فیلم مموری ۲۰۲۴ ؛ داستان، بازیگران، نمرات

فیلم مموری ۲۰۲۴ ؛ داستان، بازیگران، نمرات


منبع: پلازا

1

1402/12/24

21:42


فیلم مموری ۲۰۲۴ ؛ داستان، بازیگران، نمرات

فیلم مموری ۲۰۲۴ یکی از فیلم‌های محصول کشورهای آمریکا و مکزیک است. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم Memory 2024 آشنا شویم.

ژانر مموری ۲۰۲۴ درام است. این فیلم در رده‌بندی R قرار گرفته است و برای کودکان مناسب نیست. کارگردانی این فیلم را Michel Franco بر عهده داشته است. این فیلم در 8 سپتامبر 2023 در جشنواره بین المللی فیلم ونیز (Venice International Film Festival) و سپس در 10 سپتامبر 2023 در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival) به نمایش درآمد. تاریخ اکران فیلم مموری به طور گسترده در 5 ژانویه 2024 در ایالات متحده بود.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان جسیکا چستین (Jessica Chastain)، پیتر سارزگارد (Peter Sarsgaard)، مریت ویور (Merritt Wever) و جاش چارلز (Josh Charles) را نام برد. همچنین مدت زمان فیلم Memory 2024 حدود 1 ساعت و 40 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی فیلم حافظه 2024 خواهیم پرداخت و در مورد داستان، بعضی از بازیگران و نقدهای این فیلم صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم مموری ۲۰۲۴

فیلم Memory 2024

به طور خلاصه فیلم سینمایی مموری 2024 داستان مادری تنها به اسم Sylvia که یک مددکار اجتماعی است و Saul که در حال از دست دادن حافظه‌اش است دنبال می‌کند. پس از مدتی این دو با یکدیگر برخورد می‌کنند. برای ادامه داستان می‌توانید فیلم Memory 2024 را تماشا کنید.

بازیگران مموری ۲۰۲۴

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۴ و نام‌های شخصیت‌هایی که نقش آن‌ها را بازی کرده‌اند آشنا خواهیم شد.

جسیکا چستین

بازیگران مموری ۲۰۲۴

جسیکا چستین یک بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که در تاریخ 24 مارس 1977 برابر با 4 فروردین 1356 در ایالت California متولد شد. او جایزه‌های متعددی از جمله گلدن گلوب و اسکار کسب کرده است و کاندید دریافت جایزه‌های Primetime Emmy و بفتا شده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان فیلم Interstellar به کارگردانی کریستوفر نولان را نام برد. جسیکا چستین در فیلم مموری ۲۰۲۴ در نقش کاراکتر Sylvia حضور داشته است.

پیتر سارزگارد

هنرپیشه های فیلم حافظه ۲۰۲۴

پیتر سارزگارد یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 7 مارس 1971 برابر با 16 اسفند 1349 در ایالت Illinois متولد شد. او برنده جایزه گلدن گلوب و کاندید دریافت جایزه Primetime Emmy شده است. از جمله آثار معروف چند سال اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم The Batman محصول سال 2022 را نام برد. پیتر سارزگارد در فیلم Memory 2024 ایفای نقش کاراکتر Saul را بر عهده داشته است.

مریت ویور

بررسی فیلم Memory 2024

مریت ویور یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 11 آگوست 1980 برابر با 20 مرداد 1359 در New York City متولد شد. او جایزه Primetime Emmy کسب کرده است و کاندید دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. از جمله آثار معروف سال‌های اخیر که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم Marriage Story را نام برد. مریت ویور در فیلم مموری ۲۰۲۴ در نقش کاراکتر Olivia بازی کرده است.

جاش چارلز

معرفی فیلم حافظه 2024

جاش چارلز یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 15 سپتامبر 1971 برابر با 24 شهریور 1350 در ایالت Maryland متولد شد. او کاندید دریافت جایزه گلدن گلوب و برنده جایزه Primetime Emmy شده است. از جمله آثاری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال The Good Wife را نام برد. جاش چارلز در فیلم مموری ۲۰۲۴ ایفای نقش کاراکتر Isaac را بر عهده داشته است.

نقد فیلم سینمایی مموری ۲۰۲۴ و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم Memory 2024 و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم تا الان در سه سایت آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 6.6 از 10، 84 از 100 و 71 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره فیلم مموری ۲۰۲۴ به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

Variety / پیتر دبروژ: 90

فیلم حافظه 2024 به جای اصرار به یک برداشت خاص، به بحث دعوت می‌کند. این فیلم همچنین فیلمی است که درنگ می‌کند در حالی که اهمیت خود را تغییر می‌دهد و گسترش می‌یابد، حتی وقتی جزئیات شروع به محو شدن می‌کنند.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 88

فیلم مموری ۲۰۲۴ فیلمی است که در آن انتخاب‌های کاراکترها تا صحنه پایانی فیلم مشکوک و گاهی نگران‌کننده است و با این حال متوجه می‌شویم که چرا آن‌ها این کارها را انجام می‌دهند و بسیار امیدوار می‌مانیم که مشکل بین آن‌ها حل شود.

Collider / چیس هاچینسون: 83

اگر فیلمی مانند فیلم Memory چیزی کمتر از اجرای عالی از بازیگران اصلی خود داشته باشد، احتمالا شکست به همراه خواهد داشت. خوشبختانه، داستان این فیلم توسط دو بازیگر حرفه‌ای آن در بهترین حالت آن‌ها اجرا شده است.

The Guardian / پیتر بردشاو: 80

این فیلم یک داستان جذاب است که توسط Chastain و Sarsgaard با ظرافت و پختگی بسیار اجرا شده است.

New York Magazine / بیلج ابیری: 70

فیلم درام غمناک کارگردان مکزیکی Michel Franco درباره خاطره‌های بد گذشته چیزهای زیادی در خود دارد و همه آن‌ها را نمی‌توان به طور واضح متوجه شد. اما دو بازیگر اصلی آن به اندازه‌ای با هم خوب و به طور عجیبی متناسب به نظر می‌رسند که همه چیز ناپدید می‌شود و شما فقط آن‌ها را تماشا می‌کنید.

Screen Rant / الکساندر هریسون: 70

از نظر داستانی رویدادهای زیادی در فیلم Memory 2024 اتفاق می‌افتد اما اگر فیلم فقط این را دنبال می‌کرد که Sylvia و Saul چگونه یاد گرفتند که در کنار یکدیگر باشند، کافی بود.

Movie Nation / راجر مور: 63

اجرای بازیگران نقش اصلی فیلم مموری تقریبا بدون عیب و نقص است.

The Playlist / رافائلا راس: 50

این دو بازیگر حرفه‌ای کشش متقابل کمی با هم دارند اما در تعادل مناسبی بین شخصیت‌های به طور کامل متضادی که نقش آن‌ها را در فیلم حافظه 2024 بازی می‌کنند قرار می‌گیرند. افسوس، هر اندازه هم که این دو بازیگر عالی باشند، نمی‌توانند از حالت دلگیری که در نیمه دوم این فیلم به وجود می‌آید جلوگیری کنند.

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی فیلم Memory 2024 پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. اگر از فیلم‌های درام خوشتان می‌آید و می‌خواهید با داستان و کاراکترهای فیلم مموری بیشتر آشنا شوید، این فیلم را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم حافظه ۲۰۲۴ و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر فیلم درام 2024 دیگری تماشا کرده‌اید که مقاله آن در این سایت موجود نیست، می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو