موارد مهم و حیاتی که قبل از سفرهای نوروزی باید بدانید !

منبع: ساعد نیوز

2

1402/12/11

10:21


آماده کردن خودرو قبل از سفر نوروزی موضوع مهمی ست که حتما باید پیش از حرکت کردن به سمت مقصد گردشگری خود، به آن توجه داشته باشید. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز نکاتی که لازم است بدانید آورده شده است.

یکی از مهمترین مسائلی که برای یک سفر بی خطر ضروری است، آماده کردن خودرو است. با نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش مسافرت های نوروزی، قبل از سفر باید موارد زیر را حتما بررسی کنید، تا سفر خوبی در پیش داشته باشید.

قبل از سفر نوروزی چه مواردی از خودرو را بررسی کنیم؟


  • قبل از آغار مسافرت، مدت زمان بیمه و وضعیت بیمه بدنه خودرو را ملاحظه کنید.با توجه به تغییر هزینه‌های دیه و افزایش قیمت برخی از خودروها طبیعی است که مسافران نوروزی در صورت بروزهرگونه حادثه نیازمند بیمه هستند چرا که عدم داشتن بیمه شخص ثالث در تصادفات رانندگان را مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفتمی‌نماید.

  • خودروهای خارج از عرف به لخاظ قیمت، نیز نیازمند بیمه بدنه هستند چرا که در صورت حادثه تنها بخشی از هزینه‌های آنها توسط بیمه پرداخت می شود و حمایت بیمه بدنه باعث می‌شود خودروهای گران قیمت نیزبتوانند هزینه‌های مرتبط با خودرهایشان را تامین نمایند.

  • با برنامه ریزی رانندگی نمایید و هنگام خستگی رانندگی نکنید،رانندگان عزیز قبل از اقدام به مسافرت باید از سلامت خودرو،ایمنی و تجهیزات آن اطمینان کامل داشته باشند و همچنین سامانه ترمزخودرو و بویژه لنت ها و لوله های انتقال روغن ترمز و… را از لحاظ سلامت بررسی نمایند.

  • اگر باطری خودرو ضعیف است آن را شارژ یا تعویض کرده و فشار باد لاستیک ها و تایر یدکی را بررسی و در صورت لزوم آن ها را به مقدار پیشنهادی تولید کننده تنظیم و چرخ ها را بالانس نمایند.

  • اگزوز را از نظر وجود پوسیدگی بررسی کنید . چون سامانه سالم اگزوز از مسمومیت سرنشینان با گازمنواکسید کربن پیشگیری می کند.

  • پیش از سفر و رانندگی طولانی ، باک سوخت خودرو را پر کنید و اجازه ندهید سطح سوخت خیلی پایین بیاید ممکن است زمان رانندگی تا پمپ بنزین یا پمپ گاز بعدی از آن چه تصور می کنید بیشتر طول بکشد .

  • جعبه وسایل ضروری و علایم هشدار دهنده مانند چراغ های اضطراری، تابلوی احتیاط ،جعبه کمک های اولیه،مقداری آب، و غذای کنسرو شده، نقشه جاده(مسیر یاب)همراه خود داشته باشید.

  • با برنامه ریزی رانندگی نماییدو هنگام خستگی رانندگی نکنید و از وضعیت جاده ها و مسیر حرکت مطلع شوید و به توصیه های کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی و تابلو وعلائم در طول مسیرتوجه نمایید.

سفر با خودرو

سخن پایانی


در پایان فراموش نکنید کلیه موارد بازدید خودرو را برای آخرین دقایق و شب عید نگذارید. در آن ایام ممکن است اکثر تعمیرکاران و اشخاص متخصص شلوغ باشند و مجبور باشید مدت زمان زیادی را برای انجام این کار سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو