با انواع گنبدهای نمکی ایران آشنا شویم

با انواع گنبدهای نمکی ایران آشنا شویم


منبع: آرگا

2

1402/8/26

21:10


گنبدهای نمکی ایران که به عنوان مهم ترین گنبدهای دنیا شناخته می شوند از زیبایی زیادی برخوردار هستند. این گنبدها در طی سالیان درازی ایجاد شده اند.

ایران سرزمینی از دیدنی های متنوع بوده و شما می توانید در این بخش با گندبهای نمکی ایران آشنا شوید. در این بخش با مهم ترین این گنبدها و زیبایی های طبیعی آن آشنا شوید.

معرفی گنبدهای نمکی ایران:

این گنبدها جذابیت های فوق العاده ای برای گردشگران داشته و شما می توانید با مهم ترین آشنا شوید. جاذبه های طبیعی این نواحی فوق العاده بکر بوده و جذابیت های فوق العاده ای برای علاقه مندان دارد. تلفیقی از رنگ های طبیعی در این گنبدها زیبا بوده و شگفتی های زیادی دارند. از اهمیت این گنبدها می توان به تلفیق رنگ های آن اشاره کرد.

گنبد نمکی کجاست

گنبد نمکی قم:

یکی از جاذبه های مهم در کشورمان این گنبد نمکی می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این جاذبه در ۱۵ کیلومتری جاده قم – جعفریه واقع شده است که از لحاظ تاریخی قدمت آن به شصت میلیون سال قبل باز می گردد.

بلور های نمک در این جاذبه به صورت تیغه های کنگره دار قابل تماشا می باشد و می تواند هر گردشگری را مجذوب زیبایی های خود نماید. اگر قصد سفر به استان قم را دارید این جاذبه می تواند یکی از بهترین گزینه ها در طول سفر برای بازدید باشد. این مجموعه از  مکان های دیدنی قم محسوب می شود.

گنبد نمکی با قدمت

گنبد نمکی خواجه:

یکی دیگر از گنبد های نمکی ایران این ساختار تماشایی است که برای مردم تبریز به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود و از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. این ساختار در رنگ های ارغوانی، قرمز و خاکستری قابل تماشا است و از مهم ترین ساختارهای نمکی در شمال کشور می باشد.

نمای گنبد نمکی

 گنبد نمکی جاشک:

از مهم ترین دیدنی های استان بوشهر می توان به گنبد نمکی جاشک اشاره کرد که برای مردم آن از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند هر گردشگری را مجذوب شگفتی خود نماید. این گنبد بین شهرستان دیر و دشتی واقع شده است. این گنبد از دیدنی های بوشهر برای علاقه مندان بوده و با آن آشا خواهید شد.

گنبد نمکی تبریز

گنبد نمکی تبریز:

گنبد نمکی شوره نیز یکی از دیدنی های مهم بوده و شما از آن دیدن می کنید. این گنبد در نزدیکی تبریز واقع شده و شما می توانید از ان دیدن کنید. رسوبات نمکی در این گنبدها به شکل صورتی، قهوه ای و خاکستری هستند که شما از نمای آن دیدن می کنید. تلفیق رنگ در این گنبدها نیز ویژگی های مهمی دارد.

گنبد نمکی قم

گنبد نمکی هرمز:

این گنبد نیز یکی دیگر از مهم ترین گنبدها بوده و ویژگی های گردشگری زیادی برای علاقه مندان دارد. برای بازدید از این سازه های نمکی باید به نواحی خلیج فارس بروید و از زیبایی های آن دیدن نمایید. این نواحی دارای سه گنبد دیگر بوده که شما می توانید از آن ها دیدن کنید.

گنبدهای نمکی ایران

بازدید از این گنبدها ویژگی های زیادی داشته و امروزه یکی از مهم ترین نواحی توریستی بوده و شما با ان آشنا می شوید. این گنبدها دارای معماری ویژه ای بوده و تلفیقی از رنگ های صورتی و خاکستری و قهوه ای در آن دیدن می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو