معرفی سریال سایه باز ؛ زمان پخش، داستان و بازیگران

معرفی سریال سایه باز ؛ زمان پخش، داستان و بازیگران


منبع: پلازا

3

1402/5/31

21:35


معرفی سریال سایه باز ؛ زمان پخش، داستان و بازیگران

سریال سایه باز یکی از جدیدترین مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی است که به زودی شاهد پخش آن خواهیم بود. در ادامه مقاله پیش‌رو با معرفی این مجموعه همراه شما هستیم.

پس از دوران همه‌گیری و نیاز بیشتر جامعه به فضای مجازی و تماشای فیلم و سریال، پلتفرم‌های مختلفی برای انتشار آثار شبکه نمایش خانگی تاسیس شدند. از فیلیمو، نماوا و فیلم نت گرفته تا اخیرا که تماشاخونه و آپرا نیز اقدام به پخش آثار جدید کرده‌اند.

سریال سایه باز به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی یاور ساخته شده و قرار است به زودی از پلتفرم آپرا برای نخستین بار پخش شود. علی یاور کارگردان این سریال پیش از این در فیلم‌های مشمشه، سینما خر و سریال عملیات رعد به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده و همچنین در سریال روزهای زیبا به عنوان بازیگر حضور داشته است. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی سریال سایه باز همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال سایه باز

ژانر سریال سایه باز درام، معمایی و اجتماعی است. تقریبا در اواسط مرداد ماه اعلام شد که این سریال از پلتفرم آپرا منتشر خواهد شد. اگر درباره تعداد قسمت های سریال سایه باز کنجکاو هستید، باید بگوییم که ابتدا مجموعه قرار بود به صورت مینی سریال باشد اما سپس تعداد قسمت‌های آن 12 تا 15 قسمت 45 دقیقه‌ای اعلام شد.

داستان سریال سایه باز

داستان سریال سایه باز

حتما درباره داستان این اثر کنجکاو هستید، در خلاصه سریال سایه باز آمده است که برزو شمس یک تاجر و برج‌ساز موفق است که به تازگی صاحب نوه‌ای شده و ظاهرا شادی او تکمیل شده اما درست در شب نام‌گذاری نوه او، شاهد حضور یکباره دوست صمیمی برزو پس از سال‌ها هستیم که زندگی مرد را دستخوش تغییرات بزرگی می‌کند و او را در دنیایی از معما‌ها و رازها سرگردان رها می‌کند.

بازیگران سریال سایه باز

در ادامه قصد داریم تا نگاهی به تیم بازیگران این اثر بیندازیم که جزو هنرپیشه‌های معروف ایرانی محسوب می‌شوند.

مهدی هاشمی

بازیگران سریال سایه باز

مهدی هاشمی یکی از بازیگران بزرگ ایرانی است که تجربه کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی نیز دارد. او در 16 آذر 1325 به دنیا آمد و بازیگری جلو دوربین را از سال 1358 و فیلم زنده باد … شروع کرد و پیش از آن از سال 1348 فعالیت تئاتر انجام می‌داد. در واقع این هنرمند جزو بازیگران تاثیرگذار بعد اتقلاب بود. او در دومین اثر سینمایی خود یعنی مرگ یزدگرد نقش‌آفرینی چشمگیری داشت و با سریال سلطان و شبان در بین مخاطبان شناخته شد. مهدی هاشمی ابتدا همسر گلاب آدینه بازیگر محبوب ایرانی بود اما پس از جدایی با مهنوش صادقی ازدواج کرد.

از آثار معروف سینمایی این بازیگر باید به خارج از محدوده، تفنگ‌های سحرگاه، شکار خاموش، دو فیلم با یک بلیت، ناصرالدین‌شاه آکتور سینما، آقا یوسف، ضد گلوله، سیانور و انفرادی اشاره کنیم. او همچنین در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی با سریال‌های کوچک جنگلی، رقص پرواز، روزگار قریب، دردسرهای عظیم، گلشیفته و شبکه مخفی زنان خوش درخشید.

همایون ارشادی

هنرپیشه های سریال سایه باز

همایون ارشادی بازیگر حرفه‌ای ایرانی متولد 5 فروردین سال 1326 است. او بازیگری را از سال 1373 و فیلم کاکادو در سینما آغاز کرد. اما این مرحوم عباس کیارستمی بود که آقای ارشادی را با فیلم طعم گیلاس خود به مخاطبان معرفی کرد. طعم گیلاس جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن را بدست آورد و همایون ارشادی را نیز تحت عنوان بازیگری درجه یک به جهان معرفی کرد. فیلم بعدی آقای ارشادی درخت گلابی بود که از آن استقبال شد. این بازیگر فعالیت تلویزیونی خود را نیز از سال 1377 با سریال همشاگردی‌ها شروع کرد. از  جمله آثار برجسته همایون ارشادی باید به فیلم‌های زندگی با چشمان بسته، ما همه گناهکاریم، ملکه، گناهکاران، بادبادک‌باز، آرمان‌شهر و سریال‌های باغ بلور، تا ثریا، رقص روی شیشه و مانکن اشاره کنیم.

نیما شعبان نژاد

زمان پخش سریال سایه باز

نیما شعبان‌نژاد بازیگر ایرانی در خانواده‌ای هنر دوست و در 21 اردیبهشت 1366 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1383 و تئاتر شروع کرد و تمایل چندانی به حضور در تلویزیون نداشت تا اینکه در سال 1394 وقتی رامبد جوان دنبال شخصیت خاصی می‌گشت، به او معرفی شد و با کاراکتر نیما کار خود را در خندوانه شروع کرد. این برنامه سکوی پرتابی عالی برای آقای شعبان نژاد بود به طوری که پس از آن در آثاری همچون فیلم‌های بعد از اتفاق، لب خط، سریال‌های رهایم نکن، دوپینگ، هیولا، رازبقا و خون‌سرد حضور پیدا کرد.

شکیب شجره

دانلود سریال سایه باز

شکیب شجره بازیگر ایرانی متولد 1 شهریور 1368 است. او بازیگری را از دوران دانشجویی و شاید قبل از آن شروع کرد و قدم اولش تئاتر بود. سپس دوره‌های مختلفی همچون دوره رقص و دلقکی نیز گذراند و نخستین بار با نقش داوود بیزاکودیل در سریال هیولا به مخاطبان معرفی شد. در همان سال آقای شجره را در فیلم معروف فیلم خوب، بد جلف : ارتش سری دیدیم که هنرمندانه در آن عمل کرد. او همچنین خالق متد بازیگری خاص EMintera است که در وزارت ارشاد ایران به نام او ثبت شد. این هنرمند این روزها به خوبی در رئالیتی‌ شوهایی همچون پدرخوانده و ارتش سری حضور داشته است و از آثار معروف او باید به فیلم‌های عروسی مردم، خائن کشی و انفرادی اشاره کنیم.

نازلی رجب پور

تعداد قسمت های سریال سایه باز

نازلی رجب پور بازیگر ایرانی متولد 18 شهریور 1368 است. او بازیگری را از سال 1392 با سریال ستایش 2 شروع کرد. او در آثاری همچون تله فیلم‌های سرزمین فصلهای گرم و ترانه‌ی باران نیز حضور داشت و در فیلم سم پاشی علی یاور نیز با او همکاری کرده بود. نام این بازیگر در بین بازیگران اصلی سریال سایه باز آمده است.

سایر هنرپیشه های سریال سایه باز عبارتند از:

  • شقایق فراهانی
  • محمد نادری
  • شبنم قلی خانی
  • شاهد احمدلو
  • فاطمه گودرزی
  • و…

نقد سریال سایه باز

هنوز نیاز داریم تا این سریال پخش شود و چند قسمتی بگذرد تا بتوانیم آن را نقد کنیم. اما با توجه به تیم بازیگری، جاذبه و کشش داستان که حتی از خلاصه آن نیز مشخص است، تجربه‌های پیشین علی یاور و همچنین ژانر این اثر می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که نمرات سریال سایه باز بالا باشد.

سخن پایانی

نقد سریال سایه باز

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال ایرانی سایه باز همراه شما بودیم. این مجموعه تا کنون شروع به پخش نکرده است و به زودی منتشر می‌شود. شما نیز پس از انتشار می‌توانید با دانلود سریال سایه باز به تماشای آن بپردازید. نظر شما درباره این سریال چیست؟ لطفا ما را نظرات خود آگاه کنید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو