بهترین فیلم های فورد کاپولا تا سال 2024 ؛ 16 عنوان برتر

بهترین فیلم های فورد کاپولا تا سال 2024 ؛ 16 عنوان برتر


منبع: فیگار

2

1402/6/29

16:59


فرانسیس فورد کاپولا یکی از کارگردانان مطرح هالیوود است و در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های فورد کاپولا تا سال 2024 را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم های فورد کاپولا تا سال 2024 ؛ 16 عنوان برتر

فرانسیس فورد کاپولا یکی از کارگردانان مطرح هالیوود است و در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های فورد کاپولا تا سال 2024 را به شما معرفی کنیم.

بدون گفتن اسم فرانسیس فورد کاپولا نمی‌توان از تاریخ سینمای آمریکا صحبت کرد. درست در زمانی که این صنعت در حال از دست دادن پول بود، کاپولا به هالیوود رسید، زمانی که استودیوها تصمیم گرفتند فرصتی به فیلمسازان جوان بدهند، او به اندازه کافی خوش شانس بود که گام هنری خود را بردارد. کاپولا به عوان یکی از بهترین کارگردان های جهان، شروع کننده راه فیلمسازان آمریکایی مانند مارتین اسکورسیزی، جان میلیهوس، برایان دی پالما، استیون اسپیلبرگ و جورج لوکاس بود.

کاپولا در دهه 70 با فیلم‌های “پدرخوانده”، “گفتگو” و “پدرخوانده قسمت دوم” عملکرد بسیار فوق العاده‌ای داشت. او در طول دوران فیلمسازی‌اش، نام خود را در تاریخ سینمای آمریکا ثبت کرد. این کارگردان اخیراً در 84 سالگی کارخانه شراب سازی خود را فروخت تا پروژه بعدی خود به نام “Megalopolis” تأمین مالی کند که بازیگرانی از جمله آدام درایور، فارست ویتاکر، اوبری پلازا، لارنس فیشبرن، ناتالی امانوئل و جان ویت در آن ایفای نقش خواهند کرد. در این مقاله از فیگار بهترین فیلم های فورد کاپولا را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین فیلم های فورد کاپولا

فیلم های برتر Francis Ford Coppola

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های فورد کاپولا را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های فورد کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده مشهوری است که به خاطر آثار بزرگی که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ خلق کرد، جایگاه برجسته‌ای در صنعت فیلم به دست آورد. با استفاده از استعداد خلاقانه خود، کاپولا توانست فیلم‌هایی مهم و تحسین‌برانگیز را خلق کند که تا به امروز محبوبیت و شهرت خود را حفظ کرده‌اند. در ادامه بهترین فیلم های فورد کاپولا را به شما معرفی خواهیم کرد.

The Godfather, Part III

بهترین فیلم های فورد کاپولا

در قسمت سوم و پایانی از سه‌گانه معروف “پدرخوانده”، آل پاچینو به نقش مایکل کورلئونه باز می‌گردد و فیلمی را ارائه می‌دهد که به نظر می‌رسد بیشتر در بخش یادآوری خاطرات قبلی‌اش است و خلاقیت جدیدی را به نمایش نمی‌گذارد. اگرچه در مقایسه با دوتا از بزرگترین فیلم‌های قبلی که ساخته شدند، ناامیدکننده بود، اما باز هم هفت نامزدی برای جایزه اسکار دریافت کرد.

این فیلم ۱۳ و ۱۴مین نامزدی برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم برای کاپولا و نامزدی اندی گارسیا به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل را به دست آورد. کاپولا اخیراً نسخه بازسازی شده این اثر با عنوان “پدرخوانده: کودا: مرگ مایکل کورلئونه” را منتشر کرده است که با سی‌امین سالگرد عرضه فیلم همزمان بود.

The Rainmaker

بهترین فیلم های فورد کاپولا

“باران ساز” یک فیلم درام و هیجان انگیز پیچیده است که با حضور بازیگران بزرگی مانند دنی دویتو، کلیر دینز، جان وویت و مت دیمون ساخته شد. مت دیمون نقش رودی بیلور، وکیل جوانی را بازی می‌کند. رودی یک پرونده پیچیده علیه یک شرکت بیمه قدرتمند را به عهده می‌گیرد. همانطور که انتظار می‌رود، فیلم به شکلی هنرمندانه کارگردانی شده است و به عنوان یک نمونه برجسته از ژانر درام محسوب می‌شود.

هر شخصیتی در این فیلم جذاب است و رودی، یک فرد ایدئولوژیک و بی‌توجه به توافق‌نامه‌هاست که در طول فیلم لحظات بسیار هیجان انگیزی را از او شاهد هستیم. این فیلم با نمرات بسیار بالا از سوی منتقدین و بینندگان، همچنین با یک داستان فوق العاده جزو بهترین فیلم های فورد کاپولا قرار می‌گیرد.

The Rain People

بهترین فیلم های فورد کاپولا

یکی دیگر از بهترین فیلم های فورد کاپولا، “مردم باران” است. شیرلی نایت در نقش یک خانم خانه‌دار به نام ناتالی راونا، در این فیلم سفر جاده‌ای، بازی می‌کند. ناتالی متوجه می‌شود که حامله است و از ازدواج خود پشیمان می‌شود، بنابراین تصمیم می‌گیرد تنها به سفری در سراسر کشور برود تا معنی زندگی را پیدا کند و بفهمد واقعاً چه می‌خواهد.

او در این سفر با انواع انسان‌ها ملاقات می‌کند، از جمله یک پیمانکار و یک بازیکن فوتبال دانشگاهی که به جنون رسیده‌اند. وقتی او با افسر پلیس گوردون با بازی رابرت دووال آشنا می‌شود، متوجه خواهد شد که تلاش او شاید خطرناک‌تر از آنچه فکر می‌کند است. این فیلم یک داستان در مورد پیدا کردن خود روایت می‌کند که توانسته بسیار سرگرم‌کننده و مبهم باشد.

You’re a Big Boy Now

بهترین فیلم های فورد کاپولا

فیلم “تو اکنون یک پسر بزرگی” یک اثر کمدی عاشقانه است که پیتر کاستنر در نقش برنارد شانتیکلیر، جوان ۱۹ ساله‌ای با والدینی سختگیر، به عنوان بازیگر اصلی حضور دارد. برنارد به دنبال فرار از زیر سایه والدین خود است. برای این منظور، تصمیم می‌گیرد در یک اتاق در مسافرخانه زندگی کند. در آنجا عاشق دو زن می‌شود و باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

این فیلم که به بهترین شکل ممکن کارگردانی شده است و به عنوان یکی از اولین فیلم‌های کاپولا، می‌توانید در آن آثاری از سبک فیلمسازی خلاقانه او مشاهده کنید. با توجه به اینکه این فیلم جزو اولین آثار او در دنیای سینما است، اما می‌تواند در لیست بهترین فیلم های فورد کاپولا قرار بگیرد.

Peggy Sue Got Married

بهترین فیلم های فورد کاپولا

“پگی سو ازدواج کرد” یکی دیگر از بهترین فیلم های فورد کاپولا است. کتلین ترنر و نیکولاس کیج در این فیلم پرطرفدار، درام و فانتزی در کنار یکدیگر بازی کردند. این فیلم داستان شگفت‌انگیز زنی ناراضی که نزدیک به طلاق است و در جشن پایان سال دبیرستانش بیهوش می‌شود و به سال ۱۹۶۰ بازمی‌گردد را روایت می‌کند. پگی سو با تکرار تصمیمات گذشته و انتخاب‌های متفاوت، می‌تواند آینده خود را تغییر دهد، اما در طول این فرآیند، او به درک‌های جالبی درباره خود و افراد اطرافش می‌رسد.

برای این فیلم کمدی درام و الهام‌بخش، کاپولا دو فامیل خود را در فیلم به ایفای نقش دعوت کرد، پسرخوانده‌اش نیکولاس کیج را در نقش اصلی به نام چارلی و دخترش صوفیا را در نقش خواهر پگی سو به اسم نانسی. کیج بعدها اعلام کرد که نمی‌خواست این نقش را بازی کند، اما در نهایت با شرط اینکه بتواند شخصیت را به طرز غیرمعمولی به تصویر بکشد، با بازی در فیلم موافقت کرد. فیلم “پگی سو ازدواج کرد” بعداً به عنوان یکی از فیلم‌های برتر کلاسیک شناخته شد و علاوه بر سه نامزدی برای جایزه اسکار، موفقیتی بزرگی در باکس آفیس داشت.

Tetro

بهترین فیلم های فورد کاپولا

“تترو”، به راحتی یکی از بهترین فیلم های فورد کاپولا است که کمتر شناخته شد و جزو فیلم‌های مستقل این کارگردان بود که توسط خودش تامین مالی شد. این فیلم تا حدی تحت تأثیر زندگی خود کاپولا قرار گرفته و داستانی با بازی وینسنت گالو در نقش تترو، نویسنده‌ای خودخواه که به بوئنوس آیرس گریخته است تا از چنگ خانواده‌‌اش فرار کند، روایت خواهد کرد.

الهام و تنش‌های واقعی در اثر حضور برادر جداشده‌اش بنی با بازی آلدن انریک، برای پیدا کردن او، گذشته را به شکلی نامنظم و زشت یادآوری می‌کند. اگرچه این فیلم به اوج شاهکارهای کاپولا در دوران اولیه نمی‌رسد، انتخاب مکان‌های جذاب و فیلمبرداری سیاه و سفید دلنشین و قدیمی، یک سفر فوق العاده برای کاپولا بود که او را به عنوان یک کارگردان خوب به سینما بازگرداند.

The Cotton Club

بهترین فیلم های فورد کاپولا

گرگوری هاینز در نقش یک رقاص که نمی‌تواند در کلوپ حضور داشته باشد و ریچارد گیر در نقش یک موسیقی‌دانی که می‌خواهد بازیگر شود، هر دو در میان گانگسترها فعالیت می‌کنند. کاپولا نشان می‌دهد که خلاقیت ماهرانه‌ای در ایجاد یک فیلم اپیک جنایی به شیوه بسیار مدرن دارد. این فیلم همچنین با حضور برجسته‌ای از بازیگران مانند لارنس فیشبورن، جیمز ریمار، تام ویتس، نیکولاس کیج و باب هاسکینز به تصویر کشیده شده است.

The Outsiders

بهترین فیلم های فورد کاپولا

یکی دیگر از بهترین فیلم های فورد کاپولا، “بیگانگان” است. وقتی کاپولا برای ساخت این فیلم شروع به کار کرد، یک ماموریت واحد داشت، کشف نسل بعدی استعدادهای جوان آمریکایی. او با موفقیت این مأموریت را به پایان رساند. فیلم “بیگانگان” دنیا را با تام کروز، امیلیو استویز، پاتریک سویزی، راب لو، دایان لین، سی توماس هاول و رالف ماکیو آشنا کرد، قبل از اینکه آن‌ها به ستاره‌‌های هالیوود تبدیل شوند.

با پیروی از فرهنگ جوانان از رمان موفق بزرگسالان جوان به همین نام اثر اس ای هینتون، کاپولا به عنوان کارگردان این جوانان، گروهی را هدایت می‌کند که در برابر فقر مردم طبقات پایین و خشونت از سوی افراد ثروتمند قرار دارند. همچنین در این بین، فیلم در حین روایت داستان، هدف اصلی خود را از فراموش نمی‌کند. این اثر یکی از ماندگارترین و بهترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا است.

Bram Stoker’s Dracula

بهترین فیلم های فورد کاپولا

نخستین اثر کاپولا در ژانر ترسناک، فیلم “دراکولای برام استوکر” بود، یک فیلم ترسناک عاشقانه با لباس‌های گوتیک و پوشیده از خون که در آن، بازیگرانی همچون گری اولدمن در نقش هیولایی که عاشق زیبایی مینا موری با بازی وینونا رایدر می‌شود، حضور دارند. این اثر یکی از فیلم های برتر Francis Ford Coppola است.

در این فیلم ترس به یک سفر زیبا و شیک به سمت طنز مطلق تبدیل می‌شود، جایی که هیولاها، حیوانات و مردان فقط از طریق خشونت می‌توانند عشق واقعی خود را نشان دهند. در حالی که این فیلم متشکل از بازیگران بزرگ است، هاپکینز با بازی در نقش شکارچی مشهور هیولا به نام ون هلسینگ، به اوج قدرت بازیگری خود می‌رسد و تماشاگران را مبهوت می‌کند.

Tucker: The Man and His Dream

بهترین فیلم های فورد کاپولا

“تاکر: مردی در رؤیاهای خود” یکی از بهترین فیلم های فورد کاپولا است که داستان پرستون تاکر با بازی جف بریجس را روایت می‌کند که در مقابل توطئه‌های شیطانی شرکت‌های قدرتمند آمریکا و ارتباط آنها با سیاست می‌جنگد. کاپولا در این فیلم فضای داستان را آرام نگه می‌دارد و بخش‌هایی از زندگی تاکر را به تصویر می‌کشد.

The Conversation

بهترین فیلم های فورد کاپولا

زمانی که کاپولا در حال پایان دادن به فیلم “پدرخوانده قسمت دوم” بود، تصمیم گرفت از یک اثر بزرگ دیگر رونمایی کند. با بازی فوق العاده جین هکمن به عنوان هری کال، یک متخصص نظارت که اعتقاد دارد خود را در مرکز یک توطئه دولتی می‌بیند، فیلم «گفتگو» به عنوان یک اثر هیجان انگیز، به یک پیچش داستانی دلپذیر و وحشتناک از شخصیت‌ها می‌رسد.

این فیلم نشانگر دورانی است که به خاطر بی‌اعتمادی گسترده به دولت، همه چیز دگرگون شده است. کاپولا با عملکردی ساده و عمیق، یک فیلم فوق العاده را به می‌سازد. این اثر از فیلم های برتر فورد کاپولا بود که داستانی بسیار مهیج و جالب را روایت کرد.

Rumble Fish

بهترین فیلم های فورد کاپولا

“ماهی جنگی” به عنوان یکی از بهترین فیلم های فورد کاپولا که فراز و نشیب‌های موج جدید فرانسه را نشان می‌دهد، یک اثر نوآر هیجان انگیز ایجاد شده در محیطی از فرهنگ پر از خشونت جوانان است. بازیگران جوانی همچون مت دیلون، دایان لین و میکی رورک با بازی در این فیلم شهرتی را به دست آوردند. این اثر از به یاد ماندنی‌ترین و بهترین فیلم های فورد کاپولا است که تماشای ان به شما پیشنهاد می‌شود.

Godfather Part II

بهترین فیلم های فورد کاپولا

اگر فیلم “پدرخوانده” برای ما ماجراهایی از مایکل کورلئونه برای رسیدن به فاز بعدی کسب‌وکار خانوادگی را نشان داد، “پدرخوانده قسمت دوم” این آرمان‌گرایی را به تراژدی تبدیل کرد. این دنباله “پدرخوانده”، سایر اعضای خانواده را در مقابل تمایل مایکل به قدرت و ضربات شدیدش به وفاداری خانوادگی نشان می‌دهد.

قسمت دوم این سه گانه هنوز هم به عنوان بهترین دنباله فیلم در سینما شناخته می‌شود. برای قسمت دوم به رابرت دنیرو و مارلون براندو، جایزه اسکار داده شد. “پدرخوانده قسمت دوم” هنوز هم یکی از بزرگترین دنباله‌ها است که تا به حال ساخته شده و یک قطعه دیگری از خیال‌پردازی مافیایی است که فراموش نخواهد شد.

Apocalypse Now

بهترین فیلم های فورد کاپولا

“اینک آخرالزمان”، یکی از بزرگترین آثار جنگی و بهترین فیلم های فورد کاپولا است. کاپولا خود را تقریباً به ورشکستگی رسانده بود تا این فیلم را بسازد، در حالی که خود و عوامل فیلم را به عمق جنگل برده بود. در نهایت، این فیلم یک قطعه ماندگار از سینمای آمریکا و تاریخ شد.

بنجامین ویلارد جوان با بازی مارتین شین برای انجام یک مأموریت مخفی اعزام می‌شود تا والتر ای کورتز با بازی مارلون براندو، کسی که از نیروهای مسلح جدا شده و به دورترین نقاط روستاهای ویتنام فرار کرده، را به قتل برساند. “اینک آخرالزمان” یک فیلم جنگی است که هیچ فیلمی مانند آن پیدا نخواهید کرد.

The Godfather

بهترین فیلم های فورد کاپولا

هر فیلم اپیک جنایی دیگری تا ابد در زیر سایه‌ی “پدرخوانده” خواهد بود. این شاید یکی از تأثیرگذارترین و هنرمندانه‌ترین قطعات شاعرانه‌ی سینمایی باشد که تا به حال در سینما نمایش داده شده است؛ یک فیلم کامل مافیایی درباره‌ی قدرت و فساد که به ما نشان می‌دهد چگونه سرمایه‌داری ما را در مقابل یکدیگر به مبارزه دعوت می‌کند.

همه چیز درباره‌ی این فیلم ماندگار شد؛ از طیف رشد شخصیت‌ها، موسیقی، گفتگوها و فیلمبرداری گوردون ویلیس که همگی عملکرد فوق العاده‌ای داشتند. “پدرخوانده” یکی از ماندگارترین آثار سینما و بهترین فیلم های فورد کاپولا است.

Megalopolis

بهترین فیلم های فورد کاپولا

“مگالوپولیس” یک فیلم درام علمی تخیلی اپیک آمریکایی در مورد آینده است که توسط فرانسیس فورد کاپولا نوشته، کارگردانی و تولید می‌شود. آدام درایور، فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل و جان وویت در این فیلم حضور خواهند داشت. تاریخ اکران این فیلم مشخص نیست، اما به احتمال زیاد در سال 2024 بر روی پرده سینماها خواهد رفت.

10 فیلم که به توصیه‌ی فرانسیس فورد کاپولا باید ببینید

  1. I Vitelloni
  2. Ashes And Diamonds
  3. Yojimbo
  4. The Bad Sleep Well
  5. Sunrise: A Song Of Two Humans
  6. The Apartment
  7. Singin’ In The Rain
  8. The Best Years Of Our Lives
  9. The King Of Comedy
  10. Raging Bull

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های فورد کاپولا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو