بیوگرافی امیر کاظمی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی امیر کاظمی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

4

1402/4/29

20:51


بیوگرافی امیر کاظمی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

امیر کاظمی از جمله بازیگرانی به‌شمار می‌رود که در حوزه تلویزیون و تئاتر فعالیت داشته است. او فعالیتش در بازیگری را با سریال کتابخانه هدهد کاری از مرضیه برومند در سال 1385 آغاز کرد. ما در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی امیر کاظمی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر بپردازیم.

امیر کاظمی با ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی نظیر شمعدونی، لیسانسه‌ها و دنباله‌اش فوق لیسانسه‌ها و روزی روزگاری مریخ به شهرت بالایی دست یافت. وی از بازیگران پرتلاش و مصمم در حرفه بازیگری است که در کارنامه‌اش برای آثار تلویزیونی زیادی به ایفای نقش پرداخته است. در این مقاله به بیوگرافی امیر کاظمی خواهیم پرداخت، پس در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی امیر کاظمی بازیگر

  • تاریخ تولد: 19 آبان 1369
  • قد امیر کاظمی: 170 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • نام همسر امیر کاظمی: مهتاب محسنی (ازدواج در 1391)
  • میزان تحصیلات: دانشجوی انصرافی کارشناسی رشته نمایش
  • صفحه اینستاگرام امیر کاظمی: @amirkazemi1

زندگی خصوصی امیر کاظمی

در این بخش از بیوگرافی امیر کاظمی با زندگی این بازیگر از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی امیر کاظمی

امیر کاظمی در نوزدهمین روز از ماه آبان سال 1369 و در دل فصل زیبای پاییز این سال در بیمارستان تهران کلینیک به دنیا آمد. اصالت مادرش به کشور آلمان می‌رسد و پدرش اصالتی تهرانی دارد. در حال حاضر خانواده مادر امیر در مونیخ و کلن آلمان زندگی می‌کنند. امیر در یک خانواده چهار نفره به دنیا آمد و یک برادر کوچکتر از خود به نام آرش دارد. او در کودکی خیلی اتفاقی طی یک مصاحبه با مرضیه برومند در سن 14 سالگی برای نقش امیر اسپابرگ کتاب فروشی هدهد انتخاب شد. امیر علاوه بر بازیگر از سن نوجوانی در زمینه موسیقی هم فعالیت دارد و سازهای پیانو، کیبورد و پرکاشن را به صورتی حرفه‌ای می‌نوازد. علاوه بر این او ورزش شنا و اسکیت را به شکل حرفه‌ای دنبال کرده و در یک مقطع زمانی عضو تیم ملی اسکیت هم بوده است.

امیر در سال 1391 با مهتاب حسینی کارگردان و گریمور و صداپیشه تلویزیون و تئاتر ازدواج کرد. او در مصاحبه‌ای درباره همسرش مهتاب اذعان کرد: با کمترین پول به خواستگاری رفتم، همسرم خیلی فهمیده است. از من جشن عروسی نخواست فقط عقد کردیم و با پولی که میخواستیم جشن بگیریم، خانه رهن کردیم.

زندگی شغلی امیر کاظمی

همان‍طور که در مطالب بالا عنوان شد امیر کاظمی بازیگری خیلی اتفاقی در آخرین قسمت کتاب فروشی هدهد به کارگردانی مرضیه بروند شروع کرد. او خود درباره نحوه بازیگر شدنش در این سریال چنین اذعان کرد که:

روزی قرار بود با مرضیه برومند سر صحنه سریال کتاب‌فروشی هُدهُد مصاحبه کنم. یک مقدار که از مصاحبه‌مان گذشت، دیدم دارم سوال‌های خوب و تخصصی از او می‌پرسم، خب چنین کاری از یک بچه 14ساله بعید بود! آخر مصاحبه خانم مرضیه برومند گفت: آفرین، فکر نمی‌کردم اینقدر خوب مصاحبه ‌‌کنی.

درواقع این دیدار باعث شد تا مرضیه برومند، او برای بازی در این سریال انتخاب کند. کتاب فروشی هدهد در سال 1385 ساخته شد. در این مجموعه تلویزیونی علاوه بر امیر کاظمی، بازیگرانی چون امیرحسین صدیق، راضیه برومند، علی اوسیوند، محمود بصیری، سحر دولتشاهی، کاوه کیوان و فرهاد آئیش در آن به ایفای نقش پرداختند.

زندگی شغلی امیر کاظمی

امیر پس از این سریال در سال 1387 همکاری دیگری با مرضیه برومند برای سریال همه بچه‌های من داشت. او در این سریال نقش پوریا پسر پوران‌دخت نوریان با بازی مهرانه مهین ترابی را بر عهده داشت. پس از این سریال امیر کاظمی کم‌کم به دنیای بازیگری علاقه‌مند شد و در این حرفه فعالیت خود را ادامه داد.

امیر در طی این سال‌ها برای سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخت تا اینکه با مجموعه تلویزیونی شمعدونی کاری از سروش صحت بسیار شهرت پیدا کرد. این سریال در سال 1394 ساخته شد که امیر در آن نقش سعید پسر هوشنگ مظاهری با بازی محمد نادری را برعهده داشت. سریال شمعدونی پس از پخش بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در کل شخصیت سعید در این سریال و دردسرهایی که با سهل انگاری برای اطرافیانش ایجاد می‌کرد، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

سریال لیسانسه ها

همکاری امیر با سروش صحت در سال 1395 با سریال لیسانسه‌ها ادامه پیدا کرد. این مجموعه تلویزیونی در ژانری طنز، بدون شک یکی از کارهای شاخص در حوزه کمدی قاب تلویزیون محسوب می‌شود. سریال لیسانسه‌ها با پرداختن به مشکلات جوان در کنار معضلات جامعه به یکی از آثار پر بیننده در تلویزیون تبدیل شد، که باز هم در شهرت بیشتر امیر کاظمی نقش بسزایی داشت. در این سریال علاوه بر امیر بازیگرانی چون هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی، متین ستوده، بیژن بنفشه خواه، مرحوم عزت الله مهرآوران و بهنام تشکر نقش‌آفرینی داشتند.

این سریال به‌ دلیل استقبالی که از سوی مخاطبان تلویزیون داشت، در دو فصل دیگر با عناوین لیسانسه‌ها 2 و فوق لیسانسه‌ها با همان عوامل بازیگر، منجمله امیر کاظمی ادامه پیدا کرد.

سریال لیسانسه ها

سریال های امیر کاظمی

در ادامه مقاله بیوگرافی امیر کاظمی، آثار تلویزیونی که این بازیگر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته را خدمت شما مخاطبان محترم معرفی می‌نماییم.

سالنام سریالکارگردان
1385کتاب‌فروشی هدهدمرضیه برومند
1387همه بچه‌های منمرضیه برومند
1389اینجا تهران استآرش معیریان
1390سایه روشنآرش معیریان
1390وضعیت سفیدحمید نعمت‌الله
1390خانه اجاره ایرامین ناصر نصیر و شاهد احمدلو
1391شاید برای شما هم اتفاق بیفتندراما قویدل
1392زمانی برای عاشقیمحمدحسین لطیفی
1392خواب بلنداحمد کاوری
1393هفت‌سنگعلیرضا بذر افشان
1394شمعدونیسروش صحت
1395گشت ویژهمهدی رحمانی
1395لیسانسه‌ها (فصل اول)سروش صحت
1396لیسانسه‌ها (فصل دوم)سروش صحت
1396محکومین (اپیزود دریا)سید جمال سید حاتمی
1398به رنگ خاکحسن لفافیان و سید محسن یوسفی
1398فوق لیسانسه‌هاسروش صحت
1398سرگذشت (اپیزود نشانچی)سید جمال سید حاتمی
1399با خانمانبرزو نیک‌نژاد
1400همبازیسروش محمدزاده

امیر کاظمی در شبکه نمایش خانگی

امیر کاظمی در حوزه نمایش خانگی هم اخیراً در مجموعه تلویزیونی موفق روزی روزگاری مریخ به کارگردانی پیمان قاسم خانی در نقش گاندی نیو اکبری به ایفای نقش پرداخت. علاوه بر امیر در این سریال بازیگرانی چون ویشکا آسایش، سام درخشانی، الناز حبیبی، امیر نوروزی، امیرمهدی ژوله، بهادر ملکی و لیلی رشیدی حضور داشتند.

بیوگرافی امیر کاظمی

سالنام اثرکارگردان
1400شب‌های مافیا (شرکت کننده)سعید ابوطالب
1400جزیرهسیروس مقدم
1400جوکر (شرکت کننده)احسان علیخانی، سید حامد میرفتاحی
1401روزی روزگاری مریخپیمان قاسم‌خانی، محسن چگینی
1402مگه تموم عمر چندتا بهارهسروش صحت

سابقه اجرای امیر کاظمی

امیر کاظمی علاوه بر بازیگری در تلویزیون هم سابقه اجرای چند برنامه را بر عهده داشته که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سالنام برنامهکارگردان
1388مثبت مننوید محمودی
1391سپید پررنگالهه بهبودی
1399بر خط شو (شهر بازی)امیر اصانلو

تئاترهای امیر کاظمی

امیر کاظمی در تئاتر هم فعالیت‌هایی داشته است از جمله تئاترهای این بازیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اردیبهشت 1396رقص روی لیوانها (مهتاب محسنی)
  • اسفند 1396 نمایش زندانی خیابان دوم (مه‌لقا باقری)

درباره جوایز و افتخارات امیر کاظمی باید اذعان نماییم که او هنوزه جایزه‌ای در بازیگری دریافت نکرده است، ولی بااستعدادی که دارد آینده خوبی پیش روی این بازیگر قرار خواهد داشت.

شایعات و حواشی امیر کاظمی

به‌طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که بازیگری مانند امیر کاظمی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر باید به تیتر امیر کاظمی سرطان اشاره کرد. این شایعه به‌ دلیل انتشار عکسی که او را با لباس بیمارستان در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش انتشار داد استارت خورد، که خوشبختانه کذب بودن خبر خیلی زود مشخص شد. امیر کاظمی برای یک بیماری عمل جراحی در بیمارستان انجام داد، که هیچ ربطی به سرطان نداشت.

حقایق پنهان امیر کاظمی

کلام آخر

امیر کاظمی بازیگری است که این حرفه را در سن 14 سالگی به واسطه بازی در سریال کتاب فروشی هدهد کاری از مرضیه برومند تجربه کرد. این بازیگر تا کنون در آثار پر مخاطب زیادی به ایفای نقش پرداخته است. در کل با توجه به کوششی که این بازیگر در حرفه خود دارد، می‌توان آینده درخشانی را برای این هنرمند متصور شد. ما در این مقاله به زندگی نامه امیر کاظمی، کارنامه هنری و حواشی شخصی این بازیگر پرداختیم. امید است مقاله بیوگرافی امیر کاظمی برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو