بیوگرافی اندیشه فولادوند ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی اندیشه فولادوند ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

5

1402/6/3

11:26


بیوگرافی اندیشه فولادوند ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

اندیشه فولادوند از بازیگران مستعد در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر است که نخستین کارش را با سریال مریم مقدس کاری از شهریار بحرانی آغاز نمود. در این مقاله قصد داریم به بیوگرافی اندیشه فولادوند؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر بپردازیم.

اندیشه فولادوند از بازیگران مطرحی است که تا کنون در آثار کارگردان‌های به نامی چون چون مسعود کیمیایی، احمدرضا معتمدی، فریدون جیرانی و مهران مدیری نقش‌آفرینی داشته است. او بازی در سینما را با نقش نقره برای فیلم سربازهای جمعه کاری از مسعود کیمیایی تجربه نمود. این فیلم در سال 1382 ساخته شد که در آن علاوه بر اندیشه بازیگرانی نظیر محمدرضا فروتن، بهرام رادان، پژمان بازغی و پولاد کیمیایی حضور داشتند. اندیشه تا کنون در آثار زیادی برای تلویزیون، سینما و تئاتر به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه این مقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی اندیشه فولادوند همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی اندیشه فولادوند

  • نام و نام خانوادگی: اندیشه فولادوند
  • تاریخ تولد: 7 مهر 1361
  • محل تولد: بیمارستان 503 ارتش در تهران
  • تحصیلات اندیشه فولادوند: کارشناسی فلسفه و کلام اسلامی
  • پیشه: بازیگر، شاعر
  • شروع فعالیت بازیگری: 1379 (سریال مریم مقدس)
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام اندیشه فولادوند: @andishehfouladvand

زندگی خصوصی اندیشه فولادوند

در این بخش از بیوگرافی اندیشه فولادوند با زندگی شخصی این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

از کودکی تا جوانی اندیشه فولادوند

از کودکی تا جوانی اندیشه فولادوند

خانم فولادوند در هفتمین روز از ماه مهر سال 1361 در بیمارستان 503 ارتش تهران به دنیا آمد. وی در یک خانواده فرهنگی بزرگ شد و به همین دلیل از همان دوران کودکی علاقه خاصی به سینما و ادبیات پیدا کرد. پدرش فرهاد فولادوند از شعرای بزرگ است و خود اندیشه در این باره می‌گوید: هر چه دارم خصوصاً در زمینه ادبیات، را مدیون پدرم هستم. مادر اندیشه هم از چهره‌های فرهنگی و معلم بازنشسته آموزش و پروش است. او یک خواهر به نام مرجان دارد که در مقطع دکترای ادبیات فارغ التحصیل شده و در حوزه مطبوعات فعالیت دارد. برادرش هم یک بیزینس‌من بسیار موفق در حوزه بازار است. اندیشه پس از اخذ دیبلم ادبیات وارد دانشگاه شد و در رشته کارشناسی فلسفه و کلام اسلامی فارغ التحصیل گردید. در ادامه با عکسی از پدر و مادر اندیشه فولادوند سراغ زندگی شغلی این بازیگر می‌رویم.

زندگی خصوصی اندیشه فولادوند

زندگی شغلی اندیشه فولادوند

اندیشه بازیگری را در نقشی کوتاه برای سریال مریم مقدس تجربه نمود. او در ادامه در نقش نقره برای فیلم سربازهای جمعه کاری از مسعود کیمیایی جلوی دوربین ظاهر شد. اندیشه پس از این فیلم مدتی از سینما دور ماند تا اینکه دوباره با فیلم ستاره‌ها کاری از فریدون جیرانی به حرفه بازیگری برگشت و تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است.

شاعری اندیشه فولادوند

اندیشه در زمینه شاعری هم دستی بر آتش دارد و در سال 1387 کتاب شعر عطسه‌های نحس را توسط انتشارات ثالث چاپ نمود. این کتاب شامل 45 قطعه شعر است. کتاب شعر دوم وی هم به نام شلیک کن رفیق در سال 1393 توسط نشر ثالث چاپ شد.

همچنین، آلبوم شعر و موسیقی آخرین حرف معاصر، مجموع‌ای شعر است که با صدای اندیشه و آهنگسازی فریبرز لاچینی منتشر شد. در سال 1392 نیز آلبومی تحت عنوان یک خیابان سهم یک افسانه نیست از اشعار اندیشه با موضوع جنگ و آهنگسازی کارن همایونفر منتشر شده است. در ادامه این مقاله به معرفی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه سینما می‌پردازیم.

 

فیلم های اندیشه فولادوند

اندیشه کارش را با بازی در مریم مقدس شروع کرد و سپس برای نقش نقره فیلم سربازهای جمعه به کارگردانی مسعود کیمیایی به صورت حرفه‌ای‌تر جلوی دوربین رفت. او مدتی از دنیای بازیگری دور مانده بود تا اینکه در سه نقش پونه، قناری و رها در سه داستان فیلم ستاره‌ها کاری از فریدون جیرانی مقابل دوربین ظاهر شد. وی در سال 1388 با بازی در نقش کتی برای فیلم سن پطرزبورگ به کارگردانی بهروز افخمی انتخاب گردید. بازی در این کمدی موفق و پرمخاطب در شهرتش نقش بسزایی داشت. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به محسن تنابنده، پیمان قاسم‌خانی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، سروش صحت و امین حیایی اشاره کرد.

از آخرین آثار این بازیگر در حوزه سینما می‌توان به فیلم خائن‌کشی محصول 1399 به کارگردانی مسعود کیمیایی اشاره نمود. اندیشه در این فیلم کنار بازیگرانی چون مهران مدیری، پولاد کیمیایی، امیر آقایی، فرهاد آئیش، سارا بهرامی، نسیم ادبی و شکیب شجره نقش‌آفرینی کرد.

فیلم های اندیشه فولادوند

فیلم ستاره‌ها 2: ستاره‌ است
سالنام فیلمکارگرداننقش
1382سربازهای جمعهمسعود کیمیایینقره
1384ستاره‌ها 1: ستاره می‌شودفریدون جیرانیپونه
1384ستاره‌ها 2: ستاره استفریدون جیرانیقناری
1384ستاره‌ها 3: ستاره بودفریدون جیرانیرها
1385سنگ، کاغذ، قیچیسعید سهیلیمرضیه
1385چهارانگشتیسعید سهیلیفتانه
1387زندگی با چشمان بستهرسول صدرعاملی
1388سن پترزبورگبهروز افخمیکتی
1388سنگ اولابراهیم فروزشزیور
1389نفرینعلی توکل‌نیاهستی
1392کلاشینکفسعید سهیلیگوهر
1392خانومتینا پاکروانیلدا
1392دو ساعت بعد مهرآبادعلیرضا فریدشعله
1394گاهیمحمدرضا رحمانیلیلی
1395مردادبهمن کامیار
1395حریم شخصیاحمد معظمیسحر
1395انزوامرتضی‌علی عباس میرزاییگوهر
1395راه رفتن روی سیماحمدرضا معتمدیافسانه
1395مستطیل قرمزحسن صیدخانی
1396دم سرخ‌هاآرش معریانرعنا
1396کروکودیلمسعود تکاورسپیده
1396ترانهمهدی صاحبیشهلا
1399خائن کشیمسعود کیمیایی

بیوگرافی اندیشه فولادوند

سریال های اندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند در قاب تلوزیون هم به عنوان بازیگر در آثار زیادی نقش آفرینی نمود. او برای نخستین باز بازیگر در تلویزیون را با نقش گلدا برای سریال مریم مقدس آغاز کرد و تا کنون در آثار زیادی حضور داشته است. وی در سال 1397 در نقش طلا برای سریال بانوی عمارت کاری از عزیزالله حمیدنژاد جلوی دوربین ظاهر شد و بازی قابل قبولی از خود ارائه داد. در این مجموعه تلویزیونی علاوه بر اندیشه بازیگرانی چون حسام منظور، مریم مؤمن، پانته‌آ پناهی‌ها، نیکی نصیریان، غزل شاکری، رامتین خداپناهی، شبنم فرشادجو، مینا وحید و علیرضا شجاع‌نوری به ایفای نقش پرداختند.

سریال های اندیشه فولادوند

سالنام سریالکارگرداننقش
1379مریم مقدسشهریار بحرانیگلدا
1380عشق سال‌های جنگحسین فتاحی
1390شیداییمحمدمهدی عسگرپورافسانه
1394تنهایی لیلامحمد حسین لطیفیکتی
1394پشت بام تهرانبهرنگ توفیقیهاله
1395چرخ فلکعزیزالله حمیدنژاد، بهرام عظیم پور و احسان عبدی‌پورمینا
1396ایراندختمحمدرضا ورزیجواهر
1397بچه مهندس فصل اولعلی غفاریگلچهره
1397بانوی عمارتعزیزالله حمیدنژادطلا
1397بچه مهندس فصل دومعلی غفاریگلچهره
1400بعد از آزادیمحمدعلی باشه آهنگرسیمین
1402بازپرساحمد معظمیفرزانه
1402رحیلمسعود آب پروربیتا

اندیشه فولادوند در شبکه نمایش خانگی

اندیشه با ایفای نقش الناز نیک‌نظر برای سریال دراکولا کاری از مهران مدیری بازیگری در حوزه نمایش خانگی را تجربه نمود. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به مهران مدیری، ویشکا آسایش، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، گلاره عباسی، محمد بحرانی، نیما شعبان‌نژاد، امیرمهدی ژوله، احسان امانی اشاره کرد.

اندیشه فولادوند در شبکه نمایش خانگی

سالنام سریالکارگرداننقش
1399-1400دراکولامهران مدیریالناز نیک‌نظر

تئاترهای اندیشه فولادوند

اندیشه به عنوان بازیگر در حوزه نمایش هم فعالیت دارد و از سال 1391 تا کنون در چند تئاتر نقش آفرینی داشته است. در ادامه مقاله بیوگرافی اندیشه فولادوند به معرفی نمایش‌هایی که این بازیگر در آن‌ها حضور داشته، می‌پردازیم.

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1391چالهسهیل ‌بیرقیتماشاخانه ‌پارین
1397اپرا تئاتر هفت شهر عشقمحمد عبدی زادهتالار ‌بزرگ ‌کشور
1397کنسرت نمایش خط سومرضا موسویتالار وحدت
1401کنسرت نمایش الدسانگز عشق روزهای کرونامحمد ‌رحمانیانپردیس تئاتر شهرزاد سالن 2
1401نمایشنامه‌خوانی و رونمایی از کتاب دعوت به مراسم اسیدپاشی و آدامس خوانیمحمد ‌رحمانیانپردیس تئاتر شهرزاد سالن 1

در ادامه با عکسی از اندیشه فولادوند در کنسرت نمایش خط سوم به پایان این بخش از مقاله می‌رسیم.

تئاترهای اندیشه فولادوند

جوایز و افتخارات اندیشه فولادوند

انیشه فولادوند در سال 1388 برای بازی در فیلم سینمایی سنگ اول به کارگردانی ابراهیم فروزش نخل زرین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از سومین جشنوارهٔ فیلم جام جم را از آن خود نمود.

سالعنواننام اثر
1388برنده نخل زرین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از سومین جشنوارهٔ فیلم جام جمفیلم سینمایی سنگ اول
1398کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش زن در سریال تلویزیونیسریال پشت‌بام تهران

شایعات و حواشی اندیشه فولادوند

از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر می‌توان به تیتر زرد اعتیاد اندیشه فولادوند اشاره کرد، که یک خبر کاملاً کذب است. متاسفانه این شایعه کذب مدتی در فضای مجازی و رسانه‌های زرد به بحثی جنجالی مبدل شده بود.

از دیگر شایعات کذب درباره این بازیگر نسبت فامیلی حدیث فولادوند با اندیشه بود. مدتی شایعه بود که این دو بازیگر باهم خواهر یا نسبت فامیلی دارند. در این مورد باید اذعان نماییم که حدیت و اندیشه هیچ گونه نسبت فامیلی باهم ندارند و این تنها یک تشابه فامیلی است. یکی دیگر از شایعات داغ درباره این بازیگر بیماری اندیشه فولادوند بود، که خوشبختانه خیلی زود کذب بودن این خبر هم مشخص شد.

از موضاعات جنجالی دیگر درباره این بازیگر واکنش عجیب و غیر منتظره اندیشه به نامزدهای جشنواره فجر بود، که با حواشی زیادی همراه شد. در ادامه با عکسی از این بازیگر در اکران خصوصی فیلم عنکبوت به انتهای این بخش از مقاله می‌رسیم.

شایعات و حواشی اندیشه فولادوند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو