دیدنی ترین جزایر ایران که در طول عمرتان باید به آن ها سفر کنید

دیدنی ترین جزایر ایران که در طول عمرتان باید به آن ها سفر کنید


منبع: آرگا

1

1402/12/27

11:16


دیدنی ترین جزایر ایران با زیبایی های فوق العاده خود مورد توجه گردشگران هستند. شما می توانید با زیبایی های زیادی از این‌ نواحی آشنا شوید.

ایران کشوری پهناور با شگفتی های فوق العاده بوده که شما عزیزان و همراهان می توانید در این بخش با دیدنی ترین جزایر ایران و بهترین نواحی بکر این سرزمین مادری آشنا می شوید.

جزایر ایران را بشناسید

دیدنی ترین جزایر ایران برای سفر:

همانطور که می دانید، ایران سرزمینی یا قدمت بالا بوده و سالانه توریستان زیادی برای بازدید جاذبه های فرهنگی و تاریخی به این نواحی سفر می کنند. در کنار آشنایی با این دیدنی های مهم می توانید در این بخش با طبیعت بکری از ایران و زیبایی های آشنا شوید.

جزیره قشم:

این جزیره در فهرست دیدنی های ایران قرار دارد. جزیره ای با آب و هوایی گرم و آفتابی که نگین جزایر ایران است. این جزیره بزرگ توریستی در هرمزگان واقع شده و با تورهای گردشگری قشم می توانید سری به دیدنی های این‌ جزیره بزنید‌

حمل و نقل های دریایی در این جزیره مناسب است. این نواحی بت توجه به اینکه قطب توریستی و اقتصادی هستند، سالانه گردشگران یادی دارند. بهترین زمان برای سفر نیز پاییز بوده که شرایط آب و هوایی بهتری دارد.

جزایر زیبای ایران

این نواحی ۸۰۰۰ هکتار مساحت داشته و دارای مراتع سرسبزی همچون جنگل های حرا بوده از سویی بندر تاریخی لافت نیز از زیبایی های این‌ نواحی است‌. غار نمکدان قشم نیز یکی از طویل ترین غارهایی بوده که مورد توجه خواهد بود. اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی هستید سری به قلعه متروکه پرتغالی ها بزنید.

دره ستارگان با داستان های جالب و شگفت انگیز خود در انتظار شما است. ستارگان این شب تماشایی و فوق العاده زیبا خواهد بود. جالب است بدانید که ژئوپارک قشم نیز یکی از اولین زیستگاه های خاورمیانه به شمار می آید.

چشمه گوری، چشمه کارگاه از مهم ترین چشمه های ابن نواحی بوده و چشمه های شور هستند. پارک کروکودیل نیز بزرگ ترین پارک خاورمیانه در نوع خود بوده و دارای ۲۰۰ نوع کروکودیل است. این جزیره یکی از دیدنی ترین جزایر ایران می باشد.

جزیره میرمهنا:

جزیره ای که به دلیل محصولات انگور و انجیر خود محبوب می باشد. این جزیره در طی تاریخ نیز درخشش زیادی داشته است. در طی دورانی این جزیره تحت استعمار بوده و هنوز بقایایی از آن دوران باقی می باشد.

بهترین جزایر ایران

جزیره بونه:

جزیره ای در انتهای ناحیه شمالی خلیج فارس که قطب گردشگری فوق العاده ای برای علاقه مندان است. این جزیره کوچک نسبتا در بوشهر شگفتی زیادی دارد و محلی برای پرستوهای دریایی بوده و محل تخم گذاری گونه ها است. این جزیره از دیدنی های بوشهر می باشد.

مهم ترین جزایر ایران

ابوموسی:

جزیره ای که نام آن را زیاد شنیده اید. این نواحی آب و هوایی شرجی دارند. در این جزیره پروازهای مستقیم وجود داشته و این مورد یکی از مهم ترین ویژگی های تفریحی این نواحی است. شما می توانید با تورهای گردشگری به این نواحی سفر کنید.

جذاب ترین جزایر ایران

جزیره خارک:

تلفیقی از سنت و مدرنیته نیز جالب هستند. بزرگ ترین صادرات نفت از این نواحی انجام می شود. شرکت های پتروشیمی فعال نیز در این نواحی قرار دارند. قلعه هلندی ها، امامزاده میرمحمد خلیفه و معبد پالمیران از مهم ترین دیدنی های این‌ نواحی می باشد.

جزایر لاکچری ایران

جزیره تنب بزرگ:

این جزیره از نظر استراتژیک نیز حائز اهمیت بوده و مردمان آن نیز به صید ماهی و مروارید مشغول هستند. انواعی از گیاهان گز و تمر نیز در این نواحی موجود است. اسکله این جزیره دارای مناظر و زیبایی زیادی هستند‌. این نواحی نیز دارای اهمیت نظامی بوده است.

دیدنی ترین جزایر ایران

جزیره سیری:

این حزیره رازآلود پوشیده از انواع گیاهان بوده و دارای مراتع سرسبز و فوق العاده ای است که از تماشای آن ها لذت می برید. این جزیره نیز دارای امکانات قایق رانی و تفریحی بوده که از نزدیک مشاهده می کنید. این جزیره دارای آب ذخیره فراوانی است.

جاذبه های جزایر ایران

جزیره عباسک:

در صورتی که نزدیک بوشهر هستید حتما باید از این جزیره هم دیدن کنید. موزه ای بزرگ در این جزیره واقع شده است که از امکانات آن دیدن می کنید. این جزیره دارای درختان نخل بلند و مرتفعی است. بهترین زمان برای سفر به این نواحی نیز فصل پاییز می باشد.

طبیعت جزایر ایران

جزیره مینو:

جزیره ای که بهشت جنوب ایران است. این مجموعه دارای ۵ رودخانه بوده و نخلستان های سر به فلک کشیده دارد. شما می توانید با بخش مهمی از فرهنگ بومی مردم جنوب کشور نیز آشنا شوید. شما می توانید با مهم ترین صنایع دستی و سوغاتی های مینو در بازارهای محلی نیز آشنا شوید.

جاذبه تفریحی جزایر ایران

جزیره مارو:

جزیره ای برای زندگی لاک پشت ها و عقاب که زیستگاه این نواحی را غنی گرده اند. این جزیره در شب دارای درخشش فوق العاده ای بوده و مورد توجه توریستان می باشد.

جزایر ایران

جزیره لارک:

هیجان و آرامش را در این جزیره تجربه کنید. پلانکتون‌ها در سواحل این جزیره‌ نیز تماشایی بوده و زیبایی خاصی دارد. برج فانوس که یکی از سازه های مشهور است در این جزیره واقع شده از سویی لنج های عظیم با قبرستان های قدیمی نیز یکی دیگر از دیدنی های این‌ نواحی هستند. دیدنی های لارک زیبای زیادی داشته که با آن آشنا می شوید.

تفریح در جزایر ایران

جزیره هندورابی:

اگر می خواهید تجربه غواصی داشته باشید حتما باید به این جزیره سری بزنید. این آب ها دارای انواعی از ماهی ها بوده و مکان مناسبی برای صید است. غارهای دریایی، دژ پرتغالی، درخت سبز معابد، روستای قدیمی و … از مهم ترین دیدنی های این‌ نواحی به شمار می آیند. این جزیره نیز یکی دیگر از دیدنی ترین جزایر ایران است.

جزایر ویژه ایران

جزیره ناز:

جزیره ای منحصر به فرد با صخره های بلند و راه های باریک که از نزدیک با زیبایی آن رو به رو می شوید. با پیاده روی در اطراف این جزیره و تماشای مناظر فوق العاده آن شاهد یک تجربه عالی هستید‌. این جزیره نیز استراحتگاه ویژه ای برای انواع ماهی ها است.

جاذبه بکر جزایر ایران

جزیره هرمز:

یک جزیره با بافت قدیمی خود که خاک سواحل آن سرخ بوده و محل فروش خاک ایران می باشد. کوهی هفت رنگ با ترکیب های عالی و مهم در این سواحل مشاهده می شود. این جزیره رنگارنگ برای قایق رانی نیز تجربه ای عالی است. بزرگ ترین فرش خاکی، دره مجسمه و غار الهه نمکی از زیبایی های این‌ منطقه هستند.

سفر به جزایر ایران

جزیره کیش:

لاکچری ترین جزیره ایران با برجسته ترین هتل ها و اقامتگاه های خود که قطب توریستی مهمی بوده و با زیبایی آن آشنا می شوید. این جزیره بهترین تفریحات آبی و مراکز خرید و گردشگری را در خود جای داده است.

جزایر ایران کدام اند

جزیره هنگام:

این جزیره دیدنی نیز در جنوب قشم قرار دارد. با قایق سواری می توانید یک تجربه عالی ای سفر خود به این منطقه داشته باشید. شما علاوه بر تماشای زیبایی های طبیعی و کارهای تفریحی می توانید یک تجربه دیگر داشته باشید.

سواحل و جزایر ایران

دلفین های دریایی با هنرنمایی های خود توجه شما را جلب می کند. پارک های مصنوعی این نواحی نیز بسیار جالب می باشد. این حزیره خیابان و جاده ای نداشته و آرامش مطلق را در این جزیره حس می کنید.

بازار سنتی این نواحی نیز محل مناسبی برای خرید بوده به ویژه مواد غذایی محلی که طعم خوبی داشته و مرغوب هستند. حیان وحش این نواحی بسیار غنی بوده و دارای غزال های بومی است. درخشش سواحل این جزیره‌ میز به دلیل پلانکتون‌ها هستند. در بازارهای محلی این نواحی برای شما عزیزان امکان حنا زدن روی دست بوده که زنان هنرمند این نواحی طرح های زیبایی زوی دست شما حک می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو