی بـه نام رودولف لینت، حتی روش ذوب شدن در دهان خودرا بـه نام “کنچینگ” ثبت کرد، کـه هنوز هم برای ساختن ترافل‌ هاي‌ لیندور مشهور لینت استفاده می‌ شود. 

 

بیشترین دریاچه های دنیا به کشور کانادا تعلق دارد

کانادا کشوری سردسیر اسـت کـه بسیار باران و برف هاي‌ سنگین دراین کشور می بارد و بـه جز قومی هاي‌ این کشور مهاجران بـه سختی می توانند دراین کشور تحمل کنند و زندگی کنند. بـه طور دقیق بیش از 60٪ از کل دریاچه هاي‌ جهان، از جمله دریاچه انتاریو، دریاچه سوپریور، دریاچه هرون، دریاچه میشیگان و دریاچه ایری در کانادا قرار دارد.

 

در مجموع، بیش از 2 میلیون دریاچه در کانادا وجوددارد کـه مساحت آن ها بـه 10 میلیون کیلومتر مربع میرسد. برای این کـه بهتر درک کنید، در این جا یک نکته جالب سفر وجوددارد، بیش از 550 دریاچه در کانادا بزرگ تر از 100 کیلومتر مربع وجوددارد. این شگفت انگیز اسـت.

 

کشور روسیه بیشترین اکسیژن کره ی زمین را تآمین می کند

و حالا اطلاعات کوتاهی برای هر کشوری که باید بدانید؟

. ایران ۲۷ پایتخت داشته اسـت کـه از هر کشور دیگری در جهان بیشتر اسـت.

۲. مردان هلندی بلند قدترین مردم جهان هستند. قد ان ها بـه طور متوسط ۱.۸ متر اسـت.

۳. پرو دارای بیش از ۳۷۰۰ گونه پروانه اسـت کـه ۲۰ درصد از گونه هاي‌ پروانه شناخته شده جهان را تشکیل می دهد. همچنین پرو دارای بیش از ۲۸۰۰ نوع سیب زمینی اسـت کـه از هر کشور دیگری در جهان بیشتر اسـت.

۴. کانادا بیشترین دریاچه هاي‌ روی کره زمین را دارد. تعداد دریاچه هاي‌ کانادا در مقایسه با سایر کشور های جهان روی هم بیشتر اسـت.

۵. بزرگ ترین شهر جهان از نظر مساحت شهر ناگکو در چین اسـت.

 

بیشترین دریاچه های دنیا به کشور کانادا تعلق دارد

۶. ایسلند ارتش ندارد و بـه عنوان صلح آمیزترین کشور جهان شناخته می شود.

۷. هند و فیجی تنها کشورهایی هستند کـه زبان رسمی ان ها هندی اسـت.

۸. روسیه بیش از ۱۳۰۰۰ روستای خالی از سکنه دارد.

۹. آفریقای جنوبی را ملت رنگین کمان نیز مینامند زیرا یازده زبان رسمی دارد.

۱۰. ۹۰ درصد آب شیرین جهان در قطب جنوب اسـت.

۱۱. حیوان رسمی اسکاتلند اسب شاخدار اسـت.

۱۲. یک سوم کل فرودگاه هاي‌ جهان در ایالات متحده واقع شده اند.

 

سوئیس کشور شکلات 

۱۳. عربستان سعودی تنها کشوری در جهان اسـت کـه هیچ رودخانه اي ندارد.

۱۴. کتابخانه عمومی نیویورک بیش از ۵۰ میلیون کتاب دارد.

۱۵. سوئد دارای بیشترین تعداد جزیره در جهان اسـت، بیش از ۲۲۱۸۳۱.

۱۶. تاج محل در هند بـه طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده اسـت.

۱۷. شادترین زبان جهان اسپانیایی اسـت چون حاوی بیشترین تعداد کلمات مثبت می‌باشد.

۱۸. خشک ترین مکان روی زمین در نزدیکی جزیره راس، قطب جنوب اسـت و میلیون‌ها سال اسـت کـه در آنجا باران نباریده اسـت.

۱۹. ایسلند اصلا پشه ندارد.

۲۰. آلاسکا شمالی ترین، شرقی ترین و غربی ترین ایالت در کل آمریکاست.

 

. ایسلند اصلا پشه ندارد.

۲۱. کشور نائورو پایتخت ندارد. در حالی کـه سریلانکا دارای ۲ پایتخت رسمی اسـت – کلمبو و سری جایاوردنپورا کوته و آفریقای جنوبی ۳ دارد – کیپ تاون، پرتوریا و بلومفونتین.

۲۲. کیریباتی تنها کشور در جهان اسـت کـه در هر چهار نیمکره قرار دارد.

۲۳. اگرچه روسیه و ایالات متحده از نظر جغرافیایی تنها ۴ کیلومتر از هم فاصله دارند، اما بین ان ها ۲۱ ساعت اختلاف زمانی وجوددارد.

۲۴. برای رسیدن از کره شمالی بـه نروژ فقط باید از یک کشور از روی زمین عبور کنید و ان کشور روسیه اسـت.

۲۵. یک سوم از کل گاوهای جهان «کـه ۳۳۰ میلیون اسـت» در هند زندگی می کنند.

۲۶. قطب جنوب تنها قاره بدون خزندگان و مارها اسـت.

۲۷. اوگاندا محل زندگی ۱۱ درصد از جمعیت پرندگان جهان اسـت.

۲۸. بزرگ ترین غار جهان در ویتنام واقع شده اسـت.

۲۹. تلویزیون تا سال ۱۹۹۹ در بوتان غیرقانونی بود.

۳۰. چین ۷۰ درصد اسباب بازی هاي‌ جهان را تولید می کند.

چین ۷۰ درصد اسباب بازی های جهان را تولید می کند.

دانستنیهای جالب درباره کشورها

 

۳۱. اقیانوس منجمد شمالی توسط شش کشور احاطه شده اسـت : کانادا، ایالات متحده «آلاسکا»؛ دانمارک «گرینلند»؛ روسیه، نروژ و ایسلند.

۳۲. کشور آلمان با ۹ کشور مرز مشترک دارد؛ دانمارک در شمال، لهستان و جمهوری چک در شرق، سوئیس و اتریش در جنوب، فرانسه در جنوب غربی و بلژیک، لوکزامبورگ و هلند در غرب.

۳۳. بیش از ۷۵ درصد از کل کشورها در شمال خط استوا قراردارند.

۳۴. موناکو بالاترین امید بـه زندگی را در جهان دارد.

۳۵. در استرالیا تعداد کانگوروها از تعداد مردم بیشتر اسـت.

۳۶. شهر واتیکان تنها کشوری اسـت کـه در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

۳۷. اندونزی با بیش از ۱۸۰۰۰ جزیره بزرگ ترین مجمع الجزایر جهان اسـت.

۳۸. اندونزی دارای بیشترین جمعیت مسلمان در جهان اسـت.

۳۹. پرچم فعلی ایالات متحده آمریکا توسط یک نوجوان ۱۷ ساله طراحی شده اسـت.

۴۰. نیجریه بـه عنوان یک کشور چند قومیتی، بیش از ۵۲۰ زبان گفتاری در بین ساکنانش دارد.

۴۱. پوملو، بزرگ ترین مرکبات روی کره زمین، بومی مالزی اسـت.

۴۲. پرو دارای بلندترین تپه هاي‌ شنی روی کره زمین اسـت.

 

. پرچم فعلی ایالات متحده آمریکا توسط یک نوجوان ۱۷ ساله طراحی شده است.

۴۳. کوبا بهترین سیگارهای جهان را می سازد.

۴۴. ماداگاسکار رنگ قرمز مشخصی دارد کـه در هیچ کجای دنیا دیده نمی شد. بـه دلیل رنگ قرمز خاک جزیره، ماداگاسکار با نام جزیره سرخ شناخته می شود.

۴۵. حدود ۷۰ قبیله با ۳۰ گویش مختلف در کنیا زندگی می کنند.

۴۶. ساحل عاج بزرگ ترین تولید کننده کاکائو در جهان اسـت.

۴۷. سنگین ترین ساختمان جهان در رومانی اسـت. کاخ پارلمان رومانی همچنین دومین ساختمان بزرگ جهان اسـت.

۴۸. سریلانکا قدیمی‌ترین درخت زنده ثبت شده را دارد کـه توسط یک مرد کاشته شده اسـت.

۴۹. ویتنام بزرگ ترین صادرکننده فلفل سیاه در جهان اسـت.

 

ساحل عاج بزرگترین تولید کننده کاکائو در جهان است.

55 دانستنی کمیاب درباره کشورها

 

۵۰. مغولستان قدیمی‌ترین پارک ملی جهان را دارد.

۵۱. تایلند یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان برنج در جهان اسـت.

۵۲. نخستین کشوری کـه شاهد طلوع روزانه خورشید اسـت، نیوزیلند اسـت.

۵۳. روسیه با ۸۱۵ میلیون هکتار جنگلی ترین کشور جهان اسـت.

۵۴. بولیوی، هموارترین کشور جهان اسـت.

۵۵. قدیمی‌ترین کشور جهان – سان مارینو اسـت. کشوری کوچک با مساحت تنها ۶۲ کیلومتر مربع کـه درسال ۳۰۱ پس از میلاد شکل گرفت.

 

بولیوی، هموارترین کشور جهان است.

و در پایان

این جهان،جهانی از زیبایی هاي‌ فوق العاده اسـت قاره هایي کـه با کشور های متنوع دراین زمین بـه وجود آمده اسـت. و هر کشور وشهر و دیاری نشان قدرت بزرگ خالق یکتا اسـت خدای بزرگ جهانیان. جهان پر از زیبایی اسـت پر از تفاوت اسـت با انواع مختلف فرهنگ وگویش وجوددارد کـه برای هر گردشگری زیبایی فوق العاده اي نصیبش می شود. و همین باعث پختگی فرد گردشگر می شود سفر کردن انسانها را بزرگ می کند و ما را بـه خدای بزرگمان نزدیک تر می کند کـه این جهان پر عظمت را چگونه بـه وجود آورده اسـت با این همه ی انسان هاي‌ مختلف. و خوش بـه حال گردشگرانی کـه درک این جهان بزرگ را می فهمند و لذت میبرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو