بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر و همسرش نوید محمدزاده

بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر و همسرش نوید محمدزاده


منبع: بیوگرافی

1

1402/12/15

14:09


بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر و همسرش نوید محمدزاده بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر ایرانی افغانی با عکس خانوادگی و همسرش نوید محمدزاده با ناگفته هایی از کارگری تا شهرت او را می خوانید   نام:  فرشته نام خانوادگی:  حسینی تاریخ تولد: 6 اردیبهشت 1376 وضعیت تاهل: متاهل سالهای فعالیت: از 1394 تاکنون پیشه: بازیگر تئاتر و سینما اصالت …

بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر و همسرش نوید محمدزاده

بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر ایرانی افغانی با عکس خانوادگی و همسرش نوید محمدزاده با ناگفته هایی از کارگری تا شهرت او را می خوانید

 

عکس فرشته حسینی

بیوگرافی فرشته حسینی
  • نام:  فرشته

  • نام خانوادگی:  حسینی

  • تاریخ تولد: 6 اردیبهشت 1376

  • وضعیت تاهل: متاهل

  • سالهای فعالیت: از 1394 تاکنون

  • پیشه: بازیگر تئاتر و سینما

اصالت و خانواده

فرشته حسینی بازیگر محبوب تئاتر و سینما، متولد 6 اردیبهشت 1376 در تهران و از پدر و مادری افغان است.

وی تحصیل کرده مقطع دیپلم است.

پدر و مادر وی حدود 30 سال پیش، هنگامی که افغانستان درگیر جنگ بود به ایران مهاجرت کرده و ساکن تهران شدند.

فرشته حسینی از یک خانواده پرجمعیت است و 6 خواهر و 1 برادر دارد.

وی از دانش آموختگان بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران از جمله اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان است.

عکس فرشته حسینی

شروع فعالیت هنری

او برای اولین بار در سال 1394 در مستند “من یه دختر شادم” به کارگردانی سامره رضایی جلوی دوربین رفت.

فرشته حسینی تنها 9 سال داشت وقتی فعالیت هنری اش را شروع کرد. به دلیل حساسیت های خانواده اش، فعالیتش را از تئاتر آغاز کرد. در سال 95 با فیلم “رفتن” ساخته برادران محمودی، وارد عرصه سینما شد.

فیلم رفتن محصول مشترک ایران و افغانستان، نخستین فیلم سینمایی نوید محمودی در جایگاه کارگردانی و به نویسندگی و تهیه کنندگی جمشید محمودی است که در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار، نماینده سینمای افغانستان بود و در سینماهای شهر کابل اکران شد.

این فیلم روایتگر درد و سختی مهاجرت و خانه به دوشی و عشقی است که در این راه در گیر و دار رسیدن و نرسیدن است.

فرشته حسینی در این فیلم در نقش فرشته که عاشق جوانی به نام نبی میشود اما فرشته مجبور میشود همراه خانواده اش به ایران مهاجرت کند و نبی هم بخاطر فرشته تصمیم به ورود غیرقانونی به ایران را میگیرد.

فرشته حسینی در کنار خواهر و مادرش

در کنار مادرش و خواهرش معصومه

جایزه بهترین بازیگر زن

فرشته حسینی با بازی در فیلم “رفتن”، موفقیت های بزرگی کسب نمود و توانست جایزه بهترین بازیگر زن را در جشواره بین المللی مراکش از آن خود کند!

فیلم “رفتن” به کارگردانی نوید محمودی، جوایز بزرگ جهانی از جمله تندیس جشواره بین المللی فیلم استکهلم، جایزه ویژه کارگردانی جشنواره بوسان و جایزه بهترین فیلم از فستیوال بین المللی تریپولی را دریافت کرده است.

کار در کارگاه خیاطی در دوران طفولیت

فرشته حسینی میگوید:”در زمان کودکی برای تامین هزینه های مدرسه خود مجبور بودم تا دیروقت در یک کارگاه خیاطی  کار کنم تا کمک خرج خانواده ام در امرار معاش باشم.”

وی در ادامه میگوید:”روز های سختی بود که هیچوقت فراموش نخواهم کرد، روزهایی که از شدت خستگی روی چرخ خیاطی به خواب میرفتم.”

وی در کنار کار، تجربه بازیگری نیز بدست آورد و اکنون به عنوان یکی از بازیگران زن موفق در سینمای ایران میدرخشد.

از ورود به تئاتر تا کارگردانی

از دوره ابتدائی وارد تئاتر مدرسه شد و در مقطع چهارم ابتدائی با وجود مخالفت های خانواده اش با کارگردانی توانست مقام دوم تهران را کسب کند. و در نمایش هایی همچون خشونت علیه زنان، سینماهای من، شازده کوچولو، ماهی سیاه کوچولو، من موجودی احساساتی هستم و … به روی صحنه رفت. وی در کنار تئاتر در فیلم های سینمایی و مستند هم بازی کرده است.

بازگشت به افغانستان

فرشته حسینی در مورد بازگشت به افغانستان میگوید: “اوایل میخواستم به افغانستان برگردم. آنجا فعالیت هنری ام را ادامه دهم، اما فعلا شرایط را برای فعالیت مساعد نمیبینم و دوستان افغانستانی ام برایم مانع تراشی کرده اند.”

حمایت ایرانیان از فرشته حسینی

فرشته حسینی  در پاسخ به سوال جنجال برانگیز مجری تلویزیون طلوع که از او در مورد تجربه تحقیر شدن در ایران پرسید گفت: ” هموطنان افغانستانی ام زمانی که در فیلم سینمایی کار میکردم مرا به دلیل دختر بودنم تحقیر کردند، اما هیچوقت حین فعالیت هنری ام در ایران تحقیر نشدم و آنها همیشه به من مهر و دوستی دادند. کارگران و بازیگران ایرانی همیشه مرا تشویق کردند و به من انگیزه دادند. در دوران کودکی ام خیلی سختی کشیدم و تحقیر شدم ولی در هنر هرگز…”

ماجرای ست کردن لباس های فرشته حسینی و نوید محمد زاده

کاربران شبکه های اجتماعی  با کنار هم قرار دادن عکس های فرشته حسینی و نوید محمدزاده، به این نتیجه رسیدند که آنها دارای لباس های مشترکی هستند(با هم ست کردند یا لباس ها یکی هستند).

همین تصاویر منجر شد که شایعه های رابطه عاشقانه آنها بیش از پیش قوت بگیرد.

عکس فرشته حسینی و نوید محمدزاده

فرشته حسینی و نوید محمدزاده

ازدواج با نوید محمدزاده

ماجرای عاشقانه فرشته حسینی با نوید محمد زاده:

از سال 99 شایعاتی مبنی بر رابطه فرشته حسینی و نوید محمدزاده(بازیگر نام آشنای سینمای کشورمان) به گوش میرسید.

فرشته حسینی همبازی نوید محمدزاده در سریال غورباقه، در 17 فرورودین ماه 1400 تولد نوید محمد زاده را با جملات عاشقانه زیر و به گونه ای خاص تبریک گفت:

برای همیشه تورا آنگونه به یاد می آورم

ایستاده بر روی صخره ای

با شکوه دریا و آرامش آسمان

تو همانی که دیدی به چشم دل

همانی که هیچکس هنوز نمیداند!

نوید محمد زاده نیز با انتشار ویدئویی از خود و فرشته حسینی چنین عشق خود را به وی ابراز کرد:

“جانمی، جان، افغان بخوام بگم، جان من استی، کوردی بخوام بگم گیانمی،گیان،تولدت مبارک، میدونم 6 امی ولی از الان مبارک.”

فرشته حسینی نیز در پاسخ به نوید محمد زاده، ویدیوی دوتاییشان را در استوری صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: “جهانی که من و تو ساختیم.”

سرانجام در تیر ماه 1400 این دوبازیگر محبوب کشورمان  باهم ازدواج کردند و فرشته حسینی عکسی از سفره عقدشان را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و حضور پدرش را باعث دلگرمی اش خواند.

عروسی فرشته حسینی و نوید محمدزاده

عروسی فرشته حسینی و نوید محمدزاده

گلایه های فرشته حسینی از نگاه نابرابر و نژادپرستانه

با اینکه فرشته حسینی در برنامه زنده در این مورد، از سینماگران و هنرمندان ایرانی دفاع کرد، اما بازهم از نگاه های تبعیض آمیز برخی افراد جامعه نسبت به پناهجویان افغان گلایه میکند.

فرشته حسینی در این مورد دل نوشته ای در فضای مجازی منتشر کرد:” متولد ایرانم، از پدر و مادری افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره مند باشم؟ کی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش رو به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی رو مسخره کنید بگویید مثل افغانیا می‌ماند؟ چی توی من وجود دارد که آنقدر شما رو آزار می‌دهد؟”

در بخش دیگری از این دل‌نوشته آمده بود: “این مرزها قرار نیست که تعیین بکند که چه کسانی رو باید دوست داشته باشیم و از چه کسایی متنفر باشیم بدون این که ارتباطی برقرار شده باشد. قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام بشود.”

عکس تولد فرشته حسینی

تولد فرشته حسینی

فرشته حسینی خود را ایرانی میداند

در نشست خبری “سه دختران” فرشته حسینی در پاسخ به سوالی که یک خبرنگار افغانستانی درباره وطن پرستی و اینکه چه حسی داشته که در فیلمی مربوط به جنگ ایران ایفای نفش کرده است گفت :” حس من نسبت به ایران و افغانستان فرقی نمی‌کند بخصوص آنکه در ایران به دنیا امده‌ام. در کامنت‌ها (فضای مجازی) خوانده بودم که گفته بودند شما را چه به این که در یک فیلم جنگی ایرانی بازی کنی؟  من فکر می‌کنم هر کسی می‌تواند درک کند که وقتی در یک جا بزرگ می‌شوی نمی‌توانی آنجا را از خود جدا بدانی. من خود را یک ایرانی می‌دانم، چون اینجا بزرگ شدم، درس خواندم و همه دوستانم در اینجا هستند.”

فرشته حسینی در جشنواره فیلم فجر

فرشته حسینی در جشنواره فیلم فجر

افسردگی

وی در این باره میگوید:” دورانی از زندگیم دچار افسردگی شدید شده بودم، به طوری که فکر میکردم هرچه تلاش میکنم، راه پیشرفتی برای من وجود ندارد، در ادامه اما دلگرمی دوستانم به من انگیزه دوباره داد آنها به من گفتند تو باید فرشته نجات دختران افغانستان باشی، و همین انگیزه ای شد برای ادامه فعالیتم.”

فیلم شناسی فرشته حسینی

فرشته حسینی در فیلم “یلدا”

یلدا محصول مشترک ایران، آلمان، فرانسه، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان است که سومین ساخته بلند مسعود بخشی، به تهیه کنندگی عل مصفا است  که در جشنواره های ساندنس، برلین، ژنو، لوکزامبورگ، صوفیه، کارلو وی واری، پیونگ چانگ کره شرکت کرده و جایزه بزرگ هیئت داوران در بخش سینمای جهان جشنواره بین المللی فیلم ساندنس آمریکا را توانست از آن خود کند.

فرشته حسینی به همراه بازیگران دیگر همچون صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و فرشته صدرعرفایی در این فیلم ایفای نقش نموده اند.

این فیلم روایتگر داستان زن جوانی است که محکوم به مرگ به دلیل قتل همسرش است. او برای بخشش توسط تنها فرزند مقتول در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است و….

فرشته حسینی در اکران مردمی این فیلم، با استایلی متفاوت و موی تراشیده، در مقابل دوربین ها ظاهر شد.

فرشته حسینی با موی کوتاه

فرشته حسینی با موی کوتاه و تراشیده

فرشته حسینی در فیلم سونامی

سونامی فیلمی به کارگردانی صدرعاملی، و نویسندگی میلاد صدرعاملی و علی اصغری و تهیه کنندگی علی سرتیپی است. که برای نخستین بار در در سی و هفتمین دوره جشواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد.

این فیلم روایتگر زندگی یک تکواندوکار است که با اتفاقات مختلفی مواجه میشود و یک درام ورزشی است.

فرشته حسینی در این فیلم در نفش ترگل و همراه با بازیگرانی از جمله بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، رعنا آزادی ور و علیرضا استادی، امیرمهدی ژوله و محمدرضا غفاری و علیرضا شجاع نوری ایفای نقش میکند.

فرشته حسینی در اکران فیلم سونامی

فرشته حسینی در فیلم “هفت و نیم”

“هفت و نیم” ساخته نوید محمودی، محصول مشترک ایران و افغانستان در سال 1397است.

این فیلم دارای ژانر اجتماعی-خانوادگی است و مانند سایر اثار نوید محمودی به دغدغه های و مشکلات مهاجران افغان اشاره دارد و داستان زندگی 7 دختر افغانی و ایرانی که هریک درگیر مسائل و مشکلاتی هستند را روایت میکند.

این فیلم در بیست و چهارمین جشنواره فیلم بوسان به نمایش در آمد و برنده جایزه بهترین فیلم در هشتمین دوره فیلم پارسی در سیدنی استرالیا شد.

فرشته حسینی در این فیلم در کنار بازیگرانی چون ندا جبرائیلی، هستی مهدوی فر، آناهیتا افشار، فرشته حسینی، شیدا خلیق، افسانه کمالی، محمدرضا غفاری، علیرضا کمالی , حسین مهری به نقش آفرینی پرداخته است.

فرشته حسینی در هفت و نیم

فرشته حسینی در “قورباغه”

“غورباقه” مجموعه نمایشی با ژانر جنایی با کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی است.

این سریال خانگی محبوب، فرصت خوبی برای فرشته حسینی بود که با بازیگران سطح بالایی همچون سحر دولت شاهی، نوید محمد زاده، صابر ابر همبازی شود و توانمدی های خود را ثابت کند و به شهرت دست یابد.

فرشته حسینی در این فیلم، نقش دختری کم حرف و مرموز را ایفا میکند و کاراکتری ارام دارد و هیچ گاه نمیدانی در ذهنش چه میگذرد. در واقع این فیلم منفی ترین نقش فرشته حسینی در تمام دوران فعالیتش است.

صابر ابر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، هومن سیدی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار، اسماعیل سلطانیان، نیما مظاهری و… از جمله بازیگران این سریال خانگی محبوب هستند.

فرشته حسینی در قورباغه

فرشته حسینی در فیلم “در دسته دختران”

این فیلم به کارگردانی منیز قیدی و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری روایتگر مقاومت و ایثار زنان در روزای سخت جنگ است. نیکی کریمی، پانته آ پناهی ها، فرشته حسینی، هدی زین العابدین، صدف عسگری، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی و مهدی حسینی نیا از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فرشته حسینی در فیلم «دسته دختران» به عنوان یکی از بازیگران اصلی جلوی دوربین می رود.

فرشته حسینی در دسته دختران

کار سینمایی

● هفت و نیم – 1398

● سونامی – 1397

● شکستن همزمان بیست استخوان – 1397

● یلدا – 1397

● رفتن – 1395

شبکه خانگی

● قورباغه – 1399

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو